Sähän helpon pistit Ishakoville! Mielummin yv:llä katsot häntä kuin Filaria. Filppula viimekaudella YV:n pistepörssin 4. Ei siinä kai muuten, mutta 20v venäläisen pojan on aika vaikea pistää tuosta paremmaksi. Mulle on ihan se ja sama vaikka Filari vetäis rollaattorin kanssa sandaaleilla kentällä jos lätyt osuu ja niistä naulataan. Eise kaveri ihan turhaan keiku joka vuosi pistepörssin kärkipaikoissa omassa joukkueessa.
En malta odottaa sitä itkun määrää mikä tulee ensikaudella. "Ylivoima aivan paskaa jälleen. Miksi ei satsattu kunnon yv pelaajiin kuten Filppulaan. Nuorten taso ei vain riitä yv:llä. Tämä olisi pitänyt nähdä Uraman kun joukkuetta kokosi".
Filppulan YV pisteet 24. Ja +- (-19). Ja -47.
TPS päästi 185 maalia, joista 41 alivoimalla. Näistä ei siis tule "-" merkintää.
Filppula oli siis TPS:n ollessa täysilukuinen kentällä kolmannesta osasta päästettyjä maaleja.
Karkeasti voineen sanoa, että jokaista YV pistettä kohti kerran soi omissa. Koska Filppula pelasi myös AV:ta.
Jos Filppulan ainoa anti on YV pisteet. Niin Ei kiitos, koska sitä vasten omissa soi aivan liian usein. Muistan myös monta ilman maalivahtia pelattua tilannetta, jossa Filppula sekoilee kiekon kanssa keskialueella. Joko menettää suoraan vastustajalle tai syöttää huonon syötön, joka päätyy vastustajalle. Ja takaa-ajo on ohi. Filppula on oikeasti ainoastaan hyödyllinen, kun hän seisoo YV:llä ja heittää lättyjä lapaa. Ja nämäkään lätyt ei mene aina perille.
Varmasti mua harmittaa, jos Sportin tai Jukureiden paidassa Filppula heittää yv:llä lättyjä ja vastustaja tasoittaa. Mutta mä en silti valitettavasti Filppulaa kaipaa enää TPS:ään. Vaikka oon Filppula fani, omaan Filppulan fanipaidan ja 2010 on kultainen muisto. Mutta muistosta on 10 vuotta aikaa ja Filppula on 10 vuotta vanhempi ja valitettavasti ei mahdu joukkueeseen, joka haluaa menestyä. TPS haluaa menestyä ja Filppulan kanssa se ei onnistu. Ei vaikka raahattaisiin pelkästään YV:lle pelaamaan. Sitäpaitsi, YV:llä voi muutenkin tehdä maaleja kuin heittää no-look syöttöjä Pajuniemelle. Asiaa helpottaisi aikapaljon, kun pakistossa on joku joka osaa ja uskaltaa vetää. Ja osuu vielä maalia kohden edes joka toisen.
Toistan itteäni loputtomiin asti. Mutta pelkkien absoluuttisten pisteiden katsominen on todella typerää.