Kyllä neuvottelupöydässä käydään keskusteluja mahdollisesta roolista. Näin ainakin haluan uskoa.
Eihän se pelipaikka ikinä varma ole, vaikuttaa vaan palkkaan aika vahvasti millaisessa roolissa joukkue sut näkee.
No tämä on päivän selvä. Tottakai neuvottelutilanteessa sekä työnantaja että työntekijä peilaavat tilannetta siinä mielessä että uskooko organisaatio tulevaan työntekijään.
Ihan varmasti agentit ja pelaajat hakevat vakuutuksia siihen että roolia on tarjolla. Hyvä organisaatio tuo kuvioihin myös tulevan valmentajan viestin mahdollisuuksista kokoonpanossa.
Mutta ei niihin nuorten pelaajien sopimukseen kovin helposti lähdetä mitään naulattuja pelipaikkoja kirjaamaan.
Onhan se nyt surullista jos toisissa joukkueissa meidän pelaajien arvo nähdään, mutta meillä neuvottelussa todetaan että "et sä oikein taida mahtua tonne, tiukkaa tekee" ja päälle tarjotaan puolet pienempää palkkaa kuin muut? Tässähän tämän villakoiran ydin on. Varsinkin jos pelaaja/agentti uskoo että kehityksen kannalta on parempi lähteä hyvään valmennukseen muualle.
Vaikka tätä kuinka kiertää niin koko ajan tullaan samaan päätelmään, että ratkaiseva tekijä ei ole pelaajissa vaan organisaatiossa. Nämä hommat pitää tehdä paremmin. Sen takia vituttaa, kun näitä Tepsiä puolustellaan sillä että "nää nyt vaan haluaa lähteä muualle". Tepsistä pitää tehdä paikka josta ei haluta lähteä muualle, ainakaan siitä syystä ettei pelaajilla ole uskoa valmennuksen tai muun tekemisen laatuun.
Näähän on kaikki just näitä meidän omia poikia, eikös tämä ollu se strategia mitä lähdettiin toteuttamaan..?
Eihän noilla kellään ole oikeen mitään meriittejä valmentamisesta. Lähinnä scoutteja vois olla.
Salo vastaa pakeista, Norre joukkueenjohdosta ja mokeista, Rintanen YV:stä ja varmaan muutenkin hyökkääjistä jonkun verran, mutta mitä vittua Kalle siellä tekee? Säätää kaikessa ja päättää pelitavan mitä pelataan vaikka ei toimis..?
Mun mielestä valmennukseen vois satsata jotain muuta kuin omia poikia ja ottaa parhaat mahdolliset kaverit sinne, vaikka sit rahalla.
Ne saattais saada ja nähdä noissa junnuissa jotain uutta.
Juu, näinhän se on. Kyseenalaistan juurikin tätä toimintamallia.
Mutta nyt kun täällä huhuillaan Jalosta, niin olen täysin ymmälläni että mikä se strategia nyt sitten onkaan.
Btw.
Mielenkiintoista olisi tietää miten tämä Juuso Niemisen kuvio lopulta meni. Äijä valmenteli pitkään Tepsin junnuja ja kävi sitten nuorisomaajoukkueiden koutsina. Takas Tepsin valmentajaputkeen, polla jumiin, kipinä loppui, lopetti hommat ja padapim lähes samantien HPK:n junnuvalmentajaksi.
Itse todennut esim. Hämeen Sanomissa kysyttäessä asiasta että "en halua purkaa sitä, mitä Turussa tapahtui. Tein itse aika paljon virheitä.". Fair enough.
Kuitenkin HPKssa tiedossa että Pennanen menossa junnumaajoukkueeseen ensi kaudeksi ja putki on ns. auki. Turussa taisi tilanne olla toisenlainen?
Noh, pelkkää spekulaatiota mutta hieman tuo koko kuvio haiskahtaa että Juusolla ja Tepsillä ei kaikki mennyt kuin Strömsössä.