Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 349 917
  • 66 871

redpecka

Jäsen
Tuo on kai jo toteutettu, kun ei osunut voittosektoriin?
Ehkä niin. Mulla olis vielä reilu puolituntia ennen itärannikon paikallista ja ajattelin muotoilla itsariketjuun ajatuksella yhden viestin, jotta voisin todeta sen aiheen olevan käsitelty osaltani. Vaikea hahmottaa, kuinka jollain tällaisella perkeleen jäkisfoorumilla on noin järkevää ja humaania porukkaa. Se ihan oikeasti ällistyttää.
 
K

Kiekkokatsoja

Minä en oikein tajua sitä miten jotain voi harmittaa se, että palstalaisilla voi olla kivaa keskenään ihan oikeassakin elämässä? No ei siinä mitään. Haluaisin nuokin tavata livenä.
Jaa, onkos jollakulla tuommoistakin?

Tuli mieleen, että on (ainakin) 2 asiaa, joista mun mielestä ei mies saisi kehua itse itseään.
Naisasiat, ja raha-asiat.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olin vuosittaisessa lääkärintarkastuksessa. Lääkärin vinkkasi huoneeseensa. Ei kättelyä, ei mitään. Vain vakava ilme tohtorin kasvoilla.

Hänellä oli minulle uutisia;

"Haluatko kuulla ensin hyvät vai huonot uutiset?"
- öö - tota?
"Täytät ensi vuonna neljäkymmentä..."
- niin?
"Jos haluat nähdä tuon päivän..."
- niiii-in???
"Sinun pitää nukkua ensin kolmesataakuusikymmentäviisi yötä."
- what?!
"Nähdään ensi vuonna ja muista ottaa kohtuudella."
 

444

Jäsen
Talbot vois olla niitä versioita, jossa ryyppy oli vaijerikäyttöinen. En tiedä, kun itsellä ei oo semmoista ollut.
Pitäs kai itteensäkin asentaa manuaalinen ryyppy. Vetelis vaan vaijerilla lisää. Kone voisi toki tukahtua, ja vaijeria hellitettävä. Olispa ainakin selkee merkki, milloin Ryyppy katkaistava.

Kohta sataa, ilmoittelee taivas.
Vanhassa kunnon Saab 99:ssä oli vaijeriryyppy. Kerrassaan kätevä peli, kunhan muisti edes siinä tunnin kohdalla työntää takaisin sisään. Välillä oli kulutukset kohtalaisen korkeat, mutta mitäs pienistä kun ei nekään meistä. Hieno laite oli kaikin puolin, kunnes kaasari laski bensat Lahden kaduille. Myin pois kaasarivikaisena, kaupantekohetkellä ei pienintäkään oiretta. Melkein teki mieli perua kaupat siinä vaiheessa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä on fiilis ollut viime päivät alhaalla ja useampi yö nukuttu vähän huonosti. Syynä noin kolmisen kuukautta sitten alkaneen etäsuhteen päättyminen. Vaikka tuon osasi vähän etukäteen jo ennakoidakin ja kyseessä on todella lyhyt ajanjakso, niin sillä tiistai-illan puhelun päättymisen hetkellä olo oli ihan helvetin tyhjä. Väsytti, muttei pystynyt nukkumaan. Päätös tuli naisen aloitteesta ja ihan ymmärrettävästä syystä. En tiedä itseasiassa, vituttaako tässä eniten oma korvien väli, joka välillä tuntuu muodostavan edelleen tunnesiteitä liian helpolla ja ottavan asiat raskaammin, kuin niitä kannattaisi todellisuudessa ottaa.

Sen jälkeen on menty päivä kerrallaan ja muisteltu mikä kaikki elämässä on hyvin,. Ja kyllähän niitä asioita löytyy, vaikka edelleen olo välillä tyhjältä tuntuukin. Treenaaminen maistuu edelleen, jopa nyt viime päivinä vaikka unta on saanutkin heikommin. Uusia virikkeitä ja ideoita tulevaan pyörii mielessä, toteutusta odottaen. Kohta alkaa loma ja pääsee näkemään kavereita joita ei ole nähnyt kohta vuoteen. Ja vaikka nyt tyhjältä tuntuukin, niin on hyvä muistaa, että olen aina nauttinut myös yksinolosta. Välillä jopa keskellä noita yhteisiä viikonloppuja mietin itsekseni, että "voi kunpa sais olla omassa rauhassaan" . No nytpähän saan olla!

Yhden idioottiteon tein tuossa illalla. Loin feikkiprofiilin tinderiin katsoakseni löytyykö tuo nainen taas sieltä. Lähtökohtaisesti tämmösessä puukon kääntämisessä omassa haavassa ei ole mitään järkeä. Ja löytyihän se. "En osaa ajatella varmaan moneen kuukauteen mitään uutta tän jälkeen" itkun sekaisesti sanottuna muutaman vuorokauden takaa kaikui hetken korvissani. Sitten helpotti. Kai sitä alitajuntaisesti tuon perään vähän on edelleen tässä haikaillut vaikka sitä on yrittänyt välttää. Mutta ei tuo enää niin erikoiselta ihmiseltä nyt tunnukaan, kun se "muutama kuukausi" menikin noin nopeasti. Eli oikeastaan se idiootti teko olikin ihan fiksua. Ja toisaalta jokainen ollaan erilaisia ja käsitellään asiat omalla tavallamme. Hyvä että menee eteenpäin, niin aion itsekin, joskin vähän erilaista tietä pitkin.

Kun tuossa alkuun kirjoitin siitä miten hyvin asiat elämässäni on, niin itseasiassa näköjään ihan helvetin hyvin, kun suhteuttaa oikein. Täälläkin palstalla muutamat kanssakirjoittelijat painivat huomattavasti suurempien murheiden kanssa. Toivon siis jokaiselle vaikeuksien kanssa taistelevalle parempaa huomista ja siitä eteenpäin, päivä kerrallaan. Hankkikaa rohkeasti apua, jos tuntuu ettette pärjää omin voimin eikä ole sellaista kaveria kehen turvautua. Tämmöisestä ei ole itsellä kokemusta enkä väitä tietäväni, mutta uskon että se pyyntö kannattaa, vaikka kynnys siihen voi tuntua isolta.

Nyt vois nukkua. Teki hyvää kirjoitella pitkästä aikaa.
 
Mie sain poliisilta kirjeen silloin postilaatikkoon, mie oon muka vainoaja. Asia loppuunkäsitelty. Rakastin niin paljon, vissiin liikaa? Kukaan ei saa olla sen kanssa onnellinen jos en miekään. Tehkää asia toisella tavalla.
 

redpecka

Jäsen
Jaa, onkos jollakulla tuommoistakin?

Tuli mieleen, että on (ainakin) 2 asiaa, joista mun mielestä ei mies saisi kehua itse itseään.
Naisasiat, ja raha-asiat.
Olen kyllä joskus hämmästellyt urakalla... Joskus ysärin alussa jossain stadin hotellin baarissa, ei että itte sinne olisin hinkunut, mutta kun oli joku tapahtuma ja olin seurueesta korkeintaan 1/5. Tarkoilivat suolakurkkuviipaleita tapaksina siellä silloin.

Haen siinä mukia tiskiltä... Minä nöyränä oottelen vuoroani ja sit kun just olin laskenut että nyt on mun vuoro niin joku tuli porssella henkisesti ja lompakkomaisesti tönimään ja tilasi. Eikä se edes ollut hämillään vaan ilme että vahvat ja röyhkeet ostaa ensin, sen jälkeen ehkä piipittäjä - jos baari on enää auki.

En muista sainko naista tuona iltana vai kenties seurustelinko tuolloin ja jos sain niin en siitä tässä leuhki kuten silläkään paljon mun lompakossa olisi ollut tuohta mutta tuo röyhkeä macho vei mahdollisen mahdollisuuteni pröystäillä jossain helvetin hotellin baarissa. Ei noita tilaisuuksia kumminkaan niin usein kohdalle osu. Loppujen lopuksi olen kumminkin tyytyväinen tähän että oon vaan yks pirun redpecka.
 
Olenko epätoivoinen? Onko miun tilanne mikä? Onko pelastettavissa? Vai hyppäänkö laiturilta Saimaaseen, tietämättä onko siellä mitä kiviä? Joku tyyppi hyppäs ja halvaantui vai kuolikohan se ukko.
 

redpecka

Jäsen
Olenko epätoivoinen? Onko miun tilanne mikä? Onko pelastettavissa? Vai hyppäänkö laiturilta Saimaaseen, tietämättä onko siellä mitä kiviä? Joku tyyppi hyppäs ja halvaantui vai kuolikohan se ukko.
No jos et mesoo koko ajan niin minä voisin yrittää jutella tässä pöydässä kanssasi. Vai onks nää kaikki tuolit varattuja?
 

redpecka

Jäsen
Ei tullut nukkumatti. Kaadoin pienen lasillisen sitten vielä ja tulin hortoilee näille autioille kaduille. Heittäiskö jonkun anekdootin elämästäni tässä aikani kuluksi? No kun noin halajatte niin voin mä jonkun kertoa.

Nimimerkki @pettter on onnekas paskahousu jos se on sentäs jonkonkin mahdolliseen omaan rappukäytäväänsä asti joskus selviytynyt vanhanajan talkkarin herättelemäksi. Tosin emme voi tietää oliko rappukäytävä hänen omansa ja kysyikö hän "talkkarilta" lisenssiä ja missä maassa tämä ylipäätään on tapahtunut vai kumminkin Malmilla? Ainoastaan luultavasti itse petteri ei sitä tiedä, joten turha speluloida.

Mutta kotiintulemiset/pääsemiset:

a) monelle tuttu kuvio että herää omasta eteisestä ulkovaatteet päällä aamulla. Tämän tajuaminen luo uskoa tulevalle kun tietää että koomassakin osaa kotiin. Tässä on sitä romantiikkaa: sitä kävelee mahdollisesti sadan asteen pakkasessa ja löytää kotiin - kiipee kaikki ne pari kerrosta ja viimeisillä voimillaan kaivaa taskustaan vielä olemassaolevan nykkelin - sisään, ovi takana kiinni ja rojahdus. Se on niin kaunista.

b) No, säästetään anekdootteja myöhemmäksikin. Tiiserinä somalien kanssa yö Kaivopihalla. Ilkeitä stevareita - eivät kunnioita kansalaisen unta! Kaikki tämä ja paljon muuta seuraavassa jaksossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös