Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 467
  • 66 863

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Unohtui kirjoittaa että kesälläkin nimittäin kannattaa työtä hakea. Tästäkin oli juttua jossain joskus. Eri asia sitten tietenkin se että mitkä jutut ovat luotettavia ja mitkä eivät.

No siinä jutussa sanottiin että vallitsee vieläkin vähän sellainen käsitys että työtä ei kannattaisi hakea kesällä. Mutta tämä ei pidäkään paikkaansa. Tämä vallitseva käsitys kuitenkin voi näkyä jopa työnhakijoiden määrässä. Alentaen sitä määrää ja omat mahdollisuudet päästä töihin voi ollakin kesällä tämän vuoksi korkeammalla.

Eli töitä kyllä kannattaa hakea aina, vuodenajasta riippumatta. Toki parasta olisi että minun sitä työtä ei tarvitsisi kauaa hakea vaan tärppäisi hyvinkin pian. Se taas sitten tarkoittaa sitä että sitten ollaan koko loppukesä töissä. No tuli tässä oltua vapaalla koko huhtikuun ajan joten eipä tuo niin paljoa haittaakaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noniiiin anteeksi eiliset hölmöt jyrkät höpötykseni. En tarkoittanut olla ihan noin jyrkkä. Anteeksi pyydän myös naiseltani. Aion viedä hänet romanttiselle aamiaiselle jonnekkin, jos vaikka lohkeis vähän letun reunaa sen kunniaksi. Nukutun yön jälkeen maailma näyttää taas paremmalta paikalta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Näin huonoa juttua en muistakaan kuulleeni. Harmi, kun Kevätpörriäinen tuli juuri painosta, siihen olisi päässyt.
Siitä sen luinkin, muistaakseni keväällä 86. Missä kaikki intiaanit ovat? John vei ne.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ovelaa, olisin arvellut jotain kanoottia.
Tästä muistuu mieleen kuinka ala-asteella musiikkitunnilla laulettiin Kanoottilaulua. Vanhapiika nutturoineen säesti urkuharmoonilla. Minä sitten veisasin antaumuksella Siekkarien versiota. ”Ei krapulainen cowboynainen pamppua saa...” Taisi rapsahtaa pikkuisen arestia.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen ollut jonkun aikaa semmosessa taloudellista ja materiallista apua vähävaraisille perheille tarjoavassa toiminnassa mukana.

Missä kulkee teidän mielestä se hyvän maun raja tuossa toiminnassa? Tarkoitan, että voiko jollekkin perheelle lahjoittaa esim television, vaikka varmasti enemmän rahalle olisi käyttöä? Jäi nimittäin pari vuotta vanha 55" töllö ylimääräiseksi, mutta nyt mietin, että onko se väärin kantaa tommonen jonkun vähävaraisen perheen luo, jos niillä on rahantarve se prioriteetti ykkönen. Toki voisihan ne myydä ton netissä ja pitää fyffet. En tiedä. Vai myynkö itse ja annan fyffet eteenpäin?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Käytkö useinkin Kaivurissa? Mä asun aika lähellä...

Viimeksi joitain viikkoja sitten käynyt siellä.

Kyllä siellä melkein joka viikonloppu tulee pyörittyä. Itekkin asun sitä lähellä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Olen ollut jonkun aikaa semmosessa taloudellista ja materiallista apua vähävaraisille perheille tarjoavassa toiminnassa mukana.

Missä kulkee teidän mielestä se hyvän maun raja tuossa toiminnassa? Tarkoitan, että voiko jollekkin perheelle lahjoittaa esim television, vaikka varmasti enemmän rahalle olisi käyttöä? Jäi nimittäin pari vuotta vanha 55" töllö ylimääräiseksi, mutta nyt mietin, että onko se väärin kantaa tommonen jonkun vähävaraisen perheen luo, jos niillä on rahantarve se prioriteetti ykkönen. Toki voisihan ne myydä ton netissä ja pitää fyffet. En tiedä. Vai myynkö itse ja annan fyffet eteenpäin?

Mikäli jaksat nähdä vaivaa, myy TV ja anna rahat eteenpäin - jos et jaksa nähdää vaivaa, annat TV:n perheelle joka sitten tekee sillä mitä parhaaksi näkee.

Toisen kuin yllä mainituista tekee, niin on jo aika paljon parempi ihminen kuin moni muu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä siellä melkein joka viikonloppu tulee pyörittyä. Itekkin asun sitä lähellä.
Jahas, oot varmaan bongannut mut joskus laulamassa karaokea siellä. Tahroja paperilla on vakiosuoritus...

Olisinko kolme vai neljä kertaa siellä käynyt, kaverin kanssa istutaan usein siinä sohvalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näiden maassa ei ollut edes valmistujaisjuhlia, kun ne on vasta lähempänä meidän juhannusta, mutta silti tuohon uuden rakennustyömaan aitoihin oli ilmestynyt ensimmäiset töhryt. Ja siis juurikin niitä töhryjä eikä mitään graffiteja.

Se on minulle aivan sama sinänsä kumpia katsoo, rakennusliikkeen mainoksia vai töhryjä vaan silti tuo on niin typerää kulkea jossain joku maalipurkki kourassa. Olisiko sittenkin parempi, jos nuoriso alkaisi taas vaikka ryypätä ja lopettaisi nuo hommat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, työnhaku luistaa ihan eri lailla nyt kun ei ole tarvinnut täytellä niitä hemmetin työnhakulomakkeita vaan on saanut lähettää työhakemuksia ja ansioluetteloita. Jotenkin nuo perinteisen työhakemuksen ja ansioluettelon lähettäminen luonnistuu paremmin minulta.

Erinäköiset lomakkeet saavat vain niskakarvat pystyyn. Moneen kertaan työkokemusten ja koulutuksen merkkaaminen erikseen lomakkeelle ei vaan napostele. Jos ei olisi vaaraa että menee hyvä työpaikka edes ilman yrittämistä läpi sormien niin voisi alkaa boikotoimaan hakemista sellaisiin paikkoihin joihin haetaan lomakkeella. Hakisi vaan niihin paikkoihin joihin haetaan perinteisesti työhakemus ja CV lähettämällä.

Tänään olen aamusta lähtien rustannut työhakemuksia. En kyllä nukkunut kuin korkeintaan puoli tuntia viime yönä, mutta ehkä se on jopa etu työhakemusta täyttäessä. Väsyneenä sitä juttu luistaa paremmin ja on sosiaalisesti rohkeampi. Kunhan vain varmistaa ettei hakemukseen luultavammin jäänyt virheitä.

Olen kyllä koittanut kirjoitella hakemuksia aina kulloinen työtehtäväkin ja työpaikka huomioiden vaikka en nyt sitten tiedä onko sillä merkitystä onko työhakemus kuinka räätälöity. No mielestäni olen hyviä hakemuksia saanut aikaan ja tänään jopa jo neljä hakemusta olen lähettänyt. Se on aika hyvä määrä. Mutta niin kuin sanottua, nyt kun saa vapaammin kirjoittaa hakemuksia niin tämä työnhakuruljanssi luonnistuu paremmin.

Onhan näitä paikkoja joihin voi hakemuksen lähettää niin yllättävänkin paljon. Vaikka en Hämeenlinnan ulkopuoleltakaan hae kuin sellaisia pidempiaikaisempia pestejä. Työtä tuntuu nyt olevan paljon tarjolla. Sellaisiakin joita minä sovellun tekemään. Tosin pelkään että työntekijöitäkin on paljon vapailla markkinoilla.

No jos lähettää paljon hakemuksia niin voi joihinkin paikkoihin kokeilla kepillä jäätä ja yrittää kirjoittaa puhtaasti erilaisempiakin hakemuksia. Korostaa vaikka sellaisia puolia mitä yleensä ei korosta. Jos yksi-kaksi hakemusta on rohkeampia kokeiluja niin tuskin se maata kaataa. Ja hyvällä tuurilla se rohkeus tuo tulosta.

Yksi paikka jonne tänään hain oli sellainen mielenterveyskuntoutujien mesta. Vähän kuin siis kotiinsa olisi hakenut töihin. =) Siinä painotettiin sitten sitä että lasketaan eduksi jos on aikaisempaa kokemusta mielenterveyskuntoutujien kanssa toimimisesta. No minä sitten rohkeasti kirjoitin kuntoutumishistoriastani ja kerroin että olen viime vuosina paljon ollut tekemisissä mielenterveyskuntoutujien kanssa ja minulta löytyy myös alan koulutus ja työkokemus.

Olen ollut mielenterveyskuntoutuja mutta nyt olen palaamassa työelämään takaisin. Jotain sellaista yritin runoilla siihen työhakemukseen. Se oli sinällään erilaisempi työhakemus että siinä toin esille tuon kuntoutumistaustankin. Sekin oli jo sellainen hakemus jolla koitin vähän koputella kepillä jäätä ja yritin jotain hieman rohkeampaa ja erilaisempaa ratkaisua. Jos oli väärä ratkaisu, niin voi voi, mutta onhan niitä muitakin hakemuksia "sisällä".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yksi paikka jonne tänään hain oli sellainen mielenterveyskuntoutujien mesta.

Tässähän tämä joskus tarvittava räätälöinti tulee hyvin esille. Jos taas toisessa mestassa jossain tulee vastaava pesti auki, niin sitten voit tietenkin lähettää täsmälleen saman hakemuksen eikä ole mitään järkeä miettiä miten tätä nyt muuttaisin, koska tämähän on eri paikka.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Saatana kun on taas kännissä. Ei tässä oo mitään järkeä, eilenkin oli tarkoitus illalla lähteä muutamalle tuopille paikalliseen ni menihän se taas pilkkuun asti. En käsitä sieltä ei voi lähteä pois. Tänään herätessä muutama kylmä kalja kitusiin ja pari pihviä pannulle ja uuteen nousuun, nyt on taas sen verran laitamyötäinen notta kaupasta lisää muutama purkki ja varmaan terassin kautta kotiin, kun selkäranka on kuin nallekarkilla. Iltaan asti voi taas vetää kun huomenna iltavuoro. Sekin vielä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tässä oo mitään järkeä, eilenkin oli tarkoitus illalla lähteä muutamalle tuopille paikalliseen ni menihän se taas pilkkuun asti. En käsitä sieltä ei voi lähteä pois. Tänään herätessä muutama kylmä kalja kitusiin ja pari pihviä pannulle ja uuteen nousuun, nyt on taas sen verran laitamyötäinen notta kaupasta lisää muutama purkki ja varmaan terassin kautta kotiin, kun selkäranka on kuin nallekarkilla. Iltaan asti voi taas vetää kun huomenna iltavuoro. Sekin vielä.
Ollakseni rehellinen. Olen helvetin kateellinen.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ollakseni rehellinen. Olen helvetin kateellinen.
No miten sen nyt ottaa, ymmärrän kyllä. Sain oltua hetken erossa tosta mutta nyt on taas viikko pari mennyt sillä radalla että töiden jälkeen arkena se 8-12 tarttuu mukaan kaupasta joka_ikinen_päivä ja ne imasee siinä illalla ja petiin. Enkä tiedä miksi teen tuota. Lapasesta ei ole lähtenyt, vielä.

Jos ostais enemmän ne katoaisi kyllä
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ollakseni rehellinen. Olen helvetin kateellinen.

Ei näistä kannata olla kateellinen. Huomenna aamulla on melko tärkeä palaveri missä pitää olla fyysisesti paikalla. Vedetään nyt ensin tasoittavat ja mietitään sitä vaikka huomenna. +28C olisi, mutta nyt ei mennä terassille, kun pitäisi saada korkki kiinni ja tietenkin katsotaan peliäkin.

Ehkä tuolla puistossa voisi käydä juopottelemassa hetken.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Tartteis ehkä kehittää vähän jotain sosiaalisia suhteita kun tällä hetkellä ne on töissä, baarissa ja kotona koira.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös