Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 340 402
  • 66 859

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Töllön perusteella Glasgow vaikuttaa asialliselta mestalta. Siellä poljetaan. Hieno suihkulähdekin oli ja joku sveitsiläinen tyyppi oli ollut siellä valokuvausta opiskelemassa. Ai niin, yks tyyppi kerto, että siellä tapellaan paljon, mutta siitä kertomisesta on jo aikaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä leffassa tosiaan on tuo suosittu Bart niminen karhu. Ei varmasti ole helppoa näytellä samassa kohtauksissa kun tuommoinen tykki heiluttelee tassujaan. Bart The Bear on tosiaan oman oscarinsa ansainnut mielestäni.
Suvussa on karhuja lemmikkeinä. Mut hamstereita ei ole kellään. Eikä kääpiökaniinia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lainaan itseäni vuoden takana vastauksena tähän. Kiva paikka vaikka paikallisten puhetta ei ymmärrä edes englantilaiset.

Oletko koskaan käynyt Savossa. Ei ollut nopeaa ja mukavaa asiointi ärrällä, kun ei tajua yhtään kieltä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Oletko koskaan käynyt Savossa. Ei ollut nopeaa ja mukavaa asiointi ärrällä, kun ei tajua yhtään kieltä.
Kai sä kuitenkin muistit vaatia palvelua ihan kotimaisella? Eikös joku vasta kertonut miten Turussa oli joku pappa alkanut räyhäämään kun kaupassa ei saanut palvelua ruotsiksi. Kannattaa aina käyttää hyväksi tälläinen tilaisuus ja vetästä se herne sieraimeen oikein huolella.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En muuten ymmärrä miksi tuttavapiirissä monet puhuu menemisestä tai tulemisesta Savoon. Mikä perkele siinä on, ettei voi sanoa menevänsä Mikkeliin (etelä-savoa) eikä Savoon.

En mäkään puhu meneväni Satakuntaan jos käyn Laitilassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei hitto @BlackWolf , kohta alan olla jo tosissani sen huumorilla ehdottamasi tapaamisen suhteen. Näytät olevan ihan hyvä tyyppi. En mä sua perseelle paidatta läpsisi, ihan heteromeiningillä mentäisiin. Tais sulla olla avovaimokin. Ei me toki useinkaan olla samaa mieltä, mutta mitä siitä on haittaa? En mä muutenkaan ole muutaman ystävän kanssa useastakaan asiasta samaa mieltä, ystäviä ollaan silti. Turpakäräjillä ei olla käyty.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kai sä kuitenkin muistit vaatia palvelua ihan kotimaisella? Eikös joku vasta kertonut miten Turussa oli joku pappa alkanut räyhäämään kun kaupassa ei saanut palvelua ruotsiksi. Kannattaa aina käyttää hyväksi tälläinen tilaisuus ja vetästä se herne sieraimeen oikein huolella.

90-luvun Tallinnasta olisi pari käsittämätöntä tarinaa. "Miten niin et puhu suomea, miten niin ei markat käy."
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vitun öttiäiset päättäneet tappaa mun chilit, minä isken nyt vastapalloon Provadolla... hahaa kärsikää paskat!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hirveästi jäniksiä täällä tai mitä lie citykaneja. Illalla kävin pyörälenkin ja varmaan 20 näin. Aika kesyjä kun parin metrin päästä vasta siirtyvät. Saiskohan niistä hyvän padan.
Saa! Ihan oikeasti saa, kauhean paljoa ei voi syödä, kiitos raskasmetallien, mutta sama koskee järvikalojakin. Että jos nyt et päivittäin ala popsimaan, niin kerran viikkoon voi kuitenkin. Katos juttukin löyty.
Walter Rehn, 18, metsästää citykaneja ruuaksi – vain Ruskeasuon kuuluisa albiinokani saa jäädä rauhaan - Kaupunki | HS.fi (linkki hesariin) Pah olikin maksumuurin takana, no täältä löytyy. Walter Rehn, 18, metsästää citykaneja ruuaksi – vain Ruskeasuon kuuluisa albiinokani saa jäädä rauhaan | Hirvikota (linkki johonkin blogiin missä varmaan sama juttu)
Ei muuta kuin pettter annat palaa vaan, päälle tulee boonuksena hipsteriuskottavuus.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vitun öttiäiset päättäneet tappaa mun chilit, minä isken nyt vastapalloon Provadolla... hahaa kärsikää paskat!
Sama ongelma oli tuossa viikolla. Samalla keinolla iskin kimppuun. Chilit elää, tuholaiset ei.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sama ongelma oli tuossa viikolla. Samalla keinolla iskin kimppuun. Chilit elää, tuholaiset ei.
Oikein! Tokikin kyseessä on melkoinen myrkky, mutta minä arvostan helppoutta. Kaikki raidit ja mäntysuovat on tullut aiemmin kokeiltua ja siitä mitään tullut, nyt mennään helpolla ja yksinkertaisella.

Olisin tuohon aiempaan juttuusi kommentoinut jotain, mutta en kyennyt. Kohteliaisuutena pidin, kiitos.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@BlackWolf jumala armahtaa, minä en. Puhutaan kuitenkin mun chileistä. Mut muuten, OK, nou hätä. En mä siihen oikeastaan kommenttia kaivannutkaan. Paskaa en silti tabletilta suoltanut, ei ole tapana.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oletko koskaan käynyt Savossa. Ei ollut nopeaa ja mukavaa asiointi ärrällä, kun ei tajua yhtään kieltä.
Olen puolittain savolainen. Ymmärrän kyllä kieltä mutta en puhu sitä kovin hyvin. Olen kuitenkin ikäni asunut Hämeessä.
 

JKyykka

Jäsen
Yksi kaveri tuli juttelemaan Facebookissa. Treenataan samassa urheiluseurassa, mutta eipä muuten juurikaan olla tekemisissä. Olen pitänyt häntä fiksuna tyyppinä. Yllätyin aika paljon, kun huomasin häneltä saapuneen viestin, mutta enpä osannut aavistaa mitä tulossa oli. Liikkeelle lähdettiin ihan normaalilla jutustetulla treenaamisesta ja siitä miten on kesä mennyt. Muutaman viestin jälkeen oltiinkin siinä tilanteessa, että hän alkoi kehua jotain lisäravinneöljyä, jota on itse käyttänyt ja alkanut nyt myös kaupittelemaan, koska on niin tehokasta. Ei saatana! Ei helekutti! Siinä vaiheessa tajusin tilanteen menneen jo liian pitkälle. En enää pystynyt perääntymään. Nyt olen sitten lupautunut kuuntelemaan tunnin luennon tämän öljyn mahtavuudesta. Voi perse.
No nyt tuli sitten käytyä kuuntelemassa tämä huikea luento. Kyseessä ei ollut mikä tahansa öljy vaan Zinzino! :D Melkein repesin nauramaan kun näin ZZ:n mainoksen toimiston seinällä. Heti tuli mieleen Jatkoajan ja Muron keskustelut tästä hienosta yrityksestä. Sain oikein privaattiluennon öljyn hienoudesta tältä kaveriltani ja joltain toiselta asiantuntijalta. Siellä me istuimme kuumassa toimistossa kolmestaan sunnuntai-iltana 50 minuutin ajan. Ensin olisi pitänyt otttaa jokin veritesti joka lähetetään johonkin analysoitavaksi (omega6- ja omega3-suhde), sitten olisin vetänyt neljä kuukautta tätä käärmeöljyä ja tämän jälkeen uudet testit. Muutokset olisivat varmasti olleet hurjat ja elämäni olisi muutenkin muuttunut uskomattoman ihanaksi. Enkä olisi edes montaa sataa euroa köyhtynyt! Kieltäydyin kuitenkin kunniasta ja hipsin kotiin hymy huulilla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Herrasmies olen, se on myönnettävä, vaikken toki niin herrasmiehinen kuin vaikkapa @sämpylä89 , joka lienee ihan koko internetinkin mittakaavassa herrasmiehisyyden ylintä luokkaa. Me herrasmiehet emme käytä alatyyliäkään koskaan. Kerran sanoin "pirskeles". Hävetti.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mikä mahtoi olla niin tunteita kirvoittava tilanne että sai sinut noin reagoimaan? Kyllä hesarillakin todistetusti pärjää parhaiten kun vienosti kohottaa silinterin virkaa toimittavaa päähinettään vastaantulijoille ja ottaa ystävällisen katsekontaktin.

Se oli silloin, kun Lady Diana oli jotain taas tunaroinut. Muistammehan Queen-elokuvasta Prinssi Philipin vuorosanan: "What has she done this time?"
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Idi Amin oli aika julma tapaus.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vaikken toki niin herrasmiehinen kuin vaikkapa @sämpylä89 , joka lienee ihan koko internetinkin mittakaavassa herrasmiehisyyden ylintä luokkaa.
Mikä suo minulle tämän kohteliaisuuden, joka on varmasti vilpittömästi sanottu tarkoittaen joka sanaa.

Ootteko kukaan panneet savolaista? Kai niilläkin värkki on. vai onko?
Voi kuule veli hyvä. Savolaista on kaatunut enemmän kun talvisodassa. Värkki niillä on, joillakin vähän erikoinen. Yhellä oli ihan persereijän näköinen. Saatto se olla persereikäkii, siinä tapauksessa en löytäny sitä värkkiä. Tais olla loppujenlopuks tosi lihavakin. Vituttaa muistella mihin kaikkeen sitä on nokkasa työntäny ennen munaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vaimoni on savolainen. Loppuihin en ota kantaa, vaikutat pohdiskelevalta herrasmieheltä joten saat tästä hieman lisää mietittävää ajantapoksi.
Jotenkin ekana tuli mieleen savolaisella korostuksella/puhetyylillä lausuttu suattaapi olla et suatkin tussua, suattaapi olla et et saa
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikä mahtoi olla niin tunteita kirvoittava tilanne että sai sinut noin reagoimaan? Kyllä hesarillakin todistetusti pärjää parhaiten kun vienosti kohottaa silinterin virkaa toimittavaa päähinettään vastaantulijoille ja ottaa ystävällisen katsekontaktin.
Mietin vain että mitähän jos ihan oikeasti koittaisi. Tulisikohan sieltä täys tyrmäys, vai olisiko ns. tilanteen päällä ja kohta pesänkin. Joku minua miehekkäämpi mies voisi kyllä tehdä sellaisen empiirisen tutkimuksen että mitenkäs tuollainen puku ja kunnon silinteri toimii nykyaikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös