Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 347 337
  • 66 869

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oletko koskaan ollut avokonttorissa töissä, älä vie sitä paskaa tutulle klubille.

Lainasin nyt vain tämän tekstipätkän vaikka koko teksti oli ihan järkipuhetta.

Emme pelaa klubilla vaan tässä tällaisessa kuntoutuskeskuksessa missä asun tällä hetkellä on oma biljardipöytänsä. Ja sitä saadaan käyttää niin paljon kuin halutaan, paitsi ei hiljaisuuden aikana. Hiljaisuus kestää 22-07. Ennen täällä jotkut pelasivat iltakymmenenkin jälkeen mutta siitä tuli sen verran pärinää kun pallot piti ääntä ja ei pystynyt kunnolla nukkumaan että lopulta kiellettiin pelaamasta hiljaisuuden aikana. Se oli sitä aikaa vielä kun itse en ollut innostunut pelaamaan biljardia.

No vähän lähti juttu sivuraiteille... Mutta joka tapauksessa oli pelipaikka mikä hyvänsä niin parempi varmasti jättää tänään pelit väliin. En tartuta sitten muihin tautia ja paranen itse jonain päivänä tästä taudista ja ei tauti pahene.

Täällä olisi toki muutakin ohjelmaa tänään mutta parempi välttää varmaan muutenkin oleilua yleisissä tiloissa ja ottaa levon kannalta tämä päivä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Matkalla jossain päin Suomea. Mies on varannut meille yöpymispaikan jostain, ei suostunut kertomaan mistä. Vitostietä mennään pohjoiseen päin. Katellaan...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Emme pelaa klubilla vaan tässä tällaisessa kuntoutuskeskuksessa missä asun tällä hetkellä on oma biljardipöytänsä.

Täällä olisi toki muutakin ohjelmaa tänään mutta parempi välttää varmaan muutenkin oleilua yleisissä tiloissa ja ottaa levon kannalta tämä päivä.

Anteeksi, pahoitteluni. Nyt muistankin sinun kertoneen kuntoutuskeskuksesta aikaisemmin. Vaan tosiaan samat pointit ne pätee missä vain. Ei ne biljarditaidot mihinkään katoa yhdessä yössä. On muuten sellainen taitolaji niin kuin monet muutkin, joskus ei vain osu, kun ei ole itseluottamus kunnossa.

Ja sitten alkaa osua. Ketsuppipullo kliseenä on vähän tyhmä ja kulunut, mutta muuten se nyt vain on totta. Ei kenenkään urheilijan olkapäällä oikeasti asu apina, vaikka turistipaikoissa esimerkiksi Gibraltarilla voi niin hetkeksi käydä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Hieno kevätpäivä tiedossa. Kyllä kevät ja kesä on ihmisen parasta aikaa, sano nykäsmasa mitä vaan.

Jos lähtis suhaileen fillarilla, kun tuli viikolla huoltokin jo tehtyä. Katupöly ja hiekka siellä varmaan vielä vähän vaivaa, mutta mitä sitten hä, en mä mikään nynny oo, kuten eräs palstalainen sanoisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On muuten sellainen taitolaji niin kuin monet muutkin, joskus ei vain osu, kun ei ole itseluottamus kunnossa.

Ja sitten alkaa osua. Ketsuppipullo kliseenä on vähän tyhmä ja kulunut, mutta muuten se nyt vain on totta. Ei kenenkään urheilijan olkapäällä oikeasti asu apina, vaikka turistipaikoissa esimerkiksi Gibraltarilla voi niin hetkeksi käydä.

Juu, en nyt tiedä johtuuko itseluottamuksen puutteesta vai mistä, mutta pelitaso kyllä heittelehtii vielä aika paljonkin minulla tässä lajissa.

Joskus tulee hölmöjä virheitä ja tappiotakin mutta joskus sitten taas tulee sitä toista "ääripäätä", kun tulee voittoja ja sellaisia onnistumisia että pistää ihmetyttämään minua itseänikin, onnistuinko ihan oikeasti tuossa?

Mutta se on hyvä että välillä saa niitä voittoja, menestystä ja onnistumisenkin kokemuksia. Pysyy into yllä treenaamista ja kehittymistä kohtaan, kun näkee itsensä ihan kehittymiskelpoisena yksilönä tässä(-kin) lajissa.

Työtähän se kehittyminen kyllä vaatii ja treeniä, mutta se lienee yksi tämän(-kin) lajin kiinnostavimmista puolista, että aina voi kehittyä paremmaksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mää ny haluan kirjottaa tänne jotain. Mua masentaa. Musta piti tulla yhdessä lajissa tosi kova nimi. Mestari. Ja ulkomaillekkin oli ovet auki. Mitä musta tuli? Polvi paskana ja tyhjän nauraja sekä naistennaurattaja. Tyhjäntoimittaja. Mitättömyys. Nada. Yritin itsaria viime yönä. Vaimo pelasti. Onneks. Haluan elää, mutta oon ihan turha.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mää ny haluan kirjottaa tänne jotain. Mua masentaa. Musta piti tulla yhdessä lajissa tosi kova nimi. Mestari. Ja ulkomaillekkin oli ovet auki. Mitä musta tuli? Polvi paskana ja tyhjän nauraja sekä naistennaurattaja. Tyhjäntoimittaja. Mitättömyys. Nada. Yritin itsaria viime yönä. Vaimo pelasti. Onneks. Haluan elää, mutta oon ihan turha.
No voi perhana, äijä. Tiedän tuon olotilan omalta kohdaltani todella hyvin. Anna tulla tekstiä vaan ja purkaudu. Tai jos pääset niin lähde metsään huutamaan niin saakelin lujaa kuin jaksat. Metsä antaa samalla voimia ja alkukantaa. Älä ainakaan jää yksin vaan tuu tänne Jatkoaikaan vaikka heti kun siltä tuntuu. Voimia sulle sylin täydeltä.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Joku variksen kaltainen lintu on rakentanut pesän tuohon läheiseen puuhun. Ihan jäätävän koukuttavaa seurattavaa, kun hän tulee vähän väliä sinne päivystämään vähäksi aikaa, kunnes lähtee taas muualle. Linnut ovat muutenkin kiehtovia eläimiä. Pitäisiköhän alkaa ihan harrastamaan niitä? Vai pitäiskö alkaa elämään ihan normaalin ihmisen elämää?
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Kevät tai joku kesän tapanen tulee ja edelleen pelataan lätkää ja sitten vielä mm-kisat siihen päälle. Niin ja änärin taistelut Stanley cupista. Ei oikein näillä keleillä kiinnosta mikään jääkiekko,mut ei siitäkää oikein eroon pääse. Ei sen takii,että oma joukkue ollu jo kauan lomilla vaan kelit ulkona tekee sen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kevät tai joku kesän tapanen tulee ja edelleen pelataan lätkää ja sitten vielä mm-kisat siihen päälle. Niin ja änärin taistelut Stanley cupista. Ei oikein näillä keleillä kiinnosta mikään jääkiekko,mut ei siitäkää oikein eroon pääse. Ei sen takii,että oma joukkue ollu jo kauan lomilla vaan kelit ulkona tekee sen.
Tähänkin on olemassa nykyaikana ratkaisu. Katsos sitä lätkää voi seurata myös ulkona luonnon helmassa ja kaikenlaisia maailman antimia nautiskellen. Mikäpä sen parempaa kuin sienimetsällä pistää finaalit huutaan luurista ja keräillä vähän korvasieniä. Maalitkin näkee heti uusinnasta ja voi elää sitä huumaa. Tai sitten voi vaikka grillailla kotipihalla peleistä nauttien, käydä terdellä peleistä nauttien ja muutoinkin reippailla ja nautiskella mahtavista keleistä seuraten lajia mitä rakastaa. Keväthän on suorastaan huimaa aikaa seurata pelejä kun on lämmin ja kalja maistuu hyvälle eikä ole varpaat jäässä ja vitutus kun loskaa on paikat täys ja ikkunoita pitää skrapata.

Niin ja mikä parasta niin sillä toisella sukupuoliolettamalla se vaatetus vähenee ja pitkän talven jälkeen voi tiirailla siinä muun ohessa mitä suloja sieltä tuleekaan esille. Ai ai.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onpa muuten todella luonnollisen näköiset haukat. Sopivat erittäin hyvin noiden kovasti pulkannarua muistuttavien kyynärvarsien kanssa yhteen. Toki jutun perusteella syytä olettaa ettei Kirka ihan täydellä pakalla pelaa mutta luulisi silti jonkunlainen epäilyksen hetki olleen esim tuossa 40 asteen kuumeessa kun kuvitteli kuolevansa sen takia että on ruiskuttanut hauiksiin litratolkulla "syntholia". Toisaalta jos ei epäilytä, niin suosittelisin ruuttaamaan esimerkiksi sikamassaa, tuollaisilla synteksillä pumpattu haba todennäköisesti lerpahtaa kun käytön lopettaa mutta sikamassa, se kestää.
Sikamassa se on hieno aine. Mun täytyy nyt tunnustaa rikokseni kun vartijana aikanaan kesätöissä toimin ja onhan rikoskin jo vanhentunut. Se olin minä joka niiden työmiesten koottavan telineen vaneripohjan oikein vimosen päälle veistelin sikafleksillä kiinni siihen runkoon. Sori vaan, varmaan oli v-mäistä jollain puukolla nyhertää irti, mutta olen vittumainen tyyppi ja ette tekään aina ihan pirteimmillänne olleet raksalle tullessa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sikamassa se on hieno aine. Mun täytyy nyt tunnustaa rikokseni kun vartijana aikanaan kesätöissä toimin ja onhan rikoskin jo vanhentunut. Se olin minä joka niiden työmiesten koottavan telineen vaneripohjan oikein vimosen päälle veistelin sikafleksillä kiinni siihen runkoon. Sori vaan, varmaan oli v-mäistä jollain puukolla nyhertää irti, mutta olen vittumainen tyyppi ja ette tekään aina ihan pirteimmillänne olleet raksalle tullessa.
Kun kerran tunnustuksia väsätään niin minä olin se joka joskus pölli amiksen autopuolen varastosta autoon pari polttimoa. Ja yhden akunkengän... ja pari ruuvimeisseliä. (nää jäi ihan vahingossa taskuuseen). Rikos on vanhentunut jo ja kai nyt voin vähäsen edes vedota siihen että olin opiskelija jolla oli tarve saada myös oluttakin viikonlopuksi?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sikamassa se on hieno aine. Mun täytyy nyt tunnustaa rikokseni kun vartijana aikanaan kesätöissä toimin ja onhan rikoskin jo vanhentunut. Se olin minä joka niiden työmiesten koottavan telineen vaneripohjan oikein vimosen päälle veistelin sikafleksillä kiinni siihen runkoon. Sori vaan, varmaan oli v-mäistä jollain puukolla nyhertää irti, mutta olen vittumainen tyyppi ja ette tekään aina ihan pirteimmillänne olleet raksalle tullessa.
Puolet ollaan saatu, tosin samahan se kun palkka juoksee. Puukkoja nyt pitää välillä vaihtaa, mutta ruokiksella voi ainakin hengata Jatkoajassa. Tossa olis toisella työmaalla kriittinen vesivahinko, mutta hoidetaan tämä toki loppuun. Tattista vaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kun kerran tunnustuksia väsätään niin minä olin se joka joskus pölli amiksen autopuolen varastosta autoon pari polttimoa. Ja yhden akunkengän... ja pari ruuvimeisseliä. (nää jäi ihan vahingossa taskuuseen). Rikos on vanhentunut jo ja kai nyt voin vähäsen edes vedota siihen että olin opiskelija jolla oli tarve saada myös oluttakin viikonlopuksi?
Kai sinä huomasit että tämä oli vähän tälläinen nynnyjen kokoontumisajo, missä melkein uskallettin mutta ei nyt oikeasti sitten tehty kuitenkaan mitään. Toki siis nynnyille se oli huiman rohkeaa ja lakia rikkovaa. Almost a bad ass.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kai sinä huomasit että tämä oli vähän tälläinen nynnyjen kokoontumisajo, missä melkein uskallettin mutta ei nyt oikeasti sitten tehty kuitenkaan mitään. Toki siis nynnyille se oli huiman rohkeaa ja lakia rikkovaa. Almost a bad ass.
En huomannut. Painun siis antinynnyilemään tupangipaikalle.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joku variksen kaltainen lintu on rakentanut pesän tuohon läheiseen puuhun. Ihan jäätävän koukuttavaa seurattavaa, kun hän tulee vähän väliä sinne päivystämään vähäksi aikaa, kunnes lähtee taas muualle. Linnut ovat muutenkin kiehtovia eläimiä. Pitäisiköhän alkaa ihan harrastamaan niitä? Vai pitäiskö alkaa elämään ihan normaalin ihmisen elämää?
Sitten ei muuta kuin linnunpönttöä rakentelemaan, tai saahan niitä ostettuakin vaikka mistä. Ihan hauskaa puuhaahan tuo lintujen seuraaminen on. Tosin rehellisyyden nimissä pitää myöntää, että se on juuri sellaista juttua, mikä ei olisi vähempää voinut kiinnostaa tuossa alle kolmekymppisenä. Sitten jotain tapahtui.

Eikös ainakin muistaakseni @Iisoppi enemmänkin touhua tämän harrastuksen parissa?

Itse olen myös täysin noviisi, kiinnitin pöntön tuohon lähipuuhun, tämäkin lähinnä Googlen avulla jossa ohjeistettiin tietynlaiset raamit tuohon hommaan, eli suurinpiirtein ei liian alas ja ei mielellään autojen lähettyville. Tuon koko homman aloitin, kun tajusin, että kissat tykkää katsella ikkunan takaa lintujen sekoilua ulkona ja halusin niille jotain extra-seurattavaa. Onhan tuo itsellekin eräänlainen velvollisuus niitä sitten viritelmien jälkeen ruokkia ja onhan se lintujen katselu kieltämättä ihan terapeuttista puuhaa, josta tulee hyvä fiilis.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mun mielestä rantapallot play-offeista pudonneelle joukkueelle ovat hauska ja harmiton pala suomalaista jääkiekkokulttuuria. Niistä valittajat ovat huumorintajuttomia nipottajia.

Välierien jälkeenhän niitä ei kuuluisi muutenkaan heitellä, mutta puolivälierissä ja sääleissä aivan ok.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä rantapallot play-offeista pudonneelle joukkueelle ovat hauska ja harmiton pala suomalaista jääkiekkokulttuuria. Niistä valittajat ovat huumorintajuttomia nipottajia.

Välierien jälkeenhän niitä ei kuuluisi muutenkaan heitellä, mutta puolivälierissä ja sääleissä aivan ok.

Juuri näin. Paitsi, että välierien jälkeen niiden heittely on ihan ok, koska kausi kuitenkin käytännössä loppuu siihen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vartin jaksoin messuja. Nyt kaljakauppaan. Hitto kaikki tuntui olevan selvin päin. Joo kiva kiertää kaikki aina läpi. Eilen pörräsin tunnin niin tietää missä mennään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mun mielestä rantapallot play-offeista pudonneelle joukkueelle ovat hauska ja harmiton pala suomalaista jääkiekkokulttuuria. Niistä valittajat ovat huumorintajuttomia nipottajia.
Samaa mieltä.

Muutenkin se on hauskaa, miten jotkut valittaa aikas pienistäkin asioista. Yhyy pronssiottelu sitä ja tätä. Yhyy Kärppäfant hoilaa POHJOOIINEEEN. Yhyy yhyy läpsyttimet. Ja mitähän vielä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikös ainakin muistaakseni @Iisoppi enemmänkin touhua tämän harrastuksen parissa?
En nyt oikein tiedä harrastamisesta. Tykkään seurata lintuja pihassamme olevalla ruokintapaikalla . Pidän kunnia-asiana tunnistaa linnut joita pihassa liikkuu. Pidän kyllä aina kirjaa mitä lintuja olen ns. bongannut mutta en kiertele missään niitä lintuja etsimässä vaan kirjaan ne mitä satun näkemään. Pönttöjä on tontilla kymmenkunta. Olen seuraillut kun tali- ja sinitiaiset ovat käyneet tutustumassa pönttötarjontaan. Kirjosieppoja ei ole vielä näkynyt. Yksi pari on pesinyt tietyssä pöntössä useampana vuonna. Tulevat sitten kun ehtivät?
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pitäisiköhän hankkiutua kohti kalsarikänniketjua? Kaljaa on jääkaapissa ja silleen. Huomenna kun ei ole mitään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pitäisiköhän hankkiutua kohti kalsarikänniketjua? Kaljaa on jääkaapissa ja silleen. Huomenna kun ei ole mitään.

Huomenna on liukuva työaika ja ensi kuussa odottaa etätyöt maanantaisin. Nyt pitää laittaa sortsit jalkaan ja kipittää peliin. Kaljaa on sitten odottamassa, kun sieltä selviää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lintuharrastuksesta tuli mieleeni että olin minä kerran koko päivän kestäneellä linturetkellä. Ajettiin dösällä muistaakseni jonnekin Porvoon rannalle. Lintuharrastajat levitti kaukoputkensa rantakallioille ja alkoivat seuraamaan kevätmuuttoa. Meitä oli siellä muutama likka jotka pian kyllästyi kiikaroimaan meille tuntemattomia lintuja joita emme osanneet edes taivaalta löytää. Onneksi oli kaunis päivä. Oleilimme auringossa, söimme eväitä ja juttelimme. Ja lisäksi päädyttiin "kiusaamaan" nuorta kuskia, joka yritti nukkua takapenkillä, ravaamalla hakemassa linkusta milloin mitäkin. Ihan kiva reissu. Kotimatkalla tuli kyllä kamala olo on kierreltiin jotain tulvalammikkoa etsimässä pienien mutkaisten teiden varrelle. Siellä lammikossa kun piti olla paljon jotain lintuja.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
15.4.2018 jää historiaan merkittävänä päivänä. Nyt se vihdoin tapahtui. En uskonut koskaan tapahtuvan. Jotain piti syödä, mutta kun ei ollut erityisemmin nälkä, ajattelin ottaa vaikka jonkun mikrokeiton. Lidlissä ei ollut esim. sienikeittoa. Ne kaikki kamalat päivät ala-asteella. Hetken jo mikrosta otettuani, kun tuttu haju tunki sieraimiin rupesin epäilemään, onko tämä sittenkään hyvä idea. Joskus on käynyt mielessä koittaa rohkeasti työruokalassa, mutta en ole uskaltanut, jos se silti tulee heti ulos. Ostin myös kananmunia ja keitin yhden laittakseni sen tuonne sekaan.

Samalta paskalta se näyttikin kuin lapsuudentramojen aikana. Sitten maistoin. Hieman olen epäillytkin muiden makutottumusten muutosten myötä, että se on mahdollista ja kas kummaa. Sehän oli ihan hyvää. Olisi voinut vaikka toisen annoksen vetää.

Maistoin pinaattikeittoa ensimmäistä kertaa sitten ala-asteen ruokailujen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös