Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 337 490
  • 66 856

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pettter on ottanut tässä esille tärkeän asian: mitä kukin tekee elämällään. Onko jonkinlainen tavoite olemassa, joka useinkin on ammatillinen tavoite. Sitten voi olla tavoitteena perheen perustaminen, lapset, oma koti ja mitä kaikkea, auto ynnä kesämökki. Olen huomannut, että monilla menee elämä pilalle asuntolainaa maksaessa ja tyhmää akkaa ja kusipäisiä lapsia katsellessa, mutta varmasti monella on asiat hyvin, vaimo on sävyisä ja lapset normaaleja. Laina lyhentyy mukavasti.
Joo tota mä oon vasta viime vuosina tajunnut miettiä enemmän. En mä tiedä onko mulla ollut koskaan silleen tavoitteita. Mä ajattelen että elämän tarkoitus on nauttia. Tietenkin kouluihin kun on mennyt niin oon ajatellut opiskella ja töissä sitten tehdä työt hyvin jne. Mitään kotijuttuja mä en sen kummemmin ole koskaan miettinyt, mutta kaikkihan me katto pään päälle tarvitaan. Mielellään tietenkin suht sopivan kokoinen, eli näin yhdelle ihmiselle melko pieni. Ja mä ajattelen että mielummin vuokralle niin ei tarvitse omistaa ja murehtia ja tehdä niitä kaikkia hommia, mitä esimerkiksi omakotitaloissa ne joutuu tekemään. Autojuttuja en ole täällä Helsingissä koskaan miettinyt kun ei ole tarvinnut, enkä mä mitään perhejuttujakaan ole ajatellut kun en sellaista elämää halua, mutta kyllähän luonto määrää että naista tekis mieli. Kuinkahan moni opiskelupaikkaa hakeva muuten miettii että joskus tekisi työkseen niitä hommia? Jotenkin ei sitä vielä parikymppisenä osaa noita juttuja silleen miettiä. Ja mulle oli ehkä vähän hassustikin aina selvää etten just työkseen halua mitään IT-hommia tehdä, mutta niin sitä vaan koulusta toiseen ravasi kuin päätön kana.

Mulla on aina mennyt siinä raja, etten mitään opiskelu- tai työjuttuja halua kotiin tuoda. Siis just jotain läksyjä jne.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin siis kyllä mä monesti olin keskitason paremmalla puolella. Vähän vaikea kehua, mutta mietin vaan ettei kukaan mitään päinvastaistakaan ajattelisi. Intissä esimerkiksi ammunnoissa olin aina top kolmosessa vaikka meitä oli siellä paljon ja esimerkiksi leuanvedossa. Suunnistuksessa myös, mutta ehkä mulla oli pieni kotikenttäetu kun jonkin verran tunsin niitä metsiä. Ja koulussa kanssa keskiarvo oli keskimääräistä parempi. Matikassa ei pahemmin tarvinnut lukea kokeisiin ja liikunnassa pärjäsin kun vapaa-ajalla harrastelin jne. Puutyöt ja sellaiset käsillä tehtävät on myös aina onnistunut tosi hyvin. Myöhemmin kyllä sitten harrastukset häiritsi opiskelua kun ryypiskelinkin kolmen päivän rytmillä. Ryyppypäivä, krapulapäivä ja vapaapäivä. Ne sitten sattui milloin millekin viikonpäivälle. Ryyppypäivänäkin pääsi kyllä kouluun kun vasta sen jälkeen aloitti kittaamisen, mutta krapulapäivät meni iltaan asti sängyssä. No eihän sitä muutenkaan aina jaksanut koululle ennen puoltapäivää tai ainakaan jotain kymmentä. Sitähän se opiskeluelämä oli.

Jossain uskonto - historia - biologia -jutuissa mä olin kyllä melko huono kun ei vaan kiinnostanut ne sellaiset jutut. Siis esimerkiksi jotain peruskoulua ja noita yleisiä juttuja jos mietin. Maantieto on nyt myöhemmin alkanut vähän kiinnostamaan kun tykkään matkailla ja nähdä maailmaa, mutta joku historia? En mä historiaan ole matkaamassa. Vai onko aikakone keksitty? Muutenkin mä ajattelen että historia on sitä, mikä on jo tapahtunut. Se on mennyttä aikaa. Siis hyvähän jotkut isoimmat pääjutut on tietää, mutta esimerkiksi jotkut vuosiluvut tai muuta turhan pikkutarkkaa yksityiskohtaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kyllä se on niin että tässä ajassa kannattaa elää. Päivällä ostin 12 Nobelaneria ja tossa pöydällä on viisi tyhjää, ja kun kädessä on yksi vajaa niin repussa on kuusi täyttä. Kiitti peruskoulu. Kiitti oikeasti. Ja kun kello on nyt 18:38 niin tässä on 2 h 22 min aikaa hakea täydennystä. Kiitti Riitta kun opetit meitä. Mutta kertokaa mitä mä teen sillä tiedolla milloin on alkanut joku vitun sota tai montako munaa munii gerbiilin ja gepardin risteytys? No ei ne vissiin muni, mutta mitä hittoa sä silläkin tiedolla teet kun ethän sä halua edes jutella tuollaisista jutuista. Joo kyllä mä mielummin keskityn olennaisiin asioihin.

Ei vittu täällä repussa onkin vaan viisi täyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta kertokaa mitä mä teen sillä tiedolla milloin on alkanut joku vitun sota tai montako munaa munii gerbiilin ja gepardin risteytys?
Tuon historiatiedon osalta voidaan todeta, että koska ylivoimainen enemmistö ihmisistä ei näistä tiedoista ole kiinnostunut, ja historia siksi toistaa itseään, voisit tällä tiedolla ennakoida seuraavan sodan syttymistä. Jos ei muuta niin vaikka ihan vaan infona, että koska Nobelaner-hyllyt lakkaavat vuoksesi täyttymästä. Tuo biologiakysymys onkin sitten haastavampi, äkkiseltään tuntuu ettei kukaan tuollaisella tiedolla teekään yhtään mitään.

Meillä biologiaa opetti toipuva alkoholisti, ja lukiolaisten esimerkistä innostuneena yritinkin peruskoulun lopulla viritellä ilmoille uutta kulttuuria jossa oppivelvollisuusputkeaan päättävät koululaiset muistaisivat opettajiaan mitä hirtehisimmin tavoin, ja tietysti mielestäni tälle toipuvalle alkoholistille pullo olisikin ollut mitä loistavin idea. Ehkä siellä peruskoulussa olisi vuosilukujen ohella voinut opettaa myös jotain toisten kunnioittamista tai jotain. Tuostakin meni vielä aika pitkään ennen kuin se puoli alkoi olemaan edes auttavasti hallussa.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Edit. Oon kerran tavannut aivan vitun nolon putkimiehen. Se oli kleptomaani. Tuntemani lakimiehet on ollut yleensä ihan ok. Mutta sen sanon, että on niissä lakiopinnoissa hirveä työ.

No joo. Onhan niissä opinnoissa tavallaan kova työ. On sivumäärällisesti varmaan yli 10 000 luettavaa sivua tentteihin jne. Mutta toisaalta, ei niitä kaikkia tarvitse lukea. Opiskeluhan oli tosi mukavaa. Ensimmäiset kaksi ja puolivuotta ryypättiin ja jahdattiin mirkkuja. Kolmea kertaa viikossa baarissa ja sitä rataa. Sen verran opiskeltiin, ettei opintotuet katkea. Puolitoista vuotta sitten opiskeltiin ehkä vähän ahkerammin mutta kuitenkin lopulta tuntuu, että se tutkinto tuli siinä vähän sivussa. Hauskaa oli ja ennen kaikkea huoletonta. Päivääkään en vaihtaisi pois. Se helvetti alkaa sitten sen opiskelun jälkeen kun pitää töihin alkaa ja huomaa, että onhan se ihan jumalattoman tylsää suurimmalta osaltaan. Surullisia olivat ne, jotka kiirehtivät opiskelunsa mahdollisimman nopeasti läpi, jotta pääsisivät töihin. Siitä saivat pari vuotta työhistoriaa enemmän mutta menettivät leppoisimmat vuotensa. Onneksi en lähtenyt siihen vaikka jotkut yllyttivät.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No voi helvetti. Oikis oli siis leppoisa mesta! Tämäkin. Humanistisessa paskatiedekunnassa toki oikislaisia muistettiin pilkata (tätä tasoa: "öhö-öhö, tulevat talousrikolliset"), vaikkei olisi ollut varaa, mutta kehun sen verran etten itse niin pilkannut vaan arvostin oikislaisten eukkojen tyylikkäitä asuja sekä asuihin kätkeytyviä vartaloita. Olispa vaikka kerrankin...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rupesin miettimään, mitä nuo humanistit tekevät valmistuttuaan. Vai valmistuuko sieltä kukaan, kunhan hengailevat Vanhan kuppilassa?

Googletin sitten "Humanistinen tiedekunta" ja tämä ensimmäisen osuman "Työelämä"-linkki on mielenkiintoinen: http://www.helsinki.fi/hum/tyoelama/
Eivät tiedä itsekään tai ainakaan kehtaa kertoa?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vähän riippuu minkä alan humanisti on kyseessä, että mitä tekee. Usein se oma juttu pitää löytää, harvemmassa on noita humanistin virkoja tarjolla. Verrattuna esim. putkimieheen tai lakimieheen mahdollisuudet ovat laajemmat, koska koulutus ei useinkaan vie yhteen tiettyyn ammattiin. Paitsi opettajat ja oliko niitä muita juttuja. En minäkään ole sillä alalla, johon olen saanut koulutuksen, joka käytännössä tarkoittaa tutkijan virkaa, mikä nyt ei kiinnosta. Jos tahtoo tietyn ammatin, ei varmaan kannata opiskella humanistisia tieteitä, ne kun ovat "elämälle vieraita" aloja, kun ei ole virkaa välttämättä tiedossa. Virka pitää itse luoda. On se vittumaista. Hieman turvattomuutta on humanistille luvassa.

Tämä nyt on ikuinen rahvaan itku, että mitä töitä humanisti tekee. Mitä se nyt ei tekisi? Media-ala, valtion virat, monenlaista freelanceria on.

Voi olla, että humanistisia aloja opiskelevilla ihmisillä on juuri niitä aikeita, joista pettter mainitsi, eli ei niin kiinnosta ura ja omistusasunto, kapea ammattitutkinto, vaan mietitään ja eletään elämää vähän laajemmin.

Itserakkaita kusipäitä hum. tiedekunta on täynnä, ei sillä, niin omaan erinomaisuuteensa rakastuneita että.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Minä harkitsin vakavasti humanistiikkaa. Joko historiaa, kirjallisuutta tai suomen kieltä. Pelkäsin kuitenkin, että niistä valmistuu vain opettajaksi tai kaupan kassalle. En ollut varma kumpi on kauheampi kohtalo. Toki tiesin, että myös tutkijaksi, mutta ajattelin, että niitä on yhtäaikaa yhteensä kolme apurahoilla ja loput siellä kassalla. Olin nuoruudessani epävarma ja menin oikikseen, sillä saa työtä ja palkkatuloa. Nyt on virka ja asuntolaina. Yöllä miettii, että oliko virhe. Hiessä herää virkaan.

P.S juristin koulutuksella ne vasta laajat mahdollisuudet erilaisiin ammatteihin onkin. Siksipä nössöt valitsee sen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pääsisinköhän mä Mensaan kun jo ala-asteella olin sen verran fiksu että tajusin olla opettelematta turhanpäiväistä skeidaa. Tai eikö ne mensajutut ole enemmänkin niitä iltalehtien kuinka monta kolmiota näet tässä vinoneliössä -arvuutteluja. Tai jotain mikä numero tulee seuraavaksi 73692125 -vittu. Luulisi että kaikilla järkevillä ihmisillä tekee mieli heittää röhönaurut noihin. Onkohan muuten mitään mihin Mensaa fiksummat pääsisi?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt on virka ja asuntolaina. Yöllä miettii, että oliko virhe. Hiessä herää virkaan.

P.S juristin koulutuksella ne vasta laajat mahdollisuudet erilaisiin ammatteihin onkin. Siksipä nössöt valitsee sen.

Mun oli vähän puolustettava humanisteja, kun ne on semmosia viattomia hölmöjä.

"Hiessä herää virkaan." Tää oli hyvä!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Vaimo muutti toiseen kämppään viikonloppuna. Vaikeaa on ollut jo pitkään, mutta eroamassa ei olla. Nyt haetaan sitä molemminpuolista arvostusta sitten treffaamisen avulla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pääsisinköhän mä Mensaan kun jo ala-asteella olin sen verran fiksu että tajusin olla opettelematta turhanpäiväistä skeidaa. Tai eikö ne mensajutut ole enemmänkin niitä iltalehtien kuinka monta kolmiota näet tässä vinoneliössä -arvuutteluja. Tai jotain mikä numero tulee seuraavaksi 73692125 -vittu. Luulisi että kaikilla järkevillä ihmisillä tekee mieli heittää röhönaurut noihin. Onkohan muuten mitään mihin Mensaa fiksummat pääsisi?
Vaikken kaikkia mielipiteitäs allekirjoita niin tuli vaan mieleen että aikoinaan bb:ssä oli joku mensan jäsen kisaamassa. Sijoittuikohan jopa 3:nneksi. Noh, oli aika hiljaisen oloinen. Joku sitten kysyi mikä on hurjin temppusi mitä oot tehnyt, vastaus oli "Kerran kävelin päin punaisia".

Onko sittenkin setä pettter oikeassa...?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Oikeustieteellinen tutkinto varmasti avaa uraputkia monenlaisiin, jopa mielenkiintoisiin ammatteihin, mutta yhtään mielenkiintoista oikeustieteellisestä valmistunutta en ole tavannut. En yhtään, enkä usko sellaisia tässä maailmassa kovin monta edes olevan. Tunnen insinöörejä (enkä mitä tahansa insinöörejä vaan diplomi-insinöörejä) ja jopa yhden matemaatikon, eivätkä nekään ole yhtä paljon kangistuneet kaavoihinsa kuin tuntemani ja tapaamani juristit. Johtuukohan se juuri siitä, että humanistisuus on niin kaukana, että muutamassa vuodessa ihmisluonteesta kuolee kaikki vähänkään mielenkiintoinen elementti pois.

En minä kasvotusten ole yhtä tyly muita ihmisiä kohtaan, mutta kokemuksesta olen oppinut, että on ainakin kaksi ammattia, joiden edustajien kanssa minulla tuskin on kovinkaan paljon yhteistä keskusteltavaa. Nämä ammatit ovat juristi ja kosmetologi. En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat niin ulkonäkökeskeisiä, että ovat jopa kouluttautuneet alalle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikken kaikkia mielipiteitäs allekirjoita niin tuli vaan mieleen että aikoinaan bb:ssä oli joku mensan jäsen kisaamassa.
Heh. Yhden tunsin kerran. Sen ruuanlaittotaidot oli sitä luokkaa, että ensimmäisenä suosittelisin katsomaan vaikka Pasi Viherahon kokkausvideoita. Mitä lie avaruusjuttuja opiskeli. Ja nyt on vaikka mitä, mutta osaakohan jo imuria käyttää tai suihkussa käydä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
P.S juristin koulutuksella ne vasta laajat mahdollisuudet erilaisiin ammatteihin onkin. Siksipä nössöt valitsee sen.

Tätä olen aina ihmetellyt. Ei tarvitse kuin lukea juristiksi ja sen jälkeen pääsee minkä tahansa valtion presidentiksi tai vähintäänkin oikeaksi kädeksi. Varmaan jonkun diktatuurin voi myös perustaa. Ainakaan mitään alaan liittyvää ei tarvitse osata, mutta koulutus on.

Oikis oli jossain vaiheessa vahvassa harkinnassa, mutta sitten valitsin helpomman tien. Ihan vain siksi, että elämä on helppoa sitten.
 
En minä kasvotusten ole yhtä tyly muita ihmisiä kohtaan, mutta kokemuksesta olen oppinut, että on ainakin kaksi ammattia, joiden edustajien kanssa minulla tuskin on kovinkaan paljon yhteistä keskusteltavaa. Nämä ammatit ovat juristi ja kosmetologi. En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat niin ulkonäkökeskeisiä, että ovat jopa kouluttautuneet alalle.
Kosmetologin perustelut ostan. Mutta miksei juristin kanssa olisi keskusteltavaa? Minä ainakin aloin kunnioittamaan juristeja hengailtuani paljon yhden sellaisen kanssa, sehän on vähän sama politiikalle kuin snaipperi on lätkälle. Lähes kaikki kiva ja merkityksellinen tapahtuu siellä politiikan / viisikkopelin saralla, niinsanotusti omassa päässä ja keskialueella, mutta se kaikki on lopulta yhtä tyhjän kanssa ellei lopulta ole sitä snaipperia joka laittaa kiekon häkkiin tai juristeja jotka tuottaa ja tulkitsee lakitekstiä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kosmetologin perustelut ostan. Mutta miksei juristin kanssa olisi keskusteltavaa? Minä ainakin aloin kunnioittamaan juristeja hengailtuani paljon yhden sellaisen kanssa, sehän on vähän sama politiikalle kuin snaipperi on lätkälle. Lähes kaikki kiva ja merkityksellinen tapahtuu siellä politiikan / viisikkopelin saralla, niinsanotusti omassa päässä ja keskialueella, mutta se kaikki on lopulta yhtä tyhjän kanssa ellei lopulta ole sitä snaipperia joka laittaa kiekon häkkiin tai juristeja jotka tuottaa ja tulkitsee lakitekstiä.

En tarkoittanut ettenkö kunnioittaisi juristeja. Enkä osta väitettä, jonka mukaan juristi on politiikalle sama kuin snaipperi lätkälle. Esimerkiksi Annika Lapintie on varatuomari, enkä minä hänen kohdallaan mistään snaipperista puhuisi. Tietysti mitä enemmän ihmiselle tulee ikää ja elämänkokemusta, on hänellä todennäköisesti myös jotain annettavaa yleiselle keskustelulle. Tarkoitin enemmän sellaisia ihmisiä, jotka ovat olleet vielä lukiossa mielenkiintoisen tuntuisi kunnes päätyivät oikeustieteelliseen. Ja sitten on anttihäkkäsiä, joissa ei varmastikaan ole missään elämänvaiheessa ollut mitään kiinnostavaa.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tarkoitin enemmän sellaisia ihmisiä, jotka ovat olleet vielä lukiossa mielenkiintoisen tuntuisi kunnes päätyivät oikeustieteelliseen.

Annatko sen verran armoa, että ihminen voi vartuttuaan karistaa oikeustieteellisen viruksen niskastaan ja palata, tai jopa uudelleen syntyä, mielenkiintoiseksi persoonaksi. Vai tuhoaako oikeustieteellinen koulutus pysyvästi kaikki mielenkiintoiset luonteenpiirteet ja elämän värit? Eli onko meillä toivoa?! Jeesuskin antaa anteeksi ja parantaa. Tulkaa minun tyköni ja laskekaa karvainen kätenne päälleni, murtakaa leipää kanssani ja parantakaa minut ja minä revin ihokkaani ja elän taas!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Annatko sen verran armoa, että ihminen voi vartuttuaan karistaa oikeustieteellisen viruksen niskastaan ja palata, tai jopa uudelleen syntyä, mielenkiintoiseksi persoonaksi. Vai tuhoaako oikeustieteellinen koulutus pysyvästi kaikki mielenkiintoiset luonteenpiirteet ja elämän värit? Eli onko meillä toivoa?! Jeesuskin antaa anteeksi ja parantaa. Tulkaa minun tyköni ja laskekaa karvainen kätenne päälleni, murtakaa leipää kanssani ja parantakaa minut ja minä revin ihokkaani ja elän taas!

Annan armoa ja anteeksi, jos oikeustieteilijä osaa pohtia samanlaisia asioita. Suosittelen kuitenkin pyrkimään siihen ilman Jeesusta.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olisi mukava saada lista ammateista, jotka ei ole noloja. Tietäisi mihin ammattiin kannattaa vaihtaa ja mihin ei.
Minä olen jo monta vuotta halunnut nähdä listan, jossa ilmenee, mikä musiikki on paskaa ja mikä hyvää. Tietää sitten, mitä kappaleita kehtaa kuunnella kavereiden seurassa ja mitä kannattaa kuunnella vain omassa seurassa :D Ei ole helppo tilanne, kun sattuu tykkäämään paskasta musiikista ja haluaisi kuunnella sitä yhä uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän sitä on jotenkin etuoikeutettu kun voi olla kännissä. Miettikää jotain Afrikan lapsia. Niillä ei ole ruokaa tai edes puhdasta juomavettä. Suomalaiset perusduunarit taas on jossain meidän välissä. Niiden pitää orjallisesti palvella herraa ja herätä joka ikinen arkiaamu selvänä. Ne on niitä muurahaispesän työläisiä ja me ollaan se kuningatarmuurahainen. Me ollaan kuninkaita. Ruhtinaita. Joo menkää töihin ja maksakaa verot. Menkää mäkkäriin niin mäkin saan huomenna safkaa. Menkää kaupan kassalle niin saadaan kaljaa. Menkää metrokuskiksi niin päästään kylille. Menkää roskakuskiksi ja kerätkää meidän roskat. Joo meitsi pieraisee ja aukaisee nobsun. Ei saatana että tekis mieli heittää kunnon röhönaurut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mikki Hiiri onkin ihan hirvee. Kill 'Em all.

Miten tämä Youtube-yhteisöpalvelun tarjoama kappale onkin näin hyvä. Siihen loppui aikakausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös