Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 343 783
  • 66 863

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rekisteröidyin FutisForum-nimiselle keskustelupalstalle. Muita jatkislaisia siellä? Oli miten oli, niin meikäläisen jalkapallotekstejä saa lueskella nykyään myös sieltä (sama nimimerkki). Toki kirjoitan tällekin palstalle ihan aktiivisesti.

En ihan tiedä tuon palstan tasosta, mutta kuulemani mukaan Suomen paras jalkapallopalsta. Pian se nähdään.

Löytyy nicki myös sieltä.

On Suomen paras futispalsta, ja aktiivisempi foorumi kuin Jatkoaika. Johtuu tosin varmaankin lähinnä siitä, että sinne pystyy rekisteröitymään kuka tahansa ES-Jonne. Taso heittelee aika paljon alueittain, esimerkiksi FF2:sen Yleinen on melko surullista luettavaa aina välillä verrattuna vaikkapa Jatkoajan vastaavaan. Toki sieltäkin löytyy asiakirjoittajia ja hyviä postauksia, mutta liian usein ne hukkuu paskaan.

Athleticin fanituksestasi johtuen sulle tullee tutuksi siis seurajoukkueiden palsta, joka on ainakin mun mielestä FF2:sen parasta keskustelun tasoltaan. Kannattaa esimerkiksi käydä heti alkuun lukemaan Barcelonan ketjun tämän kauden avausviesti. En kannata Barcelonaa, enkä seuraa oikeastaan yhtään La Ligaa, mutta jumankauta, että oli mielenkiintoista asiaa siinä viestissä - ja itseasiassa koko ketjussa ylipäätänsä kun tämä kyseisen viestin kirjoittanut nimimerkki on asialla.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Rekisteröidyin FutisForum-nimiselle keskustelupalstalle. Muita jatkislaisia siellä?
Eiköhän sun YV-laari ala karttua tuota myöten. Osan tunnistan ilman nimimerkkien paljastumisia, tai paljastamisia... mutta meitä on moneksi molemmilla.

Hyvää Julgubbenia sinnekin voinet toivottaa. Sanot vaikka niiltä mun varmaan kymmeneltä bännätyltä trollilta terveisiä, mutta et sentään siltä edelleen elävältä.

Tiukka sauna todella tiukkaan pakatun vatsalaukun päälle on auvoisa kokemus. Kinkkua ei voi syödä liikaa, eikä varsinkaan lanttulaatikkoa!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
koko viesti

Joo, tein pientä tutkimustyötä ja kuten sanoit, niin paljon on asiatekstiä mutta paljon on paskaakin. Vilkaisin myös Barcan kausitopikkia, aika jäätävää settiä kieltämättä! Kirjoittaja varmaankin joukkueen pelaaja tjsp. kun saa noin paljon tekstiä vetäistyä.

Seurajoukkue- ja maajoukkuepuolellehan taitaa tulla jossain vaiheessa kirjoiteltua, joten pitää sinne asettautua. En kuitenkaan hylkää rakasta Jatkoaikaa, joka on kaikesta huolimatta paras keskustelupalsta Suomessa.

Ei mennä haikeiksi vaan toivotetaan hyviä jouluja kaikille!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tämänkin sivun ylälaidassa näkyviin (ilmeisesti Fonectan) vaihtuviin kampanjabulkkimainoksiin (mm. työhaalarit, korihuollot, hautakukat, Huittisten kunta, kylmälaiteasennukset ja jätevesikaivojen puhdistustyöt) voisi vaihtaa kuhunkin edes erilaisen fontin Calibrin tilalle, että näyttäisivät hieman vähemmän samasta muotista vedetyiltä halvoilta tekeleiltä. Ei mulla muuta.

Hyvää joulua!
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Korvatunturin sossutoimisto on ollut tänäkin vuonna kovin antelias:
hieman rahaa
-Rahaa 400 €
Tai sitten Suomen talous ei olekaan niin pahassa taantumassa, kuin on tähän asti annettu ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuli syötyä rajusti liikaa. Tänä vuonna hankkimani kala joulupöytään oli menestys. Pitää ottaakin hommakseen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuskin. Nämä rahan saajat ovat todennäköisesti nuoria ihmisiä sillä eivät aikuiset anna toisilleen joululahjaksi rahaa.
Ohessa uutinen parin viikon takaa
Talousviesti.fi -sivustolla. Siinä kerrottaan, että toimeentulotukiasiakkaista suuri osa on monessa kunnassa nimenomaan alle 25-vuotiaita nuoria ihmisiä.

Toisaalta on hyvä, että nuoret saavat lähipiiriltään jouluna rahallista tukea, ettei todella tarvitse ihan lähiviikkoina ainkaan mennä sossuun. Mutta taas toisaalta heikosti toimeentulevilla vanhemmilla ei ole varaa antaa jälkikasvulleen juurikaan fyrkkaa, mene ja tiedä?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä oon viimesen vuoden aikana lihonut ainakin 10kg, ja kaikki naamaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
1) Suosittelen kaikkia lukemaan Tuomas Enbusken erinomaisen, talouskasvua sekä joulun pakkokuluttamista ja siihen liittyviä lieveilmiöitä koskevan kolumnin HS:n nettisivuilta (jotka tosin ovat alhaalla tällä hetkellä). Enbuskella on mielestäni ajoittain hyvinkin teräviä näkökulmia erinäisiin yhteiskunnallisiin asioihin ottaen huomioon miehen olemattoman koulutustason.

Tätä taustaa vasten on toisaalta ymmärrettävää, toisaalta jopa pelottavaa, että avoimen salaisesti uusliberaali EVA julkaisi Laajasalon kristillisessä opistossa media-alaa vuosina 1997-98 opiskelleen Enbusken kirjoittaman "Ajatusten alennusmyynti - Yhdeksän helppoa hokemaa taloudesta" -pamfletin (2012). Kummallista on sen sijaan se, ettei miestä ole nähty vielä kokoomuksen ehdokkaana missään vaaleissa. Ellei Enbuske asetu kokoomuksen riveissä ehdolle europarlamenttivaaleissa 2014, hänen HS:n sivuilla oleva esittelytekstinsä "kirjoittaja jolle kokoomus on liian vasemmalla ja vasemmistoliitto liian oikealla", pitää luultavasti paikkansa.

2) Joku jo huuteli jossakin toisessa ketjussa, mutta huutelenpa itsekin ainoana joulutoiveenani, että olisi hienoa, jos Jatkoaika Music Awards 2012 -ketju olisi jo välipäivien aikaan auki.
 

scholl

Jäsen
Schwarzeneggerillä ei ollut pienenä fillaria, kotona suihkua tai muutenkaan juoksevaa vettä ja silti se halusi pärjätä elämässään. Minkä ihmeen takia Suomessa työttömille jne. maksetaan korvauksia. Jos ne eläisivät ilman juoksevaa vettä ja fillaria niin haluaisivat pärjätä ja hankkia työpaikan. Valtio ottaa velkkaa, mutta silti ylläpidetään turhaa sosiaaliturvaa, joka saa ihmiset laiskottelemaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyhyen ajan sisään jo toinen koppakuoriainen löytyi tuon mäkikuisman seasta. Joo tulipahan taas vähän lisämakua teehen. Tallinnasta oon noita yrttejä tuonut kun Suomessa ei vissiin ainakaan tuota saa edes myydä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänä vuonna ilmestyneistä levyistä ainoastaan kaksi on päätynyt levyhyllyyni ja näin ollen en voi vastata siihen ketjuun, jossa ehdokkaat vuoden albumeiksi valitaan. Nuo ostamani levyt ovat siis PMMP:n Rakkaudesta ja Norah Jonesin Little Broken Hearts. Olen erittäin tyytyväinen kumpaankin ostokseeni. Jossain vaiheessa joko ensi tai sitä seuraavaa vuotta tulen hankkimaan muutaman levyn myös tältä vuodelta 2012, mutta jaksan odottaa. Kaikkea ei tarvitse saada heti.

En kuuntele vuodessa kuin ehkä 60 tuntia radiota, joten suurin osa kaikista hittibiiseistä on mennyt ohi. Itse asiassa en ole viimeiseen 12 vuoteen kuunnellut juurikaan radiota, edes vapaa-ajalla, koska en kestä kuunnella niitä muka-nokkeluuksia, joita lähes jokaiselta kanavalta tulee melkein kellon ympäri. Kaupalliset kanavathan ovat niitä kaikkein pahimpia paskanjauhajia.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi mukava viettää lomaa terveenä, mutta jälleen kerran olen flunssassa lomalla. Miten on mahdollista, että joka helvetin lomalla on flunssa, ja sitten taas kun ollaan töissä, ei kipeäksi tule millään, vaikka välillä sitä toivoisikin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Olisi mukava viettää lomaa terveenä, mutta jälleen kerran olen flunssassa lomalla. Miten on mahdollista, että joka helvetin lomalla on flunssa, ja sitten taas kun ollaan töissä, ei kipeäksi tule millään, vaikka välillä sitä toivoisikin.
Koska olet niin terävää kärkeä ammattilaisissa, jotka pitävät itsensä ruoskimisesta. Anna mennä! Pitämättömiä sairaslomia sulla ei voi vielä olla.

Nimimerkillä ennen minulla oli vähän vapaita terveenä, mutta sittemmin palkka parani ja saatoin tervehtää vapaalla. Nykyään toki olen palkatta ja enimmäkseen kipeä kuin jokin kipeäksi itseään luuleva.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ote Raamatusta (uusin testamentti):

Ensimmäinen Steve Mosesin kirja:

Sormunen

1:3-5

Jumala sanoi: tulkoon Soppa! Ja Soppa tuli. Jumala näki, että Soppa oli hyvä. Jumala erotti Sopan Matikaisesta, ja hän nimitti Sopan koutsiksi, ja Matikaisen hän potki ulos. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni ensimmäinen päivä.

---

Nyt menen nukkumaan, oikein hyvää yötä ja rattoisaa uutta vuotta kaikille palstalaisille. Pahoittelut, nyt oli tällainen hetki.

Tiedä häntä, jatkuuko tarina vielä joskus. Se jää arvoitukseksi.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Flunssa vaan jatkuu ja pahenee. Tänään pitäisi mennä ensi vuotta vastaanottamaan maaseudulle tuohon parinkymmenen kilometrin päähän. Ja minähän menen. Ja kyllä pyörin munasillani hangessa ja ördään niin perkeleesti. Tulkoot keuhkotauti ja keripukkeli.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Vähän sama kuin yllä, eli hyvin vittumainen nuha alkaa puskea päälle ja nyt alkaa olla sellainen aaninkin, että pakko jättää toiset kemut väliin. Ei pysty matkustamaa illalla 25 km juhlista toiseen julkisilla. Hyi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös