Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 751 868
  • 68 472

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Musta on tullut heppapoika...
Jo pienenä koulun ompelutunneilla tjsp piti tehdä keppihevonen ja se oli hieno, oli se.
Parikymppisenä tyttöystävä oli heppatyttö ja olin hänen tallilla joskus joku 8h kattelemassa touhua.
Viikon alussa ostin hevosen kylmäsavupaistista tehtyjä leikkeleitä ja edellispäivä hevosen paistinmakkaraa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Musta on tullut heppapoika...
Jo pienenä koulun ompelutunneilla tjsp piti tehdä keppihevonen ja se oli hieno, oli se.
Parikymppisenä tyttöystävä oli heppatyttö ja olin hänen tallilla joskus joku 8h kattelemassa touhua.
Viikon alussa ostin hevosen kylmäsavupaistista tehtyjä leikkeleitä ja edellispäivä hevosen paistinmakkaraa.
Mää olen sitten poropeu..poika. Kahvinporot kierrätän. Tykkään katsella poroja. Poronliha on hyvää. Toki puolen Suomen joukkueen eli porojen kannattajaa minusta ei saa millään.

Suosikkijoukkue
comes in waves
Perus yöbussi meininki vaihteeksi. Joku doku kysyi multa tarvinko pontikkaa, samalla kun ojensi pulloa suuntaani - kahdesti :D No enpä tarvinnut tällä kertaa, mutta olipa kohtelias spurgu tällä kertaa.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä en tiedä miten mun känny sammutetaan :D
Turha kysellä merkkiä koska tiedän sen ja osaan kyl itse googletella.
Osaan kummiski vaikka unissaan winukan komentoja, rekisteriä to name a few...

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Viikonloppu alkaa olemaan ohi. Melko nopeasti työviikko menee ja viikonloppu koittaa mutta aika nopeasti viikonloppu on myös ohi. Sen takia viikonlopusta ei jaksa enää niin innostuakaan. Työelämä on melko nopeatahtista.

Mutta yöt vapaiden jälkeen ja ennen viikon ensimmäistä työvuoroa ovat usein vaikeita. Sitä usein stressaa etukäteen saako tuona yönä unta ja melko usein siinä käy sitten niin että yöunet jäävät lyhyemmiksi. Kyllä se nukkuminen alkaa sitten sujumaan yleensä kun on tuosta sunnuntai-maanantai välisestä yöstä selvinnyt mutta tuo yö ennen seuraavan työviikon alkua on usein vaikea. Kai sitä stressaa jotenkin taas sitä aikaista herätystä. Kun viikonloppuna on välissä nukkunut ilman herätyksiä pidempään.

Työkokeilua on jäljellä neljä viikkoa tuolla nykyisessä paikassa. Sen jälkeen saattaa olla edessä jonkin aikaa myös vapaata. Kyllä sitä varmaan jaksaa ahertaa tuon lopunkin työkokeilusta. Virtaa saa vaikka kevään odottamisesta. Kohti kevättä ja kesääkin mennään kuitenkin, ja playoffsitkin alkavat pian.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä 1. päivä ostin lähimarketista 1,55 eurolla 100g 70% leivontasuklaan; tänään sen hinta samaisessa kaupassa oli 2,35 euroa.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Tämmönen päivä oli parisuhteessa lupa ottaa- päivä ja näin keskenänsä lienee pakko ottaa -päivä.
Tuli siis Ikeasta haettua sängynrunko, jota alan kasailemaan puolen tunnin päästä, kun kalja pakkasessa on viilennyt sen verta jotta tohtii alkaa kaatamaan.

Vähän harmittaa kun en aiemmin tajunnut että pakkohan siinä on asennus juomaa oltava ja nyt joutuu sitten oottelemaan. Tavoitteena on siis vetää perseet ja saada aikaan sänky johon sitten kaatua.

Pappa, isäni isä, kuoli viime viikolla. 92 vuotta mittarissa. Päivälleen kaksi vuotta myöhemmin kuin ex-vaimonsa, mummoni. Erosivat n. 30 vuotta sitten. Aiemmin päivällä tuli tieto, että siirretään saattohoitoon, sitten puhelun aikana isäni kanssa tulikin jo tieto, että nukkui pois. Pari viikkoa aiemmin oli vasta siirretty kotihoidon piiristä palvelukotiin. Pahasti dementoitunut, ei tunnistanut omaa poikaansa eikä omaa kotiaan.

Aika yksin vietti viimeiset vuotensa. Oli käytännössä ajanut kaikki läheiset pois luotaan jo silloin, kun pää vielä pelasi. Isäni oli oikeastaan ainoa linkkinsä sukulaisiin, hänkin 600 kilometrin päässä. Toinen pojista oli pistänyt välit poikki jo vuosikymmeniä aiemmin, kun sai tarpeekseen henkisestä väkivallasta, jota oli isältään saanut sietää lapsuudesta asti. Itse näin hänet viimeksi n. 5 vuotta sitten.

Hämmentävää on, että kun kävimme isäni kanssa tyhjentämässä pappani kesäasunnon reilu kuusi vuotta sitten, kun tämä oli saanut ilmeisesti lämpöhalvauksen tai jotain muuta (naapuri oli löytänyt hänet tappohelteellä sisältä paksut talvivaatteet päällä), niin oma isäni ei muista tästä reissusta mitään. Eikä suostu uskomaan, että näin tosiaan on käynyt. Kävimme siis hakemassa pilaantuvat ruoat pois kaapeista sekä pappani auton. Isäni kuitenkin on skarppi tyyppi, täyttää tänä vuonna 70. Mutta tuo reissu on pyyhkiytynyt täysin mielestään.

Minä en oikein osaa ikävöidä pappaani. Sukulainen, kyllä, mutta niin etäinen. Lapsuudessa vietettiin paljon aikaa heidän mökillään saaristossa, mutta muuten jäi aina etäiseksi. Samoin kuin mummoni. Silti tämä jotenkin pysäytti, pisti ajattelemaan. Ajattelemaan lähinnä sitä, että minkälaisen jäljen sitä haluaa jättää itsestään omille lapsilleen ja mahdollisesti tuleville sukupolville. Aivan toisenlaisen. Sellaisen, että minulle on voinut aina puhua ja jutella, olla lähellä. Haluan olla läsnä ja tukea kaikessa, tavalla tai toisella. Tarjota turvaa. En halua olla se kärttyisä vanha ukko, joka huutaa pienille lapsille korttia pelatessa, jos sattuu vaikka häviämään. En halua olla sellainen, joka ei koskaan anna myönteistä palautetta ja tee itseään saatavaksi. Toki pitää muistaa, että ilman häntä ei olisi myöskään minua ja omia lapsiani, noita maailman upeimpia tyyppejä.

Suosikkijoukkue
comes in waves
Tjaahas, pientä flunssaa pukkaa nyt täälläkin. Veikkaan että lauantain "tiivistunnelmaisella" keikkasalilla saattaa olla osasyynsä tähän sairastamiseen. Sen verran täyteen ahdettu se permanto oli, että hädin tuskin mahtui liikkumaan.

Eipä ole kiinteä ruoka maistunut koko päivänä. Oon vetänyt tänään ainoastaan jogurttia, kahvia, teetä ja terveyssmoothieta.

Sorkkarauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaatimustaso ja moottorisahat
Tjaahas, pientä flunssaa pukkaa nyt täälläkin. Veikkaan että lauantain "tiivistunnelmaisella" keikkasalilla saattaa olla osasyynsä tähän sairastamiseen. Sen verran täyteen ahdettu se permanto oli, että hädin tuskin mahtui liikkumaan.

Eipä ole kiinteä ruoka maistunut koko päivänä. Oon vetänyt tänään ainoastaan jogurttia, kahvia, teetä ja terveyssmoothieta.
Itse taasen olen ihmetellyt, etten ole kohta kolmeen vuoteen sairastanut oikeastaan mitään lentsuja (on niitä varmaan jokunen ollut, mutta ei oireita). Johtuu varmaan pitkälti siitä, että en juuri käy suurissa yleisötapahtumissa, kaupassa käyn myöhään illalla jolloin on melkein tyhjää asiakkaista ym.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viikonloppu alkaa olemaan ohi. Melko nopeasti työviikko menee ja viikonloppu koittaa mutta aika nopeasti viikonloppu on myös ohi. Sen takia viikonlopusta ei jaksa enää niin innostuakaan. Työelämä on melko nopeatahtista.

Mutta yöt vapaiden jälkeen ja ennen viikon ensimmäistä työvuoroa ovat usein vaikeita. Sitä usein stressaa etukäteen saako tuona yönä unta ja melko usein siinä käy sitten niin että yöunet jäävät lyhyemmiksi.
Kannattaa muistaa, että elämässä on oikeasti tärkeintä se, mitä teet työvuorosi jälkeen ja siitä kannattaa pitää huoli. Viikonloput ovat lyhyitä, mutta sitä paremmalla syyllä niistä kannattaa nauttia ja loppupeleissä et elä kuitenkaan työsi takia.

Ainakin viimeinen virhe sunnuntai-yön unettomuuteen on... No stressaaminen siitä, että saako unta. Saattaa kuulostaa hölmöltä ja yksinkertaiselta, mutta kun oppii edes kääntämään aivonsa asentoon jolloin ei enää tiettyyn tasoon asti välitä asiasta, niin monesti jo tuo helpottaa asiaa ainakin jonkun verran. Itsellä sekoittuu todella helposti unirytmit ja viikonlopun jälkeen ne ovat jo täysin sekaisin ja edelleen teen vuoroja missä aamut ja illat saattaa olla ripoteltu työvuorolistaan täysin sekaisin. Jotenkin sitä aina selviää.

Kirjoitan tämän siksi, että olen paininut muinoin helvetisti samojen ongelmien kanssa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään tuli käytyä Lahden pääkirjaston varastokierroksella. Kyllähän siellä paljon niteitä oli. Tuli muutama kirja myös lainattua.

Liitteet

• varasto.jpg
    varasto.jpg
    1,1 MB · kertaa luettu: 51

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään tuli käytyä Lahden pääkirjaston varastokierroksella. Kyllähän siellä paljon niteitä oli. Tuli muutama kirja myös lainattua.
Kaikki kasvikirjat?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuli vähän miehen kanssa rakennettua legoja. Ihan kivaa oli puuhata yhdessä.

Liitteet

• rullaluistin.jpg
    rullaluistin.jpg
    867,2 KB · kertaa luettu: 59

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kukaan ei enää ajattele lapsia!!
Piti leikata pikkuinen vekki posken rasvapattiin ja puristella kaikki pois, no repisin sen mustapään niin alkoi tulla tavaraa ulos.
Putsasin Neo amiseptilla ja ei edes kirvellyt.
Ihmekkään, että lapset voi pahoin kun ei opi kivunsietoa edes haavojen hoitoon!!

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Putsasin Neo amiseptilla ja ei edes kirvellyt.
Ihmekkään, että lapset voi pahoin kun ei opi kivunsietoa edes haavojen hoitoon!!
No kyllä. Toista se oli kun itse oli pieni. Kaadettiin tai tuputeltiin vetyperoksidia haavaan ja sitä kuohuntaa ja kirvelyä siinä haavassa…

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
No kyllä. Toista se oli kun itse oli pieni. Kaadettiin tai tuputeltiin vetyperoksidia haavaan ja sitä kuohuntaa ja kirvelyä siinä haavassa…
Käytin muuten pienenä mieluummin Neo amiseptia kuin Betadiinia, mielestäni haava ei puhdistu jollei yhtään kirvele!!

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Käytin muuten pienenä mieluummin Neo amiseptia kuin Betadiinia, mielestäni haava ei puhdistu jollei yhtään kirvele!!
Neoamisept on kyllä hyvä aine. Edesmenneet koiratkaan eivät pistäneet sitä hanttiin, jos tarve oli johonkin haavaan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Neoamisept on kyllä hyvä aine. Edesmenneet koiratkaan eivät pistäneet sitä hanttiin, jos tarve oli johonkin haavaan.
Eitä nykyinen kirvele :(

Otettiin esikoisen kanssa tuossa nukkumaan mennessä sellaiset perinteiset ”viimeiset riehumiset”, eli mä toimin kiipeilytelineenä, turvavaljaina ja ties minä muuna, että hän saa purettua viimeisetkin energiat ulos. Yhtäkkiä hän pysähtyi, tuijotti vakavana suoraan silmiin, häipyi paikalta ja palasi hetken päästä kuumemittarin kanssa. ”Isi kipeä”. No, leikin mukana ja mittasin itseltäni kuumeen. 38.
Mulla ei ole tänään ollut yhtään kipeä olo, ja influenssakin kaikkosi silloin pari viikkoa sitten. Saati että olisi ollut kuumeinen olo. Kellonaikaan nähden olin yllättävänkin pirteä. Sitten tuollainen alta kolmevuotias rupeaa leikkimään jotain kotilääkäriä ja antaa diagnoosin ennen tutkimuksia. Oon ehkä kertonut ennenkin, mutta tuo nappula on ihan mahtava tyyppi. Täysi vastakohta luonteeltaan muhun verrattuna, mutta siis ihan paras.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään on kokeilussa ruisleipä tehtynä Myllärin ruisleipä-aineksesta. Joku "toope" oli sitä tähän talouteen ostanut. Eli siis äitini joka luuli että kyseessä on ruisjauho (pakkaukset on hyvin saman näköisiä). Hän pruukaa tuoda omat aineet mukanaan kun tulee meille tekemään piirakoita (koska täällä on enemmän tilaa leipoa). Leivinuunissa noita nyt yritän paistella...

Liitteet

• ruisleivät.jpg
    ruisleivät.jpg
    987,8 KB · kertaa luettu: 9
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy