Oma suosikki on juurikin tuo Lidlin Saskia, siinä sinisessä pullossa. Toimii kuin junan vessa. En ole kyllä aikoihin muita vissyjä juonutkaan kuin Lidlin sinistä Saskiaa.Mikä teidän mielestä on paras Vichy tai mitä nää kivennäisvedet nyt onkaan? Tuli äsken mieleen, kun piti Lidlistä hakea, mutta sehän oli mennyt jo kiinni. Ärrältä en sitten raskinut, kun sillä pullollisen hinnalla olis saanut kuus Lidlistä.
Lemmyt?Testasin tossa uutta lookia. Olin reilun kuukauden päivät ajamatta partaa ollenkaan, sitten tein niin että ajoin leuasta parran pois ja jätin poskiparran ja viikset. Näky oli sen verran komea että tällä kertaa leikkasin ne loputkin karvat naamasta. Noh, ehkä ensi kerralla vien tämän hassuttelun maaliin saakka ja vedän vaikka viikon tällä testatulla tyylillä. Oli siinä oma charminsa.
Ei sentään, nehän olisi oikeasti tyylikkäät. Poskiparrat lähes samalla tasolla, tosin punertavat. Kuvittele siihen sitten sellaiset 70- tai 80-lukulaiset saksalaisen poliisisarjan etsivän viikset, niin ollaan aika lähellä.Lemmyt?
Voisi itse harkita Lemmyjä. Ainoa ongelma itselläni on viikset. En tykkää niistä juuri ollenkaan. Tulevat tahmaisiksi ja se on epämukavaa. Sitä paitsi projekti leukaparta on hyvällä mallilla.Ei sentään, nehän olisi oikeasti tyylikkäät. Poskiparrat lähes samalla tasolla, tosin punertavat. Kuvittele siihen sitten sellaiset 70- tai 80-lukulaiset saksalaisen poliisisarjan etsivän viikset, niin ollaan aika lähellä.
Mukavaa, että @Musta Nuoli on taas palannut kirjoittelemaan. Vaikka hänen juttunsa ovatkin minusta huonoja, on siinä kuitenkin sellaista väriä jota palstalta puuttuu, ja joka siksi nostaa Vapaan keskustelun tasoa.
Hyvä että otit puheeksi, ennen kuin kukaan ehti tekemään ketjua "pitäisikö Malmin lentokenttä poistaa?", koska sellaisista on tavannut saada peli-, ja ketjunavauskieltoa.Voisiko joku @Moderaattorit olla hereillä ja laittaa Malmin lentokenttä-keskustelun (joka sinänsä on mielenkiintoista) jonnekkin muualle, koska keskustelu ei sinänsä koske persuja. Vaikkapa juuri perustamaani "Malmin lentokenttä - lentokenttä vai rakennusmaata" ketjuun. Kiitos.
Kiitos, olin vilpittömin ajatuksin liikkeellä.Siirretty asiakeskustelun puolelta tänne.
Hyvä että otit puheeksi, ennen kuin kukaan ehti tekemään ketjua "pitäisikö Malmin lentokenttä poistaa?", koska sellaisista on tavannut saada peli-, ja ketjunavauskieltoa.
Kiitos tästä kokonaisuudesta. En ymmärrä miten joku jaksaa olla niin pitkäpinnainen, että käy ko. nimimerkin kanssa noinkin pitkän keskustelun, missä se koko aika menee siihen saman asian toistamiseen uudestaan ja uudestaan. Samalla kun se vastapuoli tekee kaikkensa ollakseen tahallaan ymmärtämättä ja kiertelemällä tosiasioiden myöntämistä, sekä heittelee väliin kaikkia ihmeen kysymyksiä mitkä ei liity asiaan pätkän vertaa. Hattu päästä, huikea suoritus.Tässäkin tapauksessa hetki sitten olin ko. nimimerkin mielestä vielä fiksu ja hyvä kirjoittaja, mutta nyt kun olin eri mieltä, päädynkin hetkessä ignoreen. Maailma on rikki.
Tosi paikan tullen olisin ollut heikoilla, vedenalaisilla kun oli heikoin elämänodote. Olisin silti mennyt, tuossa on vaan jotain niin hienoa. Tosin broidin mukaan jos sinne menee 100 miestä, niin ulos tulee 45 paria. No, ei tuo olisi mua häirinnyt.
Onko veljelläsi kenties pitkäkin ura sukellusveneissä takana kun noin varmasti tietää?
Suomen Kuvalehdessä oli hyvä artikkeli Suomen sukellusveneistä toisessa maailmansodassa. Hyvin pärjäsivät ja selvisivät sodasta, vasta Pariisin rauhansopimuksen pykälät upottivat sukellusvenelaivaston, joten ei sukellusveneessä nyt niin huono elämänodote ollut. Toki vastapuolella oli, suomalaissukellusveneet saivat voittoja ja upotuksia mukavasti tililleen.
Saisivat hommata vähintään yhden sukellusveneen Suomeenkin, sillä kelpaisi partioida.
Tallinnan Lentosataman merimuseossa on esillä sukellusvene Lembit (linkki vie wikipediaan), joka oli käytössä toisen maailmansodan aikana. Lembitiin pääsee sisällekin, siitä saa hyvin tuntumaa sukellusvene-elämästä ja sen ahtaudesta. Muutenkin erinomainen merimuseo, suosittelen kaikille.
Pengoskelin hyvän ystäväni Googlen kanssa tilastoja WWII:n saksalaisten sukellusvenemiesten hukkaprosenttia etsiskellen. Julmimmat prosenttiehdotukset olivat kokoa 78. Mainetta ja pimppaa sai takuuvarmasti, mutta kuten kerroitkin - todellakin vain hetken ajan.Ja kun sanoin että elinaikaodote oli aika heikko, niin noin kolmannes saksalaisilla sukellusveneillä palvelleista kaatui ...
Pengoskelin hyvän ystäväni Googlen kanssa tilastoja WWII:n saksalaisten sukellusvenemiesten hukkaprosenttia etsiskellen. Julmimmat prosenttiehdotukset olivat kokoa 78. Mainetta ja pimppaa sai takuuvarmasti, mutta kuten kerroitkin - todellakin vain hetken ajan.
Jos vaihtoehtoja olisi ollut, en olisi mennyt.
Jos Suomella olisi sukellusveneitä, niin siellä olisin palvellut. Tämä seikka tosin avautui jo 30v sitten. Tuli tässä vain taas mieleen, kun katselen Nat Geon "dokumenttia" jenkkien sukellusveneestä II maailmansodan ajalta.
Tosin broidin mukaan jos sinne menee 100 miestä, niin ulos tulee 45 paria. No, ei tuo olisi mua häirinnyt.
Mietin jo eilen, mitä tuo viimeinen kappale tarkoittaa. Tarkoitatko siis että 90/100 sukellusvenemiehestä alkaa homostelemaan?