Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 249
  • 66 850

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
On se ainakin mun naispuolista tuttua etelänmatkalla pannut, joten ei kai se ainakaan ihan umpihomo ole.
Ei kerta heteroksi tee. Mun kohdalla vaadittiin aika monta harjoitusta huomatakseni etten ole.

Ja ei, Tuiskun suuntautumisesta ei ole mitään tietoa, aavistus on. No mitä sit? Eikä edes kiinnosta, paskaa musaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tuiskuhan rakensi tai rakentaa jonnekin päin Järvenpäätä. Pienellä lisäselvittelyllä saadaan varmaan tarkemmat koordinaatit selville, niin joku enemmän kiinnostunut voi mennä ikkunan taa katsomaan mitä siellä puuhataan. Ei vaan, onhan se ilmeisesti homo ja jotain huhua joskus kuullut seurustelusta erään toisen laulajan kanssa. Vaan aivan sama minulle, Tuisku vaikuttaa minusta oikein sympaattiselta ja vilpittömältä ihmiseltä, vaikka hänen musiikkiaan en voi sietää. Käsittääkseni myös oikesti hyvä tyyppi, eikä tippaakaan kusipäisyyttä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Syön tääl irakilaista purkkaa. Kaisaniemessä. Jätkiä ei näy. Jutellaan daeshista. Heidän vokissa kuulemma kaks avoimesti daeshia kannattavaa jäbää. Pyysin et ilmoittavat poliisille.

En usko. Niin moni on täällä palstalla jo kertonut, että ei näitä terrorismin kannattajia Suomeen tule ja jos tuleekin niin ovat harmittomia. Tai ainakin se on jonkun muun vika ku niiden. Lähinnä varmaan minunkin vika, koska näin kehtasin hassutella.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tuo on pöyristyttävän syrjivää kielenkäyttöä seksuaalivähemmistöstä. Kuin suoraan Oinosen tai Hakkaraisen kynästä. Jos toisten petipuuhat noin kovasti kiinnostavat, asiaa voi tiedustella myös LGBTQ-väkeä halventamatta.

Mikä saa sinut liittämään termin b-rappu seksuaalivähemmistöihin?
 
Mikä saa sinut liittämään termin b-rappu seksuaalivähemmistöihin?

B-rapun poika | Urbaani Sanakirja

Turha sun on enää selitellä, kun virhe on jo tapahtunut. Ymmärrän toki, että kaltaiseltasi kronologisesti ansioituneelta kirjoittajalta saattaa lipsahdella tuollaisia poliittisesti täysin epäkorrekteja ilmauksia mutta kyllä sinäkin voit oppia. Vuosien karttuessa ei ole aina helppoa pysyä kärryillä siinä, millainen kielenkäyttö on soveliasta. Mutta jos ja kun haluat edelleen olla uskottava vasemmistoälykkö, sinun kannattaa ehdottomasti lopettaa pejoratiivien käyttö seksuaalivähemmistöistä puhuttaessa ja tarkastella muutenkin sanavalintojasi hyvin tarkasti. Tässä on iällisesti edistyneillekin erinomainen opas inklusiiviseen kielenkäyttöön:

https://www.girardatlarge.com/wp-co...anguage-Guide-Inclusive-Excellence-073015.pdf
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Olen katsellut youtubesta Robin Williamsin stand up -pätkiä ja myös erilaisia haastatteluita. Yksi asia on mielessä. Voi vittu kun tätä miestä on ikävä! En tuntenut miestä tietenkään muuten kuin mitä julkisuudessa on ollut esillä. Robin Williamsilla oli luontainen kyky hauskuuttamiseen ja hänen mielensä oli todella nopea reagoimaan. Robin Williams pystyi reagoi siinä hetkessä ja tuottamaan erittäin hauskoja kommentteja. Kun vertaa minuun itseeni ero on kuin yöllä ja päivällä. Mä saatan kaksi päivää tapahtuneen jälkeen miettiä että niinhän mun ois siinä tilanteessa pitänyt sanoa tai reagoida! Lisäksi hän osasi erittäin hyvin näytellä myös draamarooleissa.

Robin Williams On American Idol - YouTube

Paljon on hauskoja pätkiä Williamsilta tuubissa, tässä yksi joka nauratti kovasti.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Niin siis tuo oman viestini toinen kappale ei liittynyt ensimmäiseen millään tavalla. Ensimmäisessä kappaleessa viittasin Juha Mietoon, jolle oli taannoin yllätys että Jari Sillanpään jättänyt kumppani oli mies, jota Mieto sitten kauhisteli iltapäivälehtien otsikoissa. Itse olen pitänyt Antti Tuiskun seksuaalista suuntausta vähintään yhtä selvänä kuin Sillanpään tapauksessa ennen kaapista tuloa.

Kauhisteli otsikossa, mutta suorat sitaatit viittasivat lähinnä siihen että häntä ei ollut taustoitettu asianmukaisesti kun on pyydetty lausumaan joku lohduttava sananen. Olisipa saattanut asetella sanansa toisin, esimerkiksi (en tiedä mitä on sanonut) olla viittaamatta naissukupuoleen.

Periaatteessa ihan tyylikästä olla tietämättä onko joku julkkis homo. No, ehkä Pekka Haavistoa ja Oras Tynkkystä poislukien. Viihdeuutisten suhteen sivistymättömyys on tyylikästä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olis siistii olla Saudi-Arabian homoikoni ja saada asia tietoonsa Rhiadissa tullin jälkeen. Kaveri on näitä homoja ja käynyt Saudi-Arabiassa, ei vissiin homostellut siellä. Tai en tiedä, mutta oletuksena.
 
Hitto noit pakolaisii. Tää Mahmoud (ette löydä ellette osaa kirjottaa nimee arabikirjaimilla) laitto sit kuvan meistä facebookiin ja siel on nyt jotain sata kuvakommenttii. Varmaa jätkä kirjotti mun olevan sen miesystävä. Joo, tää oli se homo. Mitään en ymmärrä. Oon nyt sit varmaa joku Irakin homoikoni tai joku semmonen. Saatana.
Täytyy yrittää ymmärtää. Kun on tynnyrissä kasvanut eikä ns. kauhalla annettu, niin vieraisiin kulttuureihin, ihmisiin ja normeihin suhtautuu helposti pelon kautta, ja netissä vihaisena öyhöttäminen, kuinka tällaisia arvoja ja ihmisiä ei tulisi suvaita, saattaa tuottaa yhteisöllisyyden ja turvallisuuden tunnetta.
 
Avaisitko hieman, mitä tarkoitat "tynnyrillä"? Ilmeisesti tämä paikka on esimerkki tuollaisesta tynnyristä?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Almgården,_Malmö

Missä päin muuten itse kasvoit? Ilmeisesti se paikka ei ainakaan ollut mikään tynnyri kuten tuo Almgården.
Tynnyrillä meinaan ympäristöä jossa vihataan ja pelätään kun ei paremmasta tiedetä. Enpä tiedä Malmöstä. Ehkä noi äänestysprosentit vähän siihen viittaisivat? Sellaisessa kyllä kasvoin mutta kun on kauhalla annettu niin voi vanhemmalla iällä oppia paremmasta.
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Parin vuoden sairasteluputken jäljiltä tuli kokeiltua, että onko jatkoaikaan vielä asiaa. Ihan positiiviseksi yllätykseksi tuli huomattua, että on.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@kahden suunnan sentteri

Olen pitänyt sinua asiakirjoittajana, ja pidän kai vieläkin, mutta mistä kumpuaa tarve dumata joitain mielipiteitä vaikka joku niillä ei tarkoittaisikaan mitään "pahaa". Vähän nyt haisee väkinäisenä pätemisenä joissain asioissa. Kuin olisi vain pakko vastata ilman ymmärrystä mitä joku kirjoittaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onko totta, että naiset saattaa mennä niin sekaisin, että kelaa vaan lapsen saamista? Tuli mieleen, kun katsoin televisiota.
 
@kahden suunnan sentteri

Olen pitänyt sinua asiakirjoittajana, ja pidän kai vieläkin, mutta mistä kumpuaa tarve dumata joitain mielipiteitä vaikka joku niillä ei tarkoittaisikaan mitään "pahaa". Vähän nyt haisee väkinäisenä pätemisenä joissain asioissa. Kuin olisi vain pakko vastata ilman ymmärrystä mitä joku kirjoittaa.
En ymmärrä mihin dumaukseen viittaat (voit avata tätä enemmän tai olla avaamatta) mutta yleisellä tasolla tuollainen käytös kuulostaa jonkin asteiselta henkisen köyhyyden ilmentymältä. Mitä itse vaikkaisit? Keittiöpsykologin tuoli on sinun.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Olen loisinut nyt 61 vuorokautta veronmaksajien elättinä. Kiitos tuestanne! Maanantaina alan osallistua yhteisiin ponnistuksiin, jos kohta silloinkin veronmaksajien pussista.

Kesä on hoitanut äijän kuntoon talven töiden, muuttojen (kyllä, kaksi erillistä muuttoa kotitaloutemme osalta tuli tehtyä), työnhakujen yms. jäljiltä. Erittäin harvoin, jos koskaan, on näin valmis fiilis töiden alkaessa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En ymmärrä mihin dumaukseen viittaat (voit avata tätä enemmän tai olla avaamatta) mutta yleisellä tasolla tuollainen käytös kuulostaa jonkin asteiselta henkisen köyhyyden ilmentymältä. Mitä itse vaikkaisit? Keittiöpsykologin tuoli on sinun.

No tässä taas viittaat oletettavasti siihen, että olisin henkisesti köyhä. Viittaan kuitenkin juuri tuollaiseen muiden yläpuolelle asettumiseen, jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt. Tykkäät välillä tulla paikalle muita neuvoen, vaikkei olisi asiaa, ja kääntää kaikki keskustelut kilpailuhenkiseksi taisteluksi, jossa haastetaan riitaa silloinkin kun siihen ei ole tarvetta sen sijaan, että koittaisit edes keskustella oikeastaan. Sen takia joudut niin usein riitoihin, ja luulen, että riitaa haluatkin kylvää, koska siten saat kirjoitettua itseäsi auki internetissä, jossa vähän niin kuin tunnut puolittain elävän. En tiedä tunnetko sinä empatiaa, mutta et sitä ainakaan kirjoitustesi perusteella osoita tuntevasi. Vapaan puolen keskustelu on täynnä sellaisia nimimerkkejä, jotka vain kyseenalaistavat kyseenalaistamisen ilosta ja tarpeesta kirjoittaa nettiin.
 
No tässä taas viittaat oletettavasti siihen, että olisin henkisesti köyhä. Viittaan kuitenkin juuri tuollaiseen muiden yläpuolelle asettumiseen, jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt. Tykkäät välillä tulla paikalle muita neuvoen, vaikkei olisi asiaa, ja kääntää kaikki keskustelut kilpailuhenkiseksi taisteluksi, jossa haastetaan riitaa silloinkin kun siihen ei ole tarvetta sen sijaan, että koittaisit edes keskustella oikeastaan. Sen takia joudut niin usein riitoihin, ja luulen, että riitaa haluatkin kylvää, koska siten saat kirjoitettua itseäsi auki internetissä, jossa vähän niin kuin tunnut puolittain elävän. En tiedä tunnetko sinä empatiaa, mutta et sitä ainakaan kirjoitustesi perusteella osoita tuntevasi. Vapaan puolen keskustelu on täynnä sellaisia nimimerkkejä, jotka vain kyseenalaistavat kyseenalaistamisen ilosta ja tarpeesta kirjoittaa nettiin.
Muuten ihan hyvää analyysiä mutta tuolla henkisellä köyhyydellä viittasin ihan omaan henkiseen köyhyyteeni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös