Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 327
  • 68 365

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ajelin eilen Hervannassa yhden Nissan Micran perässä. Ajelin, koska ohi ei päässyt, ja vauhti oli niin hiljainen, että se oli ajelua eikä ajamista.

Sinne se jäi ajelemaan Insinöörinkadun ja Teekkarinkadun liikenneympyrää ympäri, kun itse jatkoin kohti määränpäätäni. Joku voisi käydä vilkaisemassa, että onko vieläkin siellä.

No, kun teistä hitaista hämäläisistä on kyse, niin ehkä siellä joku ensi viikolla käy vilkaisemassa.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävelin Lauttasaaren ympäri ja koko saari oli täynnä jotain kännykkäänsä tuijottavia zombeja. Varmaan niitä Mokepon-pelaajia. Ei vielä eilen näkynyt, kun tein saman lenkin.

Pitäisi ruveta herättämään hämmennystä ja pelata sitä ilman kännykkää. "Tossa on yksi, tossa toinen. Vihreä! Niitä on kaikkialla! Ne tulee kimppuun!"

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Yle Teemalta tuli äsken ohjelma nimeltä Odotus. Ohjelma kesti puoli tuntia ja siinä yritettiin saada Loch Nessin hirviö videolle. 26 minuuttia samaa järvimaisemaa. Nolla hirviötä. Tää on taidetta.

Linkistä voi katsoa koko spektaakkelin areenan kautta, vaikka spoilasinkin jo lopputuloksen. Toivottavasti joskus saadaan jatko-osa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oon lukenu sen loppuun. Kyllä. En pelleile. Vuosien saatossa oon lukenu joka ikisen vähänkään pidemmän keskustelun sieltä eli semmosen missä on vähintään kolme sivua kommentteja. Vituttaa jo valmiiks nykyää nukkumaan meno, ku tietää, ettei siel oo mitään iltalukemista. Joo, joku pari kommenttia lisää romaneja koskien tai Kaarinan murhaan, mut siinä se. Saatana.

Mulla on paljon lukematta. Eilen sain tietää, että Sallassa iso lintu oli vienyt lapsen, tytön. Samankokonen veli oli sittemmin seonnut asiasta, ymmärrettävästi. Katellu taivaalle ja ettinyt siskoaan.

godspeed

Jäsen
[Eli mä persoonana ärsytän? Sille en voi mitää.

En vain ymmärrä miksei kirjoita normaalisti, kun kyse on mediasta, jossa puhutaan yleisesti ymmärrettävää kirjakieltä ja yleisesti kaikille mahdollisille lukijoille ympäri maan. Kyse on kirjoittamistyylistä, jonka kaikki ymmärtävät eikä huomio keskity pelkästään tyyliin vain sisältöön. Lienet jonkinlainen taiteilija lopulta, koska tämä on niin vaikea ymmärtää. Puhekieli ja murteet erikseen, se on tsättimeininkiä joissain piireissä. Persoonaan en kajoa yleensä, enkä kajoa siihen nytkään. Egoilua sen sijaan on sellainen minuuttaan esiintuova käytös, että mielivaltaisesti vain tuputtaa omaa tyyliään ottamatta ketään muita huomioon. Minua tai ketään muutakaan tuskin kiinnostaa ketä muslimeita tunnet, tai sattuuko viesteissäsi olemaan kiroilua tai muuta alatyylistä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei helkutti. Katson just vuoden 95 Stanley Cuppia. Tuohan vilisee kunnon pelaajia, näitä mä fanitin. Musta lienee tullut wirallisesti wanha. No joo, kalsarikänniketjuunkin tää ois voinut mennä.

Mä alotin loman, ni eikös tähän aikaan jo saa, onhan aurinko yli sen kuuluisan raa'an nokan?

Ralph

Jäsen
Yle Teemalta tuli äsken ohjelma nimeltä Odotus. Ohjelma kesti puoli tuntia ja siinä yritettiin saada Loch Nessin hirviö videolle. 26 minuuttia samaa järvimaisemaa. Nolla hirviötä. Tää on taidetta.
Tulee nyt uusintana. Muuten jännä seurata, mutta spoilasit jo loppuratkaisun.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En vain ymmärrä miksei kirjoita normaalisti, kun kyse on mediasta, jossa puhutaan yleisesti ymmärrettävää kirjakieltä ja yleisesti kaikille mahdollisille lukijoille ympäri maan. Kyse on kirjoittamistyylistä, jonka kaikki ymmärtävät eikä huomio keskity pelkästään tyyliin vain sisältöön. Lienet jonkinlainen taiteilija lopulta, koska tämä on niin vaikea ymmärtää. Puhekieli ja murteet erikseen, se on tsättimeininkiä joissain piireissä. Persoonaan en kajoa yleensä, enkä kajoa siihen nytkään. Egoilua sen sijaan on sellainen minuuttaan esiintuova käytös, että mielivaltaisesti vain tuputtaa omaa tyyliään ottamatta ketään muita huomioon. Minua tai ketään muutakaan tuskin kiinnostaa ketä muslimeita tunnet, tai sattuuko viesteissäsi olemaan kiroilua tai muuta alatyylistä.
Olen aikonut sanoa tuon saman, mutta nyt ei ole tarvetta, kun menit sanomaan, Ja enkä nykyään kovinkaan usein jaksa eli huvitu sanomaan. Joku muu sanoo kuitenkin ensin. Mutta sentään myönsi, että otos on hesalaisista. Se selvittää paljon. Sopisi teoria myösmyös (sic!) turkulaisiin.

Kesätyttö-ääneä en ole vielä antanut. Finaalissa on alkuerien kaksi parasta, niin ei tämä helppoa ole!

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt on pakko pettää antamani lupaus, sillä tuli pakottavaa asiaa mieleeni:

Huomasin tänne saapuessani, että Vapaassa keskustelussa oli uusin viesti pantu Aleksis Valavuoren ketjuun, jolloin aivojeni vähäisyydessä kaikui: mitä se on nyt tehnyt.

Millaisia mielteitä palstaveljille ryntäilee ilmoille tai ehkä ennemminkin ei-ilmoille eli korvien väliseen tilaan, kun näkevät jossain ketjussa aktiviteettia?

NHL:n Breaking The Law -ketju toki aiheuttaa ensin ns. korvamadon, mutta sen perään tulee mieleen, että minä ne Kanen äpäräpojat nyt ovat tehneet.

Päätänkin nyt, että jatkan tähän ketjuun kirjoittamista. Linkki vie Wikipediaan.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Miten sulla menee?

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
AIka urheilupainotteiseksi television katsomiseni on näemmä mennyt, kun äsken avasin toosan varmaan ensimmäistä kertaa viikkoon. Miksi? Huomasin, että uusin Star Wars on esitetty perjantaina ensimmäisen kerran Viasatilla ja lauantainakin uusintana. Seuraavan kerran varmaan huomenna? Hevonvitut, vasta yli viikon päästä tiistaina. Vihaan internet-aikaa.

En muuten varmaan ole tuolta Viasatilta katsonut yhtään leffaa, vaikka leffapakettikin on näkynyt varmaan vuoden päivät. Taitaa muuttua pelkäksi Sportiksi, kunhan tuo määräaikainen tarjous joskus loppuu.

E: kahden viikon, viikon. Mitä väliä...

sinikettu

Jäsen
Kahden suunnan sentteri on lopulta aika typerä nimitys. Onko jossain joskus pelannut sellaista sentteriä, jonka ei olisi kahteen suuntaan täytynyt tehdä hommia? Eikö se kuulu sentterin toimenkuvaan ihan ensimmäisestä päivästä asti.

Ralph

Jäsen
Kahden suunnan sentteri on lopulta aika typerä nimitys. Onko jossain joskus pelannut sellaista sentteriä, jonka ei olisi kahteen suuntaan täytynyt tehdä hommia? Eikö se kuulu sentterin toimenkuvaan ihan ensimmäisestä päivästä asti.
Yhtä "tyhmä" nimitys kuin puolustava puolustaja. Onko jossain puolustaja, jonka ei tarvitse puolustaa?

Kai se on myös vähän sellainen pehmeä ja kiltti tapa kuvata sentteriä joka ei niin saa pisteitä aikaan ja siksikin profiloituu puolustavampaan rooliin parhaalla tasollaan. Samoin kuin puolustava puolustaja tarkoittaa, ettei oikein osaa luistella, hallita kiekkoa, tai omaa avauspelisilmää, vaan paras ominaisuus on se 1v1 puolustaminen.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miten täällä ei voi olla nimimerkkiä Kolmoskentän laituri. Nelosketju, vilttiketju ja pakkirotaation jämät on huomioituina muttei tätä suomalaista kansallisominaisuutta, kolmoskentän laituruutta. No, Pilu on.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Hänellä on aina ollut erinomaiset unenlahjat. Nyt hän nukkuu kuin nuori mies: Välillä kuorsaten. Ja nuori mies hänestä on varttunutkin.

En ollut hänen ristiäisissään, mutta tulin kummikseen myöhemmin silloisen tyttöystävän, nykyisen vaimoni kanssa. Yhteinen tekeminen on alkanut pallon heittelystä kaksion eteisen käytävässä.

Tänään nousimme veneeseen, huusimme vaimolleni heipat ja lähdimme järvelle. Oli hieno ilta, vain tuuli puuttui. Rauhallisessa kohdassa sammutin koneen. Hyppäsin uimaan, sitten oli hänen vuoronsa. Toinen veneessä, toinen järvessä. Vesi oli lämmintä ja puhdasta.

Jatkoimme matkaa. Ihmettelimme pohjan käsittämättömiä syvänteitä. Keitimme kahvit. Lopulta rantauduimme pieneen maalaiskylään. Juttelimme naapuriveneen vannhemman pariskunnan kanssa. Sitten menimme pizzalle.

Pizzan jälkeen kävelimme kylänraittia kappaleen matkaa. Veneessä keitimme iltateet ja pelasimme kaksi erää shakkia. Voitin molemmat.

Aika monenlaista on puuhattu näinä vuosina yhdessä. Kommelluksia sattuu aina, tänäänkin. Hän on hieno mies! Ehkä piankin tulee se päivä jolloin shakkierä kääntyy toisin päin. Ehkä.

Tunnen kiitollisuutta. Elämässäni on hienoja tyyppejä. Niinkuin tuo, joka edelleen nukkuu tuolla pöydän toisella puolella. On tyyntä edelleen. Toivottavasti huomenna tuulisi. Mutta jos ei, minkäs sille mahtaa. Sitten keskitytään navigoimaan, etsitään jostain saaresta sauna ja tehdään kunnon sapuskat.

Minä taidan olla onnellinen mies. Etuoikeutettu.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä taidan olla onnellinen mies. Etuoikeutettu.
Kokonaisuudessaan aivan mahtavaa luettavaa.
Elämän hienous piilee tämmöisissä 'pienissä' elämän iloissa, jotka jäävät liian monelta huomaamatta, kun keskitytään etsimään sitä jotain, mitä ei ole edes olemassa, täyttämään just se epäkohta elämässä, epäkohta jota ei myöskään ole olemassa.
Silmät auki ja nauttimaan elämästä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä maalla eletään kellon mukaan. Kirkon menot vai mitkä ne määrää. Pitää se vissiin jonnekin New Yorkiin mennä lomalle niin sielu lepää. Mä nukun silloin kun nukuttaa ja syön kun on nälkä. En silloin kun joku kello näyttää jotain. Joo en ymmärrä maalaisten elämää. Tää on joku uskovaisten perintöjuttu. Muka ei aamulla saisi olla kännissä, hitto ympäripäissään.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pitäisi malttaa olla ottamatta osaa keskusteluihin, joissa joutuu vain typeriin vaikeuksiin. Tai keksiä jokin alkolukko tai jotain.
Joo tuo voisi olla hyvä idea.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikö tosiaan puhelimiin myydä alkolukkoa, joka viisarin värähtäessä evää pääsyn niin someen kuin exien puhelinnumeroihinkin, mutta sallii soittamisen vaimolle, isoäidille sekä kirkkoherralle?

En tiedä nykytilannetta, mutta vuosia sitten, todella kauan sitten, joku kanadalaisfirma kehitti tämän tyylistä. Siinä ei tosin ollut alkolukkoa, mutta kellonajat pystyi määrittelemään. Eli pomolle ei siis viikonloppuisin pystynyt soittamaan, jos olet ma-pe hommissa. Tai miten nyt määrittelikään.

Luulisi olevan, siitä vain Google käyttöön, jos vehkeelle on tarvetta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy