Muistitko karkauspäivät?Ralphilla on muuten 2222 päivää jatkoaikalaisuutta takana, älkää kysykö miksi laskin. Onhan tuo nyt melkein sama asia, kuin se että huomaa autoa ajellessaan että kilsoja on takana 100 000, 111 111 tai vaikkapa 888 888.
Muistitko karkauspäivät?Ralphilla on muuten 2222 päivää jatkoaikalaisuutta takana, älkää kysykö miksi laskin. Onhan tuo nyt melkein sama asia, kuin se että huomaa autoa ajellessaan että kilsoja on takana 100 000, 111 111 tai vaikkapa 888 888.
Netin päivälaskurin mukaan on vasta 2212, joten ehkä pidetään kakkukahvit vasta ensi viikolla.Ralphilla on muuten 2222 päivää jatkoaikalaisuutta takana.
Ei kai sinulla jotain kullia vastaan? Kulli on kiva, milläs sitä tavan ukko muuten kusisi jossei kullilla. Mika Niemisen kulli vilahti vuonna 1995 pukuhuoneessa mm-juhlinnan innoittamana, tuli kurkkaamaan mitä täällä metelöidään.Tuleekohan monelle penalttia, kun ovat linkanneet hävyttömille sivuille. Kulli-aiheisia postauksia linkkeineen on usealta kirjoittajalta. Hei @Moderaattorit , miten suhtaudutte tähän moraalin löystymiseen? Tässähän on vähän modegaten makua, joukkorangaistus lienee tulossa.
Ei kai sinulla jotain kullia vastaan? Kulli on kiva, milläs sitä tavan ukko muuten kusisi jossei kullilla. Mika Niemisen kulli vilahti vuonna 1995 pukuhuoneessa mm-juhlinnan innoittamana, tuli kurkkaamaan mitä täällä metelöidään.
Kohonnut verenpaine - aikuisten verenpainetaulukko – Wikipedia171/99. Eikö toi ole suht korkea verenpaine 35-vuotiaalle. Tuolleen kait mä oon kevään duuniin mennyt tai on se monesti ollut varmaan enemmänkin kun nyt oli viikonlopun ryypiskelyn jälkeen kaks himmailupäivää ja välillä on vaan yks.
Itse asiassa repullinen on usein 16 kaljaa tai joskus enemmänkin. Sitä pienemmät mä kirjoitan monesti numeroilla. Jostain syystä tullut tuollainen tapa. En ole ennen edes ajatellut sen tarkemmin. Kaupungilla käppäillessä eli usein kesällä mä en niin paljon viitsi kerralla kanniskella kun kauppoja on joka puolella. Vasta viikonloppuna muuten kirjoitinkin että ostin puoli repullista, heh.@petter Ilmankos juot niin saakelin vähän kun olet duunissa. Ihan nössöjä määriä, sillä puhut jostain "repullisesta" ja todellisuudessa se on kakstoista kaljaa koko päivänä. Ammattilaiset alottelee tollasella määrällä. Tai pikemminkin ammattilaiset juo kaks pulloa kossua kun sinä tissuttelet jossain puistossa 4 kaljaa.
Ei ole halpaa lystiä tuo. Mutta toki tölkkipanttien vuoksi taloudellisesti kannattavampi sijoitus kuin esim. talvivaaran osakkeet.Työpäivää edeltävänä päivänä 8 ja muina 16 tekee kolmen päivän työviikolla 88.
Sakkoa lataamisesta, ei ole mahdollista. Jakamisestakaan ei sakkoa saa, sen sijaan tekijänoikeuksien haltija voi vaatia jakajalta hyvitystä korvaamaan jakamisesta aiheutuneet taloudelliset vahingot.Mietein vain, että onkohan Suomessa paljonkin porukkaa sakoteltu torrenttien lataamisesta? Muistaisin kuulleeni muutaman jutun, yksi oli kertomansa mukaan saanut 600euroa sakkoa.
Eli jos ymmärsin oikein, lataajille ei koidu seuraamuksia? Jakajalle mahdollisesti, mutta ei lataajalle? Tuokin on sinänsä vähän hämärä käsite, koska kun lataamasi torrentti on valmis, se alkaa välittömästi lähettää sitä eteenpäin, onkohan tuo sitten jakamista...Sakkoa lataamisesta, ei ole mahdollista. Jakamisestakaan ei sakkoa saa, sen sijaan tekijänoikeuksien haltija voi vaatia jakajalta hyvitystä korvaamaan jakamisesta aiheutuneet taloudelliset vahingot.
Tuo 600€ kuullostaa ihan tekijänoikeustrollien vaatimukselta, se kun on Hedman Partnersin yleisesti käyttämä vaatimussumma mm. tv-sarjan yhden jakson jakamisesta. Kyseessä ei todellakaan ole mikään sakko vaan törkeän ylimitoitettu "hyvitys"vaatimus. Taustat toiminnalla ovat todella hämärät, mutta toivottavasti touhu päättyy syksyllä kun markkinaoikeus antaa päätöksensä ensimmäisestä trollit vs. kansalainen tapauksesta. HP:n julkisuudessa kertoman mukaan kirjeitä on lähetetty ainakin 10 000 noin vuoden aikana.
Minä olen aina ollut siinä käsityksessä, että jo ladattaessa torrenttia samalla automaattisesti jaat sitä torrenttia. En tiedä tarkkaan systeemiä, eli jakaako se vain jo ladattua tiedoston osaa(?) vai miten systeemi toimii, mutta näin olen käsittänyt. Eli lataaminen ilman jakamista olisi käytännössä mahdotonta.Tuokin on sinänsä vähän hämärä käsite, koska kun lataamasi torrentti on valmis, se alkaa välittömästi lähettää sitä eteenpäin, onkohan tuo sitten jakamista...
Pelkästä lataamisesta ei seurauksia voi tulla, mutta koko tekijänoikeustrollaus perustuukin siihen että torrent-teknologialla ladatessa myös yleensä jakaa. Jakamisen määrä on "sunnuntaipiraatilla" yleensä aika vähäistä, tyypillisesti maks. lataamansa verran, ihan jo nettiliittymien lataus/jakonopeus suhteen takia. Jakamisesta voi joutua maksumieheksi, mutta nämä trollit vaativat vähintään 600€ hyvitystä kykenemättä mitenkään todistamaan jaettua määrää. Heillä ei ole siis oikeutta vaatia muuta kuin korvauksia todellisista menetyksistä, jonka vuoksi sitten aihetodisteilla yrittävät väittää jokaikistä hiukankin jakanutta merkittäväksi jakajaksi ja vaativat kaikilta jakelulisenssiä. Minkäänlaisia todisteita todellisista jakomääristä heidän valvontaohjelmansa eivät kykene tuottamaan. Sitä voi sitten jokainen miettiä, että jos vaikka 1000 ihmistä lataa ja jakaa 1:1 niin onko kaikilta heiltä kohtuullista vaatia jakelulisenssiä 1000 ihmiselle? Vai pitäisikö yhden henkilön hyvityksen olla esim. tuhannesosa jakelulisenssin hinnasta tai jotain muuta.Eli jos ymmärsin oikein, lataajille ei koidu seuraamuksia? Jakajalle mahdollisesti, mutta ei lataajalle? Tuokin on sinänsä vähän hämärä käsite, koska kun lataamasi torrentti on valmis, se alkaa välittömästi lähettää sitä eteenpäin, onkohan tuo sitten jakamista...
Olen ollut siinä käsityksessä, että lataamisestakin voi joutua maksajan rooliin. Toki tiedän, että jakaminen on paljon vakavampi juttu jo sitten.
Jakamisen voi joillain ohjelmilla asettaa nolliin, tosin siltikin ladatessa ilmeisesti jotain liikuu ulospäin. Tiettyjen sarjojen ja elokuvien lataamisesta voi siis tällä hetkellä helpostikin napsahtaa asianajotoimiston lähettämä hyvitysvaatimus postiluukusta. Jos sellainen tulee eikä koe olevansa syyllinen tai pitää korvaussummaa kohtuuttomana niin kannattaa pitää pää kylmänä ja olla tekemättä yhtään mitään. Ainakin niin pitkään kunnes päätös ensimmäisestä oikeudessa olevasta tapauksesta tulee.Kiitoksia vastauksista @Kari Runk sekä @Zorba. Itseä lähinnä mietityttää se, kuinka helposti tuosta voi jotain napsahtaa. Itsehän kun joskus noita olen lataillut, niin olen painanut heti "Remove" kun torrentti on ladannut. Eli ettei se ehdi alkaa lähettää sitä eteenpäin. Mutta jos asia on näin että jakaa samaan aikaan kuin lataa, eihän tuokaan mitään auttaisi.
Laulajat Sanni ja Eveliina nuolee toisiaan terassilla yläosattomissa uudessa Seiskassa. Perkele tarvitseekohan ostaa Seiska??!
Whooot.... vissiin googlattava! Ja selailtava lähikaupassa. Milloin sex tape?
Haittaneeko tuo? Saattaa jopa lisätä myyntiä. Jos tuosta olisi merkittävää haittaa, lehdenmyyjät olisivat aikoja sitten laittaneet lehdet kiinni esimerkiksi muovikalvolla. Ainakin näin äkkiseltään luulisi.Toi on just ärsyttävää kun jengi selailee kaupassa lehtiä, mutta ei niitä osta. Menkää kirjastoon selailemaan niitä lehtiä. Ihme hippejä saatana.