Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 331 122
  • 66 849

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varovaisuutta ton maakuntamatkailun kanssa, ite kävin viime viikolla Vantaalla ja se oli pelottava kokemus. Onneks oli opas matkassa (ja matkakortissa saldoo), ite en olis puhunut niiden paikallisten kanssa.
Olet vielä varhaisessa vaiheessa. Minä mietin tässä jo, josko huomenna menisi toisen kerran alle viikon sisään Kouvolaan. HIFK (ja viime viikonloppuna musiikki) saa ihmisen tekemään kamalia asioita.

Se on kyllä mainittava, että Ikeassa en ole koskaan käynyt. Ehkä on jotain toivoa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Moon käyny Ikeassa Vantaalla, Espoossa(Espoon voi riimittää vain lesboon) ja Tampereella. Raision Ikean ohi olen ajanut monesti. Onko niitä Suomessa muuallakin?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Toi HIFK-pointti on hyvä, yleensä mulla on pohjoisrajana Nordenskiöldinkatu. Lännessä Mansku ja idässä Hermannissa kävin syksyllä, ohoh, siis viime syksynä. Siitä on jo vuosi aikaa. Aika kuluu nopeasti. Öitä en suostu viettämään kuin kotona. Olen ahdas ihminen. Mutta puolustan itseäni: oon asunut tuolla hevon kuusessa enkä enää millonkaan tahdo sinne takasin. Kamala kokemus.

Ikeoitahan on Kuopiossa saakka. Ja Haaparannalla, siellä oon käynyt, ihan kiva mesta, joka tosin kärsii siitä että ikkunasta näkee Tornioon. Tunnen Suomen aika hyvin, oon käynyt mm. Ilomantsissa (pysyttelin varuiksi kännissä koko ajan).
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus pari vuotta sitten ne lihapullat sai usein puoleen hintaan. Olisko 10 kpl maksanut 2.95 tai jotain.

Vähän lakanoita ostin ja tuikkukynttilöitä. Tohon lamppuun kanssa katselin polttimoita, mutta miten ne maksoi vitosen kappaleelta. Tarjoustalossa tai jossain oli tota GU10-kantaa eurolla. Joku päivä vois katsella. Varmaan vuos sitten paloi katosta viimeinenkin ja siitä lähtien oon ollut pimeässä. Tai palaa tuolla nytkin pari kynttilää.

Huonekaluissa mulle kelpaa vain punaiset.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Taas kerran näkee, että HIFK:n kannattajilla on fiksuimmat jutut. Lukee noita ylläolevia viestejä. Yks käy kerran viikossa Kouvolassa, toinen kävi Ilomantsissa ja kolmas istuu pimeässä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Taas kerran näkee, että HIFK:n kannattajilla on fiksuimmat jutut. Lukee noita ylläolevia viestejä. Yks käy kerran viikossa Kouvolassa, toinen kävi Ilomantsissa ja kolmas istuu pimeässä.

Ja yksi ostelee ikeasta tuikkuja ja käy päivällisellä samassa paikassa :)

Karkeista kun tuli puhe, niin en mäkään ole mikään karkin suuri ystävä. Alkoi kyllä vähän naurattaa, kun tulin työn tuoksinasta ja kävin ruoka-automaatilla. Piti ottaa salaatti ja automaatissa oli alapuolella joku da-capo bites karkkipussi. Varmaan arvaatte kumpaan nappulaan se sormi sitten kävi. Selvitin myös, että näistä karkeista saa oikeesti promilleja alkometriin. Yks karkki nassuun ja puhallus Drägerin mittariin, 0,28 promillea. Vittu mä oon loppuyön niin hönössä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä vikaa Ikean ruuissa? No vähän mössömäisiä noi hot dogit, mutta ketsuppia ja varsinkin sinappia kun pistää väliin niin ihan kelvolliselta maistuu. Joskus viime keväänä kävin edellisen kerran tuolla. Yleensä mä elän mäkkisafkalla. Varmaan kiistatta melko edullista, hyvänmakuista ja suht monipuolistakin ravintoa. Ja kaiken huippuna saa valmiina. Ei tarvitse itsellä keitellä mitään pottuja tai voidella leipiä. Ei se ole nykyaikaa. Jossain hienommissa ravintoloissakin on monesti ankeaa kun kaikki on niin teennäistä. Sellaiset jutut pitäis huomioida hinnassa, jos siis esimerkiksi annokset on koristeltuja, sisustus pinnallista tai muut asiakkaat yliasiallisia, jonka takia itse ei voi olla rennosti tai siis niin kuin oikeasti haluaisi. Niissä paikoissa se annoskin saattaa olla liian pieni ja ruoka liian erikoista, mutta niissä käyvät tuppaavat kehumaan sitä koska se on harvinaisempaa ja kalliimpaa. Elitistiset ihmiset kärsivät usein jonkinlaisesta alemmuuskompleksista. Miksi ne muuten haluisivat sitä? Syövät pässin palleja tai jotain hiton äyriäisiä ja vedeksikin kelpaa vain joku Mount Everestillä pullotettu, mikä ei maistu kovinkaan erilaiselta, mutta sitä vaan on kiva kehua muille tai edes itsellä ajatella niin omissa nörttiaivoissa.
 

cornix

Jäsen
Ei oo mäkkiroska kyllä hyvänmakuista eikä monipuolista, kohtalaisen edullista se varmaankin on mutta hintalaatusuhde ei silti ole kunnossa. Kyllä mä teen itse omat safkani niin saa lautaselle kaiken just eikä melkein oikein valmistettuna mun makunystyröitä varten, ei ole mitään ylimääräistä eikä mitään liian vähän. Monesta asiasta pystyn tinkimään mutten safkailun laadusta, kokkailu on kaiken lisäksi rentouttavaa puuhaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei oo mäkkiroska kyllä hyvänmakuista eikä monipuolista, kohtalaisen edullista se varmaankin on mutta hintalaatusuhde ei silti ole kunnossa.
Kyllä se mun suussa maistuu hyvältä ja vissiin monen muunkin kun niissä näkyy käyvän ihmisiä. Joku Hese taas tulee paljon kauempana takana sekä maussa että terveellisyydessä. Mä lasken monipuoliseksi sen, että ruoka sisältää kaikki ruokaympyrän osat (kuten hampurilaiset ja pizzat tunnetusti sisältää) ja vielä edes suht kelvollisessa suhteessa. Tai no nythän vasta tuli joku uus ruokakolmio-juttu, mihin mä en ole perehtynut. Juomaksi mä otan aina omena-Tropicanan kun sen saa samaan hintaan. Ennen mä monesti otin kokiksen, mutta muutama vuosi sitten huomasin ettei kofeiini oikein sovi mulle kun alkoi aina huippaamaan.

Mä oon parikin kertaa syönyt ravintoloissa jonkun 20e hampurilaisaterian ja varmaan joka toinen kerta on tullut Mäkkärin 6-9e aterioita ikävä. Helsingin keskustassa muutamassakin Mäkkärissä Big Mac -ateria maksaa 5.95 ja mun mielestä siinä on hyvä hinta-laatu-suhde. Hesessä paljon rasvaisemmasta ja enemmän lisäaineita sisältävästä saat nykyään jo vissiin maksaa 8 euroa.
 

cornix

Jäsen
Mä en koskisi Big Mac-ateriaan vaikka saisin sen ilmaiseksi joten tuo 5.95 on huono hinta/laatusuhde. Kotona väsätty 20e pihviateria salaattien ja perunoiden kera taasen on kohtalaisen edullinen mutta silti laadukas vaihtoehto, eli hinta/laatusuhde kunnossa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en koskisi Big Mac-ateriaan vaikka saisin sen ilmaiseksi joten tuo 5.95 on huono hinta/laatusuhde. Kotona väsätty 20e pihviateria salaattien ja perunoiden kera taasen on kohtalaisen edullinen mutta silti laadukas vaihtoehto, eli hinta/laatusuhde kunnossa.
Hampurilaisessakin pihvi on 100-prosenttista naudanlihaa ja ranskalaisetkin on perunaa lisättynä pienellä määrällä kasviöljyä (mikä tekee niistä paremman makuisia kuin pelkkä keitetty peruna), joten ei kait noiden laadussa nyt niin suurta eroa ole, ainakaan mitään kolminkertaista. Lehdet nyt aina moittii noita, mutta nehän nyt vetää sen touhun vähän överiksi. Jos hampurilaisen tai pizzan pistäisi tehosekoittimeen ja veisi tutkittavaksi niin silloinhan se varmaan olisi suht hyvää ravintoa ihmiselle. Ei kerran päivässä Mäkkärissä voi ketään vielä lihottaa. No vähän nyt on lisäaineita jossain jutuissa, mitä mä kotiruuassa välttelen lähes kokonaan, mutta pikaruuassa sallin sen itselleni kun se on niin hyvää. Muijan kanssa kun asuttiin niin meillä oli jääkaapissa eri margariinitkin kun mä en tavallisia käyttänyt.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisillä on vaan monesti mielikuvia, mutta ei niinkään faktoja. Ja Suomessa nakkigrillien ja Hesen mätöt lisää tota mielikuvaa. Kyllä kait Mäkkärin laatuketjuun voi vähän enemmän luottaa kuin esimerkiksi keskivertoravintoloiden vastaavaan, mistä ei koskaan voi olla varma. Sama on jossain kauppojenkin eineksissä kun esimerkiksi jotkut grillimakkarat sisältää vaikka mitä teurasjätettä.

Joskus peruskoulussa opetettiin ruokaympyrä ja lautasmalli ja niiden mukaanhan pizza ja hampurilainen on suht hyviä, varsinkin kun miettii että mä saan rehuosaston enimmäkseen täysmehuista. Kun menisi kiertelemään Suomen koteja ja katsoisi mitä ne oikeasti syö niin siellä vedetään jotain nakkikastiketta perunoilla ja muuta sellaista skeidaa, missä noi molemmat koulussa opitut jutut on huonompia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmisillä on vaan monesti mielikuvia, mutta ei niinkään faktoja.

Koko ruokailusekoilu on pelkästään keksittyä juttua, samaa safkaa se on. Ja siellä sitten patsastellaan sillä muutkin tekevät niin. Ovatko timantit arvokkaita? No ovat sillä ihmiskunta on niin päättänyt keksiä omiin tarpeisiinsa.

Ostin juuri pari purilaista semmoisesta autovaunusta. En tilannut mitään, pyysin vain laita kaksi niitä mitä muillekin myisit. Sieltähän sitten herkulliset purilaiset saapuivat. Voidaan tietenkin miettiä onkohan kaupungissa äx ravintolaa ollenkaan ja sitten seilata sinne Googlen tai jatkiksen mukaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo pizzassa esimerkiksi pohja = viljaa, liha = lihaa, rehut = rehuja (jos ei muuta valitse niin pelkkä tomaattikastikekin jo vastaa varmaan yhtä tomaattia) ja juusto = maitotuotteet + lihan kanssa proteiinia. Kaikki neljä olennaisinta juttua siis. No tietenkin toi pohja nyt on pääosin vehnäjauhoa ja olisi sata kertaa parempaa vetää hienossa ravintolassa täysin samaa tavaraa väännettynä vaan viidelle mutkalle ja varsinkin jos sen nimeksi on vielä annettu joku hiton fusilli.

Hampurilaisissa toi on lähes sama juttu. Pizzat on lisäksi usein lisäaineettomia ja muutenkin täyttä tavaraa, kunhan vaan ei mitään suomalaista hötykinkkua valitse täytteeksi. Ulkomailla ei missään halvoissa pakastepizzoissakaan käytetä sellaista kamaa. No siinä jossain norjalaisessa nyt oli vähän siltä väliltä. Hampurilaisissa pihvit on täyslihaa, paitsi niissä kaupan mikropaskoissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No tietenkin toi pohja nyt on pääosin vehnäjauhoa ja olisi sata kertaa parempaa vetää hienossa ravintolassa täysin samaa tavaraa väännettynä vaan viidelle mutkalle ja varsinkin jos sen nimeksi on vielä annettu joku hiton fusilli.

Olin aamulla kovin nälkäinen ja eksyin valkoisten pöytäliinojen paikkaan. Ei siitä nyt enää kehdannut poiskaan lähteä. Tietenkin olisi voinut, olisi vain pitänyt mennä.

Sen sijaan maksoin triplahinnan siitä samasta ateriasta minkä olisi saanut kulman takaa. Ja tietenkin tultiin häiritsemään kysymällä onko kaikki nyt hyvin. Ihan oikeasti painukaa nyt vittuun ja antakaa ihmisten syödä rauhassa. Luulisi noilla hinnoilla saavan olla edes rauhassa.
 

cornix

Jäsen
Ei siinä jos mielikuvittelee tomaattipyreen kattavan kasvikset ja sellaista mutta ihan täysin mautonta mössöähän tuollaiset purilaisateriat on jossain pikaruokaloissa, ne pihvit on jo sitä luokkaa säälittäviä vätyksiä että ties minkälaisesta luuserilehmästä veistettyjä.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Joo ja vaikka pizza on usein pyöreä ympyrän muotoinen, niin ei se tarkoita sitä että se vastaa ruokaympyrää. Moni menee just tossa halpaan ja propsit siitä tuotekehittelijöille.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Läntisissä maissa tulkitaan kansainvälis-poliittinen asemamme usein tavalla, joka on meille hyvin vähän mairitteleva. Suomen ja Neuvostoliiton välisten suhteiden parantumista pidetään Suomen kannalta jollakin tavalla surkuteltavana ja jopa pakon sanelemana tapahtumana. Meistä ei näköjään oikein haluta uskoa, että me tosiaan aivan omasta vapaasta tahdostamme haluamme elää sovussa ja rauhassa kaikkien naapureittemme ja kaikkien muittenkin kansojen kanssa. Harjoittamamme puolueettomuuspolitiikan luullaan joskus olevan jonkinlainen erityislaatuinen este maamme osallitumiselle kansainväliseen taloudelliseen yhteistoimintaan. Näin ei tietenkään ole, sillä oman taloudellisen etumme mukainen osallistuminen yhdentymiskehitykseen ei sulje pois puolueettomuutta, vaan vahvistaa sitä. Samalla voi pienenkin maan puolueettomuus tuoda uuden rakentavan lisän suureen yhdentymiskehitykseen.

Luonnollisesti pitkälle menevään taloudelliseen yhteistoimintaan liittyy suuriakin käytännön ongelmia, mutta ne eivät meidän kannaltamme ole periaatteessa toisenlaisia, kuin mitkä on ratkaistava sellaisten maiden osalta kuin esimerkiksi Ruotsin, Sveitsin ja Itävallan. Nämä maat harjoittavat perinteellistä puolueettomuuspolitiikkaa, mutta niiden taloudelliseen hyvinvointiin, joka on tämän politiikan eräs edellytys, vaikuttaa kansainvälisen työnjaon edistyminen. Näin on myös meillä. Suomellakaan ei ole varaa jäädä osattomaksi tehostuvan kansainvälisen työnjaon hedelmistä.

Meidän etujemme mukaista on myös, ettei taloudellinen yhdentyminen Euroopassa johda entistä tiiviimpään jakautumiseen vastakkaisiin liittoutumiin sekä niiden välisten poliittisten ja kaupallisten rajojen syvenemiseen. Me kannatamme laajapohjaista taloudellista yhdentymistä. Haluamme kehittää ja vahvistaa perinteellisiä kauppasuhteitamme kaikkiin suuntiin sekä ottaa huomioon kehitysmaiden erikoisongelmat. Tässä suhteessa Suomi ei voi jäädä syrjästäkatsojaksi, vaan meidän on pyrittävä voimiemme mukaan edistämään kehitystä ja sopeutumaan siihen. Tyydytyksellä onkin todettava, että pohjoismaat kuljettuaan muutamia vuosia eri polkuja, ovat nyt lähestymässä toisiaan yhtenäisen parikymmentä miljoonaa ihmistä käsittävän talousalueen voimien kokoamiseksi. Suomen kannalta tämä on sitäkin ilahduttavampaa, kun kokemukset pohjoismaisesta yhteistyöstä yleensäkin ovat olleet myönteisiä.

Euroopan taloudellinen yhdentyminen on pitkittynyt ja mutkistunut eikä sillä suunnalla ole lähiaikoina odottevissa ainakaan meidän kauppapoliittisen asemamme kannalta ratkaisevaa kehitystä. Tässä tilanteessa on uusi pohjoismainen yhteistyö varsin tervetullut, koska meille nyt tarjoutuu tilaisuus toteuttaa kyllin pitkän ylimenokauden aikana ja pääoman liikkuvuuden ja pohjoismaisen finanssituen turvin tarpeellisia rakennemuutoksiamme. Tässä vaiheessa on ennenaikaista lähteä yksityiskohtaisesti tarkastelemaan pohjoismaiseen taloudelliseen lähentymiseen liittyviä monia kysymyksiä, joiden kohdalla nyt alkaa määrätietoinen selvitystyö. Tähän on meidän lähiaikoina keskitettävä kauppapoliittiset voimamme.

Kun Euroopassa tapahtuvassa taloudellisessa yhdentymiskehityksessä on nyt menossa eräänlainen hengähdystauko, on meillä Suomessakin aikaa hoitaa tämänhetkiset ongelmamme siten, että voimme vastaisuudessa ponnistella eteenpäin paremmista kilpailuasemista lähtien, kuin mitä meidän viime vuosina on ollut pakko tehdä. Markkamme ulkoisen arvon viime vuonna tapahtunut alentaminen ja sen yhdeydessä suoritetut toimenpiteet ovat merkinneet taloudellisen kehityksemme kääntymistä kasvun vahvistumisen ja rakennemuutosten nopeutumisen suuntaan. Nyt kun devalvaation vaatima jälkihoito näyttää saadun varmistetuksi, ovat asemamme epäilemättä paremmat kuin moniin vuosiin. Säädetty valtuuslaki antaa vakauttamissopimuksen tehneille järjestöille niiden tarvitsemat välttämättömät takeet siitä, että reaaliansiot tulevat turvatuiksi.

On syytä kuitenkin varoa sellaista käsitystä, että valtuuslaki olisi nyt se viisastenkivi, joka vihdoinkin on löytynyt hintojen ja palkkojen kilpajuoksun lopettamiseksi ja kansainvälisen kilpailukykymme turvaamiseksi. Valtuuslaki luo epäilemättä edellytyksiä niille kasvupoliittisille toimenpiteille, jotka kilpailukykymme ja maksutaseemme turvaamiseksi sekä tuotantopohjamme laajentamiseksi ovat tarpeen, mutta valtuuslaki ei suinkaan anna minkäänlaisia valtuuksia reaalipoliittisille toimenpiteille. Valtuudet koskevat vain hintojen säännöstelyä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oon muuten tässä pizza-asiassa samaa mieltä, mutta Hesestä jotenkin pervosti tykkään, ilmeisesti kun niillä turkulaisilla on se hauskankuulonen puheenparsi. Suotaneen minulle tämä ruuallinen pahe. Kaiken hyvän lisäksi pizzoja saa sellaisia, joissa on sitä terveellistä jauhoa, jonkin ketjun ravintolassa otin sellaisen, en muista minkä ketjun. Ja lisää pervoa paradoksia: tykkään turkulaisesta pizzaketjusta Dennis, jossa aion syödä seuraavalla kerralla HIFK-pizzan (paradoksaalista sekin). Lähin Dennis on tuossa Manskun väärällä puolella mutta vain raitiovaunupysäkinvälin verran, saattanen ottaa riskin, jonka olen jo kahdesti ottanut. Kurviin pitäisi Dennis saada, sielä on jo Lidl, jota ihailen, ja kansainvälinen kaupankäynti on vilkasta, joka taatusti miellyttää päättäviä tahojamme.

Herran jestas, tullut uusi viesti ja tahdoin katsoa sitä, Jokeri-kannattaja analysoi kansainvälispoliittisia! Onneksi on HIFK-kannattajia, jotka miettivät ruokaympyrää ja Cicciolinaa. Tämä ei ollut moite Jokeri-kannattajia kohtaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkäs asian nyt tulisi selvitä?
Mikä tekee naudan täyslihasta säälittävää vätystä ja mikä tekee siitä luuserilehmän? Mun korvaani tuollaiset sanat kuulostaa hieman provoilta ja tekee koko viestistä jotenkin epäuskottavan.

Tietenkin jos sulla sattuu olemaan joku erityisen terveellinen ruokavalio niin voisit verrata vaikka keskivertosuomalaisen ruokaan, mitä ne päivisin vetää, ja mistä mäkin olen tuolla puhunut. Mä väitän että on yllättävänkin huonoa.

En mä sanonut pelkän tomaattikastikkeen kattavan päivän rehuosastoa. Muutenkin useimmiten pizzassa on myös muita rehuja, ja kuten tuolla puhuin että "vaikka ei muuta valitse niin pelkkä tomaattikastikekin jo vastaa varmaan yhtä tomaattia". Ja lisäksi kerroin että mä saan erilaisista tuoremehuista tuon osaston.

Jos leivän päälle laittaisi margariinia, makkaraa, juustoa ja vaikka kurkkuviipaleita tai muuta vastaavaa (monihan tekee tällaisen), on se jo aika monipuolinen jos ruokaympyrää miettii. Hampurilainenhan on vähän vastaava kuin tuo leipä. Paksumpi kerros vaan lihaa ja toinen leipä päälle plus ehkä jotain hyvää kastikettakin väliin. Tuossa leivässäkin saattaa helposti olla esimerkiksi lähes kymmenen e-koodia, mitä monikaan ei vaan hoksaa. Ja esimerkiksi rasvaa Big Mac -kerroshampurilaisessa on 20 grammaa ja risat eli hitusen enemmän kuin yhdessä grillimakkarassa. Vähemmän siis kuin mitä moni varmaan kuvittelee.

Kyllä monien mielestä noi on hyvänmakuisia. Varmaan maussa hakkaa monen kotiruuan ja ison osan kaikenmaailman laitosruuista, mitä jengi vetää kouluissa ja muuallakin. Kaikki tietenkään ei hampurilaisia tykkää syödä kun ne eivät ole erityisen terveellisiä, mitä mä en ole väittänytkään vaan käyttänyt esimerkiksi lauseita "suht monipuolista" ja "kaikki ruokaympyrän osat ja edes suht kelvollisessa suhteessa". Mun mielestä Mäkkärille pitäisi melkein antaa palkintoja kun ovat noin edullisen, hyvänmakuisen ja ravitsevan tuotteen ja systeemin osannut kehitellä. Tuollainen ruoka vielä pelastaa ihmiskunnan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Palstaveli @cornix , jota arvostan, ei jostain syystä ole nimennyt suosikkijoukkueitaan. Miksi? Täällä saa kannattaa vaikka SaiPaa! Huumoria. Minuahan vihjattiin joskus homoksi, kun kannatan mm. Hyvinkään Tahkoa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös