Mouhijärveläiset ovat säästäväistä sakkia. Jatkoaika-tunnuksia kulutetaan vain kriisin, tai vähintään muka-kriisin aikana. Muina aikoina tunnuksensa pölyttyvät piirongin laatikossa. Sitten on se mitättömän pieni aktiivikirjoittajien joukko, joka koostuu ulkomouhilaisista haihaittelijoista. Näillä kahvarakastajilla on liioitellun kansallisromanttinen mielikuva Mouhijärvestä, mikä on aivan ymmärrettävää, sillä he ovat myyttisen Mouhin suhteen täysin kuultujen kertomusten varassa. Elämä on kovaa Mouhijärvellä: katiska vuotaa, pankinjohtaja riistää, entisen koukkumestarin haamu kummittelee kylänraitilla, tämän oppipoika on hirmuinen tyranni, kaksoset aiheuttavat kovasta yrityksestään huolimatta harmia kyläläisille ja lopullisen niitin iskee Pyydys juuri kun ollaan astumassa Turun junaan.
Olen kuullut, että kevään aikana Oulussa käytetään routapanoksia, kun maan parhaat pakasteperunat räjäytetään pelloilta esille.Miksi juuri HPK-fani? Eikös parhaat perunat tule keskisuomesta, eli olisiko sittenkin tämä JYP-miesten alaa? Tämä ihan mutuna. Mutta peruna on pyöreä, peruna on soikea, peruna on ruoka ihan oikea.
Pakko painaa pitkää päivää pellolla, märkä kevät ja kuiva syksy.
Vieläko teidän pellolla nostellaan perunoita?
Eikös kalastaminen räjähteillä ole kiellettyä?
Kävin ostamassa Cicciolinan ja Amerikan Cicciolinan, eli Courtneyn kirjat. Aion lukea ne matkalla Austiniin. Kävin myös kyttiksellä hoitamassa paperijuttuja, mutta en tehnyt kenestäkään rikosilmoitusta.
Ei taida kalkkifredi saada Texasissa Lapin puikulaa
Sipsit ovat aina olleet minulle tekosyy syödä dippiä.
-Tinke
Mulle taas leipä ei maistu mutta täytyy se juuston menekki nyt jotenkin selittää.
Kyllä vaan. Uunissa toi on hiukan vaikeempi homma vetää läskiksi mutta mikroon kun tarpeeksi ison lautasen kaivaa niin mä asettelen juustoa tarkasti mutta määrätietoisesti kilokaupalla jokaiseen leipävapaaseen spottiin lautasella.Lämpimät voileivät ovat myös hyvä tekosyy syödä lämmitettyä juustoa.