Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 925
  • 68 370

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samalla joku voi kertoa miksi tasapelit eivät käy. Miksi pitää kehitellä kaikkia ihmeellisiä sääntöjä jonkun ratkaisun hakemiseksi. Ratkaisuhan se tasapelikin on.

Hienoa, että joku muukin on pohtinut samaa. Vuosia on jo vituttanut, miksei perusrunkosarjamatsi voisi päättyä tasuriin, vaan pitää vääntää joku hölmö jatkoaika ja vieläkin hölmömpi "voittomaalilaukauskilpailu" siihen päälle. Aivan vitun tyhmää touhua. Silloin harvoin, kun nykyään enää hallille matsia katsomaan eksyn, poistun viimeistään "voittomaalilaukausten" alkaessa.

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö S-Market tai Prisma enää myy Kestileipiä? Ainakaan Itiksen Prismasta niitä ei löytynyt yhtään eikä myöskään parista S-Marketista eri puolilla kaupunkia.
Fazer lopettanut kyseisen leivän valmistuksen. Sama juttu jonkun toisen leivän kanssa, jonka nimeä en nyt saa päähän.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Internet saattaa kyykätä maailmalla koko paikasta. Ensin ajattelin Jatkoajan olevan nurin uuden liigakauden aiheuttaman painolastin vuoksi.

Mutta siitä ei ollut kyse, mikään eurooppalainen osoite ei toiminut, mutta muualle maailmaan pääsi kyllä. Sehän ei ole mikään urbaanilegenda onko niitä isoja kaapeleita merenpohjassa. Kyllä niitä on. Joku sukeltaja kävi varmaankin korjaamassa, kun muutaman tunnin odotuksella toimii niin kuin ennenkin.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Hämmentää eräs ihminen Facebookissa. Jakaa jatkuvalla syötöllä hyvin agressiivisesti pelkkiä negatiivisia linkkejä esim. maahanmuutosta (suurin osa linkeistä MV-lehteen). Sitten viestejä, joissa lytätään nykyinen hallitus ja säästöt, mutta seuraava viesti haukkuu ammattiyhdistykset ja Lauri Lylyn. Mikä helvetin logiikka tuossa sitten on? Jos on kiihkoilija, niin valitsisi sentään puolensa!

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
MV-lehtihän on täyttä paskaa, valhetta, jonka tajuaa vanha erkkikin, joten on aina yllättävää, kun se paska ihmiseen ns. uppoaa. Täytyy olla persu tai vihervassari että menee läpi, tyädestä. Tyädestä on aika hienon näköinen sana. Ei niinkään kuuloinen. Tämä fonetiikasta tältä erää.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sarjassamme "vittu mä oon tullut vanhaksi". Jonkinlainen rajapyykki oli se, kun olin vanhempi kuin kukaan HIFK:n joukkueesta, mutta nyt ei ole enää edes samalla vuosikymmenellä syntyneitä jäljellä, kun Söde lähti. Varmaan lohdutukseksi pelaajaesittelyn kuvat on ajettu jonkun "tältä he näyttävät 20 vuoden päästä" käsittelyn läpi?

No, HIFK-futiksen puolella tähän on jo tottunut. Siellä ei kai ole sitten Faija Heinäsen lopettamisen jälkeen ollut ketään 70-lukulaista.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hämmentää eräs ihminen Facebookissa. Jakaa jatkuvalla syötöllä hyvin agressiivisesti pelkkiä negatiivisia linkkejä esim. maahanmuutosta (suurin osa linkeistä MV-lehteen). Sitten viestejä, joissa lytätään nykyinen hallitus ja säästöt, mutta seuraava viesti haukkuu ammattiyhdistykset ja Lauri Lylyn. Mikä helvetin logiikka tuossa sitten on? Jos on kiihkoilija, niin valitsisi sentään puolensa!

Olet taatusti tietoinen, että jonkun henkilön seuraamisen voi lopettaa ilman tietoa hänelle. Yhden ruohojuurentason poliitikon olen estänyt, kun ei vain jaksa sitä paskaa mitä sieltä suolletaan viisi kertaa päivässä. Kiva tyttö se on ja tykkää myös jalkapallosta eli kokonaan en halua välejä katkaista, jos vaikka joskus juteltaisiin jotain järkevää.

Sarjassamme "vittu mä oon tullut vanhaksi". Jonkinlainen rajapyykki oli se, kun olin vanhempi kuin kukaan HIFK:n joukkueesta, mutta nyt ei ole enää edes samalla vuosikymmenellä syntyneitä jäljellä, kun Söde lähti.

Samoja ajatuksia on ollut minullakin. Se on yksi asia, jos lapsuuden sankarit lopettaa, mutta kun ihan rivipelaajat minkä pelinumeroita ei edes muista ovat kaikki niin nuoria. Nuorisossa on tulevaisuus ja lapsia pitää suojella, ei kai sitä muuta voi.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Italialaisissa futisvalmentajissa on tyyliä paitsi Arigo Sacchissa, jonka nimen, etunimen ainakin, saatoin kirjoittaa väärin. Tommonen isopäinen skotti vs. tyylikäs etelämaalainen on mielenkiintoinen oppositioasetelma.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sarjassamme "vittu mä oon tullut vanhaksi". Jonkinlainen rajapyykki oli se, kun olin vanhempi kuin kukaan HIFK:n joukkueesta, mutta nyt ei ole enää edes samalla vuosikymmenellä syntyneitä jäljellä, kun Söde lähti. Varmaan lohdutukseksi pelaajaesittelyn kuvat on ajettu jonkun "tältä he näyttävät 20 vuoden päästä" käsittelyn läpi?

No, HIFK-futiksen puolella tähän on jo tottunut. Siellä ei kai ole sitten Faija Heinäsen lopettamisen jälkeen ollut ketään 70-lukulaista.
Joskus minun varhaisina pikkumiesvuosina kaikki pelimiehet olivat 40- ja 50-luvulla syntyneitä. Muistan kun laitoin huoneeni seinälle jostakin apulehdestä napattuja futisjoukkuepotretteja, niissähän oli lueteltu pelaajien siviiliammatit ja syntymäajat myös, niin kekkasin että Pasi Rautiainen oli 60-luvun puolella syntynyt. Siitä oivalsin, että jaahas, vuosikymmen lisää ja oman ikäiseni huiput ovat noissa kuvissa.

Kun Selänne laittoi lopulta hokkarit vintille, niin siinäpä meni suunnilleen oma ikäluokkani pois parrasvaloista. Pään harmaantumisen seuraaminen on mielenkiintoinen ja kärsivällisyyttä vaativa harraste, tuli mieleeni.

Pitää kuitenkin säilyttää suhteellisuus. Näin 45-ikäisenä olen kuitenkin sillä lailla nuori, ettei esim. Neuvostoliiton päämieheksi eli NKP:n pääsihteeriksi olisi ollut pitkiin aikoihin mitään asiaa. Tosin Gorba ei ollut ihan niin finaalissa kuin muutama muu, sellainen salskea 54-vuotias menevä mies. Niin, ja Japanissa vanhan perinteen mukaan vasta 42-vuotiaalla miehellä voi olettaa olevan sen verran tolkkua päässä, että tämän puheita kannattaa ylipäätään kuunnella.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pesisketjussa jo viritellään kinaa. Täytyy käydä kaupassa muutenkin, joten jos ostaisi popcornia ja katselisi miten tilanne pesisketjussa kehittyy. Nyt on etutilanne, paloton.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kertoo yhteiskunnan rappiotilasta kaiken, kun pitää alkaa pesäpallosta tappelemaan. Ei sillon ennen kukaan kinannut, kun ottelut oli sovittu hyvässä hengessä pelaajien kesken.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen oli toisin eli paremmin. Tahko ja Kiri sopivat vuosia voitot tasan ja kävivät kumpikin kurmuuttamassa Pohjanmaan junkkareita. Sitten tuli kaikkea outoa, poliisikin puuttui asiaan, mikä nyt oli aivan turhaa.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuli siitä Reetun Cheek-kusetuksesta mieleen, että isossa maailmassa aikoinaan Jimi Hendrix teki vähän vastaavan jutun, kun se esiintyi hetken julkisuudessa Artist Formerly Known as Prince -nimellä. En tiedä, mitä Hendrix on sen jälkeen tehnyt, mutta baarissa joku äijä kertoi, että se elää hektistä elämää monikulttuurisen Forssan kiintiöneekerinä nykyään. Elvishän asuu Lohjan matkahuollon yläkerrassa, mutta en tiedä onko se koittanut näitä musiikkikusetuksia tehtailla.

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara
Minulla oli intissä tupakaveri, joka asui Vorssassa. Siellä käytetään f-kirjainta kuulemma vain yhdessä sanassa, joka on "pesufati". Hieno mies, mitähän kaverille kuuluu.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen laulanut Forssassa karaokea. Koska en vetänyt Rentun Ruusua, niin huomasin natiivien pahat silmät, jotka hieman syyttävästi tuijotti. Myöhemmin sinä iltana vedettiin viiden miehen yhteislaulu ja kaikki lauloi ilman paitaa. Sillon oli jo alkukansa leppynyt Rentun Ruusu -erheestä.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime vuoden marraskuussa tein viikonloppumatkan, johon sisältyi käynti Salossa, Forssassa ja Lohjalla. Yövyin tosin molemmat yöt Salossa. Marraskuu+nuo paikat. Unelmaloma, jos mikään.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä olen käynyt pelaamassa Vorssasa niin jalkapalloa kuin kiekkoakin ja täytyy sanoa että mukava paikka ja mukavia ihmisiä, lupsakoita suorastaan.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäs sitten Forssan jälkeen kehutaan? Olisiko Kouvola sellainen sopiva paikka, vai otetaanko jo yllä mainittu Lohja käsittelyyn? Täytyy sanoa, että kummatkin paikat ovat vieneet sydämeni, kun niihin olen joutunut menemään. On ne sellaisia pikkujöötteporeja, ettei paremmasta väliä.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osin kouvolalainen perimäni kiehahtaa aina, kun Kouvolaa haukutaan. Siellä on Kouvolan laku ja House of Rock - riittäisi nostamaan kaupungin plussan puolelle jo ilman perimää. Loppuvuodeksi on alustavasti suunnitteilla parikin keikkareissua, joihin toiseen sisältyisi pendelöinti Lahteen Pelicans-HIFK-matsiin ja kotimatka Tampereen kautta IFK-potkupallon merkeissä.

Kaunis on rumaa. Eli siitä seuraa, että ruma on kaunista.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Osin kouvolalainen perimäni kiehahtaa aina, kun Kouvolaa haukutaan. Siellä on Kouvolan laku ja House of Rock - riittäisi nostamaan kaupungin plussan puolelle jo ilman perimää. Loppuvuodeksi on alustavasti suunnitteilla parikin keikkareissua, joihin toiseen sisältyisi pendelöinti Lahteen Pelicans-HIFK-matsiin ja kotimatka Tampereen kautta IFK-potkupallon merkeissä.

Kaunis on rumaa. Eli siitä seuraa, että ruma on kaunista.

Betonin brutaali runous | Teemat | Yle Teema | yle.fi

Kauneus on katsojan silmässä.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minulla on kaksoiskansalaisuus ja voin silti sanoa, että britit on saariapinoita ja Lontoo on iso Kouvola, jossa ei ole muuta hyvää kuin se, että Ömer myy viinaa kellon ympäri.

En kyllä ymmärrä muutenkaan jonkun kaupungin hehkutusta. Se, että joku paikka on niin paska kuin Kouvola ei tee siitä toisesta vertailukohdasta varsinaisesti hyvää, se on vaan vähemmän paska ja sieltä löytyy jugend-arkkitehtuuria. Ihan sama juttu noiden eri maiden filioiden kanssa, ihan vajakkien touhua sellainen. Vaan siksi, että omaa jonkun positiivisen kokemuksen jostain, alkaa hekumoimaan sitä mestaa. Paskaa se on kaikki sielläkin oikeasti.

En kyllä ole ikinä viihtynyt yhdessäkään paikassa, jossa olen joutunut aikaani viettämään. Tai no, Kööpenhaminassa oli lähibaarin aamukaljaäijillä käytös- ja herätyskoodi hallussa, mutta en kuitenkaan sen takia ala hehkuttamaan Tanskaa, tai edes Kööpenhaminaa. Sielläkin on paljon paskaa, mutta silti vähemmän paskaa kuin Suomessa ja Stadissa, mutta silti paskaa.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Huhu kertoo, että Turun satamaan olisi tullut saksalainen laiva, jonka matkustajina on 2500 pakolaista. Saas nähdä oliko jekkuilua vai mitä?

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ensimmäisenä olisi tärkeintä pitää huoli siitä, ettei sillä laivalla ole yhtään oikeaa saksalaista. Niitä apinoita ei kukaan täysjärkinen tänne halua. Pysykööt siellä viemärissä, jota kotimaakseen kutsuvat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy