Twitterissä on pitänyt kikkailla nimimerkin ja oikean henkilöllisyyden kanssa välillä nimenomaan sillä lailla, ettei henkilöllisyys ole kuitenkaan tullut selville ellei seuraa pidemmän aikaa. Tällöin toki ihan mahdollinen. En silti ymmärrä, että jollakulla on noin huono maku, että pitää tuolla tavoin tehdä.
Minäkin tiedän useamman nimimerkin oikean henkilöllisyyden, joidenkin kohdalla jopa niin, etteivät itse tiedä minun tietävän. En kuitenkaan käy paljastamassa niitä palstan ulkopuolella julkisesti.
Helppo noita on päätellä. Aikanaan minunkin henkilöllisyyteni pääteltiin, kun kirjoitin omalla henkilöllisyydelläni Twitterissä. Palstakirjoituksista tunnistaa nopeasti saman tyylin, samat suosikkijoukkueet ja kiinnostukset. Minulle laitettiin silloin yksityisviestiä, että tietää kuka olen, mutta lupasi pitää omana tietonaan. Tämän jälkeen aloin käyttää myös Twitterissä nimimerkkiä.
Nykyään käytän taas Twitteriä omalla nimelläni, mutta siihen ovat eri syyt. Se ei liity mitenkään tähän yksityisyydensuojaan. Se vain, että jos sattuu tietämään nimimerkin henkilöllisyyden, ei henkilöllisyyttä saa paljastaa. Ei se ole hyvän maun mukaista.
Tuosta Twitter-jutusta voisin kertoa juurta jaksain ja perustella kaiken ihan täysin, mutta siihen menisi useampi rivi enkä täältä mökiltä Samsungini kanssa nyt moiseen selostukseen kykene.