Kiitokset tästä. Soitto-oppaissa käsitellään aihetta monella tavalla ja osassa vielä kuvien kanssa, mutta konstit ovat tietenkin monet. Soitan tavallisesti normiplektralla, light tai medium, ja joko pelkällä plekulla tai sitten keskisormi ja nimetön näppäilemässä. Etusormi koukussa soittaminen on minulle jostakin syystä hankalaa, mutta tiedostan että tuo olisi hyvä viimeinkin opetella. Myös pikkauskäden ranteen asento olisi todennäköisesti luontevampi silloin, kun keskisormi ja nimetön tulevat mukaan. Ja kämmensyrjällä tai varmaankin kämmensyrjän alakulmalla demppaan. Tuohan taitaa itse asiassa olla virheellinen tapa, kun pysähdyn asiaa miettimään.No toki termistö on tulkinnan varainen - varsinkin kun ei tiedä, kumpikätinen soitin on kyseessä. Mutta siis pikkauskäden tekniikasta kyse. Käden asento, jossa peukku on vaakasuorassa kaulan kanssa, on monipuolisin. Sitten jatko siitä sen mukaan, soittaako normiplekulla, sormiplekulla tai ilman plekua. Jos esim.soittaa plekulla, niin sitten etusormi koukkuun ja pleku sen ja peukun väliin, jolloin myös minimoi riskin siitä, että pleku tippuu kesken kaiken. Samalla jää kolme sormea vapaaksi nuotteja varten. Useimmiten niistä vaan kahta käytetään, ellei ole Albert Lee. Muissa vaihtoehdoissa sitten tietysti peukku hoitaa alanuotit ja muut sormet ylemmät.
Tällöin demppauksessa kämmenen alaosa on se valinta. Vaimennukset ym.kuolleet nuotit eivät tässä yhteydessä kuulu demppaukseen. Toki näissä joutuu aina tilanteen mukaan joustamaan, venymään ja paukkumaan ja esim.Mississippin deltan kohdalla ei oikeaa tyyliä ole.
Olen kuitenkin näissä jutuissa ihan totaalinen änkyrämukaelitistirunkkari, joten sinänsä ei kannata kiinnittää liikaa huomiota.
Mistä sen olis voinut tietää? Kaupungeissa harva tarvii mitään sadevehkeitä.
Maalla kävellään pelloilla kun täällä mennään metrolla kauppakeskuksiin.Pääkaupunkiseudulla on niin hektistä, etteivät sadepilvetkään jouda kastelemaan Helsinkiä. Toista se on maakunnissa, kun H2O:ta ripottelee alituiseen.
Maalla kävellään pelloilla kun täällä mennään metrolla kauppakeskuksiin.
Missä metässä on kasvanut, jos luulee, että Turussa, siis kaupunkialueella oletan, kulkee maitoauto? Sen sijaan jos mennään Turussa maaseudun puolelle niin varmaan siellä maitoautokin huristelee.
Kävin ihan tarkistamassa. Turussa on yksi maitotila, mutta maidontuotantoa ei ole.