Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 610 659
  • 68 240
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
29.6.2015 vein puvun pesulaan (hautajaisia varten), sain perämoottorin toimimaan (polttoainelinjassa oli ilmavuoto) ja bongasin rekisterinumerot 815-818. Ei ihan huono päivä. Ei ihme jos ei uni tule silmään.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Pienen tauon jälkeen kun kuuntelee Viikatetta alkutaipaleelta tähän päivään, niin enpä muistanutkaan kuinka laadukas, laaja ja loistava tuotantonsa olikaan.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kyllä se niin on, että kolvaaminen on hienoa puuhaa. Vähän poltin kämmenen sivua matkan varrella, mutta se ei haittaa, koska ei sillä tee muutenkaan mitään. Bull Mentula paskoo housuun salilla, minä poltan käteni kolvin äärellä.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No niin, nyt on palstaveli tehnyt tärkeän huomion: kämmenen sivu on ihan turha. Juutalaiset ja vähän muutkin ovat huomioineet, ettei esinahalla, leikkisästi "esarilla", tee niin vitun (!) mitään, joten pois vaan, eli on niitä muitakin turhia kohtia ihmiseläimen vartalossa. Ikävä vain, ettei kämmenen sivusta pääse niin helposti eroon kuin "esarista".

Tarpeellisia vartalonosia on paljon, mutta tarpeellisuus saattaa eroilla sukupuolten kesken, esim. naisille on posket miehiä tärkeämmät (poskeenotto).

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moni demppaa kämmenen sivulla, koska ne ei osaa oikeaa tekniikkaa. Luultavasti ne vemppaakin kämmenen sivulla samasta syystä.

En tiedä, jotkut kreationistit väittää, että kaikella on tarkoitus, mutta en ole vielä keksinyt mitään järkevää syytä monellekkaan jutulle. Mitä juutalaisiin tulee, niin ne on aika brutaali kansa noin muutenkin, joten mikään ihme sinänsä, että juuri niitä ja somaleita kiinnostaa silpominen. Itse olen enemmän kolvaamisen kannalla.

Anonymous

Jäsen
Andrei Litvinov (linkki eliteprospects-profiiliin)

Olisi hienoa, jos kyseinen maalivahti tekisi sopimuksen Tsekin liigassa pelaavan HC Litvinovin kanssa.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eilen oli jotain kommareita kampintorilla alkuillasta. Voihan Lennun munat!

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä kun olen vain harrastelija, niin voisiko @kalkkifredi kuvata oikeaoppisen demppaamisen? En tiedä, kuinka väärin demppaan. Lasketaanko molempikätinen vaimennus demppaamiseksi?

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
No toki termistö on tulkinnan varainen - varsinkin kun ei tiedä, kumpikätinen soitin on kyseessä. Mutta siis pikkauskäden tekniikasta kyse. Käden asento, jossa peukku on vaakasuorassa kaulan kanssa, on monipuolisin. Sitten jatko siitä sen mukaan, soittaako normiplekulla, sormiplekulla tai ilman plekua. Jos esim.soittaa plekulla, niin sitten etusormi koukkuun ja pleku sen ja peukun väliin, jolloin myös minimoi riskin siitä, että pleku tippuu kesken kaiken. Samalla jää kolme sormea vapaaksi nuotteja varten. Useimmiten niistä vaan kahta käytetään, ellei ole Albert Lee. Muissa vaihtoehdoissa sitten tietysti peukku hoitaa alanuotit ja muut sormet ylemmät.

Tällöin demppauksessa kämmenen alaosa on se valinta. Vaimennukset ym.kuolleet nuotit eivät tässä yhteydessä kuulu demppaukseen. Toki näissä joutuu aina tilanteen mukaan joustamaan, venymään ja paukkumaan ja esim.Mississippin deltan kohdalla ei oikeaa tyyliä ole.

Olen kuitenkin näissä jutuissa ihan totaalinen änkyrämukaelitistirunkkari, joten sinänsä ei kannata kiinnittää liikaa huomiota.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin tulossa kirjoittamaan hikasta, joka ärsytti noin puoli tuntia, mutta tätä tekstiä kirjoittaessa hikka näköjään poistui. Hyvä näin!

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hikka on kyllä ihan perseestä. Varsinkin kaljahikka - ei lähde millään pois. Hikkakin johtuu niistä ihmiseliön osista, jotka on täysin tarpeettomia.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No toki termistö on tulkinnan varainen - varsinkin kun ei tiedä, kumpikätinen soitin on kyseessä. Mutta siis pikkauskäden tekniikasta kyse. Käden asento, jossa peukku on vaakasuorassa kaulan kanssa, on monipuolisin. Sitten jatko siitä sen mukaan, soittaako normiplekulla, sormiplekulla tai ilman plekua. Jos esim.soittaa plekulla, niin sitten etusormi koukkuun ja pleku sen ja peukun väliin, jolloin myös minimoi riskin siitä, että pleku tippuu kesken kaiken. Samalla jää kolme sormea vapaaksi nuotteja varten. Useimmiten niistä vaan kahta käytetään, ellei ole Albert Lee. Muissa vaihtoehdoissa sitten tietysti peukku hoitaa alanuotit ja muut sormet ylemmät.

Tällöin demppauksessa kämmenen alaosa on se valinta. Vaimennukset ym.kuolleet nuotit eivät tässä yhteydessä kuulu demppaukseen. Toki näissä joutuu aina tilanteen mukaan joustamaan, venymään ja paukkumaan ja esim.Mississippin deltan kohdalla ei oikeaa tyyliä ole.

Olen kuitenkin näissä jutuissa ihan totaalinen änkyrämukaelitistirunkkari, joten sinänsä ei kannata kiinnittää liikaa huomiota.
Kiitokset tästä. Soitto-oppaissa käsitellään aihetta monella tavalla ja osassa vielä kuvien kanssa, mutta konstit ovat tietenkin monet. Soitan tavallisesti normiplektralla, light tai medium, ja joko pelkällä plekulla tai sitten keskisormi ja nimetön näppäilemässä. Etusormi koukussa soittaminen on minulle jostakin syystä hankalaa, mutta tiedostan että tuo olisi hyvä viimeinkin opetella. Myös pikkauskäden ranteen asento olisi todennäköisesti luontevampi silloin, kun keskisormi ja nimetön tulevat mukaan. Ja kämmensyrjällä tai varmaankin kämmensyrjän alakulmalla demppaan. Tuohan taitaa itse asiassa olla virheellinen tapa, kun pysähdyn asiaa miettimään.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tein "töitä", hihi.

Kaikesta paskasta sitä maksetaankin. Ei tämmösillä "töillä" Kreikkaa pelasteta eikä Suomea. "Kreikkalaisittain" merkitsee homoiluakin. Sitäkö Sorbas tarkoitti kun lauloi laulun kreikkalaisen.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja läpimärkänä himaan. Espalla olin kuuntelemassa Maarit Hurmerintaa kun hirveä kaatosade yllätti. Keikkakin keskeytyi.

Viime viikolla muuten ensimmäistä kertaa ikinä kokeilin sateenvarjoa. Sen alla kävellessä huvikseni painoin sitä nappia ja piikit iskeytyi takaraivoon. Mistä sen olis voinut tietää? Kaupungeissa harva tarvii mitään sadevehkeitä. Ton voitin jostain nettikilpailusta.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mistä sen olis voinut tietää? Kaupungeissa harva tarvii mitään sadevehkeitä.

Pääkaupunkiseudulla on niin hektistä, etteivät sadepilvetkään jouda kastelemaan Helsinkiä. Toista se on maakunnissa, kun H2O:ta ripottelee alituiseen.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalla kävellään pelloilla kun täällä mennään metrolla kauppakeskuksiin.

Sinä käytit ensimmäistä kertaa sateenvarjoa, kun minä puolestani käytin viikonloppuna ensimmäisen kerran elämässäni metroa. Ei tässä ole ehtinyt, kun on ollut paljon tekemistä. Kiire.

Meillä intissä yhdelle alokasajan tupakaverille tuli aamuisin maitoauto kotiin. Hänelle oli lievä kulttuurishokki, kun kerroin, ettei Turussa nyt ihan semmoisia sentään.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Missä metässä on kasvanut, jos luulee, että Turussa, siis kaupunkialueella oletan, kulkee maitoauto? Sen sijaan jos mennään Turussa maaseudun puolelle niin varmaan siellä maitoautokin huristelee.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Missä metässä on kasvanut, jos luulee, että Turussa, siis kaupunkialueella oletan, kulkee maitoauto? Sen sijaan jos mennään Turussa maaseudun puolelle niin varmaan siellä maitoautokin huristelee.

Harmi kun en muista hänen kotipitäjänsä nimeä, mutta joku ihan perähikiä se taatusti oli. Turussa tuskin maitoautoja liiemmin on, mutta jos lähtee tuonne ulkopaikkakuntien suuntaan maantielle ajamaan, niin siellä tulee kyllä peltoa ja metsää. Sen on tässä kyllä kerennyt huomata, että metsää ja peltoa - niitähän tästä maasta löytyy. On melkein sama mihin menee, niin se maisema on vakio.

Intissä huomasi, että osa ihmisistä tulee aivan eri kulttuurista. Siinä missä minä olin humanisti ja teknisesti kykenemätön ääliö, oli siellä seassa myös näitä, joille Mansikin lypsyhommat olivat tutumpi juttu kuin mikä tahansa kaupunkilaislapsesta normaalilta tuntuva asia.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No ketä vittua?

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
, oli asia sitten mikä tahansa

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tulkaa joku johonkin ketjuun hassutteleen. En haluu mennä nukkuun vaikka on koko päivän väsyttäny kunnolla ja taas herätys ennen kuutta.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kävin ihan tarkistamassa. Turussa on yksi maitotila, mutta maidontuotantoa ei ole.

Ihailtavaa paneutumista. Jatkoaikaan voi luottaa asiassa kuin asiassa. Pitäisiköhän hommata lehmä? Majoittaisin sen olohuoneeseen. Päivät se voisi laiduntaa vetämällä ruohoa pihalla, ei tarvitsisi aina nurmikkoakaan leikata. Lypsyn hoitakoon joku muu. Mitä muuta lehmän elättämiseen tarvitaan? Mikä on lehmän markkinahinta? Vai pitäisikö pistää lihoiksi saman tien, ei tarvitsisi tässä taloudessa hetkeen käydä Prisman tahi minkään muunkaan elintarvikekaupan lihatiskillä, pihveihin erikoistuneista myymälöistä puhumattakaan. #MansikkiGrilliin2015

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy