Pohjois-Amerikkalaiset automainokset pistää joskus vituttamaan. Myydään jotain erityisvarustettua autoa, joka ilmoittaa mikäli olet törmäämässä johonkin, herättää mikäli nukahdat rattiin ja pysähtyy talvikelillä silmänräpäyksessä. Jotenkin vääristynyt näkökulma.
Autoiluun liittyen, pari radiomainosta Rockilta. Tyhmä saa olla -kampanja, jossa porukka naureskelee edellisillan juhlien örvellykselle, mutta nauru katkeaa erään naisen todettua ajaneensa kännissä. Tyhmä saa olla muttei rattijuoppo. Toinen on tietoisku, jossa kerrotaan joka viidennen liikenneonnettomuuden johtuvan väsymyksestä. Neuvottiinkohan siinä ottamaan torkut? No, ainakin pysähtymään, juomaan energiajuomaa tai kahvia, odottamaan sen 10 min että kofeiini alkaa vaikuttamaan ja sitten arviomaan oma ajokunto.
Ennen vanhaan siirtymä örvellyksestä liikenneturvallisuuskampanjaan ei olisi ollut noin vaivaton. Muistan myös kuinka aikanaan ensisijainen neuvo oli pysähtyä ja nukkua, eikä kofeiinipitoiset juomat piristeenä olleet hyväksyttävä muoto. Paitsi että mainostettiinhan yöhuoltamoitakin. En tiedä. Joko moraali löystyy tai on opittu vain hyväksymään tosiasiat.