Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 982
  • 66 850

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jes! Heti heräämisen jälkeen ollut upea fiilis. Tänään se nimittäin hyvin todennäköisesti tapahtuu, jos ei sitten päätä vaikka sataa siinä iltapäivällä. Tätä(-kin) hetkeä olen odottanut kuin kuuta nousevaa jo pidemmän aikaa. Tänään pääsee grillaamaan sinne kuntoutuskeskukseen ja tapaamaan monia tuttuja sinne. Vähemmän yllättäen tämän koronan takia myös tämä kuntoutuskeskus on pitänyt oviaan suljettuina kaikilta vierailuilta aina sieltä maaliskuulta lähtien ja nyt siellä sallitaan edes meidän kotikuntoutujienkin osallistuminen ulkona tapahtuviin ryhmiin, kuten grillailuun.

Minulla on hyvä fiilis. Jotain grillattavaa mukaan vain ja sinne. Tänään en pidä edes kovin tärkeänä sitä mitä grillattavaa on mukana, sillä tärkeämpää on tänään päästä näkemään tuttuja ja päästä tuonne kuntoutuskeskukseen. Noin neljän kuukauden tauon jälkeen. On tätä odotettu!

Muutenhan tämä päivä menee hyvin pitkälti kesälomaa suunnitellessa. Nyt yritän jo hieman tarkemmin suunnitella tuota kesäloman sisältöä. Olen aina tykännyt näiden reissujen ja lomien suunnittelusta, sitä innostuu vaan entistä enemmän siitä lomasta ja onhan se vähän kuin jo osa sitä lomaa kun suunnittelee sitä. Nyt vain alkoi takkuamaan heti tuo suunnittelu noiden lähimatkojen vuoksi. Minulla on tarkoituksena loman alussa kierrellä ihan lähiseutuja ja nyt pitäisi tietää vähän noiden lähiseutujen maantiedettä. Kuinka pitkä matka on vaikka Iittalan naivistisesta näyttelystä Kalvolan kotiseutumuseoon? Tästä huomaa sen kuinka vähän on itse asiassa tullut käytyä jo näillä lähiseuduillakin.

Mutta sen pitemmittä puheitta, jatkan suunnittelemista ja vapaapäivän viettoa. Heräsin aikaisin jo koska menin taas tapojeni mukaankin nukkumaan siinä kello 19 aikaan. Nyt vielä tämän viimeisen viikon ennen lomaa koitan pitää vuorokausirytmistäni kiinni ja ottaa melatoniiniakin mutta ajattelin että loman ajaksi lopetan melatoniininkin käytön. En ota sitä ainakaan heti kello 19 vaan hiukan myöhemmin. Kurjaa mennä lomalla nimittäin joka ilta nukkuun jo kello 19-20 aikavälillä.

Ja jotain grillattavaa pitäisi nyt kuitenkin keksiä ja kehitellä täksi iltapäiväksi. Makkara on hyvä ja perinteinen vaihtoehto mutta ehkä jotain muutakin. Tuossa on vain tuo ongelma että pitäisi olla simppeliä grillattavaa sillä kaikki tykötarpeet pitää ottaa jossain kassissa mukaan tuonne grillauspaikalle ja mitään keittiötä ei ole lähellä. Ei ainakaan sellaista keittiötä mistä olisi apua ja mitä minä voisin käyttää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Harvoin sitä muuten herää sängyn alta, mutta tulipahan tuokin koettua. On taas pikku alkoholisoituminen menossa, kun kukaan ei oo vahtimassa.
Ei noilla statseilla viä rinkiin päästä. Vähintään rappukäytävä & paskat housussa niin voi ruveta odotteleen draftia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nään muuten aika usein unta, et oon paskalla. Sit sitä saatana tikistää sängyssä.
Tästähän on se juttu kun isäntä näki unta että on hämähäkki. Se päätti siinä unessa sitten punoo maailman isoimman ja hianoimman hämiksenseitin. Se puristi perseellä minkä kerkis ja kaikin voimin ja johan sitä verkkoa alkoi valmistuun. Kohta se oli jo kun lähes huoneen kokonen lumihiutale, mutta isäntä halus viäkin isomman. Se ponnisti ja ponnisti, mutta ei vaan saanu enää milliäkään seittiä pihalle. Sitte se heräs siihen kun muija huutaa kurkku suarana että Reino, Reino! Mitä vittua, herää!!! Sänky on täynnä paskaa!!!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tästähän on se juttu kun isäntä näki unta että on hämähäkki. Se päätti siinä unessa sitten punoo maailman isoimman ja hianoimman hämiksenseitin. Se puristi perseellä minkä kerkis ja kaikin voimin ja johan sitä verkkoa alkoi valmistuun. Kohta se oli jo kun lähes huoneen kokonen lumihiutale, mutta isäntä halus viäkin isomman. Se ponnisti ja ponnisti, mutta ei vaan saanu enää milliäkään seittiä pihalle. Sitte se heräs siihen kun muija huutaa kurkku suarana että Reino, Reino! Mitä vittua, herää!!! Sänky on täynnä paskaa!!!
Miten se perseellä meinas punoo sitä seittiä?
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Kerros meille Punapekka, mistä tulee Hakalin legendaarinen maine antoisien naisten tyyssijana?
Vanhaan hyvään aikaan täällä oli yleinen sauna, yleisiä naisia myös ja pimeää viinaa sai Hagertin Ruusan pojilta. Mutta ne ajat on jo kaukana, kyllä täälläkin nuoriso pelaa pleikkaria ja kuuntelee älämölöä. Me aikanaan revittiin rautaa ja ryypättiin, oli ne aikoja. Päivääkään ne vaihtaisi. Ja juu, turpaan olen työväentalon tansseissa saanut, mutta myös antanut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on ollut vähän sateista ja on tullut paukuteltua tuota pasianssia... tietokoneella. Spideria, pyramidia, three peaksia, free celliä ja tietty ihan sitä perinteistä (klondikea). On noilla varmaan suomenkieliset nimetkin mutta kun tietokoneella pelaa niin jää nuo mieleen. On kyllä koukuttavaa hommaa tuo pelaaminen... Pari tuntia meni ihan kevyesti eikä enää edes sada. Ei varmaan ole satanut pitkään aikaan...
 
K

Kiekkokatsoja

Tänään on ollut vähän sateista ja on tullut paukuteltua tuota pasianssia... tietokoneella. Spideria, pyramidia, three peaksia, free celliä ja tietty ihan sitä perinteistä (klondikea). On noilla varmaan suomenkieliset nimetkin mutta kun tietokoneella pelaa niin jää nuo mieleen. On kyllä koukuttavaa hommaa tuo pelaaminen... Pari tuntia meni ihan kevyesti eikä enää edes sada. Ei varmaan ole satanut pitkään aikaan...
Hassu sattuma, sillä just olin kirjoittamassa tänne kortinpeluusta, mutta luin sun tuoreen viestin ensin.
Nii itse mietin, että pelaisinko tänään korttia netissä, ja rahasta? Semmostakin pahetta omaan. Oon yhessä pelissä pitkäaikaisjuoksussa suunnilleen omillani. ja kaikissa peleissä hieman plussalla.
Menis siinä pari tuntia ainakin, jos sitä tekisin. No en tiiä, joskus antaa moisen olla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olenko mä ainoa kenen mielestä tällainen "Ota happea" tai "osui ja upposi" on viime aikoina yleistynyt netin keskustelupalstoilla? Minua on nyt pariinkin kertaan eri keskusteluissa neuvottu ottamaan happea ja kerrottu miten joku viesti on selvästi osunut ja uponnut, vaikka olen omasta mielestäni pyrkinyt ihan asiallisesti keskustelemaan.

Rehellisesti sanottuna vituttaa tällainen keskustelu.
 

redpecka

Jäsen
Jahas, jahas. Pitäiskö sitä kömpiä suihkuun. Jotenkin aina niin raskas toimenpide. ja kun ei ole valoakaan siellä, taskulampulla menen. Tukkakin on ku joku nahkea majavanturkki. Mutta sitten freesinä voisi ampaista vaikka ulos ja ehkä vetästä pizzan tai taskukebabin ja muutaman tserveessan tai viinilasillisen tai kaikki.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Rehellisesti sanottuna vituttaa tällainen keskustelu.

Harvassa paikassa internetissä on viimeiseen kolmeen-neljään vuoteen pystynyt mistään vakavissaan keskustelemaan, joten keskityn ihan omaan rooliin täällä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niinhän siinä sitten kävi että pettymään joutui tänäkin lauantaina. Ei päästy nimittäin vieläkään grillaamaan ja en oikein nähnyt tuttujakaan tuolla kuntoutuskeskuksessa. Nyt grillaussuunnitelmat pilasi sateinen sää.

Kävin jo kyllä siellä ulko-oven takana eväideni kanssa mutta koska sain kielteisen vastauksen kysymykseeni grillataanko tänään niin lähdin pois. Kun ei tuolla me ulkopuoliset saada olla kuitenkaan vielä sisätiloissakaan että olisi jonkun kanssa pelannut vaikka biljardia.

No, palasin kotiin ja lämmitin eväät uunissa ja hyviähän niistä tuli uunissa paistettunakin. Minulla oli täytettyjä tomaatteja, makkaraa ja grillauspussissa piti myös perunoita grillata voin, tillin, suolan ja mustapippurin kanssa. No ne perunat olivat jo esikeittäessä kypsynyt sen verran hyvin että popsin ne sitten kotiin palattuani eikä niitä tarvinnut sen enempää keitellä enää.

Kai minä jaksan ja maltan odottaa tuota grillaamistakin? Ensi viikosta tuleekin sitten jännityksen ja odottamisen täytteinen. Silloin saan lopullisen vastauksen ja varmistuksen kysymykseen jatkuvatko työni palkallisena tuolla työkokeilupaikalla, kesälomani alkaa (ja sen kesäloman jälkeen on sitten toivottavasti edessä paluu tuonne työpaikalle takaisin eikä kortistoon) ja se grillauskin toteutunee varmaan sitten jo ensi viikonloppuna?

Siinä on kyllä niin paljon odotettavaa ja jännitettävää että mitenköhän mahtaa unikaan maistua ensi viikolla? No, ei pidä murehtia asioita liikaa etukäteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös