Turha Kaukalo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuli näistä pitämisistä ja ei-pitämisistä mieleen BB-Niko, jolla meni synttärit ihan pieleen.
Me ei olla aiemmin nähty sekuntiakaan. Eilen illalla käteltiin ja muuten ei ole nähty täällä mökissäkään. Varsin vastenmielisesti ja vaivaantuneena kätteli. En ole ehtinyt aiheuttamaan käytökselläni inhoa. Se homo on kertonut aiemmin kavereilleen, että pitää naisia mieluummin kavereina - miehiä ei paljoa tapaile kavereina - ja miehen vartalosta päästä alaspäin ei kuulemma pidä! Ollut saman miehen kanssa suhteessa jo pitkään.@Käyttäjänimetön kyllä se homo miehistä pitää. Se ei vaan pidä sinusta. Tai mistä minä tiedän.
Voihan se olla, että kun oppii minua pikku hiljaa tuntemaan sitä kautta, kun joillekin puhun täällä, niin huomaa että oon jees ja su-aamuna lopulta herätään lusikasta.No on hassu homo. Meitä on moneen junaan.
Mut on sulla siis hyvää seuraa siellä noin muutenkin.
Ignooraa, raportoi ja bannit päälle sille homolle.
Viivat pöydälle, nenänaluset valkeiks ja vierailla pyllyt pystyyn!Olen Levillä. Mökki on iso. Tässä mökissä on viisi naista, yksi homo (joka paradoksaalisesti ei pidä miesten seurasta suuremmin) ja sitten minä. Piti olla toinenkin lihaa syövä raavas äijjäuros täällä mukana, mutta oli kovassa kuumeessa. Sain matkalla tänne kuulla, että jää kotiin.
Vähän on sellainen olo, että mitähän sitä sitten. Perseet olalle ei ole vaihtoehto, koska en jaksa. Eilen illalla join kaksi tölkkiä olutta.
Olen Levillä. Mökki on iso. Tässä mökissä on viisi naista, yksi homo (joka paradoksaalisesti ei pidä miesten seurasta suuremmin) ja sitten minä. Piti olla toinenkin lihaa syövä raavas äijjäuros täällä mukana, mutta oli kovassa kuumeessa. Sain matkalla tänne kuulla, että jää kotiin.
Vähän on sellainen olo, että mitähän sitä sitten. Perseet olalle ei ole vaihtoehto, koska en jaksa. Eilen illalla join kaksi tölkkiä olutta.
Siltsulle terkut!Viivat pöydälle, nenänaluset valkeiks ja vierailla pyllyt pystyyn!
Voi sitä olla vastuuttomanakin pari vuotta, ennenkuin saa potkut. Jokunen euro jäänee tilille.Johan on mittavasti massia yhden kuukauden työstä. Kävisi kernaasti, mutta en näe itseäni yrityksen pääjohtajana. Heillä riittää ainakin vuorenvarmasti vastuuta duunissa.
Tuli näistä pitämisistä ja ei-pitämisistä mieleen BB-Niko, jolla meni synttärit ihan pieleen.
Ai, oot säkin tulossa historiapäiville? En tiedä aloittaisiko päivän ruokailun historialla vai naisten historialla. Sodat ei oikein kiinnosta ja ruotsi ei kovin hyvin taivu.@Iisoppi Pidä taas varasi, olen taas viikonlopun Lahessa. Voin olla vaarallinen.
Omalla kohdalla ainakin näin on, vaikka onhan nuo välillä huolta aiheuttaneet ja ties mitä keksivät tulevaisuudessa. Vanhimmat on parikyppisiä, nuorin 12 v. En nyt keksi yhtään ainutta tilanetta, missä en edes yrittäisi auttaa. On ne kuitenkin omaa verta. Eikä minulla muuta läheistä sukuakaan enää ole kun äidin saatoin tänään viimeiselle matkalle. Isä kuoli kahdeksan vuotta sitten.Loppujen lopuksi sitä kai loputtomiin rakastaa omaa lastaan. En tiedä, olen lapseton
Ensin asiallisesti osanottoni ja kaikkea hyvää jatkoon.Omalla kohdalla ainakin näin on, vaikka onhan nuo välillä huolta aiheuttaneet ja ties mitä keksivät tulevaisuudessa. Vanhimmat on parikyppisiä, nuorin 12 v. En nyt keksi yhtään ainutta tilanetta, missä en edes yrittäisi auttaa. On ne kuitenkin omaa verta. Eikä minulla muuta läheistä sukuakaan enää ole kun äidin saatoin tänään viimeiselle matkalle. Isä kuoli kahdeksan vuotta sitten.
Huutolainen meni kyllä vähiten "tarjonneelle" tai siis vaatineelle... Pieni oli valttia tässä hommassa.Pelkäät, että sinut huutokaupataan eniten tarjoavalle.
No voi vittu, meni sitten toikin väärin. Jälleen hyvä osoitus siitä, että kirkkoveneet muistinpanoina ei kanna pitkälle. Lukekaa hyvät ihmiset ja sivistykää!Huutolainen meni kyllä vähiten "tarjonneelle" tai siis vaatineelle... Pieni oli valttia tässä hommassa.
Tavallaan. Olen tulossa tekemään historiaa. Tai sitten en.Ai, oot säkin tulossa historiapäiville?
Olet vain tulossa.Tavallaan. Olen tulossa tekemään historiaa. Tai sitten en.
Totta ja toivottavasti useammin kuin kerran. Busted.Olet vain tulossa.
Ei kai siinä mitään. Historia on minun kiinnostuksen aihe ja siellä tuo huutolaisuus on tullut tutuksi. Kunta siis luovutti ilman elatusta olevan (yleensä lapsi) sille joka pyysi ylläpidosta vähiten rahaa (eli siis ihmisen saamisesta kotiinsa ei maksettu vaan kunta maksoi siitä että pääsi eroon ilman elatusta olevista). Ei tuo mikään mukava juttu ollut. Usein huutolaislapsia kohdeltiin huonosti, teetettiin paljon työtä ja ylläpito (ruoka, vaatteet, elinolot) oli huonoa.No voi vittu, meni sitten toikin väärin.
Erilaisia ovat jutut eri puolella Suomea. Meillä puhuttiin ruusukonvasta (kun poistuville kolmosille jaettiin ruusut). Eikä siellä kiusattu ykkösiä vaan abeja. Laulettiin heillä lauluja (joita oli itse sanoitettu) ja kerrottiin vitsejä abeista. Oli saatu luokkien keräämät abivihkot joihin kaikki abit oli oman luokkansa oppilaista kirjoittanut juttuja, jopa pilkkaavia. Kyllä siellä muutama ykkönen oli keräämässä tietoa seuraava vuotta varten mutta ei niitä kiusattu, juotettu tai orjuutettu (viittaus Porin juttuun jonka @Czescku linkkasi) vaan he seurasivat sivusta tapahtumaa. Oli siellä opettajiakin (kaksi) paikalla kun kyse oli koulun tiloissa tapahtuneesta jutusta. Alkoholia ei siellä tarjoiltu ja oli tietty jokaisen (abin) oma asia oliko ehkä tullut otettua jotain. Penkkarit oli seuraavana päivänä.Ekan kerran olin koulussa päissäni nahkakonsassa (siis olin silloin lukion tokalla ja tuo oli tapahtuma jossa kiusattiin ekaluokkalaisia).
Sen toki tiesinkin, että huutolaislapsia kohdeltiin huonosti. O tempora o mores, oi aikoja oi tapoja jouduin eilen huudahtamaan kun ministerin suusta pääsi televisiossa "paskapuhetta" lausahdus toista keskustelijaa kohtaan. Edelleen näyttää olevan niin, että parempi väki kuvittelee voivansa kohdella muita alempiarvoisina vailla minkäänlaista kunnioitusta. Ei ole historia opettanut toisille mitään.Ei kai siinä mitään. Historia on minun kiinnostuksen aihe ja siellä tuo huutolaisuus on tullut tutuksi. Kunta siis luovutti ilman elatusta olevan (yleensä lapsi) sille joka pyysi ylläpidosta vähiten rahaa (eli siis ihmisen saamisesta kotiinsa ei maksettu vaan kunta maksoi siitä että pääsi eroon ilman elatusta olevista). Ei tuo mikään mukava juttu ollut. Usein huutolaislapsia kohdeltiin huonosti, teetettiin paljon työtä ja ylläpito (ruoka, vaatteet, elinolot) oli huonoa.
En hetkeäkään epäillyt ettei siellä jotain tietoa olisi ollut takana kun osasit ottaa asian esiin (huutolaisuus). Piti vaan taas päästä pieneksi hetkeksi pätemään. Ja kertomaan juttuja jotka sattuvat minua kiinnostamaan (ihan vaan yleisesti tiedoksi ilmiöstä eikä ollut tarkoitus juuri sinua @Hera80 ns. kouluttaa).Sen toki tiesinkin, että huutolaislapsia kohdeltiin huonosti.