Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 639 419
  • 67 752

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
@Käyttäjänimetön kyllä se homo miehistä pitää. Se ei vaan pidä sinusta. Tai mistä minä tiedän.
Me ei olla aiemmin nähty sekuntiakaan. Eilen illalla käteltiin ja muuten ei ole nähty täällä mökissäkään. Varsin vastenmielisesti ja vaivaantuneena kätteli. En ole ehtinyt aiheuttamaan käytökselläni inhoa. Se homo on kertonut aiemmin kavereilleen, että pitää naisia mieluummin kavereina - miehiä ei paljoa tapaile kavereina - ja miehen vartalosta päästä alaspäin ei kuulemma pidä! Ollut saman miehen kanssa suhteessa jo pitkään.

Ihme ennakkoluulohomo.

Tuolla ne muut on keittiö-olohuoneessa ja minä makkarissa. Pakenenko vuorille.

Yksi noista paikalla olevista naisista on avopuolisoni ja yksi 10 vuoden takainen exäni, tapailtiin vain vajaat pari kk. Yhden noista kanssa olin ala-asteella samalla luokalla. Silleen ihan tuttuja piisaa. Ainoastaan homoa en ollut koskaan tavannut.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No on hassu homo. Meitä on moneen junaan.
Mut on sulla siis hyvää seuraa siellä noin muutenkin.
Ignooraa, raportoi ja bannit päälle sille homolle.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
No on hassu homo. Meitä on moneen junaan.
Mut on sulla siis hyvää seuraa siellä noin muutenkin.
Ignooraa, raportoi ja bannit päälle sille homolle.
Voihan se olla, että kun oppii minua pikku hiljaa tuntemaan sitä kautta, kun joillekin puhun täällä, niin huomaa että oon jees ja su-aamuna lopulta herätään lusikasta.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Olen Levillä. Mökki on iso. Tässä mökissä on viisi naista, yksi homo (joka paradoksaalisesti ei pidä miesten seurasta suuremmin) ja sitten minä. Piti olla toinenkin lihaa syövä raavas äijjäuros täällä mukana, mutta oli kovassa kuumeessa. Sain matkalla tänne kuulla, että jää kotiin.

Vähän on sellainen olo, että mitähän sitä sitten. Perseet olalle ei ole vaihtoehto, koska en jaksa. Eilen illalla join kaksi tölkkiä olutta.
Viivat pöydälle, nenänaluset valkeiks ja vierailla pyllyt pystyyn!

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
No nyt olin Levin kylpylässä akkani kanssa. 75 min puhuhuoneesta pukuhuoneeseen. Laskin jopa 3 x liukumäkeä, yksin. Aika kova vauhti, sai jännätä meneekö mutkassa laidan yli. Olisikin mennyt, niin olisin ehkä päässyt sairaalaan.

Kylpylässä, liukumäessä. Oliko täällä hinttariketjua? Homoketju on eri asia, se ei käy. Nynnyketjuakaan en hyväksy.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen Levillä. Mökki on iso. Tässä mökissä on viisi naista, yksi homo (joka paradoksaalisesti ei pidä miesten seurasta suuremmin) ja sitten minä. Piti olla toinenkin lihaa syövä raavas äijjäuros täällä mukana, mutta oli kovassa kuumeessa. Sain matkalla tänne kuulla, että jää kotiin.

Vähän on sellainen olo, että mitähän sitä sitten. Perseet olalle ei ole vaihtoehto, koska en jaksa. Eilen illalla join kaksi tölkkiä olutta.
Viivat pöydälle, nenänaluset valkeiks ja vierailla pyllyt pystyyn!
Siltsulle terkut!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies piti tänään vapaapäivän. Käytiin aamupalalla Renkomäen ABC:llä. Oli aamupala noutopöydästä tarjouksessa vitosella. Kyllähän siitä mahan sai täyteen. Käytiin myös kaupoilla pyörimässä ja ostelemassa jotain kun lapsikin on tulossa viikonloppuna. Jos vaikka pitsaa tekisi huomenna. Kotiin tultuamme siivosimme vielä yhdessä. Mitä sitä muutakaan perjantaina tekisi kun on vapaalla. Nyt on vähän omaa aikaa kun mies lähti hakemaan lasta tänne. Taidan katsella Diktaattorien työkalut- sarjaa, Mussolini on kesken. Viideksi pitäisi ruoka laittaa sitten kuitenkin. Ei mitään sen ihmeempää kuin jauhelihakastiketta ja spagettia.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Iisoppi Pidä taas varasi, olen taas viikonlopun Lahessa. Voin olla vaarallinen.
Ai, oot säkin tulossa historiapäiville? En tiedä aloittaisiko päivän ruokailun historialla vai naisten historialla. Sodat ei oikein kiinnosta ja ruotsi ei kovin hyvin taivu.

Liitteessä Lahden XXI Historiapäivien aamupäivän luentojen aiheet

Liitteet

• Screenshot_20200207-155305.jpg
    Screenshot_20200207-155305.jpg
    64,5 KB · kertaa luettu: 195

Glove

Jäsen
Loppujen lopuksi sitä kai loputtomiin rakastaa omaa lastaan. En tiedä, olen lapseton
Omalla kohdalla ainakin näin on, vaikka onhan nuo välillä huolta aiheuttaneet ja ties mitä keksivät tulevaisuudessa. Vanhimmat on parikyppisiä, nuorin 12 v. En nyt keksi yhtään ainutta tilanetta, missä en edes yrittäisi auttaa. On ne kuitenkin omaa verta. Eikä minulla muuta läheistä sukuakaan enää ole kun äidin saatoin tänään viimeiselle matkalle. Isä kuoli kahdeksan vuotta sitten.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omalla kohdalla ainakin näin on, vaikka onhan nuo välillä huolta aiheuttaneet ja ties mitä keksivät tulevaisuudessa. Vanhimmat on parikyppisiä, nuorin 12 v. En nyt keksi yhtään ainutta tilanetta, missä en edes yrittäisi auttaa. On ne kuitenkin omaa verta. Eikä minulla muuta läheistä sukuakaan enää ole kun äidin saatoin tänään viimeiselle matkalle. Isä kuoli kahdeksan vuotta sitten.
Ensin asiallisesti osanottoni ja kaikkea hyvää jatkoon.

Olet siis orpo eli huutolainen. Ymmärrän nyt miksi sinulla oli kiire myydä äitivainaan kristallit. Pelkäät, että sinut huutokaupataan eniten tarjoavalle. Huoli pois, nyt eletään 2000--lukua eikä noin enää tehdä.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huutolainen meni kyllä vähiten "tarjonneelle" tai siis vaatineelle... Pieni oli valttia tässä hommassa.
No voi vittu, meni sitten toikin väärin. Jälleen hyvä osoitus siitä, että kirkkoveneet muistinpanoina ei kanna pitkälle. Lukekaa hyvät ihmiset ja sivistykää!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
No voi vittu, meni sitten toikin väärin.
Ei kai siinä mitään. Historia on minun kiinnostuksen aihe ja siellä tuo huutolaisuus on tullut tutuksi. Kunta siis luovutti ilman elatusta olevan (yleensä lapsi) sille joka pyysi ylläpidosta vähiten rahaa (eli siis ihmisen saamisesta kotiinsa ei maksettu vaan kunta maksoi siitä että pääsi eroon ilman elatusta olevista). Ei tuo mikään mukava juttu ollut. Usein huutolaislapsia kohdeltiin huonosti, teetettiin paljon työtä ja ylläpito (ruoka, vaatteet, elinolot) oli huonoa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ekan kerran olin koulussa päissäni nahkakonsassa (siis olin silloin lukion tokalla ja tuo oli tapahtuma jossa kiusattiin ekaluokkalaisia).
Erilaisia ovat jutut eri puolella Suomea. Meillä puhuttiin ruusukonvasta (kun poistuville kolmosille jaettiin ruusut). Eikä siellä kiusattu ykkösiä vaan abeja. Laulettiin heillä lauluja (joita oli itse sanoitettu) ja kerrottiin vitsejä abeista. Oli saatu luokkien keräämät abivihkot joihin kaikki abit oli oman luokkansa oppilaista kirjoittanut juttuja, jopa pilkkaavia. Kyllä siellä muutama ykkönen oli keräämässä tietoa seuraava vuotta varten mutta ei niitä kiusattu, juotettu tai orjuutettu (viittaus Porin juttuun jonka @Czescku linkkasi) vaan he seurasivat sivusta tapahtumaa. Oli siellä opettajiakin (kaksi) paikalla kun kyse oli koulun tiloissa tapahtuneesta jutusta. Alkoholia ei siellä tarjoiltu ja oli tietty jokaisen (abin) oma asia oliko ehkä tullut otettua jotain. Penkkarit oli seuraavana päivänä.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kai siinä mitään. Historia on minun kiinnostuksen aihe ja siellä tuo huutolaisuus on tullut tutuksi. Kunta siis luovutti ilman elatusta olevan (yleensä lapsi) sille joka pyysi ylläpidosta vähiten rahaa (eli siis ihmisen saamisesta kotiinsa ei maksettu vaan kunta maksoi siitä että pääsi eroon ilman elatusta olevista). Ei tuo mikään mukava juttu ollut. Usein huutolaislapsia kohdeltiin huonosti, teetettiin paljon työtä ja ylläpito (ruoka, vaatteet, elinolot) oli huonoa.
Sen toki tiesinkin, että huutolaislapsia kohdeltiin huonosti. O tempora o mores, oi aikoja oi tapoja jouduin eilen huudahtamaan kun ministerin suusta pääsi televisiossa "paskapuhetta" lausahdus toista keskustelijaa kohtaan. Edelleen näyttää olevan niin, että parempi väki kuvittelee voivansa kohdella muita alempiarvoisina vailla minkäänlaista kunnioitusta. Ei ole historia opettanut toisille mitään.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sen toki tiesinkin, että huutolaislapsia kohdeltiin huonosti.
En hetkeäkään epäillyt ettei siellä jotain tietoa olisi ollut takana kun osasit ottaa asian esiin (huutolaisuus). Piti vaan taas päästä pieneksi hetkeksi pätemään. Ja kertomaan juttuja jotka sattuvat minua kiinnostamaan (ihan vaan yleisesti tiedoksi ilmiöstä eikä ollut tarkoitus juuri sinua @Hera80 ns. kouluttaa).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy