Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 543
  • 68 365

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minuun on pistetty influessarokotus. Hitto että käsi on kipeä. Sattuu jopa kun rintaliivin olkain tippuu olkapäältä ja koskettaa pistokohtaa. Huomenna kaikki on kuulemma paremmin...

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Toiveesi on näköjään noteerattu. Tervetuloa HPK:n puolelle.

Hän teki comebackin, vaikkei koskaan missään ollutkaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lähettikö Maisa jo sulle tekstarin, että on raskaana ja tarttee kybätonnin.
Mäkin voisin lähettää tekstarin mutta en ole vielä päättänyt että kelle. Kymppitonni olisi ihan kiva lisäraha... tai kai sitä voisi pyytää viiskyt donaa.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth

Hän teki comebackin, vaikkei koskaan missään ollutkaan.
Sanansa mittainen mies. En voi kun arvostaa.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mäkin voisin lähettää tekstarin mutta en ole vielä päättänyt että kelle. Kymppitonni olisi ihan kiva lisäraha... tai kai sitä voisi pyytää viiskyt donaa.
Muista vakuuttava aloitus, esim: "Muistatko sen synkän ja myrskyisen hetken jonka vietimme yhdessä? No nyt on niin, että..."

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asiassa yritin etsiä, mutta tuota kohtaa ei olekaan mainittu. Ns. Poliittinen jargon

Siltä osin oma tulkintani. Joka tapauksessa negatiivinen termi.
No jos sen haluaa niin nähdä, että pelkkä poliittinen ura ilman muuta työkokemusta on huono asia, niin sitten se on negatiivinen termi. Minä en allekirjoita tuollaista näkemystä.

Modet jo heristi sormeaan enkä uskalla vastata alkup. ketjussa. Tännehän saa, tai on suorastaan pakko, kirjoittaa mistä tahansa. Elikkäs...

Varmaan yleensä termiä käytetään negatiivisessa mielessä ja se on sen perusvire. Kukin voi kuitenkin tulkita sen miten lystää, eikä se minua niin kiinnosta. Halusin vain ilmoittaa että itse pidän ehdottomasti huonona asiana jos ainoa kokemus on politikoinnin parista. Politiikassa tärkeintä on se miltä asiat näyttää ja kärjistettynä se, miten saa hyvävelikerhoilun ja selkäänpuukotuksen yhdistelmällä edettyä puolueessa. Siinä mielessä olisi erittäin tervettä poliitikon ennen uraansa joutua työskentelemään vaikka putkimiehenä, jonka työssä ei ole paskankaan väliä sillä miltä näyttää ja miten sulavasti sanoo ei mitään, vaan substanssilla. Jos et osaa hommaasi, se on helppo huomata ja siitä on vaikea syyttää kilpailevan LVI-firman tyyppejä. Politiikassa näin ei ole, ja jos työkokemusta ei politiikan ulkopuolelta ole, voi tällainen maailma olla täysin vieras.

Olisi hyvä asia että vessan suunnitteleva arkkitehti/suunnittelija olisi itsekin asioinut vessassa, mielellään mahdollisimman usein. Näin hänen on ainakin mahdollista välttyä suunnittelemasta vessaa joka näyttää hienolta ja kuulostaa fantastiselta sekä edistykselliseltä, mutta ei toimi vessana. Poliittinen broileri käsitteenä on minulle arkitodellisuudesta vieraantunut henkilö jonka kohdalla on kyseenalaista onko tavoite yhteisten asioiden edistäminen vai oman poliittisen uran edistäminen.

Ja mitä haittaa on olla arkitodellisuudesta vieraantunut? Kun voit ulkoistaa byrokratian ja keskusjohtoisuuden ikävät sivuvaikutukset muille etkä kohtaa niitä vaikkapa lääkärinä valtavan täytettävän (ehkä digitaalisen) paperipinon muodossa, näitä ulkoisvaikutuksia ei ole sinulle olemassa. Empatiakyvystä riippuen ihminen saattaa näin halutessaan kyetä korvaamaan tätä puutetta muiden kokemuksilla, mutta keskimäärin se ei toteudu. Näinpä tyypillinen poliittinen broileri näkee että asioihin puuttuminen on aina tai vähintäänkin yleensä hyvä juttu, koska se on helppoa saada kuulostamaan hyvältä - siis se ainoa juttu jolla on poliittisen broilerin kannalta väliä.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Modet jo heristi sormeaan enkä uskalla vastata alkup. ketjussa. Tännehän saa, tai on suorastaan pakko, kirjoittaa mistä tahansa. Elikkäs...

Varmaan yleensä termiä käytetään negatiivisessa mielessä ja se on sen perusvire. Kukin voi kuitenkin tulkita sen miten lystää, eikä se minua niin kiinnosta. Halusin vain ilmoittaa että itse pidän ehdottomasti huonona asiana jos ainoa kokemus on politikoinnin parista. Politiikassa tärkeintä on se miltä asiat näyttää ja kärjistettynä se, miten saa hyvävelikerhoilun ja selkäänpuukotuksen yhdistelmällä edettyä puolueessa. Siinä mielessä olisi erittäin tervettä poliitikon ennen uraansa joutua työskentelemään vaikka putkimiehenä, jonka työssä ei ole paskankaan väliä sillä miltä näyttää ja miten sulavasti sanoo ei mitään, vaan substanssilla. Jos et osaa hommaasi, se on helppo huomata ja siitä on vaikea syyttää kilpailevan LVI-firman tyyppejä. Politiikassa näin ei ole, ja jos työkokemusta ei politiikan ulkopuolelta ole, voi tällainen maailma olla täysin vieras.

Olisi hyvä asia että vessan suunnitteleva arkkitehti/suunnittelija olisi itsekin asioinut vessassa, mielellään mahdollisimman usein. Näin hänen on ainakin mahdollista välttyä suunnittelemasta vessaa joka näyttää hienolta ja kuulostaa fantastiselta sekä edistykselliseltä, mutta ei toimi vessana. Poliittinen broileri käsitteenä on minulle arkitodellisuudesta vieraantunut henkilö jonka kohdalla on kyseenalaista onko tavoite yhteisten asioiden edistäminen vai oman poliittisen uran edistäminen.

Ja mitä haittaa on olla arkitodellisuudesta vieraantunut? Kun voit ulkoistaa byrokratian ja keskusjohtoisuuden ikävät sivuvaikutukset muille etkä kohtaa niitä vaikkapa lääkärinä valtavan täytettävän (ehkä digitaalisen) paperipinon muodossa, näitä ulkoisvaikutuksia ei ole sinulle olemassa. Empatiakyvystä riippuen ihminen saattaa näin halutessaan kyetä korvaamaan tätä puutetta muiden kokemuksilla, mutta keskimäärin se ei toteudu. Näinpä tyypillinen poliittinen broileri näkee että asioihin puuttuminen on aina tai vähintäänkin yleensä hyvä juttu, koska se on helppoa saada kuulostamaan hyvältä - siis se ainoa juttu jolla on poliittisen broilerin kannalta väliä.
Lidlissä oli broileri 3,90kg. Halpaa oli, muttei tehnyt broileria mieli, niin väliin jäi. Kyllähän broileri hyvää osaa olla.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lunta on satanut. En tiedä kauanko tuo kestää ennen kuin sulaa pois. Vai sataako uutta...

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lunta on satanut. En tiedä kauanko tuo kestää ennen kuin sulaa pois. Vai sataako uutta...

Eikö sielläkään ole lunta. Täällä rannan vieressä ei ole, mutta jotenkin mietin että jo sillä korkeudella olisi.

Myönnän että olen pikkaisen ilmastoahdistunut.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se on mussukat silläviissiin että tulin just kotio. Nyt riisun kalsareille ja käyn paskalla. Sitten hätistän mujjjan kaverilleen ja sen jälkeen setä alkaa juomaan vaapukkamehua. Kiitos mielenkiinnosta, rakkaat veljet ja sisko.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Joskus on käytävä kaukana, nähdäkseen lähelle. Joskus on upottava pohjaan, pystyäkseen ponnistamaan takaisin pinnalle. Krapula tulee varmasti, minä määrään päivän ja se päivä on tänään - sunnuntai. Sen verran on vaapukkamehia mennyt nyt viikon ajan, että heikompaa hirvittää.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus on käytävä kaukana, nähdäkseen lähelle. Joskus on upottava pohjaan, pystyäkseen ponnistamaan takaisin pinnalle. Krapula tulee varmasti, minä määrään päivän ja se päivä on tänään - sunnuntai. Sen verran on vaapukkamehia mennyt nyt viikon ajan, että heikompaa hirvittää.

On tainnu joo mennä vähän mehua. Ei tänään ole sunnuntai.

Mutta ei siinä, voi sitä krapulassa perjantainakin olla. Mä taidan olla krapulassa vasta huomenna, kun ei täällä töissä oikein voi dokata ja illalla pitäis ajella autoa. Eipä täällä tosin hirveesti katella jos muutaman tuopin jälkeen hyppäät auton rattiin. Ei vaan oma luonto anna periksi kännissä ajella, joten taksilla suhataan ja leikitään rahamiestä.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itellä ei tuohon krapulaan nuorempana toiminut nuo Klamydian lyriikat, vaan olot alko vasta toisena tipattomana päivänä. Vartumisen kautta on sittemmin saanut ite päättää ne päivät.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän mikä päivä on. Sanoin vaan kauanko krapula kestää. Maanantaina saattaa jo olla normaali olo.

Hyvä. Tosiaan saattaahan tuo kestää vähän kauemminkin. Itelläkään ei nuoruudessa juuri krapuloita ollut, mutta kyllä tässä vaiheessa alkaa olemaan sellainen kolmen päivän juopottelu jo aika itsemurhaa. Krapula meinaan kestää viikon.

Ei muuta kuin tsemppiä selviämiseen!

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itänaapurista on ollut Suomessa tänään vierailulla Venäjän liittoneuvoston federaatioasioiden, aluepolitiikan, paikallishallinnon ja pohjoisten alueiden valiokunnan delegaatio.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy