Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 339
  • 68 305

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei väsytä yhtään. Päivällä olisin voinut nukkua, vaikka kuinka kauan. Eilen sama homma. Se on kyllä ihme, että koko päivä menee ihan koomassa mutta illalla ei väsytä. No kaipa täytyy vaan yrittää nukahtaa. Kyllä se uni sieltä jossain vaiheessa tulee.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksi sitä täytyy ihmetellä niin suuresti jos ei pidä jostain? Olen oikeasti todella kaikkiruokainen mutta tuo nykymuodin avokaado on aivan hirveetä paskaa.
Perkele. Avokado on ihan helkutin hyvää. Älä hauku mistä et ymmärrä.

npc

Jäsen
Ei väsytä yhtään. Päivällä olisin voinut nukkua, vaikka kuinka kauan. Eilen sama homma. Se on kyllä ihme, että koko päivä menee ihan koomassa mutta illalla ei väsytä. No kaipa täytyy vaan yrittää nukahtaa. Kyllä se uni sieltä jossain vaiheessa tulee.
Tuttua huttua tämä. Varmaan joku ravintoterapeutti osaisi sanoa mikä mättää ja miten korjata, mutta arvaa kuka meistä jaksaisi perehtyä kun väsyttää. Siis silloin päivällä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen aiemminkin jo kirjoittanut samasta asiasta ja tarkoituksenani ei ole nostaa varta vasten omaa häntääni jalustalle. Täytyy vain kirjoittaa vieläkin että tykkään tuosta oman visailuryhmän pyörittämisestä ja muun toiminnan ja aktiviteetin ideoimisesta ja järjestämisestä.

Kaikkien aktiviteettien ja ohjelmanumeroiden järjestäminen on antanut elämälleni paljon, paljon lisää positiviista sisältöä. Ja parastahan olisi että olisi jollekin saanut vielä tuotettua hyvää mieltä omalla toiminnallaan.

Joillekin tällainen ideoiminen voi olla työlästä puuhaa ja puuhaa mikä ei ole itselle kovin mielekästä. Mutta minulle varsinkin se ideoiminen on antoisaa tekemistä. Tässä on viime aikoina ollut sitä musavisaa juhannuksena, niitä Spelejä, sitten on se petanqueturnaus ja vielä on suunnitteilla ainakin "Venetsialaiset" elokuulle.

Muuttoa poishan minä täältä kuntoutuskeskuksesta pidemmän aikaa olen jo järjestänyt ja puuhannut mutta ei kai tuollaisen vapaaehtoistoiminnan tarvitse välttämättä loppua siihen mahdolliseen muuttoon?

Vaan tuollaista toimintaa voisi käydä järjestämässä täällä muuton jälkeenkin. Tuskin siitä haittaakaan on ja olen huomannut sen itsekin että ei minun kaltaisia ideanikkareita sitten kuitenkaan ihan joka oksalla roiku että voi olla ihan tervetulluttakin että käyn muuttonikin jäljeen pitämässä omaa visailuryhmää ja järjestämässä muuta toimintaa.

Tai sitten käy niin että kun poistun niin tilaa jää reilusti uusille vastuunkantajille ja niitä sitten kuitenkin alkaa löytyä kun on tilaa ihan eri lailla.

Tänään keskusteltiin teemakahvilassa hyvästä elämästä. Mitä se on. Siinä on aika laaja kysymys ja vaikka minun elämäni onkin tällä hetkellä tappelua köyhyyttä ja riippuvaisuuksia vastaan niin silti voin sanoa osin eläväni hyvääkin elämää tätä nykyäkin jo. Avainasia on se että osaa olla tyytyväinen pieniin asioihin ja osaa iloita niistä. Ilman taitoa olla tyytyväinen elämäänsä, ei ylenpalttistakaan elämää elävä ihminen elä hyvää elämää. Ei ole asenne kohdallaan, asenne onkin kaiken A ja O.

Miksi sitten elän jo tällä hetkellä osin hyvää elämää? No elämässäni on ihmisiä jotka välittävät minusta ja päinvastoin ja pääsen toteuttamaan tosiaan itseäni, ideoimaan erilaista aktiviteettia ja toimintaa sekä käyttämään luovuuttani.

Jos mietitään mitä voisi olla hyvä elämä niin kyllä luettelin siihen kuuluvaksi myös sen että osaisi käyttää ilman ongelmien aiheutumista alkoholiakin. Pystyisi nauttimaan nautinnon lähteistä ilman ongelmien aiheutumista ja ilman riippuvaisuuksia, kuten alkoholista ja rahapelaamisesta. Sitten tietenkin myös seksi ja rakkaus kuuluvat hyvään elämään vaikka syystä ja toisesta nekin tuntuvat tällä hetkellä melko kaukaisilta asioilta.

Minullakin muuten vähentynyt tämä kirjoittaminen tänne palstalle tässä kesällä. Ei ole vain tullut kirjoitettua. En nyt mitään taukoa julista pitäväksi enkä sellaista totaalitaukoa pidäkään mutta kirjoittaminen on muuten vähentynyt.

Maanantaina kävin lupauksieni mukaisesti A-klinikalla, siellä sain heti korvaakupunktiota. Ja kyllä se akupunktio mieltä rauhoitti ja vaikka hassulta voi tuntuakin, niin pelaamisen tarve väheni. Ja kai muutenkin sieltä A-klinikalta vähitellen apua saa.

Ja unohtui tosiaan kirjoittaa tuonne tekstin väliin että painotin myös sitä että en ole kuin pakosta absolutisti. Hyvään, unelmaelämään kuuluisi tosiaan se että pystyisi nauttimaan myös alkoholista.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muuttoa poishan minä täältä kuntoutuskeskuksesta pidemmän aikaa olen jo järjestänyt ja puuhannut mutta ei kai tuollaisen vapaaehtoistoiminnan tarvitse välttämättä loppua siihen mahdolliseen muuttoon?

Vaan tuollaista toimintaa voisi käydä järjestämässä täällä muuton jälkeenkin. Tuskin siitä haittaakaan on ja olen huomannut sen itsekin että ei minun kaltaisia ideanikkareita sitten kuitenkaan ihan joka oksalla roiku että voi olla ihan tervetulluttakin että käyn muuttonikin jäljeen pitämässä omaa visailuryhmää ja järjestämässä muuta toimintaa.

Tai sitten käy niin että kun poistun niin tilaa jää reilusti uusille vastuunkantajille ja niitä sitten kuitenkin alkaa löytyä kun on tilaa ihan eri lailla.

Haluamatta masentaa totean, että olen asunut enemmän eri luukuissa, kaupungeissa ja jopa maissa mitä laki sallii. Tai ainakin pitäisi sallia.

Niin se vain on, että entinen elämä aina jää. Alkuun sitä koittaa jotain pyristellä, mutta sitten tulee uudet kuviot. Ja riippuu mitä on ollut, niin aina ei edes kiinnosta olla kiinnostunut siitä menneestä.

Oikeat ystävät ja rakkaus urheiluseuraan ei tietenkään koskaan muutu tai poistu vaan silti se kaikki muu mistä sanotaan joo nähdään, vaikka aika hyvin tiedetään kuinka sitä ei tule enää koskaan tapahtumaan.

Tämä on oma subjektiivinen kokemukseni. Olisikin mielenkiintoista kuulla miten muilla on mennyt.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuttua huttua tämä. Varmaan joku ravintoterapeutti osaisi sanoa mikä mättää ja miten korjata, mutta arvaa kuka meistä jaksaisi perehtyä kun väsyttää. Siis silloin päivällä.
No ei kukaan. Kyllä se uni sieltä taas tuli melko pian, mutta silti väsyttää saatana. No enää kaksi herätystä ja sitten onkin taas viikonloppu.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On muuten hauskaa lukea/kuunnella vanhoja englanninkielisiä kirjoja. Niissä kun ejaculate tarkoittaa ihan vain huudahdusta.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
On muuten hauskaa lukea/kuunnella vanhoja englanninkielisiä kirjoja. Niissä kun ejaculate tarkoittaa ihan vain huudahdusta.
Nymmää tajuun miks äitee aina kakarana uhkaili jotta jos en tottele niin ameriikan setä Ray Ray tulee ja huutaa päin naamaa... Ja mä en juur totellut. Voi pojaat, mää en juur totellut.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä vedin sitten perseet olalle... Eikä ihan pienet perseet vaan vetäisin reilun litran kirkasta viinaa ja nukuin lähes vuorokauden välillä heräten ottamaan huikkaa. Olen itkenyt ja huutanut, johtuu varmaan siitä että olen edelleen kännissä. Mies sanoo että ajaa minut hakemaan lisää jos haluan. Hän sanoo aina että juominen on minun oma päätökseni. Hänen tehtävänsä ei ole estää minua juomasta vaan tukea jos haluan olla juomatta. Nyt taas haluan. Häpeän itseäni...

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Minä vedin sitten perseet olalle... Eikä ihan pienet perseet vaan vetäisin reilun litran kirkasta viinaa ja nukuin lähes vuorokauden välillä heräten ottamaan huikkaa. Olen itkenyt ja huutanut, johtuu varmaan siitä että olen edelleen kännissä. Mies sanoo että ajaa minut hakemaan lisää jos haluan. Hän sanoo aina että juominen on minun oma päätökseni. Hänen tehtävänsä ei ole estää minua juomasta vaan tukea jos haluan olla juomatta. Nyt taas haluan. Häpeän itseäni...
Mitä ihmettä? Nyt tuli puskista. Onko siulla kaikki OK?

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Lomalla kenties ja saahan sitä ottaa. Vähän vain outo viesti siihen verrattuna mitä Iisopilta yleensä saa lukea. Kalsarikänniketjuun toki aina tervetulleet uudet jäsenet.

K

Kiekkokatsoja

Mietin että mitä pakenet juomisella?
Samaa olen tehnyt.
Nytkin istun yksikseni lidl parkkipaikalla vieraalla paikkakunnalla. Ystävänäni olut, ja syötävää. Tässä on lämmin ilta-aurinko, ja aika hiljaista. Tuulta menin pakoon alunperin.. Tai oikeastaan muutakin..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Nick Neim

Jäsen
En ala moralisoimaan tai jeesustelemaan, kuinka nyt pitää ja on pakko pysyä pullosta erossa. Ne sanat eivät tuohon auta tai tehoa.

Sen sijaan hae apua. Heti. Mitä aikaisemmin sen teet, sen parempi. Olen ainakin ymmärtänyt, että tiedostat selvästi itsekin oman ongelmasi, ja se kierre kannattaa katkaista heti alkuunsa. Mitään et siinä häviä. Toimit vain järjellä, eli sillä, mikä siellä takaraivossa koputtaa.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Iisoppi Minäkin ihmettelen. Tai siis enempi olen yllättynyt ja/tai hämmästynyt. Ja vähän surullinenkin sun puolesta. Täällä on monelta tullut viisaita sanoja, ei minulla niihin mitään lisättävää ole. Tee viisaita valintoja. Sellaisia, mitkä auttavat sinua lopettamaan juomisen. Oli se sitten viesti @vetti lle, avun hakeminen, lisäviinan juominen (hetken aikaa ja sitten poikki). Mikä ikinä kohdallasi toimikaan.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Iisoppi

Mäkin olen kärsinyt liiasta juomisesta ja ryypännyt parit naiset, duunit ja luottotiedot. Ja siinä poliisin CV:ssä suurin osa jutuista on tehty kännipäiten. Oon kuitenkin onnistunut saamaan elämän takasin kasaan mutta silti kunkku kutsuu aina välillä. Mutta se ei enää vie mua putkaan vaan lähinnä banaanisaarille muualta mainiolta keskustelupalstalta. Mutta tiedän 24/7 että tanssin välillä nuoralla. Ilman turvaköyttä. Mutta oon päättänyt että nyt tilanne on tämä, se on OK mulle ja mun läheisille. Jos siältä nuaralta putoo niin sitä murehditaan sitten. Tästä tuskin oli mitään apua mutta halusin vaan kirjottaa kun toi juttu on ollu omassa elämässä läsnä. Ja valitettavan monilla paljon pahemmin kuin itellä. Voimia sulle sisar Iisoppi. Oot hyvä jätkä!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kiitti kaikille osaa ottaneille. En jaksa nyt tägätä. Menen kohta nukkumaan. Jotain urheilua tässä on katseltu. Luulen että olen melko selvä mutta oikeasti taidan olla edelleen aika kännissä. Virheitä tapahtuu ja niistä on päästävä yli. Tiedän että selviän tästä, olen selvinnyt pahemmastakin. Väsyttää...

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huhhuh mikä päivä. En tehnyt nimittäin mitään. No golffaamassa kävin illalla pikaisesti, mutta muuta en. Huomenna onkin jo torstai ja tämäkin viikko on kääntynyt pian viikonloppuun. Tuntuu oudolta, kun ajattelee aina maanantaisin, että taas on yksi työviikko edessä, vaikka nämä viikon menee nykyään todella nopeasti. No nyt menen nukkumaan. Torstai on toivoa täynnä!

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Johnny B. Goode Veli Naurava pöllönsilmä, kirjoita taas niitä maanmainioita viestejä palstalle, sillä minun on paha olla ja tahtoisin taas hymyillä!
Heh, juuri äsken ajattelin sua veli abianos että mitenkäs se on elämä kohdellut viimeaikoina. Kovasti huolestuin silloin siittä lasaretti kuvasta/viestistä. Nyt jo kaksi palstan vakijäsentä kertonut ihan äskettäin että Kunkku on päässyt ottamaan valtaa ja rupesin aatteleen tosiaan että itekkin sitä vähän pelleilee perkeleksen kanssa. Mikähän on kun punsin pelsepuupi nyt näin rähjää keskuudessamme? Ite kamalassa flunssassa ja kuumeessa mutta jätetään nyt se ruskea ja karvas lääke sinne "taidelasikauppaan...". Kyllä se siitä parahin toveri. ainakin mun sanakirjassa sanan "elämänilo" kohdalla on abianoksen velmuileva klyyvari.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä vedin sitten perseet olalle... Eikä ihan pienet perseet vaan vetäisin reilun litran kirkasta viinaa
Impressive. Minä olen 45-vuotias, 85-kiloinen mies, ja olen ryypännyt melko tanakasti viimeiset 30 vuotta. Toleranssia on. Silti litra kirkasta tuosta vaan... Aika hurja veto.

No, toivottavasti asiat, jotka saivat sinut tekemään tuon, selkenevät. Viina on hyvää kun sitä juo hyvään mieleen, mutta paska pakokeino se on. Kokemuksesta puhun. Koskaan ei ole asiat mullakaan olleet niin huonosti, ettei niitä olisi perskänneillä saanut vielä huononnettua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy