Olen aiemminkin jo kirjoittanut samasta asiasta ja tarkoituksenani ei ole nostaa varta vasten omaa häntääni jalustalle. Täytyy vain kirjoittaa vieläkin että tykkään tuosta oman visailuryhmän pyörittämisestä ja muun toiminnan ja aktiviteetin ideoimisesta ja järjestämisestä.
Kaikkien aktiviteettien ja ohjelmanumeroiden järjestäminen on antanut elämälleni paljon, paljon lisää positiviista sisältöä. Ja parastahan olisi että olisi jollekin saanut vielä tuotettua hyvää mieltä omalla toiminnallaan.
Joillekin tällainen ideoiminen voi olla työlästä puuhaa ja puuhaa mikä ei ole itselle kovin mielekästä. Mutta minulle varsinkin se ideoiminen on antoisaa tekemistä. Tässä on viime aikoina ollut sitä musavisaa juhannuksena, niitä Spelejä, sitten on se petanqueturnaus ja vielä on suunnitteilla ainakin "Venetsialaiset" elokuulle.
Muuttoa poishan minä täältä kuntoutuskeskuksesta pidemmän aikaa olen jo järjestänyt ja puuhannut mutta ei kai tuollaisen vapaaehtoistoiminnan tarvitse välttämättä loppua siihen mahdolliseen muuttoon?
Vaan tuollaista toimintaa voisi käydä järjestämässä täällä muuton jälkeenkin. Tuskin siitä haittaakaan on ja olen huomannut sen itsekin että ei minun kaltaisia ideanikkareita sitten kuitenkaan ihan joka oksalla roiku että voi olla ihan tervetulluttakin että käyn muuttonikin jäljeen pitämässä omaa visailuryhmää ja järjestämässä muuta toimintaa.
Tai sitten käy niin että kun poistun niin tilaa jää reilusti uusille vastuunkantajille ja niitä sitten kuitenkin alkaa löytyä kun on tilaa ihan eri lailla.
Tänään keskusteltiin teemakahvilassa hyvästä elämästä. Mitä se on. Siinä on aika laaja kysymys ja vaikka minun elämäni onkin tällä hetkellä tappelua köyhyyttä ja riippuvaisuuksia vastaan niin silti voin sanoa osin eläväni hyvääkin elämää tätä nykyäkin jo. Avainasia on se että osaa olla tyytyväinen pieniin asioihin ja osaa iloita niistä. Ilman taitoa olla tyytyväinen elämäänsä, ei ylenpalttistakaan elämää elävä ihminen elä hyvää elämää. Ei ole asenne kohdallaan, asenne onkin kaiken A ja O.
Miksi sitten elän jo tällä hetkellä osin hyvää elämää? No elämässäni on ihmisiä jotka välittävät minusta ja päinvastoin ja pääsen toteuttamaan tosiaan itseäni, ideoimaan erilaista aktiviteettia ja toimintaa sekä käyttämään luovuuttani.
Jos mietitään mitä voisi olla hyvä elämä niin kyllä luettelin siihen kuuluvaksi myös sen että osaisi käyttää ilman ongelmien aiheutumista alkoholiakin. Pystyisi nauttimaan nautinnon lähteistä ilman ongelmien aiheutumista ja ilman riippuvaisuuksia, kuten alkoholista ja rahapelaamisesta. Sitten tietenkin myös seksi ja rakkaus kuuluvat hyvään elämään vaikka syystä ja toisesta nekin tuntuvat tällä hetkellä melko kaukaisilta asioilta.
Minullakin muuten vähentynyt tämä kirjoittaminen tänne palstalle tässä kesällä. Ei ole vain tullut kirjoitettua. En nyt mitään taukoa julista pitäväksi enkä sellaista totaalitaukoa pidäkään mutta kirjoittaminen on muuten vähentynyt.
Maanantaina kävin lupauksieni mukaisesti A-klinikalla, siellä sain heti korvaakupunktiota. Ja kyllä se akupunktio mieltä rauhoitti ja vaikka hassulta voi tuntuakin, niin pelaamisen tarve väheni. Ja kai muutenkin sieltä A-klinikalta vähitellen apua saa.
Ja unohtui tosiaan kirjoittaa tuonne tekstin väliin että painotin myös sitä että en ole kuin pakosta absolutisti. Hyvään, unelmaelämään kuuluisi tosiaan se että pystyisi nauttimaan myös alkoholista.