Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 647
  • 66 797

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huh huh, olipahan viikonloppu. Lauantaina puoliltapäivin vaimon kanssa tyttärenpojan lapsenvahdiksi, kun tytär ja vävykokelas läksivät häihin. Siitä melkein suoraan vaimon veljentyttären 2-vuotissynttäreille. Maailman tylsin tapahtuma, jotka onnistuin melkein kokonaan laistamaan kiireisiin vedoten. Puolella tunnilla selviydyin tuosta. Ilta meni melko leppoisasti pikkuisen kanssa ulkoillessa yms. touhuillessa, mutta onhan se vähän raskasta ton ikästä vahtia, kun valppaana pitää olla tosiaan koko ajan. Vaikka en ole koskaan ollut mitenkään lapsirakas, niin kyllähän toi pikkupoika on vienyt aika suuren palan sydämestä.
Aamulla herätys klo 6.30, kun poitsu halus kattoa piirrettyjä. Aamupalan jälkeen taas vähän ulos ja katsomaan lintuja yms. puolitoistavuotiasta kiinnostavaa. Onneks nuori pari saapui kotiin hyvissä ajoin, mutta ei se vielä tähän loppunut. Kotimatkalla hautausmaan kautta viemään kukkia äidin haudalle ja sieltä kiireellä kotiin valmistelemaan äitienpäiväateriaa appivanhemmille. Ruuan jälkeen kahville tuli vielä lisää vaimon sukua pikkumukuloita mukanaan. Kun viimeiset vieraat olivat lähteneet ja paikat siivottu, istahdin melko uupuneena mutta tyytyväisenä tähän nojatuoliin punkkulasi kädessä seuraamaan Valioliigan ratkaisuhetkiä. Onneks ei oo vielä huomenna työpäivä, niin tässä voi nauttia toisenkin punkun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin sateesta tuleva ropina kattoa vasten.

Jännä juttu. Ittellä taas sateenropina toimii hyvänä unilääkkeenä. Siinä on jotain rauhottavaa...

Minä en voi sietää sitä ääntä joka tulee kun (rankka) sade osuu peltikattoon. Tämän takia nukuin viime yön korvatulppien kanssa. Minulla ei ole mitään käsitystä mihin aikaan sade loppui kun "uskaltanut" koko yönä tulppia pois etten joutuisi kuulemaan sadetta ja vittuuntuisin niin että päätyisin valvomaan. No okei, todellisuudessa nukuin sen verran hyvin etten "jaksanut" ottaa tulppia pois.

Mieheni taas pitää sateen ääntä hyvin rauhoittavana kuten esim. äitini ja veljeni. Eivätkä halua tajuta minua se valvottaa ja myös vituttaa. Minä taas en osaa tajuta mikä siinä voi rauhoittaa, niin ärsyttävässä äänessä, jatkuvassa rummutuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Joskus sadetta on kiva kuunnella ja tunnelmoida. Mutta tämäkin pätee vain kesällä, muina vuodenaikoina sateet tuottaa enimmäkseen harmitusta. Ei siis kuitenkaan ole mielestäni joko tai tyyppinen asia, vaan fiilikset vaihtelee.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten niin muka taivaanrannan maalari. Ja paskat. Mä maalaan seiniä. Mä oon graafikko. Graffititaiteilija. Artist. Amerikan ninja. Ripulimies iskee jälleen dädädädädädä. Hästägillä äkkiä karkuun. Pete was here. En pitänyt tapetista. Väärät laatat. No ostakaa Wunderbaumi. Aina on tilaa yhdelle joka käyttää Rexonaa. Mistä saa apurahaa. Iso sielu ei meinaa mahtua pieneen ruumiiseen. Hetkinen en mä ole vielä delannut.
 
Viimeksi muokattu:

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jännä juttu. Ittellä taas sateenropina toimii hyvänä unilääkkeenä. Siinä on jotain rauhottavaa...
No juu kyllä se sade jakaa mielipiteitä, kuten jo ylempänä todettiinkin.

Muistan kerran, kun äitini sanoi, että sateella on mukavaa mennä nukkumaan. Tästä on aikaa varmaan kymmenen vuotta. Silloin varmaan ensimmäistä kertaa keskityin siihen kuunteluun ja siitä lähtien se on minua ärsyttänyt.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt lähtee sadas viesti tähän ketjuun. Kamala määrä asiaa tänne on tullut suollettua viimeisen kuukauden aikana, mutta jotainhan sitä on ajalla tehtävä. Pidätteköhän te muut ikinä oman suosikkiseuranne T-paitaa päällä nukkuessanne... meikäläinen pitää, property of Ässät hockey. Sillai kai tiättekste.

No jos minulla olisi suosikkijoukkueeni t-paita niin tuskin pitäisin sitä nukkuessani päällä. Äitini kun jo aikoinaan opetti että hyviä paitoja ei pidetä nukkuessa päällä, ne menee huonoon kuntoon. Ja muutenkin, eihän siitä olisi mitään iloa kun silmät ovat kiinni nukkuessa.

Eli en pitäisi suosikkijoukkueeni t-paitaa päällä nukkuessani, mutta tapansa kullakin. Itse asiassa minulla ei ole mitään t-paitaa ollut pitkiin aikoihin enää ylläni nukkuessani, nukun pelkillä alushousuilla ja yläkroppa paljaana.

Juu, paljon tulee kirjoiteltua tähän ketjuun. Sitä tuntuu kuin ikään kuin olisi riippuvainen tästä ketjusta. Lähes kaikki mahdollinen ja mahdotonkin tulee raportoitua tähän ketjuun. Siinäkin toivossa että edes joku myös kommentoisi kirjoituksia ja saisi jopa tykkäyksiäkin. Tai en tiedä tykkäyksistä, mutta onhan se hieno tunne kun oma viesti tulee huomioiduksi. Ja joskus on saanut oikein hyödyllisiäkin kommentteja. Paljon olen saanut apua vuosien varrella tämän Jatkoajan keskustelupalstan kautta, ihan konkreettistakin ja sitten neuvoa antavia kommentteja ja tästä olen kiitollinen.

Tällä ketjulla voisi kyllä nykyään olla toinen nimikin kun on kuitenkin saanut vuosien saatossa hyvän jalan sijan tällä palstalla, vaikka yleinen chat-ketju tai jotain.

Eilen illalla olisi tullut urheilua jonkin verran mutta enpä sitten jaksanut valvoa vaan menin siinä iltakasin-iltaysin aikaan maate. Minusta kun on tullut nykyään se iltatorkku ja aamuvirkku. Iltaisin kovin aikaisin maate ja aamuisin aikaisin ylös. Nyt pitäisi lätkän MM-kisojen vuoksi tottua toisenlaiseen rytmiin äkkiä ja venyttää nukkumaan menoa iltaisin mutta saa nähdä kuinka käy.

Juu, mutta nyt juon aamukahvit ja sitten alan kahdeksan aikoihin etsimään töitä. Yritän saada siitä työn hausta itselleni työn, etsin töitä miltei koko päivän ja sitten kello 16 jälkeen alkaa taas MM-skabat tämän päivän osalta. Eli loppupäivä menee tällä viikolla aina MM-skaboja seuratessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kylmä, kylmä eikä aurinkokaan paista. Viime yöksi harsotin samettiruusut ja asterit kasvihuoneella etteivät palennu. No kolmessa asteessa tuo lämpö näytti käyneen yön aikana alimmillaan. Nyt on viitisen astetta ja kylmältähän tuo on tuntunut.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kylmä, kylmä eikä aurinkokaan paista. Viime yöksi harsotin samettiruusut ja asterit kasvihuoneella etteivät palennu. No kolmessa asteessa tuo lämpö näytti käyneen yön aikana alimmillaan. Nyt on viitisen astetta ja kylmältähän tuo on tuntunut.
Täällä päin ainakin tällä hetkellä aurinko paistaa, kun katsoo tehtaan ikkunasta ulos. Tuulta tosin näyttäisi vähän olevan. Harmi, kun melkein koko viikonlopun satoi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siirrän yöketjusta.

Palstalle on omien havaintojeni mukaan liittynyt paljon uusia nimimerkkejä tämän vuoden aikana. Useita Kärppä- ja HPK-henkisiä nimimerkkejä sekä toistaiseksi hyvin mieleen jääneet @SMT ja @Ruuhkis. Mä nyt menin ja tägäsin teidät kaksi tähän, ei mulla varsinaista asiaa teille ollut, mikäli hämmästelitte uutta saatua ilmoitusta. Mutta siis, vaikka suurin osa uusista nimimerkeistä ei ilmoitakaan omaa ikäänsä, luulisin vähintään osan tänä keväänä ja viime talvena läpi seulan päässeestä porukasta olevan nuoria, korkeintaan kolmekymppisiä jätkiä. Nuortakin sakkia siis riittää Suomen suosituimman kiekkofoorumin kätköissä. Jos te nyt pähkäilette syytä sille, miksi ihmeessä meikä miettii ja tutkii tämmöisiä, vastaus on uteliaisuus. Mua kiinnostaa, minkä ikäistä uusi palstalle päässyt porukka on. Mutta mua nyt kiinnostaa todella moni muukin asia ja tarkastelen tarkkaavaisena maailmaamme.

Ruuhkis ei tainnut olla nuorempaa sukupolvea, mutta yhtä kaikki, ollut toistaiseksi mieleenpainuvin heppu tämän uuden liittymisaallon tuonnista. Anti palstalle on ollut hyvää ynnä tasokasta, ja se näkyy hänen suosiossaan ja saamissaan tykkäyksissä. Paraikaa luo pohjaa itselleen voimasuhdearvioiden värkkääjänä. Kovaa touhua tehdä sellaista toukokuussa, mutta juuri siksi haluankin nostaa virtuaalikotsaa sille, että sitä viitsii ylipäätään tehdä. Tulen omasta puolestani takaisin aktiivisena kommentoimaan kiekkopuolelle kauden alkaessa, siihen mennessä pidän profiilia yllä täällä sekametelisopassa. Kumpaakin tulee kuitenkin luettua päivittäin, joten mistään uudesta, hyvästä tahi pahasta ei tule jäätyä paitsi.

En minä sentään ikänestoreita ole, enkä edes lähellä palstan todennäköistä keski-ikää, kun mittari näyttää vasta kahtakymmentä seitsemää.

Hyvin pitkään sivusta olen Jatkoaikaa jo seurannut ja keväällä päätin tulla antamaan oman panokseni keskusteluihin. Uutena nimimerkkinä on aina haastavaa lähteä keskusteluihin mukaan, kun taustoja, historiaa tai uskottavuutta ei ensimmäisestä kosketusta pysty rakentamaan ja usein ajattelee, ettei se oma ääni merkitse arvostetuiden nimimerkkien seassa mitään. Todettakoon, että allekirjoitettu on otettu mukaan omiin odotuksiin peilaten vastaan todella hyvin, vaikka usein mielipiteeni melko selvästikin ilmaisen. Tämä ei tietenkään tarkoita toisen olevan väärässä, taikka itseni oikeassa, mutta keskustelun suola ylipäätään on mielipiteiden jakaminen ja niissä pysyminen sekä silmien avaamista myös toisesta mahdollisuudesta. Varsinaisia tykkäyksiä en ole tullut palstalle keräilemään, vaan pidän tätä itselleni "toisena maailmana", missä anonyyminä saan keskustella itselleni niin tärkeästä ja rakkaasta asiasta, jääkiekosta. Ehkä kuitenkin tekstini muoto ja asioiden ilmaisu on sellaista, mihin uppotuu, mikä painuu mieleen ja on helppoa luettavaa on osasyy ihmeellisen monelle tykkäykselle.

Voimasuhteiden toisena pienempänä värkkääjänä, minun on pakko antaa arvostus käyttäjälle @McTorso, joka teki ihan älyttömän työn viime suvena ja jonka arvostuksen ymmärtää vasta, kun itse pyrkii tekemään moista. Joukkueista joita normaalia enemmän seuraa, tulee tekstiä sekä tietoa automaattisesti muistion pohjalle. Joukkueita, jotka ovat minulle jääneet tutkan kantavuuden ulkopuolelle, ovat äärettömän haastavia. Olen kertonut tekevän ennakot omasta tahdostani ja itseäni varten, mutta perfektionismistä kärsivänä haluan antaa samanlaisen panoksen kaikille, eikä vain suurille ja kiinnostaville. Koen jokaisen kannattajan yhtäarvoisena ja myönnettäköön, että koen jopa yllättäviä pienimuotoisia paineita. Mitä tulen kirjoittamaan KooKoosta tai vaikka Jukureissa, kun lähtötilanteen ovat järkevän muotoiseen tekstiin erittäin laihat? Tiedän jokaisen joukkueen kannattajan ainakin hiukan odottavan oman suosikkijoukkueensa ennakkoa, enkä halua tyytyä kirjoittamaan "ei asiaa pudotuspeleihin", koska jokaiselle väittämälle täytyy olla perusteet. Tämän asian suhteen tulee vielä mielenkiintoiset pariviikkoa.

Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen järkeä viesti kiekkoalueiden ulkopuolelle. Tiedän, että minulla olisi annettavaa Vapaan keskustelun puolelle, mutta haluan pysytellä vielä vain jääkiekossa. Kenties joku päivä aktivoidun enemmän ja rohkenen tulla muillekin alueille kirjoittamaan, mutta nyt joudutte kärsimään allekirjoittanutta ainoastaan kiekko keskustelun puolella.

Mukavaa maanantaita arvon @Punamusta!
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siirrän yöketjusta.



En minä sentään ikänestoreita ole, enkä edes lähellä palstan todennäköistä keski-ikää, kun mittari näyttää vasta kahtakymmentä seitsemää.

Hyvin pitkään sivusta olen Jatkoaikaa jo seurannut ja keväällä päätin tulla antamaan oman panokseni keskusteluihin. Uutena nimimerkkinä on aina haastavaa lähteä keskusteluihin mukaan, kun taustoja, historiaa tai uskottavuutta ei ensimmäisestä kosketusta pysty rakentamaan ja usein ajattelee, ettei se oma ääni merkitse arvostetuiden nimimerkkien seassa mitään. Todettakoon, että allekirjoitettu on otettu mukaan omiin odotuksiin peilaten vastaan todella hyvin, vaikka usein mielipiteeni melko selvästikin ilmaisen. Tämä ei tietenkään tarkoita toisen olevan väärässä, taikka itseni oikeassa, mutta keskustelun suola ylipäätään on mielipiteiden jakaminen ja niissä pysyminen sekä silmien avaamista myös toisesta mahdollisuudesta. Varsinaisia tykkäyksiä en ole tullut palstalle keräilemään, vaan pidän tätä itselleni "toisena maailmana", missä anonyyminä saan keskustella itselleni niin tärkeästä ja rakkaasta asiasta, jääkiekosta. Ehkä kuitenkin tekstini muoto ja asioiden ilmaisu on sellaista, mihin uppotuu, mikä painuu mieleen ja on helppoa luettavaa on osasyy ihmeellisen monelle tykkäykselle.

Voimasuhteiden toisena pienempänä värkkääjänä, minun on pakko antaa arvostus käyttäjälle @McTorso, joka teki ihan älyttömän työn viime suvena ja jonka arvostuksen ymmärtää vasta, kun itse pyrkii tekemään moista. Joukkueista joita normaalia enemmän seuraa, tulee tekstiä sekä tietoa automaattisesti muistion pohjalle. Joukkueita, jotka ovat minulle jääneet tutkan kantavuuden ulkopuolelle, ovat äärettömän haastavia. Olen kertonut tekevän ennakot omasta tahdostani ja itseäni varten, mutta perfektionismistä kärsivänä haluan antaa samanlaisen panoksen kaikille, eikä vain suurille ja kiinnostaville. Koen jokaisen kannattajan yhtäarvoisena ja myönnettäköön, että koen jopa yllättäviä pienimuotoisia paineita. Mitä tulen kirjoittamaan KooKoosta tai vaikka Jukureissa, kun lähtötilanteen ovat järkevän muotoiseen tekstiin erittäin laihat? Tiedän jokaisen joukkueen kannattajan ainakin hiukan odottavan oman suosikkijoukkueensa ennakkoa, enkä halua tyytyä kirjoittamaan "ei asiaa pudotuspeleihin", koska jokaiselle väittämälle täytyy olla perusteet. Tämän asian suhteen tulee vielä mielenkiintoiset pariviikkoa.

Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen järkeä viesti kiekkoalueiden ulkopuolelle. Tiedän, että minulla olisi annettavaa Vapaan keskustelun puolelle, mutta haluan pysytellä vielä vain jääkiekossa. Kenties joku päivä aktivoidun enemmän ja rohkenen tulla muillekin alueille kirjoittamaan, mutta nyt joudutte kärsimään allekirjoittanutta ainoastaan kiekko keskustelun puolella.

Mukavaa maanantaita arvon @Punamusta!
Oho minutkin näköjään mainittu tuossa @Punamusta :n viestissä. Meni ihan ohi, kun aamulla tarkistin nuo hälytykset.

Huomasin, että olemme liittyneet samana päivänä, mutta kun vertaa viestien laatua, sinä olet paljon edellä. Varsinkin voimasuhde arvioisi ovat mukavaa luettavaa. Minä lähinnä vain kirjoittelen mitä mieleen tulee, varsinkin noihin otteluseurantoihin. Hieman jo pelolla odotan, kun TPS taas pelaa ja joku viesti menee minulla tunteisiin. Todennäköisesti en pysty hillitsemään itseäni. No se on sen ajan murhe sitten.

Itsekin olen lukenut jo monta vuotta palstaa ja monesti miettinyt liittymistä. Keväällä päätin sen tehdä, kun koulukin oli loppumassa. Onhan tänne ihan mukavaa kirjoitella näitä omia ajatuksia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä päin ainakin tällä hetkellä aurinko paistaa, kun katsoo tehtaan ikkunasta ulos.
Kyllähän täälläkin alkoi aamupäivän aikana aurinko paistaa ja lämpötilakin nousi neljääntoista asteeseen. Oikein leppoisa ulkoilukeli on nyt...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En jaksa kirjoittaa tästä asiasta enää HPK-osioon mutta olenkohan ainut jonka mielestä tämän kevään virallinen mestaruusjuhla Hämeenlinnan torilla oli tunnelmaltaan ja varmaan muutenkin parempi kuin kevään 2006 vastaava juhla?

Muistan kuinka minulle jäi 2006 sunnuntain juhlista vähän sellainen fiilis että riehakkaammat juhlat olivat silloin lauantaina ja sunnuntain juhlassa tunnelma oli jo vähän lässähtänyt? Nyt tänä keväänä tunnelmaa riitti hyvin vielä sunnuntainakin?

Asiaan varmaan jollain tavalla vaikutti sekin että mielestäni Pedro vai mikä tämän kevään juontajan nimi onkaan niin veti paremmin show:n kuin keväällä 2006 Joksi Jaakkola.

Ja näkyy nyt fiiliksessä kuinka on tänään ollut ihan eri draivi hakea töitä kuin viime viikolla oli. Viime viikolla ei malttanut oikein keskittyä työn hakuun vaan focus oli juhlimisessa mutta nyt isommat juhlinnat alkavat olemaan takanapäin ja löytyy ihan eri tavalla intoa hakea töitäkin ja keskittyä muuhunkin taas kuin juhlimiseen.

Limsaa täällä vaan alkanut menemään iso määrä. Koskaan ei ole hyvä vaan sitten kun on ollut raittiina jo kaksi vuotta, pelaamatta rahapelejä jo kaksi kuukautta niin nyt sitten alkanut tulemaan uusi huolen aihe tuosta että juonko limonadia jo vähän liikaakin? Viikonloppuna join limsaa ja nyt tänään hain Lidlistä taas kuusi 0,5 litran limsapulloa. Mutta olihan tuo törkyhalpaakin mutta kuitenkin ihan hyvää. Kun maksoin osan limonadista panttirahoilla niin limsasta maksettavaa jäi vain vähän yli 2 euroa.

Mutta kai sitä nyt pitää kävelylenkille lähteä niin ehtii palaamaan ennen Suomen pelilähetyksen alkua. Cmorellahan lätkä alkaa jo noin tunnin päästä eli 16.30.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä mieltä täällä ollaan muuten auringon ottamisesta? Jaksaako kiinnostaa vai onko liian tylsää puuhaa etenkin jos ottaa vain aurinkoa eikä tee mitään muuta siinä samassa?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mitä mieltä täällä ollaan muuten auringon ottamisesta? Jaksaako kiinnostaa vai onko liian tylsää puuhaa etenkin jos ottaa vain aurinkoa eikä tee mitään muuta siinä samassa?
Kiinnostaahan se, oheistoiminnan ohella. Vähintään pitää olla kirja mukana. Tiedättekö, ihan sellainen paperinen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuosta ylempää tuli mieleen, että moniko mahtaa nukkua t-paita päällä? Itsestä se on jotenkin nihkeää. Tosin en kyllä peittoakaan juuri koskaan käytä.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen kirjoittanut tänään 69 (heh) viestiä jos oikein laskin ja tämä 70. Onko se paljon vai vähän? Ilmeisesti melko paljon. Tosin tuohon otteluseurantaketjuun varmaan 45.
Tuosta ylempää tuli mieleen, että moniko mahtaa nukkua t-paita päällä? Itsestä se on jotenkin nihkeää. Tosin en kyllä peittoakaan juuri koskaan käytä.
Itse en ikinä nuku t-paidan kanssa, mutta peitto täytyy aina olla. Mieluummin peitto, mutta ei tyynyä, kuin toisinpäin.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En enää ole varma pitikö tuo viestimäärä paikkaansa. Se pitää ainakin paikkansa, että minä menen nyt nukkumaan. Aamulla taas aikainen herätys.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ei jumalauta kun ärsyttää tää uus tuttifrutti karkkimainos. Onko tää nyt uus trendi, että kuiskuttelu ja maiskuttelu saa aikaan jonkun fengshui-efektin aivoissa?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Eikö sen Kakon voittomaali ollu Slovakiaa vastaan tuomarivirhe? Siitä todettiin vain että nyt kävi näin. Nytkö kun Suami kärsikin tuomaritoiminnasta on lähetettävä joku vitun viesti?
 
K

Kiekkokatsoja

Tänään oon ollut töissä, katsonut jääkiekkoa ja syönyt hyvin. Alkoholia en oo ottanut. Ai niin, mun hukkaamani 20e setelikin on löytynyt. Nyt vois nukkua, mutta ei nukuta.
Siinä tärkeimmät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös