Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 313
  • 68 367

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kylmä, kylmä eikä aurinkokaan paista. Viime yöksi harsotin samettiruusut ja asterit kasvihuoneella etteivät palennu. No kolmessa asteessa tuo lämpö näytti käyneen yön aikana alimmillaan. Nyt on viitisen astetta ja kylmältähän tuo on tuntunut.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kylmä, kylmä eikä aurinkokaan paista. Viime yöksi harsotin samettiruusut ja asterit kasvihuoneella etteivät palennu. No kolmessa asteessa tuo lämpö näytti käyneen yön aikana alimmillaan. Nyt on viitisen astetta ja kylmältähän tuo on tuntunut.
Täällä päin ainakin tällä hetkellä aurinko paistaa, kun katsoo tehtaan ikkunasta ulos. Tuulta tosin näyttäisi vähän olevan. Harmi, kun melkein koko viikonlopun satoi.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siirrän yöketjusta.

Palstalle on omien havaintojeni mukaan liittynyt paljon uusia nimimerkkejä tämän vuoden aikana. Useita Kärppä- ja HPK-henkisiä nimimerkkejä sekä toistaiseksi hyvin mieleen jääneet @SMT ja @Ruuhkis. Mä nyt menin ja tägäsin teidät kaksi tähän, ei mulla varsinaista asiaa teille ollut, mikäli hämmästelitte uutta saatua ilmoitusta. Mutta siis, vaikka suurin osa uusista nimimerkeistä ei ilmoitakaan omaa ikäänsä, luulisin vähintään osan tänä keväänä ja viime talvena läpi seulan päässeestä porukasta olevan nuoria, korkeintaan kolmekymppisiä jätkiä. Nuortakin sakkia siis riittää Suomen suosituimman kiekkofoorumin kätköissä. Jos te nyt pähkäilette syytä sille, miksi ihmeessä meikä miettii ja tutkii tämmöisiä, vastaus on uteliaisuus. Mua kiinnostaa, minkä ikäistä uusi palstalle päässyt porukka on. Mutta mua nyt kiinnostaa todella moni muukin asia ja tarkastelen tarkkaavaisena maailmaamme.

Ruuhkis ei tainnut olla nuorempaa sukupolvea, mutta yhtä kaikki, ollut toistaiseksi mieleenpainuvin heppu tämän uuden liittymisaallon tuonnista. Anti palstalle on ollut hyvää ynnä tasokasta, ja se näkyy hänen suosiossaan ja saamissaan tykkäyksissä. Paraikaa luo pohjaa itselleen voimasuhdearvioiden värkkääjänä. Kovaa touhua tehdä sellaista toukokuussa, mutta juuri siksi haluankin nostaa virtuaalikotsaa sille, että sitä viitsii ylipäätään tehdä. Tulen omasta puolestani takaisin aktiivisena kommentoimaan kiekkopuolelle kauden alkaessa, siihen mennessä pidän profiilia yllä täällä sekametelisopassa. Kumpaakin tulee kuitenkin luettua päivittäin, joten mistään uudesta, hyvästä tahi pahasta ei tule jäätyä paitsi.

En minä sentään ikänestoreita ole, enkä edes lähellä palstan todennäköistä keski-ikää, kun mittari näyttää vasta kahtakymmentä seitsemää.

Hyvin pitkään sivusta olen Jatkoaikaa jo seurannut ja keväällä päätin tulla antamaan oman panokseni keskusteluihin. Uutena nimimerkkinä on aina haastavaa lähteä keskusteluihin mukaan, kun taustoja, historiaa tai uskottavuutta ei ensimmäisestä kosketusta pysty rakentamaan ja usein ajattelee, ettei se oma ääni merkitse arvostetuiden nimimerkkien seassa mitään. Todettakoon, että allekirjoitettu on otettu mukaan omiin odotuksiin peilaten vastaan todella hyvin, vaikka usein mielipiteeni melko selvästikin ilmaisen. Tämä ei tietenkään tarkoita toisen olevan väärässä, taikka itseni oikeassa, mutta keskustelun suola ylipäätään on mielipiteiden jakaminen ja niissä pysyminen sekä silmien avaamista myös toisesta mahdollisuudesta. Varsinaisia tykkäyksiä en ole tullut palstalle keräilemään, vaan pidän tätä itselleni "toisena maailmana", missä anonyyminä saan keskustella itselleni niin tärkeästä ja rakkaasta asiasta, jääkiekosta. Ehkä kuitenkin tekstini muoto ja asioiden ilmaisu on sellaista, mihin uppotuu, mikä painuu mieleen ja on helppoa luettavaa on osasyy ihmeellisen monelle tykkäykselle.

Voimasuhteiden toisena pienempänä värkkääjänä, minun on pakko antaa arvostus käyttäjälle @McTorso, joka teki ihan älyttömän työn viime suvena ja jonka arvostuksen ymmärtää vasta, kun itse pyrkii tekemään moista. Joukkueista joita normaalia enemmän seuraa, tulee tekstiä sekä tietoa automaattisesti muistion pohjalle. Joukkueita, jotka ovat minulle jääneet tutkan kantavuuden ulkopuolelle, ovat äärettömän haastavia. Olen kertonut tekevän ennakot omasta tahdostani ja itseäni varten, mutta perfektionismistä kärsivänä haluan antaa samanlaisen panoksen kaikille, eikä vain suurille ja kiinnostaville. Koen jokaisen kannattajan yhtäarvoisena ja myönnettäköön, että koen jopa yllättäviä pienimuotoisia paineita. Mitä tulen kirjoittamaan KooKoosta tai vaikka Jukureissa, kun lähtötilanteen ovat järkevän muotoiseen tekstiin erittäin laihat? Tiedän jokaisen joukkueen kannattajan ainakin hiukan odottavan oman suosikkijoukkueensa ennakkoa, enkä halua tyytyä kirjoittamaan "ei asiaa pudotuspeleihin", koska jokaiselle väittämälle täytyy olla perusteet. Tämän asian suhteen tulee vielä mielenkiintoiset pariviikkoa.

Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen järkeä viesti kiekkoalueiden ulkopuolelle. Tiedän, että minulla olisi annettavaa Vapaan keskustelun puolelle, mutta haluan pysytellä vielä vain jääkiekossa. Kenties joku päivä aktivoidun enemmän ja rohkenen tulla muillekin alueille kirjoittamaan, mutta nyt joudutte kärsimään allekirjoittanutta ainoastaan kiekko keskustelun puolella.

Mukavaa maanantaita arvon @Punamusta!

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siirrän yöketjusta.

En minä sentään ikänestoreita ole, enkä edes lähellä palstan todennäköistä keski-ikää, kun mittari näyttää vasta kahtakymmentä seitsemää.

Hyvin pitkään sivusta olen Jatkoaikaa jo seurannut ja keväällä päätin tulla antamaan oman panokseni keskusteluihin. Uutena nimimerkkinä on aina haastavaa lähteä keskusteluihin mukaan, kun taustoja, historiaa tai uskottavuutta ei ensimmäisestä kosketusta pysty rakentamaan ja usein ajattelee, ettei se oma ääni merkitse arvostetuiden nimimerkkien seassa mitään. Todettakoon, että allekirjoitettu on otettu mukaan omiin odotuksiin peilaten vastaan todella hyvin, vaikka usein mielipiteeni melko selvästikin ilmaisen. Tämä ei tietenkään tarkoita toisen olevan väärässä, taikka itseni oikeassa, mutta keskustelun suola ylipäätään on mielipiteiden jakaminen ja niissä pysyminen sekä silmien avaamista myös toisesta mahdollisuudesta. Varsinaisia tykkäyksiä en ole tullut palstalle keräilemään, vaan pidän tätä itselleni "toisena maailmana", missä anonyyminä saan keskustella itselleni niin tärkeästä ja rakkaasta asiasta, jääkiekosta. Ehkä kuitenkin tekstini muoto ja asioiden ilmaisu on sellaista, mihin uppotuu, mikä painuu mieleen ja on helppoa luettavaa on osasyy ihmeellisen monelle tykkäykselle.

Voimasuhteiden toisena pienempänä värkkääjänä, minun on pakko antaa arvostus käyttäjälle @McTorso, joka teki ihan älyttömän työn viime suvena ja jonka arvostuksen ymmärtää vasta, kun itse pyrkii tekemään moista. Joukkueista joita normaalia enemmän seuraa, tulee tekstiä sekä tietoa automaattisesti muistion pohjalle. Joukkueita, jotka ovat minulle jääneet tutkan kantavuuden ulkopuolelle, ovat äärettömän haastavia. Olen kertonut tekevän ennakot omasta tahdostani ja itseäni varten, mutta perfektionismistä kärsivänä haluan antaa samanlaisen panoksen kaikille, eikä vain suurille ja kiinnostaville. Koen jokaisen kannattajan yhtäarvoisena ja myönnettäköön, että koen jopa yllättäviä pienimuotoisia paineita. Mitä tulen kirjoittamaan KooKoosta tai vaikka Jukureissa, kun lähtötilanteen ovat järkevän muotoiseen tekstiin erittäin laihat? Tiedän jokaisen joukkueen kannattajan ainakin hiukan odottavan oman suosikkijoukkueensa ennakkoa, enkä halua tyytyä kirjoittamaan "ei asiaa pudotuspeleihin", koska jokaiselle väittämälle täytyy olla perusteet. Tämän asian suhteen tulee vielä mielenkiintoiset pariviikkoa.

Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen järkeä viesti kiekkoalueiden ulkopuolelle. Tiedän, että minulla olisi annettavaa Vapaan keskustelun puolelle, mutta haluan pysytellä vielä vain jääkiekossa. Kenties joku päivä aktivoidun enemmän ja rohkenen tulla muillekin alueille kirjoittamaan, mutta nyt joudutte kärsimään allekirjoittanutta ainoastaan kiekko keskustelun puolella.

Mukavaa maanantaita arvon @Punamusta!
Oho minutkin näköjään mainittu tuossa @Punamusta :n viestissä. Meni ihan ohi, kun aamulla tarkistin nuo hälytykset.

Huomasin, että olemme liittyneet samana päivänä, mutta kun vertaa viestien laatua, sinä olet paljon edellä. Varsinkin voimasuhde arvioisi ovat mukavaa luettavaa. Minä lähinnä vain kirjoittelen mitä mieleen tulee, varsinkin noihin otteluseurantoihin. Hieman jo pelolla odotan, kun TPS taas pelaa ja joku viesti menee minulla tunteisiin. Todennäköisesti en pysty hillitsemään itseäni. No se on sen ajan murhe sitten.

Itsekin olen lukenut jo monta vuotta palstaa ja monesti miettinyt liittymistä. Keväällä päätin sen tehdä, kun koulukin oli loppumassa. Onhan tänne ihan mukavaa kirjoitella näitä omia ajatuksia.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Täällä päin ainakin tällä hetkellä aurinko paistaa, kun katsoo tehtaan ikkunasta ulos.
Kyllähän täälläkin alkoi aamupäivän aikana aurinko paistaa ja lämpötilakin nousi neljääntoista asteeseen. Oikein leppoisa ulkoilukeli on nyt...

(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En jaksa kirjoittaa tästä asiasta enää HPK-osioon mutta olenkohan ainut jonka mielestä tämän kevään virallinen mestaruusjuhla Hämeenlinnan torilla oli tunnelmaltaan ja varmaan muutenkin parempi kuin kevään 2006 vastaava juhla?

Muistan kuinka minulle jäi 2006 sunnuntain juhlista vähän sellainen fiilis että riehakkaammat juhlat olivat silloin lauantaina ja sunnuntain juhlassa tunnelma oli jo vähän lässähtänyt? Nyt tänä keväänä tunnelmaa riitti hyvin vielä sunnuntainakin?

Asiaan varmaan jollain tavalla vaikutti sekin että mielestäni Pedro vai mikä tämän kevään juontajan nimi onkaan niin veti paremmin show:n kuin keväällä 2006 Joksi Jaakkola.

Ja näkyy nyt fiiliksessä kuinka on tänään ollut ihan eri draivi hakea töitä kuin viime viikolla oli. Viime viikolla ei malttanut oikein keskittyä työn hakuun vaan focus oli juhlimisessa mutta nyt isommat juhlinnat alkavat olemaan takanapäin ja löytyy ihan eri tavalla intoa hakea töitäkin ja keskittyä muuhunkin taas kuin juhlimiseen.

Limsaa täällä vaan alkanut menemään iso määrä. Koskaan ei ole hyvä vaan sitten kun on ollut raittiina jo kaksi vuotta, pelaamatta rahapelejä jo kaksi kuukautta niin nyt sitten alkanut tulemaan uusi huolen aihe tuosta että juonko limonadia jo vähän liikaakin? Viikonloppuna join limsaa ja nyt tänään hain Lidlistä taas kuusi 0,5 litran limsapulloa. Mutta olihan tuo törkyhalpaakin mutta kuitenkin ihan hyvää. Kun maksoin osan limonadista panttirahoilla niin limsasta maksettavaa jäi vain vähän yli 2 euroa.

Mutta kai sitä nyt pitää kävelylenkille lähteä niin ehtii palaamaan ennen Suomen pelilähetyksen alkua. Cmorellahan lätkä alkaa jo noin tunnin päästä eli 16.30.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä mieltä täällä ollaan muuten auringon ottamisesta? Jaksaako kiinnostaa vai onko liian tylsää puuhaa etenkin jos ottaa vain aurinkoa eikä tee mitään muuta siinä samassa?

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mitä mieltä täällä ollaan muuten auringon ottamisesta? Jaksaako kiinnostaa vai onko liian tylsää puuhaa etenkin jos ottaa vain aurinkoa eikä tee mitään muuta siinä samassa?
Kiinnostaahan se, oheistoiminnan ohella. Vähintään pitää olla kirja mukana. Tiedättekö, ihan sellainen paperinen.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuosta ylempää tuli mieleen, että moniko mahtaa nukkua t-paita päällä? Itsestä se on jotenkin nihkeää. Tosin en kyllä peittoakaan juuri koskaan käytä.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen kirjoittanut tänään 69 (heh) viestiä jos oikein laskin ja tämä 70. Onko se paljon vai vähän? Ilmeisesti melko paljon. Tosin tuohon otteluseurantaketjuun varmaan 45.
Tuosta ylempää tuli mieleen, että moniko mahtaa nukkua t-paita päällä? Itsestä se on jotenkin nihkeää. Tosin en kyllä peittoakaan juuri koskaan käytä.
Itse en ikinä nuku t-paidan kanssa, mutta peitto täytyy aina olla. Mieluummin peitto, mutta ei tyynyä, kuin toisinpäin.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En enää ole varma pitikö tuo viestimäärä paikkaansa. Se pitää ainakin paikkansa, että minä menen nyt nukkumaan. Aamulla taas aikainen herätys.

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ei jumalauta kun ärsyttää tää uus tuttifrutti karkkimainos. Onko tää nyt uus trendi, että kuiskuttelu ja maiskuttelu saa aikaan jonkun fengshui-efektin aivoissa?

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Eikö sen Kakon voittomaali ollu Slovakiaa vastaan tuomarivirhe? Siitä todettiin vain että nyt kävi näin. Nytkö kun Suami kärsikin tuomaritoiminnasta on lähetettävä joku vitun viesti?

K

Kiekkokatsoja

Tänään oon ollut töissä, katsonut jääkiekkoa ja syönyt hyvin. Alkoholia en oo ottanut. Ai niin, mun hukkaamani 20e setelikin on löytynyt. Nyt vois nukkua, mutta ei nukuta.
Siinä tärkeimmät.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä mieltä täällä ollaan muuten auringon ottamisesta?
Mälsää hommaa. Joskus olen ollut ottavinaan aurinkoa kirjaa lukien mutta se on lähinnä hetkittäinen huvi ja kohta kyllästyn huonoon asentoon ja liian porottavaan aurinkoon. Eli ei ole minun juttu eikä minuun oikein aurinko tartu mutta onneksi en myöskään pala helposti.

Tuosta ylempää tuli mieleen, että moniko mahtaa nukkua t-paita päällä?
Nukun alasti. Peitto pitää olla ja pidän melko raskaista peitoista joihin on ihana kääriytyä.

Nyt vois nukkua, mutta ei nukuta.
Hyvää yötä! Netti kiinni, simmut umpeen ja kauniita unia. Minua vaivaa tuo nukuttamattomuus vähän väliä ja tarvitsen yleensä puolisen tuntia rauhoituakseni uneen. Eikä sitä tietty auta tämä minun "jatkoaikailu" pitkälle yöhön.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Punamusta sä oot oot tollanen nuorukainen. Mä pidän kirjaa tuossa yöpöydällä. Sitä mä luen. On siinä kännykkäkin. Se on hiljaisella.

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Nukkumaan mennessähän sitä aina alkaa tekemistä keksiä. Joskus iltaysin aikaan alkaa jotain puuhaamaan ja sitten koittaakin aamu. Tosin, unettomuus nyt on piinannut kuukausia. Tunti - pari unta ja loppuaika menee murheissa velloessa. Sammuminen toki asia erikseen.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olenko koskaan kertonut miten tapasin mieheni. Oli synkkä ja myrskyinen yö... tai ei se tainnut ollakaan. Olin kupittanut kotona enkä vieläkään tiedä miksi lähdin keskustaan kun minulla oli vielä juotavaa jääkaapissa (tykkäsin juoda yksin kotona). Lähdin vaan dösällä katsomaan maailmaa. Päädyin public corneriin ja siellä oli aikalailla pöydät täynnä. Löysin juomani kanssa pöydän jossa oli yksi tuoli vapaana ja sain luvan istua. Juttelin tyyppien kanssa mutta parhaiten tulin juttuun vierustoverini kanssa. Lopulta päädyimme työpaikalleni harrastamaan seksiä. Mies lähti taksilla kotiin, itse torkuin työpaikallani kunnes eka bussi lähti kotiini. Olin antanut miehelle puhelinnumeroni ja monien viestien jälkeen alettiin tapailla. No kaikki ei mennyt putkeen ja suhteemme hiipui. Myöhemmin tavattiin uudelleen ja löydettiin yhteinen sävel uudelleen. Sillä tiellä ollaan. Kuulostaa vähän ontolta mutta yhdessä ollaan ja rakastetaan.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tottahan tämä, kännykkäänkin on tullut kasvettua kiinni, vaikka yritänkin silloin tällöin olla enemmän erossa siitä. Painosanalla yritän. Meikä luki koulutehtävää varten yhden suomalaisen dekkarin viime talvena ja se koukutti minut aidosti. Harmitti, kun lopulta pääsin kirjan loppuun, sitä olisi ollut mukavaa jatkaa vielä enemmänkin. Toivottavasti joskus tulee koettua toinenkin vastaavanlainen lukukokemus.
Mene kirjastoon, se on sellainen laitos jossa saa ilmaiseksi lainata haluamansa kirjan, ja kun kirja on loppu, se palautetaan sinne samaan laitokseen ja samalla voi ottaa uuden kirjan mukaan. Niitä saa myös ottaa monta mukaan kerralla.
Siellä kirjastossa on sellainen ihminen joka sitä hoitaa ja tietää kaiken niistä kirjoista. Minun nuoruudessani se oli kirjastotäti tai -setä, nykyään se on kirjastonhoitaja tai kirjastohenkilö tai jotain vastaavaa, ihan elävä ja hengittävä kuitenkin. Siltä kysyt sen saman kirjailijan jonka kirjan luit, jotain toista kirjaa. Hän osaa myös kertoa sinulle samankaltaisia kirjoja joista saattaisit pitää.
Jos kaihdat ihmiskontaktia, niin siellä kirjastossa on myös sellainen ATK-pääte, josta voi hakusanoilla etsiä haluamaansa kirjaa, tahi sitten haluamansa kirjailijan kirjoja.
Kirjastossa tarvittiin minun nuoruudessani kirjastokortti, jotta niitä kirjoja sai lainata. Nykyään kai onnistuu jollain hipaisupuhelinsovelluksella, en tiedä, minä käytän vieläkin sitä 1991 minulle annettua korttia

Iloisia lukuhetkiä!

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kumma miten jotkut baarista löytää kunnon suhteita. Yleensä se on se yhen illan hurma ja heippa. Joskus toki kaupungilla näkee jonkun naisen, jota ei ilman vaatteita meinaa tunnistaa. Sitten kumpikin painaa katseensa alas, eikä ole tuntevinaan.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mene kirjastoon, se on sellainen laitos jossa saa ilmaiseksi lainata haluamansa kirjan, ja kun kirja on loppu, se palautetaan sinne samaan laitokseen ja samalla voi ottaa uuden kirjan mukaan. Niitä saa myös ottaa monta mukaan kerralla.
Siellä kirjastossa on sellainen ihminen joka sitä hoitaa ja tietää kaiken niistä kirjoista. Minun nuoruudessani se oli kirjastotäti tai -setä, nykyään se on kirjastonhoitaja tai kirjastohenkilö tai jotain vastaavaa, ihan elävä ja hengittävä kuitenkin. Siltä kysyt sen saman kirjailijan jonka kirjan luit, jotain toista kirjaa. Hän osaa myös kertoa sinulle samankaltaisia kirjoja joista saattaisit pitää.
Multakin kirjastossa joskus kysyttiin mitä suosittelen tms. Siis suunnilleen Aku Ankkaa vaan lukenut, heh. Mutta joo nykyään kirjastoista saa vaikka mitä. Sähkömittareita, porakoneita, suksia jne. Ja Helsingin uusi keskuskirjasto on suunnilleen joku hengailu ja harrastuspaikka.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy