Kylmä, kylmä eikä aurinkokaan paista. Viime yöksi harsotin samettiruusut ja asterit kasvihuoneella etteivät palennu. No kolmessa asteessa tuo lämpö näytti käyneen yön aikana alimmillaan. Nyt on viitisen astetta ja kylmältähän tuo on tuntunut.
Täällä päin ainakin tällä hetkellä aurinko paistaa, kun katsoo tehtaan ikkunasta ulos. Tuulta tosin näyttäisi vähän olevan. Harmi, kun melkein koko viikonlopun satoi.Kylmä, kylmä eikä aurinkokaan paista. Viime yöksi harsotin samettiruusut ja asterit kasvihuoneella etteivät palennu. No kolmessa asteessa tuo lämpö näytti käyneen yön aikana alimmillaan. Nyt on viitisen astetta ja kylmältähän tuo on tuntunut.
Palstalle on omien havaintojeni mukaan liittynyt paljon uusia nimimerkkejä tämän vuoden aikana. Useita Kärppä- ja HPK-henkisiä nimimerkkejä sekä toistaiseksi hyvin mieleen jääneet @SMT ja @Ruuhkis. Mä nyt menin ja tägäsin teidät kaksi tähän, ei mulla varsinaista asiaa teille ollut, mikäli hämmästelitte uutta saatua ilmoitusta. Mutta siis, vaikka suurin osa uusista nimimerkeistä ei ilmoitakaan omaa ikäänsä, luulisin vähintään osan tänä keväänä ja viime talvena läpi seulan päässeestä porukasta olevan nuoria, korkeintaan kolmekymppisiä jätkiä. Nuortakin sakkia siis riittää Suomen suosituimman kiekkofoorumin kätköissä. Jos te nyt pähkäilette syytä sille, miksi ihmeessä meikä miettii ja tutkii tämmöisiä, vastaus on uteliaisuus. Mua kiinnostaa, minkä ikäistä uusi palstalle päässyt porukka on. Mutta mua nyt kiinnostaa todella moni muukin asia ja tarkastelen tarkkaavaisena maailmaamme.
Ruuhkis ei tainnut olla nuorempaa sukupolvea, mutta yhtä kaikki, ollut toistaiseksi mieleenpainuvin heppu tämän uuden liittymisaallon tuonnista. Anti palstalle on ollut hyvää ynnä tasokasta, ja se näkyy hänen suosiossaan ja saamissaan tykkäyksissä. Paraikaa luo pohjaa itselleen voimasuhdearvioiden värkkääjänä. Kovaa touhua tehdä sellaista toukokuussa, mutta juuri siksi haluankin nostaa virtuaalikotsaa sille, että sitä viitsii ylipäätään tehdä. Tulen omasta puolestani takaisin aktiivisena kommentoimaan kiekkopuolelle kauden alkaessa, siihen mennessä pidän profiilia yllä täällä sekametelisopassa. Kumpaakin tulee kuitenkin luettua päivittäin, joten mistään uudesta, hyvästä tahi pahasta ei tule jäätyä paitsi.
Oho minutkin näköjään mainittu tuossa @Punamusta :n viestissä. Meni ihan ohi, kun aamulla tarkistin nuo hälytykset.Siirrän yöketjusta.
En minä sentään ikänestoreita ole, enkä edes lähellä palstan todennäköistä keski-ikää, kun mittari näyttää vasta kahtakymmentä seitsemää.
Hyvin pitkään sivusta olen Jatkoaikaa jo seurannut ja keväällä päätin tulla antamaan oman panokseni keskusteluihin. Uutena nimimerkkinä on aina haastavaa lähteä keskusteluihin mukaan, kun taustoja, historiaa tai uskottavuutta ei ensimmäisestä kosketusta pysty rakentamaan ja usein ajattelee, ettei se oma ääni merkitse arvostetuiden nimimerkkien seassa mitään. Todettakoon, että allekirjoitettu on otettu mukaan omiin odotuksiin peilaten vastaan todella hyvin, vaikka usein mielipiteeni melko selvästikin ilmaisen. Tämä ei tietenkään tarkoita toisen olevan väärässä, taikka itseni oikeassa, mutta keskustelun suola ylipäätään on mielipiteiden jakaminen ja niissä pysyminen sekä silmien avaamista myös toisesta mahdollisuudesta. Varsinaisia tykkäyksiä en ole tullut palstalle keräilemään, vaan pidän tätä itselleni "toisena maailmana", missä anonyyminä saan keskustella itselleni niin tärkeästä ja rakkaasta asiasta, jääkiekosta. Ehkä kuitenkin tekstini muoto ja asioiden ilmaisu on sellaista, mihin uppotuu, mikä painuu mieleen ja on helppoa luettavaa on osasyy ihmeellisen monelle tykkäykselle.
Voimasuhteiden toisena pienempänä värkkääjänä, minun on pakko antaa arvostus käyttäjälle @McTorso, joka teki ihan älyttömän työn viime suvena ja jonka arvostuksen ymmärtää vasta, kun itse pyrkii tekemään moista. Joukkueista joita normaalia enemmän seuraa, tulee tekstiä sekä tietoa automaattisesti muistion pohjalle. Joukkueita, jotka ovat minulle jääneet tutkan kantavuuden ulkopuolelle, ovat äärettömän haastavia. Olen kertonut tekevän ennakot omasta tahdostani ja itseäni varten, mutta perfektionismistä kärsivänä haluan antaa samanlaisen panoksen kaikille, eikä vain suurille ja kiinnostaville. Koen jokaisen kannattajan yhtäarvoisena ja myönnettäköön, että koen jopa yllättäviä pienimuotoisia paineita. Mitä tulen kirjoittamaan KooKoosta tai vaikka Jukureissa, kun lähtötilanteen ovat järkevän muotoiseen tekstiin erittäin laihat? Tiedän jokaisen joukkueen kannattajan ainakin hiukan odottavan oman suosikkijoukkueensa ennakkoa, enkä halua tyytyä kirjoittamaan "ei asiaa pudotuspeleihin", koska jokaiselle väittämälle täytyy olla perusteet. Tämän asian suhteen tulee vielä mielenkiintoiset pariviikkoa.
Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen järkeä viesti kiekkoalueiden ulkopuolelle. Tiedän, että minulla olisi annettavaa Vapaan keskustelun puolelle, mutta haluan pysytellä vielä vain jääkiekossa. Kenties joku päivä aktivoidun enemmän ja rohkenen tulla muillekin alueille kirjoittamaan, mutta nyt joudutte kärsimään allekirjoittanutta ainoastaan kiekko keskustelun puolella.
Mukavaa maanantaita arvon @Punamusta!
Kyllähän täälläkin alkoi aamupäivän aikana aurinko paistaa ja lämpötilakin nousi neljääntoista asteeseen. Oikein leppoisa ulkoilukeli on nyt...Täällä päin ainakin tällä hetkellä aurinko paistaa, kun katsoo tehtaan ikkunasta ulos.
Joo, meni vähän vituiksi. No onneksi saivat Joonakselle jostain kartat kaivettua ja taitaa olla ihan oikeat kartatkin.No nyt tämä uutislähetys meni paperista lukemiseksi. Ei kai se haittaa.
Kiinnostaahan se, oheistoiminnan ohella. Vähintään pitää olla kirja mukana. Tiedättekö, ihan sellainen paperinen.Mitä mieltä täällä ollaan muuten auringon ottamisesta? Jaksaako kiinnostaa vai onko liian tylsää puuhaa etenkin jos ottaa vain aurinkoa eikä tee mitään muuta siinä samassa?
Itse en ikinä nuku t-paidan kanssa, mutta peitto täytyy aina olla. Mieluummin peitto, mutta ei tyynyä, kuin toisinpäin.Tuosta ylempää tuli mieleen, että moniko mahtaa nukkua t-paita päällä? Itsestä se on jotenkin nihkeää. Tosin en kyllä peittoakaan juuri koskaan käytä.
Mälsää hommaa. Joskus olen ollut ottavinaan aurinkoa kirjaa lukien mutta se on lähinnä hetkittäinen huvi ja kohta kyllästyn huonoon asentoon ja liian porottavaan aurinkoon. Eli ei ole minun juttu eikä minuun oikein aurinko tartu mutta onneksi en myöskään pala helposti.Mitä mieltä täällä ollaan muuten auringon ottamisesta?
Nukun alasti. Peitto pitää olla ja pidän melko raskaista peitoista joihin on ihana kääriytyä.Tuosta ylempää tuli mieleen, että moniko mahtaa nukkua t-paita päällä?
Hyvää yötä! Netti kiinni, simmut umpeen ja kauniita unia. Minua vaivaa tuo nukuttamattomuus vähän väliä ja tarvitsen yleensä puolisen tuntia rauhoituakseni uneen. Eikä sitä tietty auta tämä minun "jatkoaikailu" pitkälle yöhön.Nyt vois nukkua, mutta ei nukuta.
Mene kirjastoon, se on sellainen laitos jossa saa ilmaiseksi lainata haluamansa kirjan, ja kun kirja on loppu, se palautetaan sinne samaan laitokseen ja samalla voi ottaa uuden kirjan mukaan. Niitä saa myös ottaa monta mukaan kerralla.Tottahan tämä, kännykkäänkin on tullut kasvettua kiinni, vaikka yritänkin silloin tällöin olla enemmän erossa siitä. Painosanalla yritän. Meikä luki koulutehtävää varten yhden suomalaisen dekkarin viime talvena ja se koukutti minut aidosti. Harmitti, kun lopulta pääsin kirjan loppuun, sitä olisi ollut mukavaa jatkaa vielä enemmänkin. Toivottavasti joskus tulee koettua toinenkin vastaavanlainen lukukokemus.
Multakin kirjastossa joskus kysyttiin mitä suosittelen tms. Siis suunnilleen Aku Ankkaa vaan lukenut, heh. Mutta joo nykyään kirjastoista saa vaikka mitä. Sähkömittareita, porakoneita, suksia jne. Ja Helsingin uusi keskuskirjasto on suunnilleen joku hengailu ja harrastuspaikka.Mene kirjastoon, se on sellainen laitos jossa saa ilmaiseksi lainata haluamansa kirjan, ja kun kirja on loppu, se palautetaan sinne samaan laitokseen ja samalla voi ottaa uuden kirjan mukaan. Niitä saa myös ottaa monta mukaan kerralla.
Siellä kirjastossa on sellainen ihminen joka sitä hoitaa ja tietää kaiken niistä kirjoista. Minun nuoruudessani se oli kirjastotäti tai -setä, nykyään se on kirjastonhoitaja tai kirjastohenkilö tai jotain vastaavaa, ihan elävä ja hengittävä kuitenkin. Siltä kysyt sen saman kirjailijan jonka kirjan luit, jotain toista kirjaa. Hän osaa myös kertoa sinulle samankaltaisia kirjoja joista saattaisit pitää.