Suurimmaksi osaksi joo.
Ootko miettinyt sitä, kun maailman saastumisen vuoksi, yritetään vaikuttaa siihen, mitä syömme.
Ite hieman tottumuksiani muokkaan terveellisemmäksi terveyssyistä, mutta en halua että siinä mua määrältäisi. Syön toki jo nyt varsin terveellisesti, yleensä. Verikokeissakin sain kehuja. Tosin nyt on varaa hieman taas renttuilla.
Okei haet siis vähän syvällisyyttä mukaan. Jos rehellinen olen, niin saastumisen kannalta en ole ajatellut. Ruuan eettisyyttä sen sijaan olen ajatellut, eli eläintuotannon kannalta. Ja mielestäni on hyvä, että asioista puhutaan ja tuodaan myös kuluttajan kannalta ikäviäkin asioita esiin ja julki. Saapahan sitten jokainen tehdä valintoja omantuntonsa mukaan. Omiin kulutustottumuuksiini tuolla ei ole ollut, ainakaan toistaiseksi vaikutusta. Toki kun kaupassa lataan kärryihin jauhelihaa ja broileria, niin välillä tunnen pientä pistoa sydämmessä ja mietin, että missäköhän olosuhteissa nämäkin veijarit oli kasvatettu.
Summasummarum. Mielestäni on hyvä, että kulutustottumuuksiimme yritetään vaikuttaa ja viedä niitä kestävämpään suuntaan. Kunhan se tapahtuu valistuksen ja tiedon lisäämisen kautta eikä holhoamisen kautta.