Jokaisella Antabus toimii vähän omalla laillaan, mutta pieni alkoholimäärä ei välttämättä ole ongelma. Esim. jokin karamelli, ehtoollisviini tai mitä niitä on. Runebergintorttu. Uskaltaisin sanoa, että anna mennä, syö vapaasti. Ovathan ne loistavan makuisiakin.
No ostin nyt kuusi kappaletta Runebergin torttuja. Valmistajana näillä on kaikilla sama eli Leivon. Näissä on valmistuksessa käytetty kyllä arrakki aromia mutta käsittääkseni se ei ole varsinaista alkoholia? Varsinaista alkoholia näissä ei ole yhtään.
Että kyllä näitä varmaan pystyn syömään. Sitä vaan että olivathan nämä tortut melko kalliita mutta kai sitä välillä voi tuhlata rahaa kunhan sitä ei ota tavaksi.
Töissä kun puhuin tästä että käytän antabusta ja en välttämättä uskalla syödä noita tavallisia Runebergin torttuja niin antoivat minun ottaa tortut erityisruokavaliolinjastosta, niissä tortuissa ei ollut leivonnassa käytetty mitään alkoholiin edes viittaavaa ja se oli hyvä juttu.
Vähän ikävää tämä tällainen on kun pitää olla tarkkana ettei syö ja juo mitään alkoholia ja kuitenkin mieli tekee syödä nyt näitä Runebergin torttujakin. Varsinaista alkoholia tekee kanssa mieli juoda joskus, etenkin kännejä on välillä ikävä mutta sen nyt käsittääkin ettei sitä alkoholia kannata minun juoda.
@Iisoppi Olisihan näitä Runebergin torttuja voinut itsekin leipoa mutta laiskuus kai vaivasi. No laskiaispullat on kyllä jo pakkokin leipoa itse, kaupan pullat kun on mauttomia. Kaupan Runebergin tortut nyt on vielä hyviäkin.
Ikävä kyllä tässäkin tapauksessa äitiä joka leipoi joka vuosi itse aina Runebergin tortut. Ne oli herkullisia.