Pöntöllä tässä istun. Koitan pyyhkiä, mutta kissani Rufus näykkii koko ajan jalkojani sen verran kivuliaasti, ettei tästä tule mitään! En saa pyllyäni puhtaaksi! Olen pöntön vanki! Pevkele!
Syyttäisin painovoima perhanaa. Kun se vetää sitä lunta niin innolla puoleensa että vauhti nousee. Eikä se kova vauhti vaan äkkipysäys kun maa tulee vastaan. Tiiviistyyhän siinä hennompikin lumi kun jysähtää vauhdilla maahan. Ja kyllä kokemusta on katolta pudoteltujen lumien siirtämisestä... Kovaa hommaa kyllä.Vaikka sanoin, että "sitten oli helppo siirtää pudotetut lumet", niin jokainen joka on joskus pudottanut lumia ja siivonnut jälkensä tietää, että se on oikeasti kaikkea muuta kuin helppoa. Se katolla ollut kevyt pakkaslumi kun jostain syystä matkalla maahan tiivistyy todella kovaksi valkoiseksi perkeleeksi jota ei niin vain siirrelläkään enää maassa. En tiedä mistä moinen johtuu, fysiikasta tai kemiasta.
Haluan tässä vaiheessa kautta tuoda esiin sen tosiasian, että olen kirjoittanut kaikki 1659 viestiäni selvin päin. Tämä on 1660:s viestini. Kirjoitan myös tämän selvin päin.
Syyttäisin painovoima perhanaa. Kun se vetää sitä lunta niin innolla puoleensa että vauhti nousee. Eikä se kova vauhti vaan äkkipysäys kun maa tulee vastaan. Tiiviistyyhän siinä hennompikin lumi kun jysähtää vauhdilla maahan. Ja kyllä kokemusta on katolta pudoteltujen lumien siirtämisestä... Kovaa hommaa kyllä.
Hyvä vilperi. Perjantai tosiaan paras päivä, kun viikonloppu edessä. Hyvin hoidat hommat, voimia ja uskoa tulevaan. Jatka näitä, mukava lukea, kun joku vielä jaksaa ja toivoo. Tsemppiä!Taas on viikon yksi parhaimpia ellei paras päivä eli perjantai. Näin kun on arkipäivät töissä ja viikonloput vapaalla niin perjantai on aika kiva päivä. Silloin viikonloppu on vasta edessäpäin ja alkamassa. Toki lauantai on luultavammin vielä kivempi päivä, kun se on vapaapäivä. Sunnuntaina on toki vielä myös vapaapäivä mutta silloin sitä alkaa olemaan jo ajatukset hiukan edessä päin olevassa työviikossa.
Minulla on kohta jo kuukausi sitä työkokeilua takana. Olen kyllä ollut varsin tyytyväinen työkokeilupaikkaan ja olen viihtynyt "töissä". Ja varmaan työtkin on sujunut ihan ok ainakin, ainakin keittiön apupäällikkö antoi tässä viikolla positiivista palautettakin jo ja kertoi että toimiani täällä on kehuttu ja että olen taitava.
Vähän väsynyt vain tällä hetkellä, onhan taas yksi työkokeiluviikko takana. Tällä viikolla olin taas ruoan jakeluhommissa. Alun työvuorosta hoidin joka päivä tiskiosastoa ja loppupäivän vaihtelin ruokapakkeja sitä mukaan kuin ne tyhjentyivät.
Tuo on aika hektinen homma välillä kun syöjiä voi tulla isoissakin ryppäissä ja tänäänkin pakit tyhjenivät nopeasti kun ruokana oli kananuggetteja. Tänään syöjiä tuolla ruokalassa kävi sellaiset 650. Kyllä siinä töitä saa tehdä ihan tosissaan.
Mutta työt on alkanut sujumaan salin puolellakin jo ihan hyvin. Vaikka alkuun tuntui asiat ja systeemit mahdottomilta oppia.
Mutta nyt on kuitenkin alkanut viikonloppuvapaa. Tälläkään kertaa en tee mitään erikoista vapaallani vaan aika pitkälti tulee seurattua urheilua viikonlopun ajan kun nuo Viasatinkin kolme urheilukanavaa näkyvät ilmaiseksi viikonlopun ajan.
Eilen oli pienen erään joukon illanistujaiset, johon oli kutsuttu erään pienen joukon jäseniä. No, siellä sitten esittäydyttiin vuorotellen ja kerrottiin suunnitelmistamme erääseen pieneen joukkoon liittyen. Kaikki meni hyvin, kunnes tämä yksi omalla vuorollaan alkoi juputtaa, ettei hän itse asiassa ole sitoutunut mihinkään ja häntä hämmästyttää nyt kovin, että hänet on tällaiseen liitetty. Tuli kuitenkin paikalle ja paljon oltiin liittymisestä keskusteltu. Tässä lopputulos. Teki mieli lyödä. No, kaveri pelasi sitten kerralla itsensä ulos eräästä pienestä joukosta.
Avautuu nimimerkki "Mistä saa aseen"
Nyt on varmistunut AMK-tyttöjen tapaamisaika saunaillan merkeissä. Joka vuosi tavataan ja pamistaan läpi elämän meno. Meistä likoista tuli aika tiivis joukko kun yhdessä opiskeltiin insinööreiksi, autettiin toisiamme ja tehtiin juttuja yhdessä. Me likat oltiin kaikki Lahdesta tai läheltä emmekä ole sen kauemmaksi kukaan edennyt. Varmaan nyt likkojan illassa mietitään koko luokan yhteistä luokkakokousta kun viimeisestä on muutama vuosi. Kiva on taas kuulla miten muilla menee.
No meillä on yksi likka joka on sellainen järjestelijä. Sieltä tulee viestiä että nyt olisi aika tyttöjen illalle ja kyselyä että mikä ilta sopisi. Kun sopiva ilta löytyy niin meidän järjestelijä etsii sopivan paikan saunaillalle. En tiedä kokeeko hän tämän järjestämisen taakaksi mutta itse sanoo että on vaan kiva järjestellä. Ilman häntä me emme tapaisi vaikka meillä onkin aina kivaa yhdessä. Ja välillä sitten tyttöjen illassa mietitään että voisi pyytää poikiakin Lahteen ja muistella menneitä ja kertoa nykyhetkestä.Se on toki hyvä, jos on ollut tiivis porukka johon on pidetty yhteyksiä säännöllisesti ja joiden kanssa jaksaa edelleen olla, kuten sinun tapauksessasi. Sellainen on eri asia kuin vähän väkinäiset luokkakokoukset joista porukka haluaa lähinnä vain pois jos on paikalle tullut.
Sunnuntaina on toki vielä myös vapaapäivä mutta silloin sitä alkaa olemaan jo ajatukset hiukan edessä päin olevassa työviikossa.
Meistä likoista tuli aika tiivis joukko kun yhdessä opiskeltiin insinööreiksi, autettiin toisiamme ja tehtiin juttuja yhdessä.
En tiedä kokeeko hän tämän järjestämisen taakaksi mutta itse sanoo että on vaan kiva järjestellä.
Oliko tuon kaverin nimi kenties Börje Börgelsson?
Tota, jos ei maistu, ni paljollako myyt? Voisin satkun heittää. Saat viiskybää lisää jos jotenkin saat näyttään sen siltä kun 11 äjjää olis runkannu siihen... Kaverille veisin.Saakohan pizzerian haastaa oikeuteen? Aloin skruudaamaan, mut safka näyttää siltä kun 10 äijää ois runkannut mällit siihen.
Maistellaan..
Tässä oliskiin salattuihin elämiin uusi juonen käänne. 10 äijää koittaa runkata, mutta yhtäkkiä tuleekin yhdestoista.Saat viiskybää lisää jos jotenkin saat näyttään sen siltä kun 11 äjjää olis runkannu siihen... Kaverille veisin.
Japaniassa olis varmaan kovaa valuuttaa. Siälä juhlissakaan ei tarjoilla ihan mitä tahansa kakkua, vaan bukkakkua.Tässä oliskiin salattuihin elämiin uusi juonen käänne. 10 äijää koittaa runkata, mutta yhtäkkiä tuleekin yhdestoista.