Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 441
  • 66 856
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Hauraan, ohikiitävän hetken oli vahva fiilis, että tänäänhän on perjantai. Välitön reality check seurasi noin millisekunti myöhemmin, minkä jälkeen palattiiin jostakin mentaalikaribialta takaisin normaaliin päiväjärjestykseen ja torstaiseen alkuillan hämärään. "Tämmöst tää on."
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Eilen oli pienen erään joukon illanistujaiset, johon oli kutsuttu erään pienen joukon jäseniä. No, siellä sitten esittäydyttiin vuorotellen ja kerrottiin suunnitelmistamme erääseen pieneen joukkoon liittyen. Kaikki meni hyvin, kunnes tämä yksi omalla vuorollaan alkoi juputtaa, ettei hän itse asiassa ole sitoutunut mihinkään ja häntä hämmästyttää nyt kovin, että hänet on tällaiseen liitetty. Tuli kuitenkin paikalle ja paljon oltiin liittymisestä keskusteltu. Tässä lopputulos. Teki mieli lyödä. No, kaveri pelasi sitten kerralla itsensä ulos eräästä pienestä joukosta.

Avautuu nimimerkki "Mistä saa aseen"
Se on kovin ikävää jos orgioissa huomataan että junasta puuttuu hiilivaunu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli lakanan vaihtopäivä. Uudet lakanat tuntuu ihan kivoilta kun ne on mankeloitu. Kerkisin jo pestä meidän lakanat ja laittaa ne saunaan kuivumaan.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Elämä on sellaista, että aina tulee joskus kuolonhetki kullekin. Jotkut yksilöt huomioidaan rip-ketjuissa, yhteisönä muistelemme heitä.
Nyt minulla oli hetkellinen moraaliprobleema: voinko tykätä jonkun palstalaisen Rip-kunnioitusviestistä? Tykätä jostain kuolemaan liittyvästä?

Oh no, voi ei. Yritin tehdä todellisuustarkastuksen ja päädyin tulokseen, että kylläpä vain voinkin.
Muuten olisin kohta piankin jollain kanivegaanipalstalla huhtomassa puristina. Ja päätyisin feissarimokiin, mitä pyrin välttämään kuolemaan asti. Inaktiivisuuteni facebookissa jelppii toki melkoisesti tuossa tavoitteessani.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ruotsi ei näköjään voittanut Ranskaa naisten salibandyssä kuin lopputuloksin 61 - 0.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Viikon pelikielto on lusittu. Aiheesta. Nyt sitten viikon syvällisen itsetutkiskelun jälkeen korjausliikkeet kirjoittamiseen ja uutta materiaalia palstalle.

Mietin tässä, että hakisiko perjantain kunniaksi saikku ja keskittyisi olennaiseen. Eli kirjoittamiseen.

Hae saikun lisäksi kaupasta 24-ystävää sisältävä salkku. Laadukkaan materiaalin tulvaa palstalle ei voi tuon jälkeen estää kukaan. Mitenkään.

Tervetuloa takaisin leiriltä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Viikon pelikielto on lusittu. Aiheesta. Nyt sitten viikon syvällisen itsetutkiskelun jälkeen korjausliikkeet kirjoittamiseen ja uutta materiaalia palstalle.

Mietin tässä, että hakisiko perjantain kunniaksi saikku ja keskittyisi olennaiseen. Eli kirjoittamiseen.

Ai jai jai, hyvää tekemistä on ollut! Eikä mihinkään töihin vaan kännipalstailua kuten veli @Jesus Shaves ehdotti.

Huomannet ettei minullakaan ole koskaan mitään asiaa, ja juuri siksi kirjoitan, kyllä, tähän ketjuun. Yli 2000 viestiä tässä ketjussa, se on melkein kuudesosa viesteistäni. Loput ovat liveseuronnoista ja kerran kysyin asiaketjussa onko hyvä fiilis.

Edit. Tarkistin viestimääräni tämän ketjun ja koko paskan osalta. Tulos: 2046/ 12593. Ei nyt mitään @Ralph-lukemia mutta kohtuullista silti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomannet ettei minullakaan ole koskaan mitään asiaa, ja juuri siksi kirjoitan, kyllä, tähän ketjuun. Yli 2000 viestiä tässä ketjussa, se on melkein kuudesosa viesteistäni.
Itselläni on vielä "hurjempi" tämän ketjun viestien suhde kaikkiin viesteihin eli 577/2203. Olen siis kirjoittanut 26,2 % viesteistä tähän ketjuun. Sinulla prossat on "vain" 16,2 %. Ja nyt minun pitää alkaa olla tarkkana että pääsen 2222 viestini kirjoittamaan merkkipaalu viestiketjuun. Joo, ei sillä ole niin väliä mutta onhan jotain mitä odottaa.
 

Ralph

Jäsen
Höh. Mun viesteistä vain 1,79 prosenttia on tähän ketjuun. Parannettavaa on huimasti päästä edes Kaukalon Turhan tasolle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nää on kuin laukomisprosentit viestit tänne. Aina kun menee hutia, kannattaa syöttää tänne. Tai jonnekin. Sitten kipin kapin vaihtoon jossa valmentajalla on jo sanottavaa. Oh the memories...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pöntöllä tässä istun. Koitan pyyhkiä, mutta kissani Rufus näykkii koko ajan jalkojani sen verran kivuliaasti, ettei tästä tule mitään! En saa pyllyäni puhtaaksi! Olen pöntön vanki! Pevkele!

Kun asiaa tarkastelee, niin etköhän sinä ole Rufuksen vanki. Kissa se on joka näyttää määräävän tahdin tuossa pyllynpyyhkimis tilanteessa näykkimällä jalkojasi. Pönttö on viaton sivullinen. Voisi jopa sanoa, täysin aiheesta, että olet Rufuksen bitch.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jumalauta jätkät ja se yksi lahtelainen muija, jolla ei ole varaa rintsikoihin. Meikäläinen lopetti itkemisen ja teki sen mikä oli tehtävä ennen tulevaa lumimyrskyä, mikä on siis sunnuntaiksi luvattu. Ensin tein etupihalle tilaa kasaamalla lumia enemmän yhteen paikkaan ja sitten katolle keventämään kuormaa. Sitten olikin helpompi siirtää pudotettuja lumia kauemmaksi talosta, kun olin tehnyt niille valmiiksi tilaa. Hiki tuli, mielenterveys meni, mutta nyt se on tehty. Kuten Michael Jackson sanoisi oltuaan kummitusjunassa pienen lapsen kanssa "I'm bad, but it feeeeeeels good".

Kyllä, olen tyytyväinen itseeni ilman itsetyydytystä.

pikkuruinen edit. Vaikka sanoin, että "sitten oli helppo siirtää pudotetut lumet", niin jokainen joka on joskus pudottanut lumia ja siivonnut jälkensä tietää, että se on oikeasti kaikkea muuta kuin helppoa. Se katolla ollut kevyt pakkaslumi kun jostain syystä matkalla maahan tiivistyy todella kovaksi valkoiseksi perkeleeksi jota ei niin vain siirrelläkään enää maassa. En tiedä mistä moinen johtuu, fysiikasta tai kemiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vaikka sanoin, että "sitten oli helppo siirtää pudotetut lumet", niin jokainen joka on joskus pudottanut lumia ja siivonnut jälkensä tietää, että se on oikeasti kaikkea muuta kuin helppoa. Se katolla ollut kevyt pakkaslumi kun jostain syystä matkalla maahan tiivistyy todella kovaksi valkoiseksi perkeleeksi jota ei niin vain siirrelläkään enää maassa. En tiedä mistä moinen johtuu, fysiikasta tai kemiasta.
Syyttäisin painovoima perhanaa. Kun se vetää sitä lunta niin innolla puoleensa että vauhti nousee. Eikä se kova vauhti vaan äkkipysäys kun maa tulee vastaan. Tiiviistyyhän siinä hennompikin lumi kun jysähtää vauhdilla maahan. Ja kyllä kokemusta on katolta pudoteltujen lumien siirtämisestä... Kovaa hommaa kyllä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Haluan tässä vaiheessa kautta tuoda esiin sen tosiasian, että olen kirjoittanut kaikki 1659 viestiäni selvin päin. Tämä on 1660:s viestini. Kirjoitan myös tämän selvin päin.

Luuletko, että joku uskoo tuollaisia kieli poskessa heitettyjä juttuja? Eihän tuo nyt voi pitää mitenkään paikkaansa. Ainakin luulin sen olevan osittain selittävä tekijä - mutta jos se ei olekaan, niin mitäs sitten?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Syyttäisin painovoima perhanaa. Kun se vetää sitä lunta niin innolla puoleensa että vauhti nousee. Eikä se kova vauhti vaan äkkipysäys kun maa tulee vastaan. Tiiviistyyhän siinä hennompikin lumi kun jysähtää vauhdilla maahan. Ja kyllä kokemusta on katolta pudoteltujen lumien siirtämisestä... Kovaa hommaa kyllä.

Joo toi äkkipysähdys se varmaan on mikä tiivistää sen kasaan. Ja kovaa hommaa se tosiaan on, ei sovellu fortniten pelaajille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Taas on viikon yksi parhaimpia ellei paras päivä eli perjantai. Näin kun on arkipäivät töissä ja viikonloput vapaalla niin perjantai on aika kiva päivä. Silloin viikonloppu on vasta edessäpäin ja alkamassa. Toki lauantai on luultavammin vielä kivempi päivä, kun se on vapaapäivä. Sunnuntaina on toki vielä myös vapaapäivä mutta silloin sitä alkaa olemaan jo ajatukset hiukan edessä päin olevassa työviikossa.

Minulla on kohta jo kuukausi sitä työkokeilua takana. Olen kyllä ollut varsin tyytyväinen työkokeilupaikkaan ja olen viihtynyt "töissä". Ja varmaan työtkin on sujunut ihan ok ainakin, ainakin keittiön apupäällikkö antoi tässä viikolla positiivista palautettakin jo ja kertoi että toimiani täällä on kehuttu ja että olen taitava.

Vähän väsynyt vain tällä hetkellä, onhan taas yksi työkokeiluviikko takana. Tällä viikolla olin taas ruoan jakeluhommissa. Alun työvuorosta hoidin joka päivä tiskiosastoa ja loppupäivän vaihtelin ruokapakkeja sitä mukaan kuin ne tyhjentyivät.

Tuo on aika hektinen homma välillä kun syöjiä voi tulla isoissakin ryppäissä ja tänäänkin pakit tyhjenivät nopeasti kun ruokana oli kananuggetteja. Tänään syöjiä tuolla ruokalassa kävi sellaiset 650. Kyllä siinä töitä saa tehdä ihan tosissaan.

Mutta työt on alkanut sujumaan salin puolellakin jo ihan hyvin. Vaikka alkuun tuntui asiat ja systeemit mahdottomilta oppia.

Mutta nyt on kuitenkin alkanut viikonloppuvapaa. Tälläkään kertaa en tee mitään erikoista vapaallani vaan aika pitkälti tulee seurattua urheilua viikonlopun ajan kun nuo Viasatinkin kolme urheilukanavaa näkyvät ilmaiseksi viikonlopun ajan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
"Tags"-merkintä, ekan kerran just huomasin, oli tossa turvapaikkamääräkyselyssä. Enpä oo ennen huomannut. Kaikkea sitä. Varmaan nynnyn hommaa tägäily.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on varmistunut AMK-tyttöjen tapaamisaika saunaillan merkeissä. Joka vuosi tavataan ja pamistaan läpi elämän meno. Meistä likoista tuli aika tiivis joukko kun yhdessä opiskeltiin insinööreiksi, autettiin toisiamme ja tehtiin juttuja yhdessä. Me likat oltiin kaikki Lahdesta tai läheltä emmekä ole sen kauemmaksi kukaan edennyt. Varmaan nyt likkojan illassa mietitään koko luokan yhteistä luokkakokousta kun viimeisestä on muutama vuosi. Kiva on taas kuulla miten muilla menee.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taas on viikon yksi parhaimpia ellei paras päivä eli perjantai. Näin kun on arkipäivät töissä ja viikonloput vapaalla niin perjantai on aika kiva päivä. Silloin viikonloppu on vasta edessäpäin ja alkamassa. Toki lauantai on luultavammin vielä kivempi päivä, kun se on vapaapäivä. Sunnuntaina on toki vielä myös vapaapäivä mutta silloin sitä alkaa olemaan jo ajatukset hiukan edessä päin olevassa työviikossa.

Minulla on kohta jo kuukausi sitä työkokeilua takana. Olen kyllä ollut varsin tyytyväinen työkokeilupaikkaan ja olen viihtynyt "töissä". Ja varmaan työtkin on sujunut ihan ok ainakin, ainakin keittiön apupäällikkö antoi tässä viikolla positiivista palautettakin jo ja kertoi että toimiani täällä on kehuttu ja että olen taitava.

Vähän väsynyt vain tällä hetkellä, onhan taas yksi työkokeiluviikko takana. Tällä viikolla olin taas ruoan jakeluhommissa. Alun työvuorosta hoidin joka päivä tiskiosastoa ja loppupäivän vaihtelin ruokapakkeja sitä mukaan kuin ne tyhjentyivät.

Tuo on aika hektinen homma välillä kun syöjiä voi tulla isoissakin ryppäissä ja tänäänkin pakit tyhjenivät nopeasti kun ruokana oli kananuggetteja. Tänään syöjiä tuolla ruokalassa kävi sellaiset 650. Kyllä siinä töitä saa tehdä ihan tosissaan.

Mutta työt on alkanut sujumaan salin puolellakin jo ihan hyvin. Vaikka alkuun tuntui asiat ja systeemit mahdottomilta oppia.

Mutta nyt on kuitenkin alkanut viikonloppuvapaa. Tälläkään kertaa en tee mitään erikoista vapaallani vaan aika pitkälti tulee seurattua urheilua viikonlopun ajan kun nuo Viasatinkin kolme urheilukanavaa näkyvät ilmaiseksi viikonlopun ajan.
Hyvä vilperi. Perjantai tosiaan paras päivä, kun viikonloppu edessä. Hyvin hoidat hommat, voimia ja uskoa tulevaan. Jatka näitä, mukava lukea, kun joku vielä jaksaa ja toivoo. Tsemppiä!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täältäkin tsemppiä @vilperi lle jatkoon. Mukavaa lukea elämänmakuisia viestejäsi ja niiden kuljettamana kulkea samaa matkaa kanssasi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eilen oli pienen erään joukon illanistujaiset, johon oli kutsuttu erään pienen joukon jäseniä. No, siellä sitten esittäydyttiin vuorotellen ja kerrottiin suunnitelmistamme erääseen pieneen joukkoon liittyen. Kaikki meni hyvin, kunnes tämä yksi omalla vuorollaan alkoi juputtaa, ettei hän itse asiassa ole sitoutunut mihinkään ja häntä hämmästyttää nyt kovin, että hänet on tällaiseen liitetty. Tuli kuitenkin paikalle ja paljon oltiin liittymisestä keskusteltu. Tässä lopputulos. Teki mieli lyödä. No, kaveri pelasi sitten kerralla itsensä ulos eräästä pienestä joukosta.

Avautuu nimimerkki "Mistä saa aseen"

Oliko tuon kaverin nimi kenties Börje Börgelsson?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt on varmistunut AMK-tyttöjen tapaamisaika saunaillan merkeissä. Joka vuosi tavataan ja pamistaan läpi elämän meno. Meistä likoista tuli aika tiivis joukko kun yhdessä opiskeltiin insinööreiksi, autettiin toisiamme ja tehtiin juttuja yhdessä. Me likat oltiin kaikki Lahdesta tai läheltä emmekä ole sen kauemmaksi kukaan edennyt. Varmaan nyt likkojan illassa mietitään koko luokan yhteistä luokkakokousta kun viimeisestä on muutama vuosi. Kiva on taas kuulla miten muilla menee.

Minä olen ollut elämäni aikana tasan yhdessä luokkakokouksessa. Ala-asteen kuudennen luokan kokoonpano kokoontui muistini mukaan 10 vuotta kuudennen luokan päättymisen jälkeen, eli tämä olisi ollut sitten vuonna 1999 (ellei tapaaminen sitten siirtynyt seuraavaan vuoteen). Mitään sanottavaa ei juuri kellään tainnut toisilleen olla, ei ainakaan minulla tai minulle, joten tapaaminen jäi ainoaksi. Yläasteen lopulla myös sovittiin jostain vastaavasta, mutta sitä ei tietääkseni koskaan toteutettu.

Myöskään lukio-, kauppaopisto-, AMK (x3, eri linjoilta)- tai yliopistoporukoiden kesken ei mitään tapaamista tai luokkakokousta ole ollut. En ole kyllä kaivannutkaan, kuten en ketään sellaista samaan aikaan opiskellutta henkilöä johon en muuten olisi enää yhteydessä. Ystävät ovat ystäviä, myös lapsuudenystävät, mutta ns. satunnaisluokkalaisia en ole kaivannut eikä oikeastaan kiinnosta edes tietää mitä heille kuuluu. Jos ei ole ollut yhteydessä kuin kouluaikoina eikä välttämättä silloinkaan, niin miksipä sitä olisi nytkään yhteydessä?

Se on toki hyvä, jos on ollut tiivis porukka johon on pidetty yhteyksiä säännöllisesti ja joiden kanssa jaksaa edelleen olla, kuten sinun tapauksessasi. Sellainen on eri asia kuin vähän väkinäiset luokkakokoukset joista porukka haluaa lähinnä vain pois jos on paikalle tullut.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kentin musiikki on hämmentävän kaunis, katarttinen yhdistelmä surumielistä suomalaista pohjavirettä ja kevyen maalailevia ruotsalaisia melodioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös