Trekolmestar
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Rauman Lukko
Kekkosen jälkeen toimineilla presidenteillä yhteensä 14 ääntä. Ukko-Pekalla yksi ja Kyösti Kalliolla ei yhtään. Kävelkää mereen saatana.
Mannerheim ja Ryti on kyllä arvoasteikossani tasaväkisiä, mutta jos joku pitää valita niin sitten se on Marski. Kekkonen vähän matkan päässä kolmantena.
Äänestin Ståhbergia. Oli kova savotta saada sisällissodan jälkeen kahtia hajonnut kansakunta edes jotenkuten toimimaan.
Tarja Halonen on saanut kaksi ääntä? Anteeksi, mutta mitä vittua täällä tapahtuu?
Ståhlberg tai Paasikivi.
Koivisto laskeskeli maan etua. Aivan samoin Viron presidentti laskeskeli maansa etua salliessaan Viron rajojen sisälle perustettavan sotilastukikohtia, joista sitten Suomeenkin hyökättiin.* edit tai siis tapaansa olla toimimatta oikeastaan millään tavalla. Virolaiset ovat tästä edelleen hieman katkeria - tai no, ainakin ihmeissään.
...
Mikä olisi ollut Koiviston tai ylipäätään Suomen motiivi lähteä nopeuttamaan Neuvostoliiton hajoamista tunnustamalla Viro? Maa, joka rikkoi lupauksensa Suomelle ja liittyi yhteisenä pidettyyn viholliseen.
Et kai tällä nyt vain viittaa siihen Johan Bäckmaninkin tukemaan foliohattuiluun*, että virolaiset olisivat itse vapaaehtoisesti liittyneet N-Liittoon? Outoa, kun jo pari vuotta myöhemmin virolaiset olivat kovinkin innoissaan saksalaisten saapuessa.
Tosiaan, veljeskansamme riemukas liittyminen asiaan jopa hieman vastahakoisesti suhtautuneeseen Stalinin johtamaan kansojen rauhanperheeseen, Isä Aurinkoinen yritti pidätellä, mutta virolaiset löivät ihan pakolla itsensä mukaan, itse asiassa jopa 117% äänesti liittymisen puolesta!
Sehän tulee tuosta pussista, siinä kiertyy naru kaulan ympärille. Selkee homma. Aika mussukoita nuo "antifasistit".Mielenkiintoinen tuo mailiosoite, johon tiedustelut tuotteesta voi lähettää. Kohtuu järkyttävää settiä:
Tarja Halonen on saanut kaksi ääntä? Anteeksi, mutta mitä vittua täällä tapahtuu?
Tarja Halonen taas on omalla listallani viimeisenä ja todella pitkällä etäisyydellä muihin, itseasiassa en arvosta häntä millään tavalla yhtään.
Millä tahansa kriteereillä arvioidaankin, niin vähiten arvostan Halosta.
kun ei Halonen edes punaisin lasein katsottuna ollut etenkään loppuapäin oikein mistään kotoisin oleva tapaus.
Oon aiemminkin ihmetellyt, että mikä siinä Halosessa on niin kamalaa, jopa vastenmielistä? Onko se puhevika? Ulkonäkö? Se oli Tony Halmeen mielestä lesbo? Liiankin punainen nuoruus? Vai onko se oikeasti tehnyt jotain niin kamalaa politiikassa? Ja kysyn siis ihan vilpittömästi, koska presidentit minun aikanani ovat olleet lähes yhdentekeviä vallattomuudessaan. Jopa siinä määrin, että Niinistö vaikutti ok-valinnalta, vaikken sitä kai äänestänytkään.Tarja Halosen ruksaaminen taas on jokin huumorijuttu tai kuten Ted muotoili, jonkinlainen protesti.
Taustoja syille on käsitelty aikoinaan laajasti Tarja Halonen -ketjussa. Sieltä löytyy myös oma yhteenvetoni Halosen presidenttiajasta, kun Halosen toinen kausi oli vähitellen päättymässä.Oon aiemminkin ihmetellyt, että mikä siinä Halosessa on niin kamalaa, jopa vastenmielistä? Onko se puhevika? Ulkonäkö? Se oli Tony Halmeen mielestä lesbo? Liiankin punainen nuoruus? Vai onko se oikeasti tehnyt jotain niin kamalaa politiikassa? Ja kysyn siis ihan vilpittömästi, koska presidentit minun aikanani ovat olleet lähes yhdentekeviä vallattomuudessaan. Jopa siinä määrin, että Niinistö vaikutti ok-valinnalta, vaikken sitä kai äänestänytkään.