Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 701 154
  • 3 487

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mysteerilento MH370 vaihteeksi tapetilla. Madagaskarilta on siis löytynyt mahdollisesti tähän koneeseen kuulunutta rojua, joissa osassa näkyisi palamisen merkkejä.

MH370 search: New debris in Madagascar includes 'burnt parts' - BBC News

Ja ihan kuin suicidaalisissa piloteissa ja oudoissa lentoradoissa ei olisi tarpeeksi, niin tulevaisuudessa voidaan joutua lentämään metodilla: Pidä penkistä kiinni, Tatjana, koska ilmakuopat tulevat olemaan rajumpia. Ainakin mitä erääseen tutkimukseen tulee. Syypääksi tähän esitetään ilmastonmuutosta.

Pidä penkistä kiinni - ilmakuopat ovat entistä suurempia | Yle Uutiset | yle.fi
 
Viimeksi muokattu:

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkos täällä kokemusta Turkish airlinesin tai Lufthansan Aasian lennoista? Miten jalkatilat ja ateriat jne turistiluokassa verrattuna Finnairiin?

Tarkotus olis lähteä jouluksi tervehtimään anoppia Thaimaahan ja tässä miettinyt jos menis vaihteeksi jollakin muulla kuin Finnairilla.
Halvimmat vaihtoehdot olisi ukrainan airlines tms tai aeroflot. Onko näistä positiivisia kokemuksia?

Tarkotus olisi jatkaa asap lentäen Udon Thaniin. Finskillä tätä jatkomahdollisuutta ei ollut. Mitä tuolla mahtaa sisäiset lennot kustantaa jos ostaa paikan päältä lennon samalle päivälle? Suvarnabuhmilla lienee Bangkok airwaysin tms ostopiste.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onkos täällä kokemusta Turkish airlinesin tai Lufthansan Aasian lennoista? Miten jalkatilat ja ateriat jne turistiluokassa verrattuna Finnairiin?

Melkein Aasia, lensin Istanbulista. Turkishan on tunnetusti aivan yksi maailman parhaista lentoyhtiöistä ja oli jo ennen kuin yhteistyö IFK:n kanssa käynnistyi. Muutenkin, mutta pitkät jalkani osuivat kokoajan lentoemon kärryyn ja hän kysyi sitten haluanko siirtyä varauloskäyntipaikalle. Halusin.

Lufthansa on tietysti hyvä sekin.
--

Katsokaapa video tuosta Maltan mällistä, on kyllä karua katsottavaa. Siinä oli vaikka kuinka paljon aikaa tietää kuolevansa. Se ei voi mitenkään olla kiva tunne, mutta eipä se toisaalta ainakaan satukaan. Kuten tunnettua laskeutumisessa todella harvoin loukkaantuu.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Onkos täällä kokemusta Turkish airlinesin tai Lufthansan Aasian lennoista? Miten jalkatilat ja ateriat jne turistiluokassa verrattuna Finnairiin?
Olen lentänyt Turkiksella Istanbulin kautta Kayseriin ja turistissa lensin. Sapuskassa sai valita turistissakin kahdesta vaihtoehdosta ainakin tuolla kv. lennolla, palvelu oli ihan hyvää. Jalkatilasta en osaa sanoa mitään, kun olen tällainen hukkapätkä muutenkin. Menomatkalla tuolla sisäisellä lennolla kone teki jostain syystä ylivedon Kayserin kentällä. Syy ei selvinnyt meille, koska kuulutukset tulivat vain turkin kielellä. Vieressä oleva setä kyllä puristi kädensijoja naama hiessä.

Edit: Luffella olen lentänyt Hong Kongista Frankfurtiin, jolloin kone oli uusi A340-600. Siisti ja aika tilava kone, jossa vessat olivat alakerrassa. Lufthansalla palvelu on ollut muutaman lennon kokemuksella aina asiallista, joten kyllä kaukolennolla sai turistissakin ihan palvelua rahalleen.
 
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Onkos täällä kokemusta Turkish airlinesin tai Lufthansan Aasian lennoista? Miten jalkatilat ja ateriat jne turistiluokassa verrattuna Finnairiin?

Tarkotus olis lähteä jouluksi tervehtimään anoppia Thaimaahan ja tässä miettinyt jos menis vaihteeksi jollakin muulla kuin Finnairilla.
Halvimmat vaihtoehdot olisi ukrainan airlines tms tai aeroflot. Onko näistä positiivisia kokemuksia?

Tarkotus olisi jatkaa asap lentäen Udon Thaniin. Finskillä tätä jatkomahdollisuutta ei ollut. Mitä tuolla mahtaa sisäiset lennot kustantaa jos ostaa paikan päältä lennon samalle päivälle? Suvarnabuhmilla lienee Bangkok airwaysin tms ostopiste.
Manilassa tuli käytyä Turkkilaisen siivin ja voin varauksetta suositella Finnairiin verrattuna. Ruoka ja palvelu aivan eri planeetalta. Jalkatiloissa ei meidän lennoillamme ollut eroa, joskin tuo on riippuu ilmeisesti aivan päivästä, sillä joissain koneissa jalkatilaa on vähemmän ja toisissa enemmän kuin Finnairilla. Erot ovat tosin vain tuuman luokkaa.
Useampikin tuttu on siirtynyt käyttämään ukrainalaista tai Aeroflotia Thaimaan lentoihinsa. Itselläni ei ole näistä kokemusta, mutta kuulemma hyviä vaihtoehtoja, jos hintaero Finnairiin on enemmän kuin 200€ (menopaluu).
Thaimaan sisäisiä lentoja Isaanin suuntaan olen lentänyt Thai Airwaysilla ja Bangkok Airwaysilla. Molemmat olivat etukäteen ostettuina todella halpoja (luokkaa 20€/suunta) joten tuskinpa nuo miljoonia maksavat kentältäkään ostettuna? Minä kyllä ostaisin liput etukäteen, jos kohdalle osuu sopiva tarjous....
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Useampikin tuttu on siirtynyt käyttämään ukrainalaista tai Aeroflotia Thaimaan lentoihinsa. Itselläni ei ole näistä kokemusta, mutta kuulemma hyviä vaihtoehtoja, jos hintaero Finnairiin on enemmän kuin 200€ (menopaluu).
Päivällä kun tein hintavertailua, niin finski ja Lufthansa oli samaa hintaluokkaa ~1100€, turkkilainen vähän alle tonnin, aeroflotti ~800 ja ukrainalainen kuudensadan pintaan.
Noi vaihdolliset lennot katoin niin että ei kokonaisaika ylitä kauheasti 15tuntia.
Täytynee alkaa tutkimaan tarkemmin tuota ukrainalaista kun hintaero on noinkin huima heidän hyväkseen..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täytynee alkaa tutkimaan tarkemmin tuota ukrainalaista kun hintaero on noinkin huima heidän hyväkseen..

Taivas varjele, älkää sitten Aeroflotilla ruvetko vaihtamaan, jos ei ole viisumia ja tarvitsee yöpyä. Kaveri koki sen vankilan siellä ja samoihin aikoihin joku lehtikin kirjoitti siitä. En ole kokeillut enkä kokeile, vaikka olisi tonnin halvempi.

Siellä pidetään lukkojen takana ja vartioidaan tarkasti. Kiovassa en ole vaihtanut, mutta ihan hyvä kenttähän se noin muuten on. Mikähän tuo ukrainalaisten meno on, kun vähän joka paikkaan niiltä löytyy hyviä hintoja.
 
K

kiwipilot

Lufthansalla olen lentänyt Aasiaan useasti eikä koskaan ole ollut mitään valittamista: palvelu on ollut saksalaisen jämptiä ilman mitään kummempaa. Warsteineria on piisannut ja ruoka on ollut ok.

Turkkilaisella lennettiin vajaa vuosi sitten todella edullisesti Honkkariin ja firma yllätti positiivisesti: uudet koneet, loistava ife, ruoka erinomaista ja palvelu hyvää. Miinusta sitten Ataturkin kentästä joka on aivan liian pieni nykyisen Turkishin tarpeisiin. Nyt firma on boikotissa johtuen Erdoganin sekoilusta.

Aeroflotilla en ole lentänyt mutta yksi kaveri juuri mainitsi puljun olevan ihan Finnairin tasoa. Koneethan ovat länsimaisia A: tai B:n vehkeitä pl. Sukhoi Superjet jolla sahaavat välillä Helsinki-Moskova -siivua. Moskova-Bangkok -välillä ei muuten tarjoilla ollenkaan alkoholia venäläisestä ryyppykultuurista johtuen.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
No eikös ne Finskin suorat ole myös alkoholittomia suomalaisesta ryyppykulttuurista johtuen.
Ruoan kanssa saat alkoholia ilmaiseksi, muulloin se on maksullista. Näin oli ainakin pari vuotta sitten, kun viimeksi lensin Bangkokiin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Aeroflotilla en ole lentänyt mutta yksi kaveri juuri mainitsi puljun olevan ihan Finnairin tasoa. Koneethan ovat länsimaisia A: tai B:n vehkeitä pl. Sukhoi Superjet jolla sahaavat välillä Helsinki-Moskova -siivua. Moskova-Bangkok -välillä ei muuten tarjoilla ollenkaan alkoholia venäläisestä ryyppykultuurista johtuen.

Reilu kuukausi sitten lensin Helsingistä Bangkokiin. Otin vain yhdensuuntaisen lipun, joka maksoi 280€. Koneina oli Helsingistä Moskovaan Sukhoi Superjet ja Moskovasta Bangkokiin A330-300. Oikeastaan mitään moitittavaa en löytänyt, tai no Moskovan kentällä ei saa polttaa röökiä(jengi polttaa vessassa, itse en sortunut) ja viinaa ei tarjoilla ollenkaan lennoilla. Jonkun verran(about 30min.) tulee kävelyä Moskovassa D- ja F-terminaalin välillä, mutta minulla oli 4 tunnin vaihtoaika.

Koneissa palvelu pelasi hyvin ja tiloissa ei ollut moittimista, tosin olen vain 175cm. Bangkokin kone ei ollut täynnä, joten sai levitellä tavaroita ja ruokia kahdelle penkille/pöydälle. Ruoat ihan asiallisia.

Parasta tuossa Moskovan kautta lentämisessä oli tuon pitkän legin lyhyys, eli alle 9 tuntia. Mielummin istuskelen kentällä kuin koneessa pari tuntia ylimääräistä, jos lentää Keski-Euroopan kautta.
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaimolta tuli aika selvä viesti että Kiovan kautta ei mennä ja Aeroflot sekä Lufthansa samoissa hinnoissa tänään, joten päädyin Lufthansaan.

Millanen tuo Frankfurtin kenttä on? Vaihtoajat on mennessä 1h50min ja takaisin tullessa 3h50min. Riittänee?
Terminaali ykkösestä näyttäs kaikki lennot lähtevän/saapuvan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Millanen tuo Frankfurtin kenttä on? Vaihtoajat on mennessä 1h50min ja takaisin tullessa 3h50min. Riittänee?
Terminaali ykkösestä näyttäs kaikki lennot lähtevän/saapuvan.

Ehtii vallan mainiosti - vaikka joutuisitte vaihtamaan terminaaliakin. Frankfurt on totta kai iso, mutta selkeä kenttä. Aika monta kertaa olen siellä vaihtanut - enkä kertaakaan eksynyt.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokemuksia HiFly:stä? Erehdyin ostamaan liput Finnairilta New Yorkiin ja nyt ilmoittivat että lennon operoikin tuo portugalilaisyhtiö.

Ilmeisesti vielä Finnairia kurjempi yhtiö kyseessä... Vai pelkäänkö turhaan?
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kokemuksia HiFly:stä? Erehdyin ostamaan liput Finnairilta New Yorkiin ja nyt ilmoittivat että lennon operoikin tuo portugalilaisyhtiö.

Ilmeisesti vielä Finnairia kurjempi yhtiö kyseessä... Vai pelkäänkö turhaan?
Pahus, sama homma! Ja erehdyin vielä käyttämään pisteeni korottamaan itseni bisnes-luokkaan. No, ei voi kuin rukoilla, että hengissä selvitään näistä lennoista. Aika kurja temppu Finnairilta, mutta näköjään näitä temppuja on käytetty paljonkin Finnairin toimesta Amerikan matkoilla viime vuosina.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika kurja temppu Finnairilta, mutta näköjään näitä temppuja on käytetty paljonkin Finnairin toimesta Amerikan matkoilla viime vuosina.
Onhan toi täytynyt olla Finnairilla tiedossa jo kuukausia, olisin ostovaiheessa kyllä valinnut toisen reitin jos tuon olisi tiennyt. Siksi varmaan ilmoitetaankin viime tingassa. Helppohan se on luvata että muutoksia voi tehdä tuon takia, kun matkustajilla on hotellit, liput ja muut mahdolliset varaukset jo tehtynä, ja niitä ei kuitenkaan voi perua.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kokemuksia HiFly:stä? Erehdyin ostamaan liput Finnairilta New Yorkiin ja nyt ilmoittivat että lennon operoikin tuo portugalilaisyhtiö.

Ilmeisesti vielä Finnairia kurjempi yhtiö kyseessä... Vai pelkäänkö turhaan?

Etkö voi pyytää Finnairia, että bookkaavat korvaavat lennot sinulle joltain muulta lentoyhtiöltä esim Lontoon kautta? Niin ainakin itse sen ymmärsin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Etkö voi pyytää Finnairia, että bookkaavat korvaavat lennot sinulle joltain muulta lentoyhtiöltä esim Lontoon kautta? Niin ainakin itse sen ymmärsin.

@heavy @Amerikanihme Uudelleenreitityksen saa pyydettäessä, samoin ajankohdan vaihdon.

Eihän HiFly ole mitenkään Finskin tasoa; kone on 16 vuotta vanha (mikä sinällään ei välttämättä tarkoita mitään), IFE:ssä vain kaksi kanavaa (mainoksia ja Just for Laughs) ja pääosin ei-Finskin henkillökunta. Onhan siellä kaksi Finskiläistä varmistamassa "palvelukonseptin mukaisen kokemuksen", mutta kuka tuota oikeasti uskoo. Bisnes tosin kuvissa näytti ihan mukiiinmenevältä, mutta toisaalta luettuna sielläkin penkkien säätömahdollisuudet ovat aika ala-arvoisia.

Jos olisin menossa ja hotellit yms aikataulutettu, niin ottaisin reitityksen muuta kautta.

Edit: laitetaan vielä ko korvaava kone: A340-313 | 9H-SUN - Fleet | Hi Fly
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etkö voi pyytää Finnairia, että bookkaavat korvaavat lennot sinulle joltain muulta lentoyhtiöltä

Uudelleenreitityksen saa pyydettäessä

Toki uudelleenreititys on mahdollista, mutta tietysti ainoastaan Oneworldin reitteihin (käytännössä BA). Kun ostin lippuja, toinen vaihtoehtoni oli Icelandair, mutta siihen vaihto ei enää kannata, koska Finnairilta saatavalla lipunhyvityksellä ei saa ostettua enää näin lähellä matkan ajankohtaa uutta lentoa islantilaisilta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toki uudelleenreititys on mahdollista, mutta tietysti ainoastaan Oneworldin reitteihin (käytännössä BA). Kun ostin lippuja, toinen vaihtoehtoni oli Icelandair, mutta siihen vaihto ei enää kannata, koska Finnairilta saatavalla lipunhyvityksellä ei saa ostettua enää näin lähellä matkan ajankohtaa uutta lentoa islantilaisilta.

Tietenkin BA on käytännössä ainoa vaihtoehto. Henkilökohtaisesti silti vaihtaisin siihen, pari tuntia Heathrowlla on pieni hinta muusta matkustusmukavuudesta. Mutta mä olenkin outo tapaus, valitsen muutenkin aika "hankalia" reittejä, useimmiten se ei ole suora lento...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Henkilökohtaisesti silti vaihtaisin siihen, pari tuntia Heathrowlla on pieni hinta muusta matkustusmukavuudesta.
Tätä tässä joutuu nyt pohtimaan, suora kahdeksan tunnin lento vs. Lontoon kautta 14 tunnin kokonaismatka-aika.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tätä tässä joutuu nyt pohtimaan, suora kahdeksan tunnin lento vs. Lontoon kautta 14 tunnin kokonaismatka-aika.

Meillä paluulento vaihtui ja vaimo ei suostu taas lisäämään matkustusaikaa 6 tunnilla niin kärsitään sitten siinä Portugalin romussa se paluulento... Onneksi sentään meno on Finskillä huomenna.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä paluulento vaihtui ja vaimo ei suostu taas lisäämään matkustusaikaa 6 tunnilla niin kärsitään sitten siinä Portugalin romussa se paluulento... Onneksi sentään meno on Finskillä huomenna.

Tappihan on sata kertaa parempi kuin finski nykyään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös