Keskustelua lentomatkailusta

  • 707 502
  • 3 533

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Suurin osa ihmisistä ei tajua, että kone lähtee heti, kun on mahdollista. Istutaan baarissa ihan viime tippaan ja ihmetellään, että onkohan siellä vielä jonoa koneeseen ja että tyhmät jonottaa ihan turhaan. Eli jos matkustajat ja matkatavat ovat hyvissä ajoin kyydissä, niin kone lähtee yleensä aina etukäteen, jos mahdollista. Nykyään myöhässä oleville ihmisille myös soitetaan portilta henkilökohtaisesti, että missä sitä oikein kupataan, kun pitäisi saada kone ilmaan.
Olen kohtuullisen paljon elämässäni harrastanut lentomatkailua enkä ole koskaan törmännyt moiseen. Lienee sitten käynyt poikkeuksellisen hyvä tuuri.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Noh vähän liioittelua sanoa ”suurin osa”, kun kyllä suurin osa on siellä portilla ajallaan ja nousee koneeseen omalla vuorollaan. Sitten toki löytyy ne erikoisjantterit, jotka kuvasitkin hyvin.
Kyllä suurin osa on portilla hienosti valmiina, mutta tarkoitin ettei ihmiset tiedä, että kone lähtee heti kuin mahdollista. Jopa etukäteen.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Olen kohtuullisen paljon elämässäni harrastanut lentomatkailua enkä ole koskaan törmännyt moiseen. Lienee sitten käynyt poikkeuksellisen hyvä tuuri.
Jos meinaat etulähtöjä, niin kyllä on. Varmaan useampi kymmenen lähtee, joka päivä Helsinki-Vantaaltakin.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK

MegaForce

Jäsen
Mikä on se raja, jossa matkustajan katsotaan olevan liian päihtynyt lentokoneeseen nousemiseen? Miten humalatila arvioidaan ja millä perusteilla matkustaja voidaan estää pääsemästä lennolle? Tuli mieleen, kun luin uutisista kansanedustaja poistettiin koneesta alkoholin vaikutuksen alaisena. Missä tavallaan menee matkustajan oikeuden, sekä turvallisuuden raja. Onko kyseessä selkeästi määritelty sääntö vai tilannekohtainen harkinta, jossa arvioidaan esimerkiksi käytöstä ja mahdollisia häiriöitä? Tunnustan itsekin joskus ottaneeni pari lasillista ennen lentoa, mikä laittaa pohtimaan, missä menee raja?
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Mikä on se raja, jossa matkustajan katsotaan olevan liian päihtynyt lentokoneeseen nousemiseen? Miten humalatila arvioidaan ja millä perusteilla matkustaja voidaan estää pääsemästä lennolle? Tuli mieleen, kun luin uutisista kansanedustaja poistettiin koneesta alkoholin vaikutuksen alaisena. Missä tavallaan menee matkustajan oikeuden, sekä turvallisuuden raja. Onko kyseessä selkeästi määritelty sääntö vai tilannekohtainen harkinta, jossa arvioidaan esimerkiksi käytöstä ja mahdollisia häiriöitä? Tunnustan itsekin joskus ottaneeni pari lasillista ennen lentoa, mikä laittaa pohtimaan, missä menee raja?
En tiedä onko tuossa nyt mitään virallista rajaa, mutta henkilökunnalla on oikeus estää juopuneen henkilön pääsy lennolle. Tämä on tietysti tapauskohtaista. Jos olet pikku hiprakassa ja käyttäydyt hyvin, niin yleensä kyllä lennolle pääsee. Jos et pääse koneeseen humalan takia tai sinut poistetaan lennolta sen takia, niin aika heikoilla on tuosta valittaa, kun vedotaan lentoturvallisuuteen. Periaatteessa edes turvatarkastuksesta ei pitäisi päästä läpi kovassa humalassa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Mikä on se raja, jossa matkustajan katsotaan olevan liian päihtynyt lentokoneeseen nousemiseen? Miten humalatila arvioidaan ja millä perusteilla matkustaja voidaan estää pääsemästä lennolle? Tuli mieleen, kun luin uutisista kansanedustaja poistettiin koneesta alkoholin vaikutuksen alaisena. Missä tavallaan menee matkustajan oikeuden, sekä turvallisuuden raja. Onko kyseessä selkeästi määritelty sääntö vai tilannekohtainen harkinta, jossa arvioidaan esimerkiksi käytöstä ja mahdollisia häiriöitä? Tunnustan itsekin joskus ottaneeni pari lasillista ennen lentoa, mikä laittaa pohtimaan, missä menee raja?
Tätä mietin itsekin ja voin ihan auliisti myöntää, että olen koneeseen edennyt ihan kunnon hutikassakin, eikä ikinä ole mitään ongelmaa ollut missään vaiheessa - tarjoilu itse koneessakin on pelannut!

Eli olettaisin, että kyseessä on käytöksestä ja häriöpotentiaalista johdettu häilyvä raja. Varmaan äänekästä huutelua satunnaisille matkustajille, fyysistä hoipertelua, henkilökunnalle vittuilua tms. vaaditaan ennenkuin lentää pihalle. Vähän sama kuin anniskeluravintoloiden pykälä, että päihtyneelle ei myydä alkoholia.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Eli olettaisin, että kyseessä on käytöksestä ja häriöpotentiaalista johdettu häilyvä raja. Varmaan äänekästä huutelua satunnaisille matkustajille, fyysistä hoipertelua, henkilökunnalle vittuilua tms. vaaditaan ennenkuin lentää pihalle. Vähän sama kuin anniskeluravintoloiden pykälä, että päihtyneelle ei myydä alkoholia.
Juurikin näin. Kyllä näitä surullisia tapauksia on nähty useampikin missä 5 henkisen kauempaa kentälle saapuneen perheen pää ei ole malttanut odottaa sinne Kanarialle asti, vaan on vedetty jo matkalla pää täyteen ja sitten koko perhe on jääny koneesta isännän takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös