Keskustelua lentomatkailusta

  • 664 678
  • 3 352

Outsider

Jäsen
Onko kukaan joutunut asioimaan British Airwaysin kanssa? Onko tosiaan niin kivikautista touhua vielä vuonna 2020, että asiakaspalvelu toimii ainoastaan puhelimitse? Korona peruutuksista yllättäen kyse.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko kukaan joutunut asioimaan British Airwaysin kanssa? Onko tosiaan niin kivikautista touhua vielä vuonna 2020, että asiakaspalvelu toimii ainoastaan puhelimitse? Korona peruutuksista yllättäen kyse.
Kerran olen joutunut. Yritin paikkoja varata Lontoo - Vegas välille. Reitti Helsinki-Lontoo-Vegas oli BA:lta ostettu, mutta Hel-Lon välin operoikin Finnair. BA:n sivut ilmoitti että paikat pitää varata Finnairin sivuilta. Finnairin sivut taas päinvastoin. Piti soittaa BA:n asiakaspalveluun, jotta homma onnistui. Asiakaspalvelu oli ainakin silloin vain Briteissä. Briteistä kun on kyse niin voisin uskoa sen, että ovat edelleen kivikaudella näissä asioissa. Tästä omasta keissistä on kyllä kuusi vuotta jo aikaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Taitaa jäädä iso kasa norwegianin cash pointseja käyttämättä.

Norwegian sai Irlannista haluamansa konkurssisuojan. Tuskin Suomesta tulee vähään aikaan olemaan samanlaista reittiverkostoa kuin aiemmin, mutta voihan sitä aina Oslon kautta mennä. Matka-aika ei älyttömästi pitene, JOS aikataulut natsaavat.
Norski kyllä myy esim. huhtikuulle Helsingistä lentoja vähän sinne sun tänne.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Onko kukaan joutunut asioimaan British Airwaysin kanssa? Onko tosiaan niin kivikautista touhua vielä vuonna 2020, että asiakaspalvelu toimii ainoastaan puhelimitse? Korona peruutuksista yllättäen kyse.
On. Tammikuussa BA siirsi jatkolentomme n 5 tunnin päähän alkuperäisestä. Lähtöpaikassa menimme tiskille selvittämään asiaa ja siellä nyrpeä jenkkinainen sanoi, ettei onnistu siinä vaan pitää ottaa yhteys BA:n asiakaspalveluun - puhelimitse.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
On. Tammikuussa BA siirsi jatkolentomme n 5 tunnin päähän alkuperäisestä. Lähtöpaikassa menimme tiskille selvittämään asiaa ja siellä nyrpeä jenkkinainen sanoi, ettei onnistu siinä vaan pitää ottaa yhteys BA:n asiakaspalveluun - puhelimitse.
Hassua. Mulla tuo onnistui ihan helposti. NY-hima, lento peruttu. Muka 12h viivästys. Tarpeeksi kun tiskillä olin tiukkana niin nätisti himaan, toki yhdellä ylimääräisellä pompulla. 4h myöhässä.

Luftwaffe mulle on enemmän ongelmia aiheuttanut.
 

Outsider

Jäsen
@LiiAaa @Alamummo Näinhän se tosiaan oli, että soittohommiksi meni, kun en jaksanut alkaa tekemään Twitter-tiliä tällaista varten. Rahat sentään tuli parissa päivässä, kun aiemmin keväällä taisi muilla yhtiöillä mennä paria kuukautta, mutta henkilökohtaiselle boikottilistalle tällaisella pelleilyllä pääsee siitä huolimatta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerran kulkenut BA:lla ja lopulta 40 tuntia myöhässä. Onneksi 600 euron korvaus lämmitti mieltä.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tämä sopisi Mille naurat juuri nyt-ketjuunkin.
Ostin juuri lentolipun joululomalle.
Lainaus lentoyhtiön nettisivulta: "Eastafrican operates modern aircraft‚ and we are constantly updating and improving our fleet."
Meikäläisen lento lennetään DC-9:llä. Ensilento konetyypillä vuonna 1965.
Muita konetyyppejä kyseisen yhtiön käytössä ovat mm. Fokker F28 (ensilento 1967) ja Beechcraft 1900 (ensilento 1982).
Eivät minun mielestäni aivan moderneimpia koneita.
 

Fordél

Jäsen
Tämä sopisi Mille naurat juuri nyt-ketjuunkin.
Ostin juuri lentolipun joululomalle.
Lainaus lentoyhtiön nettisivulta: "Eastafrican operates modern aircraft‚ and we are constantly updating and improving our fleet."
Meikäläisen lento lennetään DC-9:llä. Ensilento konetyypillä vuonna 1965.
Muita konetyyppejä kyseisen yhtiön käytössä ovat mm. Fokker F28 (ensilento 1967) ja Beechcraft 1900 (ensilento 1982).
Eivät minun mielestäni aivan moderneimpia koneita.

Eikö Poolin ja etenkin Maple Leafsin sekä Ässien kannattamisesta saa jo riittävästi tuskaa ja vastoinkäymisiä elämään?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tämä sopisi Mille naurat juuri nyt-ketjuunkin.
Ostin juuri lentolipun joululomalle.
Lainaus lentoyhtiön nettisivulta: "Eastafrican operates modern aircraft‚ and we are constantly updating and improving our fleet."
Meikäläisen lento lennetään DC-9:llä. Ensilento konetyypillä vuonna 1965.
Muita konetyyppejä kyseisen yhtiön käytössä ovat mm. Fokker F28 (ensilento 1967) ja Beechcraft 1900 (ensilento 1982).
Eivät minun mielestäni aivan moderneimpia koneita.

Olen henkilökohtaisesti pyrkinyt välttämään itänaapurin pienempiä lentoyhtiöitä eikä Eastafrican myöskään pääse huvikseen kokeiltavien lentoyhtiöiden joukkoon. Tosin, jos haluaa lennellä esim. DC-9:llä niin Afrikkaan on mentävä.
Vitsit sikseen, lukeehan heidän sivuillaan näin:" The aircraft are maintained by our experienced engineers and technicians who have had extensive training‚ both regionally and internationally‚ and are licensed to practice by the Kenya Civil Aviation Authority (KCAA). "

Ja miksi emme uskoisi, että koneet huolletaan asianmukaisesti, kun niin sanotaan.

Mistä mihin olet lentämässä?
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Olen henkilökohtaisesti pyrkinyt välttämään itänaapurin pienempiä lentoyhtiöitä eikä Eastafrican myöskään pääse huvikseen kokeiltavien lentoyhtiöiden joukkoon. Tosin, jos haluaa lennellä esim. DC-9:llä niin Afrikkaan on mentävä.
Vitsit sikseen, lukeehan heidän sivuillaan näin:" The aircraft are maintained by our experienced engineers and technicians who have had extensive training‚ both regionally and internationally‚ and are licensed to practice by the Kenya Civil Aviation Authority (KCAA). "

Ja miksi emme uskoisi, että koneet huolletaan asianmukaisesti, kun niin sanotaan.

Mistä mihin olet lentämässä?
Nairobista Ukundaan.
Toivottavasti nettisivu ei valehtele yhtä pahasti koneiden huollosta kuin niiden nykyaikaisuudesta.
Tämä on niitä riskejä, jotka on otettava välttääkseen 7 tunnin bussissa istumisen.
Hinta kun oli noin puolet muiden halpalentoyhtiöiden hinnoista ja kolmasosa Kenya Airwaysin hinnasta.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Eikö Poolin ja etenkin Maple Leafsin sekä Ässien kannattamisesta saa jo riittävästi tuskaa ja vastoinkäymisiä elämään?
Näiden joukkueiden kannattaminen opettaa sietämään tuskaa ja vitutusta.
Lentokoneen putoaminen viidakkoon olisi pelkästään helpotus. Ei tarvitsisi enää ihastella Maple Leafsin jokakeväistä perseilyä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nairobista Ukundaan.
Toivottavasti nettisivu ei valehtele yhtä pahasti koneiden huollosta kuin niiden nykyaikaisuudesta.
Tämä on niitä riskejä, jotka on otettava välttääkseen 7 tunnin bussissa istumisen.
Hinta kun oli noin puolet muiden halpalentoyhtiöiden hinnoista ja kolmasosa Kenya Airwaysin hinnasta.

Toivon mukaan huolto pelaa oikeasti. Ja legendaarista rautaysiä saa kuulemma oikeasti lentää eikä leikkiä joystickillä.
Olen ymmärtänyt, että niitä koneita on verrattain hankala saada taivaalta alas ainakaan vahingossa ilman teknisiä ongelmia.
Ehkä mäkin ottaisin saman riskin. Eihän missään päin maailmaa lennoista 1/10 pääty putoamiseen.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tämä sopisi Mille naurat juuri nyt-ketjuunkin.
Ostin juuri lentolipun joululomalle.
Lainaus lentoyhtiön nettisivulta: "Eastafrican operates modern aircraft‚ and we are constantly updating and improving our fleet."
Meikäläisen lento lennetään DC-9:llä. Ensilento konetyypillä vuonna 1965.
Muita konetyyppejä kyseisen yhtiön käytössä ovat mm. Fokker F28 (ensilento 1967) ja Beechcraft 1900 (ensilento 1982).
Eivät minun mielestäni aivan moderneimpia koneita.
Asia tuli esille Joulu Live-ketjussa, joten pieni päivitys tännekin.
Valitettavasti en päässyt DC-9:n kyytiin, sillä lentoyhtiö oli ostanut useita koneita kilpailevan yhtiön konkurssipesästä.
Siksi DC-9 on ilmeisesti hyllytetty, sillä meikäläisen lento lennettiin Bombardier Dash8:lla, mikä ei sekään aivan tuore kehitelmä ole, mutta sentään 80-luvun lapsi.
Muutoin ei mitään valittamista lentoyhtiöstä.
 

Fordél

Jäsen
Asia tuli esille Joulu Live-ketjussa, joten pieni päivitys tännekin.
Valitettavasti en päässyt DC-9:n kyytiin, sillä lentoyhtiö oli ostanut useita koneita kilpailevan yhtiön konkurssipesästä.
Siksi DC-9 on ilmeisesti hyllytetty, sillä meikäläisen lento lennettiin Bombardier Dash8:lla, mikä ei sekään aivan tuore kehitelmä ole, mutta sentään 80-luvun lapsi.
Muutoin ei mitään valittamista lentoyhtiöstä.

Kerros nyt vähän miten koko homma meni. Harvemmin kuulee kuitenkaan enää lentomatkakokemuksia näin eksoottisissa kohteissa ja koneilla.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Mulla eksoottisin lento oli Boliviassa Cochabamba - Santa Cruz, joka lennettiin Boeing 727:lla. Tästä toki jo yli 15v aikaa, mutta vanha se kone oli silloinkin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eksoottisin lentokokemukseni on Neuvostoliitosta. Olin viime vuosituhannella työmatkalla Kaukasuksella, mukana porukassa oli venäläisiä isäntiä ja suomalaisia teollisuuspomoja, noin 25 henkilöä. Paluulentoa varten Moskovaan olivat järjestäneet Ilyushin Il-86 - jumbon, jossa ei muita matkustajia ollut lainkaan, vaikka koneessa olisi ollut yli 300 istumapaikkaa. No, kyyti oli tasaista ja myös hyvä esimerkki siitä, että eipä paljon siihen aikaan säästelty kun vieraille piti näyttää. Istuin suunnilleen keskellä konetta keskirivissä (penkkejä oli yhdeksässä rivissä), laskeutumista ei edes huomannut kun jo rullattiin terminaalin eteen.
 
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kerros nyt vähän miten koko homma meni. Harvemmin kuulee kuitenkaan enää lentomatkakokemuksia näin eksoottisissa kohteissa ja koneilla.
Kokemus oli yllättävän miellyttävä.
Wilson airport Nairobissa on siitä erikoinen, että jokaisella lentoyhtiöllä on oma rakennuksensa, jossa sijaitsee terminaali ja pääkonttori, joten lähtöselvityksessä ei ollut ruuhkaa. Lisäksi ainakin Eastafricanin rakennuksessa oli pieni kahvila, josta sai ruokaa ja olutta.
Muutoin touhu kentällä oli länkkärin silmin vähän villin näköistä. Koneita maalattiin ja huollettiin paljaan taivaan alla., yms.
Itse lento meni mukavasti. Lippua ostaessa sai varata ilmaiseksi exit-paikankin, joten pitkä ja lihava sikakin mahtui mukavasti penkkiin. Turbulenssia oli jonkin verran. Ilmeisesti matkan lyhyyden takia lennettiin melko matalalla ja kuuma savanni alla aiheutti lämpimiä ilmavirtauksia.
Ukundan lentokenttä olikin sitten aikamoinen. Lennonjohtotorni on saksilavan päälle asennettu lasikuitukoppi. Saapuvat matkustajat odottavat matkatavaroitaan ulkosalla, mutta toisaalta rannalle on matkaa vajaa kilometri.
Asun nyt pienessä saksalaisten suosimassa hotellissa, jonka omistaja tarjoutui hoitamaan kyydin kentältä. Parkkipaikalla sitten etsin meikäläisen nimeä kuskien paperilapuista. Ei näkynyt, joten gf soitti omistajan numeroon. Herra oli tullut itse Porschellaan noutamaan, which was nice.
Kaiken kaikkiaan ei mitään valittamista, jos ei koneen vaihtumista oteta huomioon.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos lennätte ja vaikka olisi vain pomppukin Damin kautta niin koronatodistus pitää olla muuallakin kuin suomenkielellä tai ei tule mittään

" Alankomaihin matkustettaessa pitää olla mukana todistus, joka kertoo enintään 72 tuntia sitten testatusta negatiivisesta testituloksesta. Todistuksen on oltava englanniksi, saksaksi, ranskaksi, espanjaksi tai hollanniksi. Suomenkielinen todistus ei kelpaa. "

 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Norwegian ilmoitti nyt että CashPointsit on ainakin toistaiseksi jäissä ja paluuta entiseen ei ehkä olekaan. Sinne jäi jotain 4000-5000 pointsia käyttämättä,saa nähdä voiko niitä joskus vielä hyödyntää...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Norwegian ilmoitti nyt että CashPointsit on ainakin toistaiseksi jäissä ja paluuta entiseen ei ehkä olekaan. Sinne jäi jotain 4000-5000 pointsia käyttämättä,saa nähdä voiko niitä joskus vielä hyödyntää...
Oli siinä asiakaskirjeessä jotain vihjailuja, että voisi niistä jotain hyötyä jatkossa olla, mutta nyt yrityssaneerauksen aikana ei ainakaan. Kortilla maksamalla saattanee jatkossa myös saada cashpointsin sijaan cashbackkia, eli rahaa suoraan takaisin.

Itsellänikin jotain 300 - 400 euron verran cashpointseja on, mutta olin jo henkisesti varautunut ettei niitä käyttämään pääse. Jään seuraamaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Oli siinä asiakaskirjeessä jotain vihjailuja, että voisi niistä jotain hyötyä jatkossa olla, mutta nyt yrityssaneerauksen aikana ei ainakaan. Kortilla maksamalla saattanee jatkossa myös saada cashpointsin sijaan cashbackkia, eli rahaa suoraan takaisin.

Itsellänikin jotain 300 - 400 euron verran cashpointseja on, mutta olin jo henkisesti varautunut ettei niitä käyttämään pääse. Jään seuraamaan.

Onneksi ehdin varailla loppusyksylle reissuja. Sai pisteet poltettua
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös