/img-s3.ilcdn.fi/0f4ca4c6261d5a96ee360152dbfa55cadfad19c686924b73155289f9b1a25436.jpg)
Norjan valtio lopettaa lentoyhtiö Norwegianin tukemisen – jopa konkurssi mahdollinen
Miljardiveloissa olevan Norwegianin mukaan sen tulevaisuus näyttää nyt ”hyvin epävarmalta”.

Taitaa jäädä iso kasa norwegianin cash pointseja käyttämättä.
Kerran olen joutunut. Yritin paikkoja varata Lontoo - Vegas välille. Reitti Helsinki-Lontoo-Vegas oli BA:lta ostettu, mutta Hel-Lon välin operoikin Finnair. BA:n sivut ilmoitti että paikat pitää varata Finnairin sivuilta. Finnairin sivut taas päinvastoin. Piti soittaa BA:n asiakaspalveluun, jotta homma onnistui. Asiakaspalvelu oli ainakin silloin vain Briteissä. Briteistä kun on kyse niin voisin uskoa sen, että ovat edelleen kivikaudella näissä asioissa. Tästä omasta keissistä on kyllä kuusi vuotta jo aikaa.Onko kukaan joutunut asioimaan British Airwaysin kanssa? Onko tosiaan niin kivikautista touhua vielä vuonna 2020, että asiakaspalvelu toimii ainoastaan puhelimitse? Korona peruutuksista yllättäen kyse.
Taitaa jäädä iso kasa norwegianin cash pointseja käyttämättä.
On. Tammikuussa BA siirsi jatkolentomme n 5 tunnin päähän alkuperäisestä. Lähtöpaikassa menimme tiskille selvittämään asiaa ja siellä nyrpeä jenkkinainen sanoi, ettei onnistu siinä vaan pitää ottaa yhteys BA:n asiakaspalveluun - puhelimitse.Onko kukaan joutunut asioimaan British Airwaysin kanssa? Onko tosiaan niin kivikautista touhua vielä vuonna 2020, että asiakaspalvelu toimii ainoastaan puhelimitse? Korona peruutuksista yllättäen kyse.
Hassua. Mulla tuo onnistui ihan helposti. NY-hima, lento peruttu. Muka 12h viivästys. Tarpeeksi kun tiskillä olin tiukkana niin nätisti himaan, toki yhdellä ylimääräisellä pompulla. 4h myöhässä.On. Tammikuussa BA siirsi jatkolentomme n 5 tunnin päähän alkuperäisestä. Lähtöpaikassa menimme tiskille selvittämään asiaa ja siellä nyrpeä jenkkinainen sanoi, ettei onnistu siinä vaan pitää ottaa yhteys BA:n asiakaspalveluun - puhelimitse.
Tämä sopisi Mille naurat juuri nyt-ketjuunkin.
Ostin juuri lentolipun joululomalle.
Lainaus lentoyhtiön nettisivulta: "Eastafrican operates modern aircraft‚ and we are constantly updating and improving our fleet."
Meikäläisen lento lennetään DC-9:llä. Ensilento konetyypillä vuonna 1965.
Muita konetyyppejä kyseisen yhtiön käytössä ovat mm. Fokker F28 (ensilento 1967) ja Beechcraft 1900 (ensilento 1982).
Eivät minun mielestäni aivan moderneimpia koneita.
Tämä sopisi Mille naurat juuri nyt-ketjuunkin.
Lainaus lentoyhtiön nettisivulta: "Eastafrican operates modern aircraft‚ and we are constantly updating and improving our fleet."
Muita konetyyppejä kyseisen yhtiön käytössä ovat mm. Fokker F28 (ensilento 1967) ja Beechcraft 1900 (ensilento 1982).
Nairobista Ukundaan.Olen henkilökohtaisesti pyrkinyt välttämään itänaapurin pienempiä lentoyhtiöitä eikä Eastafrican myöskään pääse huvikseen kokeiltavien lentoyhtiöiden joukkoon. Tosin, jos haluaa lennellä esim. DC-9:llä niin Afrikkaan on mentävä.
Vitsit sikseen, lukeehan heidän sivuillaan näin:" The aircraft are maintained by our experienced engineers and technicians who have had extensive training‚ both regionally and internationally‚ and are licensed to practice by the Kenya Civil Aviation Authority (KCAA). "
Ja miksi emme uskoisi, että koneet huolletaan asianmukaisesti, kun niin sanotaan.
Mistä mihin olet lentämässä?
Näiden joukkueiden kannattaminen opettaa sietämään tuskaa ja vitutusta.Eikö Poolin ja etenkin Maple Leafsin sekä Ässien kannattamisesta saa jo riittävästi tuskaa ja vastoinkäymisiä elämään?
Nairobista Ukundaan.
Toivottavasti nettisivu ei valehtele yhtä pahasti koneiden huollosta kuin niiden nykyaikaisuudesta.
Tämä on niitä riskejä, jotka on otettava välttääkseen 7 tunnin bussissa istumisen.
Hinta kun oli noin puolet muiden halpalentoyhtiöiden hinnoista ja kolmasosa Kenya Airwaysin hinnasta.
Asia tuli esille Joulu Live-ketjussa, joten pieni päivitys tännekin.Tämä sopisi Mille naurat juuri nyt-ketjuunkin.
Asia tuli esille Joulu Live-ketjussa, joten pieni päivitys tännekin.
Valitettavasti en päässyt DC-9:n kyytiin, sillä lentoyhtiö oli ostanut useita koneita kilpailevan yhtiön konkurssipesästä.
Siksi DC-9 on ilmeisesti hyllytetty, sillä meikäläisen lento lennettiin Bombardier Dash8:lla, mikä ei sekään aivan tuore kehitelmä ole, mutta sentään 80-luvun lapsi.
Muutoin ei mitään valittamista lentoyhtiöstä.
Kokemus oli yllättävän miellyttävä.Kerros nyt vähän miten koko homma meni. Harvemmin kuulee kuitenkaan enää lentomatkakokemuksia näin eksoottisissa kohteissa ja koneilla.
Oli siinä asiakaskirjeessä jotain vihjailuja, että voisi niistä jotain hyötyä jatkossa olla, mutta nyt yrityssaneerauksen aikana ei ainakaan. Kortilla maksamalla saattanee jatkossa myös saada cashpointsin sijaan cashbackkia, eli rahaa suoraan takaisin.Norwegian ilmoitti nyt että CashPointsit on ainakin toistaiseksi jäissä ja paluuta entiseen ei ehkä olekaan. Sinne jäi jotain 4000-5000 pointsia käyttämättä,saa nähdä voiko niitä joskus vielä hyödyntää...
Oli siinä asiakaskirjeessä jotain vihjailuja, että voisi niistä jotain hyötyä jatkossa olla, mutta nyt yrityssaneerauksen aikana ei ainakaan. Kortilla maksamalla saattanee jatkossa myös saada cashpointsin sijaan cashbackkia, eli rahaa suoraan takaisin.
Itsellänikin jotain 300 - 400 euron verran cashpointseja on, mutta olin jo henkisesti varautunut ettei niitä käyttämään pääse. Jään seuraamaan.
Lennetäänkö ne? Tuolla kun on epävarmuutta mihin ja milloin Norski sitten lentää.Onneksi ehdin varailla loppusyksylle reissuja. Sai pisteet poltettua
Lennetäänkö ne? Tuolla kun on epävarmuutta mihin ja milloin Norski sitten lentää.