Keskustelua kilpagolfista

  • 139 338
  • 1 193

F#21

Jäsen
Mielenkiintoista miten Rorylla on pelkkä työkalun vaihto toiseen vaikuttanut näin paljon. Taisi kisan tai kaksi sitten vaihtaa anser-tyyliseen putteriin millä pelannut muutamia vuosia sitten aiemmin. Parhaillaan menevässä Arnold Palmerin kisassa on tällä hetkellä sekä tiiboksin, että puttauksen strokes gained tilaston kärjessä.

PGA Tourin selostajat eivät tunnu diggaavan DeChambeaun tyylistä käyttää draiveria aina kun mahdollista. Myöntävät sen kyllä olevan hauskaa katsottavaa ja olen samaa mieltä. Vähän ollut nyt vaikeuksia noiden lähestymisten kanssa, toivottavasti saa ne kuntoon.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Bryson on kyllä alle satasesta todella surkea pelaaja, lähestyy paremmin kahdesta sadasta.
Tänään pitkään mietti ja selkeästi suuri kiusaus oli lähteä kutosella lammen yli, mutta ei sitten kuitenkaan uskaltanut. Toivottavasti huomenna tai sunnuntaina olisi sellainen tuuli että lähtisi painamaan greenille.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: F#21

F#21

Jäsen
Bryson on kyllä alle satasesta todella surkea pelaaja, lähestyy paremmin kahdesta sadasta.
Tänään pitkään mietti ja selkeästi suuri kiusaus oli lähteä kutosella lammen yli, mutta ei sitten kuitenkaan uskaltanut. Toivottavasti huomenna tai sunnuntaina olisi sellainen tuuli että lähtisi painamaan greenille.
Olisi kyllä hauska nähdä tuo. Tosin tänää on luvattu vettä tuolla niin ei varmastikaan sitä yritä.

Rorylla voisi myös olla teoreettiset mahdollisuudet saada pallon lentämään griinille asti. Tosin en usko hänen edes yrittävän sitä, sillä näyttää pelaavan ihan fiksulla taktiikalla tänä viikonloppuna.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
No ei ihan greenille, mutta huikea pommi Brysonilta!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: F#21

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ottiko nyt Spieth embedded vapautuksen pompusta?
 

F#21

Jäsen
Rory painoi äsken 6. väylällä kaksi avausta veteen. Molemmissa pieni pull ja toiseen vielä hook mukaan. Kolmannen, tai viidennen lyönnin, laittoi sitten väylälle kun otti turvallisemman väylän. Eiköhän siinä mennyt Roryn voittotaistelu.

edit. No kuudennen lyönnin laittoi sitten jaardin päähän lipusta, siitä luultavasti putti sisään ja selvinnee tuplabogeylla. Eiköhän silti voi voiton unohtaa kun melko mukava tuuli tuolla päällä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Joo Rory tipahti taistelusta kuin paska rattailta. Tyhmä riski lähteä noin paljoa oikomaan tuossa tuulessa. En usko että Brysonkaan lähtee noin paljoa oikomaan, varsinkin kun kuulee uutiset Roryn avauksista.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Rorylle mallia. Huhhuh, on se kova! Jos nyt osuisi greeniin toisella.
No ei osunut :D
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huisa päätöskierros nähtiin eilenkin haastavissa oloissa, kun viimeisessä parissa Bryson ja nuori ja lupaava Westwood pelasivat käytännössä 18 reiän playoffia. Ero ei tainnut missään kohtaa olla yhtä lyöntiä suurempi ja Westwoodilla oli vielä 16. reiällä hyvä mahdollisuus tulla tasoihin kun Bryson löi avauksensa väyläbunkkeriin pahaan paikkaan, mutta Westwoodinkaan lähestyminen ei onnistunut kovin hyvin. Kisa ratkesi lopulta viimeisen reiän paineputtiin reilusta metristä, jonka Bryson hoiteli himaan.

Hiukan oli myös skandaalinkäryä, kun Bryson sai 16.(?) reiällä vapaan vapautuksen ihan greenin vieressä, ja dropin jälkeen asetteli palloaan. Tuo ei käsittääkseni voi olla sääntöjen puitteissa mahdollista, mutta eipä siitä mitään sen suurempaa draamaa koitunut, eikä oikeastaan vaikuttanut kyseisen reiän tulokseen mitenkään. Mutta Reed olisi tuosta about mestattu.

Ai niin ja torstaina alkaa Players, jonka CMore näyttää ja kisailut käydään vielä ihan inhimilliseen aikaan käsittääkseni. Harmittavasti Koepka jää polvivamman takia pois.
Huima arvoturnausputki on luvassa muutenkin. Eli pian jo taas Masters ja muut majorit, kesällä olympialaiset ja syksyllä Ryder Cup.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos oikein ymmärsin, niin Playersin eka kierroksella olisi - vähän Mastersin tyyliin - ilmaiseksi käytössä "Every Shot Live"
Varmaan tuo on geoblokattu Suomessa, koska tv-oikeuksien haltijat elävät vuodessa ~1997.

Golfissa ja vaikka yleisurheilussa luulisi että ollaan hyvin lähellä sitä murrosta, että katsoja saa itse valita ne suoritukset jotka haluaa katsoa. Eilinen yleisurheilun halli-EM oli aivan karmea ja vanhanaikainen tv-toteutus kun juuri mitään kenttälajisuorituksia ei onnistuttu tarjoilemaan tv-katsojille suorana tai muutenkaan.
Mastersissa toimi muistaakseni ihan mukavasti se, että oletuksena näytettiin päälähetystä, mutta streami siirtyi Mickelsoniin aina kun hän löi, jos olin siis MIckelsonin valinnut.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisin lyödä Scotty Cameronini vetoa, että Rorylla riittää paukut avata tuolla Bay Hillin kutosväylällä griinille. Bryson tykitti tuon matkan kevyesti lauantaina ja sunnuntaina. En tiedä mikä oli siis tuulen tilanne Roryn kohdalla kun avasi ensimmäisen veteen, mutta kolmas tiiltä olisi voinut kokeilla rehdisti kaikki tai ei mitään -tyylillä griinille. Varmaan muutenkin yleistyy tuo jatkossa, kun Bryson on avannut pelin. Mm. Finaulle, Champille ja esim. Frittelille pitäisi olla ihan kevyttä piiskata pallo tuon lammen yli.

Oma elämänlaatu muuten parani ihan helvetisti, kun vihdoin jaksoin hankkia VPN:n ja Golf TV:n tilauksen. Faijan kanssa kun puoliksi maksellaan, niin runsaat 3€ kuussa per nuppi kaikesta mahdollisesta golfista. Ja hyvin pelasi Chromecastin kanssa.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Jos oikein ymmärsin, niin Playersin eka kierroksella olisi - vähän Mastersin tyyliin - ilmaiseksi käytössä "Every Shot Live"
Varmaan tuo on geoblokattu Suomessa, koska tv-oikeuksien haltijat elävät vuodessa ~1997.

Golfissa ja vaikka yleisurheilussa luulisi että ollaan hyvin lähellä sitä murrosta, että katsoja saa itse valita ne suoritukset jotka haluaa katsoa. Eilinen yleisurheilun halli-EM oli aivan karmea ja vanhanaikainen tv-toteutus kun juuri mitään kenttälajisuorituksia ei onnistuttu tarjoilemaan tv-katsojille suorana tai muutenkaan.
Mastersissa toimi muistaakseni ihan mukavasti se, että oletuksena näytettiin päälähetystä, mutta streami siirtyi Mickelsoniin aina kun hän löi, jos olin siis MIckelsonin valinnut.

Hei tuli tästä mieleen että mitä muita vaihtoehtoja kuin Viaplay olisi katsoa PGA touria? Tai pääasiassa isot kisat eli majorit tulisi katsottua mutta varmaan silloin tällöin myös muita PGA kisoja. Ja näyttääkö Viaplay kaikki majorit? Entä sitten Ryder Cup, kenellähän on oikeus siihen?

Edit. Olisi pitänyt lukea kaikki viestit ennen vastaamista. Tässähän ylempänä Fat Cat kertoikin golf TV:stä. @Fat Cat miten tuo siis toimii, eli VPN:n kautta onnistuu ja tuo on jotain 6e kuukaudessa yhteensä? Mitä kaikkea sieltä näkyy?
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei tuli tästä mieleen että mitä muita vaihtoehtoja kuin Viaplay olisi katsoa PGA touria? Tai pääasiassa isot kisat eli majorit tulisi katsottua mutta varmaan silloin tällöin myös muita PGA kisoja. Ja näyttääkö Viaplay kaikki majorit? Entä sitten Ryder Cup, kenellähän on oikeus siihen?

Edit. Olisi pitänyt lukea kaikki viestit ennen vastaamista. Tässähän ylempänä Fat Cat kertoikin golf TV:stä. @Fat Cat miten tuo siis toimii, eli VPN:n kautta onnistuu ja tuo on jotain 6e kuukaudessa yhteensä? Mitä kaikkea sieltä näkyy?
Otin itse CyberGhostin VPN:n ja sen jälkeen vaan normaalisti GolfTV:n sivuilta tilaus. Minä otin tuon peruspassin, mikä on 90USD vuodessa kertamaksulla (reilu 6€ kuussa) ja tätä voi käyttää neljällä laitteella, eli voi hyvin jakaa jonkun kanssa jos haluaa. Tuolta näkyy ainakin PGA Tour, ET, PGA Champions Tour, LPGA, Korn Ferry Tour ja Challenge Tour. Ilmeisesti LET puuttuu. Kaikki majoritkin näyttäisi olevan kalenterissa.

Yhden viikonlopun perusteella toimii kuin tanssi. Kannattaa hankkia VPN ja kokeilla alkuun vaikka tämän viikon Playersia varten tuota 7 päivän ilmaista kokeilua: GOLFTV

Disclaimerina tietysti se, että joskus stream-palvelut tekevät kaikkensa sen eteen, että erinäiset VPN-kikkailut eivät toimi. Esim suomalaiset palveluntarjoajat tuntuvat laittavan kaiken kehitysrahansa siihen. GolfTV on ilmeisesti toiminut jo vuosikaudet hyvin VPN:llä. Itse olen yhdistänyt Singaporeen ja sitä kautta ainakin toimii hyvin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hei tuli tästä mieleen että mitä muita vaihtoehtoja kuin Viaplay olisi katsoa PGA touria? Tai pääasiassa isot kisat eli majorit tulisi katsottua mutta varmaan silloin tällöin myös muita PGA kisoja. Ja näyttääkö Viaplay kaikki majorit? Entä sitten Ryder Cup, kenellähän on oikeus siihen?
Ja siis ei kai Viaplayllä edes ole PGA Touria, vaan se on Suomessa vain CMorella? Viaplaylla / V sportilla on sitten muut, eli:
European tour
Ryder Cup
WGC
Majorit pl Masters

Eli jos haluaa katsella ns laillisesti PGA Touria, European Touria, Ryder Cupia ja majorit, niin pitää olla Viaplay, CMore ja ostaa vielä Ruudulta Mastersin pay-per-view,

Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin PGA Tourin oikeudet taitaa olla Discoveryllä/Eurosportilla tai ainakin siirtymässä sinne, mutta ilmeisesti vielä Suomessa yksinoikeudella CMorella.

Käsittääkseni GolfTv on tulossa ihan virallisestikin Suomessa saataville ensi vuonna. En tiedä millä sisällöllä.
https://www.eurosport.fi/golf/disco...raavat-golftv-palvelun_sto6982339/story.shtml

Oliko @Fat Cat niin että chromecast pelittää GolfTV+VPN yhdistelmällä?
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Otin itse CyberGhostin VPN:n ja sen jälkeen vaan normaalisti GolfTV:n sivuilta tilaus. Minä otin tuon peruspassin, mikä on 90USD vuodessa kertamaksulla (reilu 6€ kuussa) ja tätä voi käyttää neljällä laitteella, eli voi hyvin jakaa jonkun kanssa jos haluaa. Tuolta näkyy ainakin PGA Tour, ET, PGA Champions Tour, LPGA, Korn Ferry Tour ja Challenge Tour. Ilmeisesti LET puuttuu. Kaikki majoritkin näyttäisi olevan kalenterissa.

Yhden viikonlopun perusteella toimii kuin tanssi. Kannattaa hankkia VPN ja kokeilla alkuun vaikka tämän viikon Playersia varten tuota 7 päivän ilmaista kokeilua: GOLFTV

Disclaimerina tietysti se, että joskus stream-palvelut tekevät kaikkensa sen eteen, että erinäiset VPN-kikkailut eivät toimi. Esim suomalaiset palveluntarjoajat tuntuvat laittavan kaiken kehitysrahansa siihen. GolfTV on ilmeisesti toiminut jo vuosikaudet hyvin VPN:llä. Itse olen yhdistänyt Singaporeen ja sitä kautta ainakin toimii hyvin.
Okei thänks, tuohan voisi olla hyvä setti, pitääpä laittaa testiin. Golfissa on kyllä streamit onnistu blokkaamaan uskomattoman hyvin ylipäänsä, tuntuu olevan mahdotonta löytää mitään. Eikä siinä, ihan ok noista lähetyksistä on maksaakin mutta ongelmana on tämä mistä benicio puhuu, eli kun nuo kisat jakaantuvat niin helvetin monen palveluntarjoajan kesken että sekä rahallisesti että vaivannäön kannalta ihan mahdoton paikka jos haluaa katsoa PGA:ta, majoreita, Ryder cupia ja vielä joitain yksittäisiä ET:n kisoja.

Olisi kyllä hyvä jos tuo Golf TV tulee suomeen niinkuin tuossa aikataulussa näyttää olevan. Kunhan hinta pysyisi vielä kohtalaisena, varmasti kyllä on paljon kovempi kuin tuo 90USD per vuosi.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Okei thänks, tuohan voisi olla hyvä setti, pitääpä laittaa testiin. Golfissa on kyllä streamit onnistu blokkaamaan uskomattoman hyvin ylipäänsä, tuntuu olevan mahdotonta löytää mitään. Eikä siinä, ihan ok noista lähetyksistä on maksaakin mutta ongelmana on tämä mistä benicio puhuu, eli kun nuo kisat jakaantuvat niin helvetin monen palveluntarjoajan kesken että sekä rahallisesti että vaivannäön kannalta ihan mahdoton paikka jos haluaa katsoa PGA:ta, majoreita, Ryder cupia ja vielä joitain yksittäisiä ET:n kisoja.

Olisi kyllä hyvä jos tuo Golf TV tulee suomeen niinkuin tuossa aikataulussa näyttää olevan. Kunhan hinta pysyisi vielä kohtalaisena, varmasti kyllä on paljon kovempi kuin tuo 90USD per vuosi.
Jep, ei minullekaan mikään ongelma olisi maksaa kohtuullista hintaa suomalaisesta tarjoajasta. Nyt kun pitäisi ottaa Cmore ja Viaplay, niin sellainen +800€ sijoitus vuodessa ei kauheasti houkuttele.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyl maar NBC Golfille joku laiton striimi löytyy ja sieltä sitten näkee kaiken pl Masters ja muistaakseni European Tourin sijasta pääkanavalla tulee usein LPGA:ta tai Champions Touria, plääh. En siis suosittele tai vinkkaa, mutta luulisin.
Mastersin taas näkee heidän omilta nettisivuiltaan pelkällä VPN:llä, eli jos ei muuten ole tarvetta VPN:lle, niin kerran vuoteen joku maksuton kokeilujakso.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Otin itse CyberGhostin VPN:n ja sen jälkeen vaan normaalisti GolfTV:n sivuilta tilaus. Minä otin tuon peruspassin, mikä on 90USD vuodessa kertamaksulla (reilu 6€ kuussa) ja tätä voi käyttää neljällä laitteella, eli voi hyvin jakaa jonkun kanssa jos haluaa. Tuolta näkyy ainakin PGA Tour, ET, PGA Champions Tour, LPGA, Korn Ferry Tour ja Challenge Tour. Ilmeisesti LET puuttuu. Kaikki majoritkin näyttäisi olevan kalenterissa.

Yhden viikonlopun perusteella toimii kuin tanssi. Kannattaa hankkia VPN ja kokeilla alkuun vaikka tämän viikon Playersia varten tuota 7 päivän ilmaista kokeilua: GOLFTV

Disclaimerina tietysti se, että joskus stream-palvelut tekevät kaikkensa sen eteen, että erinäiset VPN-kikkailut eivät toimi. Esim suomalaiset palveluntarjoajat tuntuvat laittavan kaiken kehitysrahansa siihen. GolfTV on ilmeisesti toiminut jo vuosikaudet hyvin VPN:llä. Itse olen yhdistänyt Singaporeen ja sitä kautta ainakin toimii hyvin.
Näkyykö tuolta Golf TV:ltä nuo featured groupit + sitten normaali lähetys? Ja oliko siellä se jenkkien lähetys mainoksineen, vai onko mainoskatkolla sitten muita lyöntejä kentältä kuten Cmorella?

Muistan että joskus otin jonkun 7 päivän kokeilun, mutta muistelen että jotakin siinä oli pielessä ettei huvittanut siitä maksaa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkyykö tuolta Golf TV:ltä nuo featured groupit + sitten normaali lähetys? Ja oliko siellä se jenkkien lähetys mainoksineen, vai onko mainoskatkolla sitten muita lyöntejä kentältä kuten Cmorella?

Muistan että joskus otin jonkun 7 päivän kokeilun, mutta muistelen että jotakin siinä oli pielessä ettei huvittanut siitä maksaa.
Katselin tuossa viikonloppuna featured groupia ja sitten päälähetystä kun se alkoi. Ilmeisesti myös featured holes tarjolla, en tosin siitä itse niin innostu.

Ei ollut mainoksia, kuin välillä sitä perus itse tapahtuman Arnold Palmer -rummutusta jne. Välillä siis näytetään tuota pelaajataulukkoa, milloin ilmeisesti oikeassa lähetyksessä pyörii mainokset. Tuleehan noita taukoja joo, mutta jotenkin itse olen jo alistunut siihen, että tälläistä tämä on. Jos totta puhutaan, niin en liikaa kiinnittänyt nyt huomiota. Voin katsella Playersin yli ja raportoida tästä näkökulmasta.

Twitterissä kritisoidaan PGA:ta nyt aika kovastikin siitä, että noita mainoksia on ihan helvetisti.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Katselin tuossa viikonloppuna featured groupia ja sitten päälähetystä kun se alkoi. Ilmeisesti myös featured holes tarjolla, en tosin siitä itse niin innostu.

Ei ollut mainoksia, kuin välillä sitä perus itse tapahtuman Arnold Palmer -rummutusta jne. Välillä siis näytetään tuota pelaajataulukkoa, milloin ilmeisesti oikeassa lähetyksessä pyörii mainokset. Tuleehan noita taukoja joo, mutta jotenkin itse olen jo alistunut siihen, että tälläistä tämä on. Jos totta puhutaan, niin en liikaa kiinnittänyt nyt huomiota. Voin katsella Playersin yli ja raportoida tästä näkökulmasta.

Twitterissä kritisoidaan PGA:ta nyt aika kovastikin siitä, että noita mainoksia on ihan helvetisti.
Kuulostaa siis samalta kuin Cmorenkin lähetys. Taidanpa siirtyä tuohon samaan itsekin, golf on ainoa syy maksaa Cmoren riistohintaa minulla.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Suomalaisten uutisia - sekä Välimäki että Korhonen tekivät päätökset vetäytyä harjoitustauolle, ilmeisesti siihen asti kun Tour palaa Eurooppaan. Välimäellä syynä on vuodenvaihteen raskas ohjelma ja osittain siitä johtunut tason heittely. Korhonen sen sijaan väsähti Koronan aiheuttamiin epävarmuuksiin.

Pulkkanen ja Samooja sen sijaan palasivat kentille tänään Qatarissa. Samoojan kierros sujui loistavasti, tulos on tällä hetkellä aamun lähtijöistä jaetusti paras -6. Pulkkasen lähtö on illalla.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Players alkoi myös juuri, tässähän tämä loppuviikko menee taas rattoisasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös