Tervehdys kaikille. Olen Jatkoaika.com:in uudehko NHL-toimittaja Teemu Utriainen, ja nyt sain vihdoin rekisteröityä käyttäjätunnuksen myös tänne keskustelupalstalle.
Olen seurannut sivuston keskustelupalstaa alusta lähtien, eli reilusti yli kahdenkymmenen vuoden ajan, ja mielestäni täällä on ollut alusta lähtien Suomen laadukkain ja intohimoisin jääkiekkokeskustelu. En ole noista Twitter/X hommeleista ikinä syttynyt sen kummemmin, ja täällä on ollut näkemystä ja asiantuntemusta aiheesta kuin aiheesta. Ei siis pelkästään jääkiekosta.
Mutta juuh, se esittelyistä ja alkuhöpinöistä. Olen aidosti kiinnostunut antamastanne palautteesta liittyen artikkeleihin, jotka olen kirjoittanut tai joihin olen muiden mukana osallistunut, ja täällä olikin tehty hyviä huomioita liittyen useampaan noista.
Tuossa Jonathan Huberdeaun kuvassa käytin tahallaan tuollaista jippoa, jolla sain Miikka Kiprusoffin napattua juttuun mukaan. Uskon Dustin Wolfilla olevan potentiaalia nousta vuosien varrella Calgary Flamesin parhaaksi maalivahdiksi sitten Kiprusoffin, jopa paremmaksi siis kuin mitä Jacob Markström oli. Toki NHL-ura on vasta alkumetreillä, mutta pidän Wolfia alkukauden perusteella yhtenä kärkisuosikeista Calderin voittajaksi. Tiesin kyllä, että tuossa valitsemassani kuvassa on Huberdeau, ja olisin voinut sen tuoda kuvatekstissä esille. Terästäydyn jatkossa.
Artturi Lehkosen poisjättäminen sitä vastoin oli puhdas lapsus. Edes oikolukuvaiheessa en sitä huomannut, ja nyt pikkuisen hävettää. Joka tapauksessa Lehkonen on pelannut ihan älyttömillä minuuteilla loukkaantumisensa jälkeen, ja hyökkäyspäässä tehot ovat olleet kunnossa. Sitä vastoin puolustuspää on vuotanut toistaiseksi pahemman kerran, ja Lehkosen ollessa kentällä Avsin vastustajat ovat saaneet täysillä kentällisillä pelatessa yli viisi vaarallista maalipaikkaa tuntiin verrattuna siihen, kun Lehkonen on vaihdossa. Kyseessä on kuitenkin vastuullinen oman pään pelaaja, eli eiköhän tuo tilanne vielä tasoitu ja sopivat roolituksetkin taas löydy.
4 Nations Faceoffin kokoonpanospekulaatioissa halusin korostaa sitä, miten hyökkäyspäässäkin erinomainen Adam Fox on myös vastustajan parhaiden pelaajien pimentämisessä aivan liigan eliittiä. Hänen oman pään pelin laadukkuudesta ei mielestäni kirjoiteta niin paljon kuin pitäisi, mikä on tietty ihan ymmärrettävää, kun maalien tekeminen kiinnostaa suuria massoja enemmän kuin maalien estäminen. Jenkkien joukkueesta puolustuksen kärkinelikosta jokainen on oman pään pelissä erinomainen, mutta halusin mainostaa vielä Adam Foxia erikseen.
Kiitokset vielä kerran huomioistanne, palautteistanne ja tietenkin juttujen lukemisesta. Yritän omalta osaltani tuottaa sisältöä luettavaksi sen mukaan, mitä nyt suinkin ehdin. Juttuideoita riittää ja on periaatteessa ihan kirjoittamista vaille valmiina, mutta toisinaan ajan löytäminen kaiken muun arkielämän keskellä on haasteellista.