Kärsiikö teidän miehuus siitä, jos te klikkaatte naisjääkiekkoa käsittelevän jutun auki?
Miehuuteni ei itse asiassa kärsi yhtään siitä. Olen jopa joskus lukenut ihan tarkoituksella naisten jääkiekkoa käsitteleviä juttuja. Nykymaailmassa vaan tuntuu olevan turhan yleistä (koskee nyt kaikkia uutissivustoja), että avaan jutun, joka käsittelee aivan kaikkea muuta kuin mitä kuvittelin tai toivoin sen käsittelevän. Olisi ihan kiva, jos jutun otsikon perusteella tietäisi edes, mitä jääkiekkosarjaa teksti käsittelee. Kesällä avasin useammankin naisten liigaa käsittelevän tekstin, kun kuvittelin sen olevan miesten liigaa. En vain seuraa naisten liigaa, joten kyllähän se vähän ärsytti. Yhtä lailla ärsyttäisi, jos jutun otsikko olisi "turkulaisseura hankki tsekkivahvistuksen" ja kyseessä olisi TuToa käsittelevä artikkeli. Miehuuteni ei muuten kärsi siitäkään, että avaan mestistä käsittelevän jutun, mutta kyllähän tuossa on täysin selvää, miksi otsikoissa ei sarjaa kerrota. Nykyään taitaa ainakin olla yleistynyt, että jossain päin otsikkoa tuo tieto mainitaan, mutta minulle sopisi ihan hyvin, että vaikka kaikissa teksteissä olisi ekana sarja mainittu. Esim. nyt tuolla on uutinen, joka koskee Liigaa, mutta eka sana on mestis, joten aika herkästi ohittaisin kokonaan. Kun tuossa on kuitenkin rajattu määrä uutisia, mitä jatkis työntää itselle näkyviin ja sarjojen määrä on kasvanut olisi ihan kiva, jos siihen saisi rajattua jutut vain niistä sarjoista joita seuraan.
Tuolla on nytkin minulle esiteltynä juttu, jonka otsikko on "Melkein julkkis". Sisältö on yksi kuva ja kaksi virkettä tekstiä. Otsikon perusteella voisi kuvitella henkilöartikkeliksi tai jotain.
E: Ja olen kyllä täysin tietoinen, että tuolta ylhäältä voi avata esim. Liigaa koskevat jutut. Itselle kuitenkin yleisin reitti artikkeliin on tuo "Verkkolehden uusimmat jutut", kun pääasiallisesti käytän jatkiksen foorumia enkä verkkolehteä. Harvemmin lähden etsimään, että onkos Liigassa tapahtunut jotain mielenkiintoista, mutta jos tuolla oikeassa reunassa joku teksti pistää silmään, niin lukaisen.