Kieltämättä pisti vähän silmään, kun toimituksellisessa materiaalissa käytettiin etnistä vähemmistöryhmää halventavaa termiä. Varmaankin tietämättömyyden takia, mutta sopii silti hieman huonosti tähän asiakokonaisuuteen.Mielestäni melko outoa, kun halveksitaan NHL pelaajia etuoikeutettuna käyttäen bättre folk kommenttia muuten Suomen kielisessä kolumnissa?
Kuten itsekin toteat, jääkiekko ei ole erillään yhteiskunnasta. Niinpä siitä pitää voida keskustella myös muussa kontekstissa kuin jee-jee-olen-fani. Olen oikein tyytyväinen, että Jatkoajassa ääneen pääsevät myös ne jääkiekon seuraajat, jotka pohtivat muitakin kysymyksiä kuin sitä, onko jengi A parempi kuin jengi B ja kuka suomalainen seuraavana varataan NHL:ään. En tiedä millä laskuopilla saat "sivuston peruslähtökohdista negatiivisia", kun jutuista valtaosa on ihan perussettiä peleistä, pelaajista, voimasuhteista jne. Eipä taida edes viikottain ilmestyä kirjoitusta, joka pyrkii analysoimaan yhteiskunnallisia kysymyksiä jääkiekon ympärillä.Kyllä itseänikin on ruvennut ihmetyttämään, että miten tämän "faneilta faneille" -sivuston peruslähtökohta tuntuu olevan niin negatiivinen ja monesti hurrataan asioille, jotka itse sivuston päämäärää, eli jääkiekkoa jopa haittaavat. Jääkiekko tuntuu olevan sivuseikka, kunhan yhteiskunnallisissa asioissa ilmenee positiivisia signaaleja.
En ihmettelisi, jos NHL:n vaikka päättäessä, että "ympäristöystävällisenä liigana NHL on kutistamassa lentomatkailun minimiin. Tämän vuoksi runkosarja pelataan jatkossa kokonaisuudessaan kolmen lähijoukkueen lohkoissa ja vieläpä niin, että kolmena päivänä peräkkäin aina samat joukkueet kohtaavat samassa hallissa.", Jatkoaikaan ilmestyisi vuolaasti tätä ratkaisua hehkuttava ja ylistävä kolumni. Jääkiekko kärsisi suunnattomasti, mutta maailman parannuksen kannalta otettaisiin taas yksi kärpäsen askel eteenpäin.
En väitä, että jääkiekko olisi yhteiskunnasta erillinen saareke, mutta kyllä nyt jääkiekkosivustolla pitäisi jääkiekkoon keskittyä. Suomi valmistautuu taistelemaan historiansa ensimmäisestä olympiakullasta, niin valmentajan harmitteluihin pelaajan eristyksestähän täällä tartutaan.
Teleportti olisi kova. Sillä saataisiin koko maailman ilmastoasiat kondikseen.Minä puolestani voisin vaikka itse kirjoittaa sen ylistyskolumnin, jos NHL tai joku muu liiga alkaisi oikeasti pohtia ratkaisuja myös pelin ympäristökysymysten ratkaisemiseksi. Sekin on osa jääkiekkoa.
Edit. Onko jatkoaika edes ajatellut, että Raskin lopettamispäätöksen myötä olisi tullut joku vähän edustavampi henkilökuva pelaajasta. Rask kuitenkin oli omalla aikakaudella aika merkittävä pelaaja. Lisäksi ironista että esim. Lundqvist sai kyllä omat hienot kolumnit kun lopetti.
1 ottelu, torjuntaprosentti 90,0, päästettyjä maaleja/ottelu 2,90
Koska se tilasto ei oikeasti ole päästetyt maalit per ottelu vaan päästetyt maalit per pelattu 60 minuuttia. Suomi-Ruotsi meni jatkoajalle joten siksi se lukema on 2.90.Kultaleijonien pelaaja-arviot: Yksittäisiä onnistumisia tärkeämpää on laadukkaiden palasten kokonaisuus
Leijonien olympiakultajoukkueen pelaajat täyttivät mitä suurimmissa määrin heihin kohdistuneet odotukset. Superonnistujia ei juuri ollut, mutta onnistujia täydellä mitalla.www.jatkoaika.com
Tuosta jutusta otettu. Miten voit pelata yhden ottelun, päästää siinä 3 kpl maaleja ja päästetyt maalit/ottelu on alle 3?
Asia selvä, kiitoksia tästä!Koska se tilasto ei oikeasti ole päästetyt maalit per ottelu vaan päästetyt maalit per pelattu 60 minuuttia. Suomi-Ruotsi meni jatkoajalle joten siksi se lukema on 2.90.
Tiedän faktana, että nettisivuston mainosmyynnin ja sitä kautta tulovirran kivijalka on sivustokävijät, ja siihen peilaten Jatkoajan päätös KHL-kiekon seurannan & raportoinnin lopettamisesta on kova liike joka ansaitsee virtuaalisen hatun noston!
Mulla ei ole statistiikkaa käytettävissä, mutta KHL’n pois pudottaminen vähentää sisältöä reippaasti, ja näin ollen siviston katselumäärää…Peilasin tätä itseni kautta ja ajattelin ettei kyllä hetkauta yhtään kun ei niitä ole pahemmin tullut lueskeltua koskaan. Onko niin että näillä on kuitenkin suurempi kävijämäärä?
Tuossahan nimenomaan todettiin, että Jatkoaika ei uutisoi KHL:stä tai sen pudotuspeleistä. Eli urheilullinen seuraaminen on lopetettu. Tämä Joensuun haastattelu maailmanpoliittisesta tilanteesta on tähän linjaukseen täysin looginen.Kaikella kunnioituksella. Enkä tahdo olla nyt mitenkään kaksinaismoralismia osoitteleva ihminen. Mutta..