Kärpät,Pitsi ja SK
Nythän kävi niin että Lukko osallistui viime vuonna tuohon Kärppä-turnaukseen kuullakseen sitten turnauksen jälkeen Junnolta, että niin pieni ja mielenkiinnoton seura ei heitä jatkossa kiinnosta. Eli he haluavat kehittää Kärppä-turnauksesta Suomen ykkösturnauksen. Lukko ei yleisöä/rahaa vedä ja ensi kaudelle hän maalaili seinälle Jokereita ja HIFKta ja TPSää. Euroopan huippuseuroja. En tiedä tekikö Junno tämän jälkeen itsenäisesti sen johtopäätöksen, että Pitsiin ei kannata mennä vai eikö hän sitten näiden puheiden jälkeen ollut enää niin tervetullut. Mene ja tiedä. Ainakaan Kärppäturnaukseen ei enää kutsua ole odotettavissa.
SK-turnausjupakasta minulla on seuraavanlainen käsitys: Lukko pitäisi mieluummin Pitsiturnauksen myöhemmin syksyllä, mutta Ässäin kanssa on sovittu nykyiset päivät, jotta turnaukset eivät ole liian lähekkäin ja yleisö jaksaisi olla kiinnostunut. Lukon mielestä SK-turnaukseen ei ole vuosikausiin panostettu niin joukkueiden kuin markkinoinninkaan osalta riittävästi ja nykyisellään Ässille ei olisi mitään haittaa vaikka turnausajat vaihdettaisiin. Asia ei ole edennyt mihinkään ja Lukko on vastaavasti halunnut panostaa SK-turnauksen joukkueeseensa yhtä paljon kuin Ässät/SK itse turnaukseen.
Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä tätä satakuntalaista ajatusmallia: toisen tapahtuma on meiltä pois. Minusta ne päinvastoin tukisivat toinen toisiaan. Sama oli havaittavissa kun Pori (joku porilainen yrittäjä, en tiedä kuka) yritti ostaa Raumalta juhannusfestareita. Kun kauppaa ei tullut, alettiin uhota että he järjestävät samaan aikaan vielä paremmat bileet ja sitten Raumanmeren juhannus kaatuu. Jonkinlaista yritystä kai olikin mutta kaiketi tänä juhannuksena tapahtumaa ei vielä saatu kasaan. Vaikea nähdä näissä mitään mieltä. Mitä enemmän tapahtumia, sitä enemmän paikkakunnista puhutaan. Vaikuttaisi olevan kaikkien etu saada julkisuutta. Mutta ei kun ei. Kaikki toisen saama huomio on vissiin sitten itseltä pois.