Kesän siirtoikkuna 2022

  • 409 102
  • 4 839
Suosikkijoukkue
Chelsea FC

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Ei ole helppoa nykyään siirtoikkunoissa vain hankkia pelaajia, kun on kaikenlaista välistävetoa ja osaksi jopa sabotoidaan tarkoituksella toisten joukkueiden siirtoja. Ja sanoisin, että agentit ovat muuttuneet entistä härskeimmiksi.

Tällä viikolla pitäisi Sterlingin siirto mennä maaliin ja ehkä puolustajan:



City sai juuri Jesusin myynnillä kuitattua Phillipsin, niin luulisi tuon Sterlingin siirron tapahtuvan pian, koska City myös kohta tarjoamassa pyydetyn Cucurellasta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Pyhä Henki lähtee Saudi Arabiaan. En keksi tähän mitään oikeasti hauskaa sanottavaa, tai mitään kovin erikoisia kehujakaan. Joskus ajattelin, että Nunosta olisi tekijämieheksi isoissa seuroissa, mutta eipä näköjään.



Etihadilta Ittihadiin? No, toki partamies kaatoi Cityn kotona eikä Manchesterissä. Aika rajussa syöksyssä on Nuno. Viimeiset ajat Wolvesissa sujui huonosti ja valtakausi Spursissa oli täysi farssi. Nyt sitten rahan perässä lähi-itään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara

Bayern nyt on liikkunut iät ja ajat harmaatakin harmaammalla alueella putsatessaan muiden Bundesliiga joukkueiden parhaita pelaajia ilmaiseksi tai liki ilmaiseksi että pieni ihmetys heräsi kun aikanaan luin jonkun tuohtuneen kommentin Lewan keissiä koskien.

Lewan kohdalla ei puutu enää kuin se että ostaa ”itse” itsensä sen jonkun ihme säännön varjolla sopimuksestaan sillä reilulla kahdella kympillä ulos ja menee minne haluaa. Kuittaa jonnekin offshore tilille aiheutuneet kulut myöhemmin.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Bayern tosiaan on myös ilmeisesti de Ligtin perässä. Tässähän on sellainen juttu, että Bayernhan oli jo aikanaan de Ligtin perässä, kun pelasi Ajaxissa ja vahvojen lähteiden mukaan ja ihan de Ligtin edesmennen agentti Raiolankin mukaan, siirto Bayerniin aikanaan oli ihan hyvin pienistä detaljeista kiinni. Oli oikeasti ihan hiuskarvan varassa, että de Ligt ei olisi Juventuksen sijaan siirtynyt Bayerniin, mutta siirto sitten kaatui sitten viime hetkellä. Salihamdzic on jo todella seurannut pitkään de Ligtiä ja hänen uraansa sekä on ilmeisen tunnettu pitkänajan de Ligtin ja hänen pelinsä "ihailija", tästä syystä Bayern onkin nyt varmasti hanakasti de Ligtin perässä. Ilmeisesti Bayern on näiden kaikkien vuosien aikana pitänyt myös yhteyttä de Ligtin ja hänen seurueensa kanssa.

De Ligtin lisäksi Bayernin muut loppukesän tavoitesiirrot ovat Konrad Laimer ja Stade Rennaisin lahjakas 17-vuotias laituri Mathys Tel (per F.Plettinberg). Telistä Bayern olisi myös huhujen mukaan jo tehnyt n. €7 miljoonan + €10 miljoonan(!) bonukset -tarjouksen Rennaisille, jonka Rennaison hylännyt. Rennaisi haluaa "huomattavasti" suuremman siirtosumman. Bayern suunnittelisi Teliä lähtökohtaisesti ykkösjoukkueen matkaan. Laimerin kohdalla käydään Leipzigin kanssa kädenvääntöä (Bayernin tarjoama €22M vs. Leipzigin pyynti n. €30M).

Jos tuosta vielä de Ligt ja Laimer Bayerniin liittyisivät, olisi vahvistuttu joka positiolla, joita tuossa kevään aikana (ainakin itse mietin), että jonne sitä vahvistusta tarvittaisiin: CB, RB, CDM, CM, LW/RW. De Ligt olisi hyvä haku topparin paikalla, Mazraoui napakymppi oikean laitapakin tontille, Laimer ei ehkä ihan sellainen kutonen, jota ajattelin, mutta laatupelaajana kelpaisi, Gravenberch niin ikään napakymppi kasipaikan positiolle ja Mané tuo loistavan lisän ja kilpailua hyökkäykseen, vaikka oma ajatukseni olikin alunperin, että pitäisi kenties vahvistaa oikeaa laitaa tuomalla sen pelipaikan puhdas peluri sisään. Tel toki lupaavana laiturina olisi kirsikka kakun päälle.

On ilmeisen mahdollista, että Bayern sisällyttäisi Pavardin osaksi tuota de Ligt diiliä ja saisi näin ollen de Ligtin halvemmalla summalla. Juventus sekä mm. Chelsea ja Atletico ovat kiinnostuneita Pavardista.

Aikamoista hurjastelu Brazzolta siirtomarkkinoilla. Brazzohan juuri erosi tuossa kevään aikana liki 30 vuotta kestäneestä avioliitostaan, joten liekö tuo pidätellyt Salihamidzicia aiempina vuosina ja nyt kun on villi ja vapaa, niin laitetaankin haisemaan ja isosti raottamalla lompakkoa vähän reilummin...
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä oon miettinyt, että eikö (huippu)jalkapalloilijat pärjää ilman agenttejakin? Mä ainakin pelaisin ilman agenttia, ja neuvottelisin itse missä pelaan ja millä palkalla. Ei tarvisi maksaa kenellekään rahaa ja parantaisi omaa brändiä.

Ymmärrän tietysti, että huonommilla pelaajilla on agentit joiden avulla markkinoidaan pelaajaa parempiin seuroihin, mutta mitä jotkut messit ja ronaldot jne. agenteilla tekevät.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ymmärrän tietysti, että huonommilla pelaajilla on agentit joiden avulla markkinoidaan pelaajaa parempiin seuroihin, mutta mitä jotkut messit ja ronaldot jne. agenteilla tekevät.
Pistävät ne vastaamaan puhelimeen, sähköposteihin yms. Jos olisin joku Ronaldon tai Messin kaltainen futismiljardööri, en todellakaan eläisi kädestä suuhun, vaan mulla olisi "a guy" kaikkeen mahdolliseen. Rahalla voi ostaa aikaa ja vapautta, jota ei muuten tuollaisena tyyppinä ole ihan liikaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mä oon miettinyt, että eikö (huippu)jalkapalloilijat pärjää ilman agenttejakin? Mä ainakin pelaisin ilman agenttia, ja neuvottelisin itse missä pelaan ja millä palkalla. Ei tarvisi maksaa kenellekään rahaa ja parantaisi omaa brändiä.

Ymmärrän tietysti, että huonommilla pelaajilla on agentit joiden avulla markkinoidaan pelaajaa parempiin seuroihin, mutta mitä jotkut messit ja ronaldot jne. agenteilla tekevät.
Hoitaako nuo sponsorisopimuksetkin? Vai ainoastaan pelaajasopimukset ja siirrot? Sen kuvittelisi ihan huipuille olevan yksi saatanan työmaa alkaa niitä yhteistyötarjouksia perkaamaan läpi ja neuvottelemaan lisämiljoonia niistä itse. Toki oletan että pelaaja-agentit tietää kaikki mahdolliset ja mahdottomat suoritusbonukset joista nyhtää lisää liksaa ja älyävät lukea pienellä painetut präntit. Ajankäytön ja rahantulon optimointia tuo aika pitkälti taitaa olla.

Eikö muuten formulakuskeissa useampi hoida neuvottelunsa itse? Bottas? Hamilton? Lätkän puolellakin oliko Drew Doughty joka hoiteli nykyisen sopparinsa itse?
 

EP34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Outis
Tuossa ylempänä olikin jo puhetta Ronaldosta ja mahdollisesta siirtymisestä

Puhtaasti Manun kannalta kauppa olisi järkevä monella tavalla etenkin pelillisesti ja rahallisesti. Tuosta Psg-keskustelusta oikein innostuin mitä enemmän sitä mietin.

Olisihan siinä jotain niin perverssiä ja sairasta ettei sitä uskoisi edes puhtaasti katsomalla. 4-2-4 Donnarumma, Mendes, Ramos, Marquinhos, Hakimi, Verrati, Vitinha, Neymar, Ronaldo, Mbappe, Messi. Tuo alkaa jo ilman Ronaldoakin jo olemaan kuin videopelistä joten en pysty edes kuvittelemaan mitä olisi Ronaldon kanssa.

Tuohon kauppaan en siis usko hetkeäkään. Sen kieltäisivät varmasti kaikki Mbappesta Macroniin, mutta olisihan tuo perverssiä nähdä kun siellä miljardiniehet painelevat tiistai-iltana AC Ajacciota vastaan ja todennäköisesti häviävät vielä kävelyynsä sen pelin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voi luoja, antakaa minun nähdä Crisu ja Messi samassa joukkueessa. Se olisi jotain hulvatonta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EP34

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tämä on kyllä asia, josta on hyvä muistuttaa aina välillä. Moni menee tähän ansaan edelleen. Englannissa kun nuo tosiaan ilmoitetaan bruttona.
Hetkoinen, siis miten ilmoitetaan "nettona" kun toisaalla bruttona? Automaattisesti joku vero vähentäen? Rahastoinnit? Vähennykset? Mitä tää meinaa?

Siis kiinnostaa oikeasti, että ilmoitetaanko jossain (varsinkin Euroopassa) joku palkanmaksu muuten, kuin bruttona? Paitsi asianomaiselle itselleen, luonnollisesti.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Hetkoinen, siis miten ilmoitetaan "nettona" kun toisaalla bruttona? Automaattisesti joku vero vähentäen? Rahastoinnit? Vähennykset? Mitä tää meinaa?

Siis kiinnostaa oikeasti, että ilmoitetaanko jossain (varsinkin Euroopassa) joku palkanmaksu muuten, kuin bruttona? Paitsi asianomaiselle itselleen, luonnollisesti.
Ei kai Italiassa kukaan mitään veroja maksa. Suomalaiset maksavat niidenkin verot.
Sen sijaan mafialle ja muille hämärämiehille voi joutuakin jotain maksamaan.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ei kai Italiassa kukaan mitään veroja maksa. Suomalaiset maksavat niidenkin verot.
Sen sijaan mafialle ja muille hämärämiehille voi joutuakin jotain maksamaan.
Juujuu, paremmat ihmiset aina maksaa huonompien ihmisten puolesta, sehän on selvää.

Mietin vaan lähinnä sen palkanmaksajan kannalta, että noinkohan voi ilmottaa, paljonko nettoaa satunnaishahmo Palle Pättersån? Palkanmaksaja voi tietysti ilmoittaa Pallelle, että kun lyöt nimen paperiin, niin työnantajan pakollisten kulujen jälkeen Pallen (agentin) käyttöön tulee summa XXX. Mutta en tiedä meinattiinko tätä edellisessä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ei näitä pysty keksimään.
 

Liitteet

  • 791E50A8-8752-470D-9533-CF3EAC7A48F8.jpeg
    791E50A8-8752-470D-9533-CF3EAC7A48F8.jpeg
    142,4 KB · kertaa luettu: 203

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ei näitä pysty keksimään.

Kun lukee tuon AS:n jutun, niin täysin hypoteettisella tasolla koko juttu. Ovat tavanneet maanantaina, mutta hyvä muistaa että Mendes on mm. Bernardo Silvan agentti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös