Kesäloma

  • 54 295
  • 239

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Tunti vielä ja sitten neljä viikkoa lommoo, kelpaa!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pitsiin olen ainakin tulossa, Porispere vielä harkinnassa.
Kyllä Mokomaa kannattaa lähteä katsomaan kauempaakin, vaikka onhan se sataan kertaan nähty. Ja Raised Fist! Puhumattakaan saunomisista pe-iltana!


Oikein hyvää lomaa kaikille! Mä laitan Jatkoajan kii muutamaksi viikoksi ja häivyn maalle. Okei?
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Kyllä Mokomaa kannattaa lähteä katsomaan kauempaakin, vaikka onhan se sataan kertaan nähty. Ja Raised Fist! Puhumattakaan saunomisista pe-iltana!

Mokoma on kyllä aika hyvä syy jäädä sinnepäin. Lauantaina vaan pitäisi sitten olla kupittelematta jos meinaa kotiakin päästä...
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Jaahas, kohta sitä vois alotella loman ensimmäisen osion, joka alkaa ajomatkalla Oulusta Nastolan Rautalankafestareille.

Perinteiseen tapaani pidän loman kolmessa osassa. Viikko lomaa, viikko töitä, pari lomaviikkoa, viikko töitä ja sitten vielä viimenen lomaviikko. Ei kerkiä täysin rappiolle menemään, eikä röissäkään ole niin kamala tehtävävuori oottelemassa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan just alkaa ekat viisi viikkoa lomaa, sitten marraskuussa pari-kolme viikkoa lisää. Ne menevät matkailun merkeissä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kolmen viikon loma alkoi. Kehitys kehittyy ja mokkula toimii nyt täällä saaristossakin. Pientä rakennushommaa edessä mökillä ensi viikolla ja lapsille uimista ja saariseikkailua. Kesän kohokohta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan kohta tulee lähtö. Ja kelit on mitä parhaimmat! Tätä vielä seuraavat neljä viikkoa, kiitos.

Ehkä nähdään Kalevan kisoissa, ehkä pitsiturnauksessa, ehkä ei kummassakaan. Mitä väliä, nyt eletään ilman aikatauluja ja mennään sinne minne huvittaa tai ollaan menemättä. Ainoa mikä on tärkeää, on että pääsis nyt alkuun pois täältä kaupungin keskustasta mahdollisimman äkkiä...
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja jo perinteisesti auto laukeaa kesäloman aikana. Nyt sitten makoillaan ainakin viikko kotona ja kippaillaan vitutukseen kaljaa. Vitun homokesä,tulis talvi.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tähän ketjuun lieneekin sopiva hetki rustailla jotakin..
Nimittäin, en osaa kesälomailla. Nyt on menossa jo viides(?) kesä kun käytössä on täydet lomat, 28 työpäivää. Tai noh, niitä saa vielä lisää sitten isompana..

Ongelmahan on se, että minulla kun on mahdollisuus käyttää lomia melkein milloin vaan, niin käytän lomani äärimmäisen pihisti. Joitakin pitkiä viikonloppuja ja juhannuksena oikein viikko-kaksi, mutta kunnon irtiottoa arkeen ei saa aikaiseksi. Aina kuitenkin säästän lomapäiviä, ei hitto! Jos vaikka talvella pukkaa joku yllätysretki niin uusia lomia voi kyllä syödä etukäteen, palkattomia vapaita yms voi myös käyttää. Eli sinällään ei mitään järkeä jemmata lomia ja ripotella sinne tänne.

Tänä kesänä on ensimmäisen kerran tullut sellainen olo, että kunnon loma, 4-5 viikkoa putkeen olisi poikaa. No nyt on tietty sellaiset projektit päällä että mielellään vielä syyskuun alkuun pitäisi olla paikalla. Suunnitelmissa onkin pitää syksyllä kunnon kalastelupainotteinen loma, jos vaikka sen melkein koko syyskuun lomailisi. Se on kumminkin selvä että ensi kesänä loppuu tämä älytön lomapäivien pihistely:F

Toinen juttu on vielä se, että kotinurkissa lomailu muodostuu helposti liiaksi tuttujen arkirytmien ympärille, samat sapuskat, samat treenit yms., vain töissä notkuminen jää välistä pois. Eli jotai aktiviteettia pitää järjestää.
Onkohan mulla vaivana se kuuluisa lomastressikin;)
 

Egonomic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Mestis KalPa
Nonni, eli tiistaina se sitten alkoi, kun sai viimeisenkin työharjoittelupäivän tekastua alta. Nyt pääasiassa lomaillaankin koulujen alkuun asti, jonka jälkeen pitäisi alkaa väsäämään lopputyötä. Sitä ennättää kyllä ressata myöhemminkin, joten nyt naatitaan!
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Päivitetään vielä tähänkin ketjuun.

Alkaa klo 15 vajaan 3 viikon mittainen kesäloma. Töihin palataan sitten 26.8.

Tätä olen odottanut.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Arvon Jatkoaikalaiset, milloin meinaatte pitää kesälomanne? Saitteko päättää lomastanne millon pidätte, vai sanoiko työnantaja painavan sanan?

Allekirjoittaneen kesäloma alkaa vasta Elokuun lopulla omasta halusta harrastuksien takia ja se jatkuu ehkä kahdella viikolla myöhemmin syksyllä.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Arvon Jatkoaikalaiset, milloin meinaatte pitää kesälomanne? Saitteko päättää lomastanne millon pidätte, vai sanoiko työnantaja painavan sanan?

Allekirjoittaneen kesäloma alkaa vasta Elokuun lopulla omasta halusta harrastuksien takia ja se jatkuu ehkä kahdella viikolla myöhemmin syksyllä.

Työnantajan vaihdon seurauksena kesälomaa ei ole, mutta isyysloma tulee pidettyä syksymmällä. Parin viikon palkaton vapaa tuli vietettyä viime kuussa. Ennen tätä olen aina sanonut "aivan sama" loman ajankohtaa tiedusteltaessa, ja jostain syystä kesäloma on yleensä osunut hEINÄKUULLE ja jotain pientä siihen on yleensä alkuun laitettu, vaikka olen ymmärtänyt että se on halutuin lomakuukausi. Sama se missä kuussa istuu himassa tai terassilla.
 

Fordél

Jäsen
Aika pitkälti saa itse määriteltyä, mutta töiden perusteella heinäkuun tienoo on paras niin pidetään se siinä. Neljä viikkoa putkeen. Suunnitelmia lomalle ei sen suuremmin ole. Joku reissu tekisi mieli tehdä, jotta tuntuisi oikealta lomalta. Pelkkö kotona nyhjöttäminen ei oikein innosta. Jos sitä menisi vaikka Tukholmaan...
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Arvon Jatkoaikalaiset, milloin meinaatte pitää kesälomanne? Saitteko päättää lomastanne millon pidätte, vai sanoiko työnantaja painavan sanan?
Toinen lomapäivä aluillaan ja kevyttä kesäsadetta ilmassa. Työnantaja sanelee painavalla sanalla loman lopetuspäivämäärän mutta yleensä lopettelen paria päivää aiemmin.
Aurinkoisia kesäpäiviä toivon, ja toivottelen teillekin.

Terveisin koo
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Luvassa on hyvin poikkeuksellinen kesä, sillä edessä saattaa olla peräti seitsemän viikon "kesäloma". Ainakin nyt varmuudella kuuden viikon. Laitoin sanan heittomerkkeihin, koska virallisella lomalla olen vain kesäkuun kaksi viimeistä viikkoa, ja heinäkuun olen sitten työttömyyskortistossa. Tällä haavaa työt siis jatkuvat elokuun alussa, vielä on epäselvää että millä nimikkeellä. Eli käytännössä kyseessä on siis suurimmaksi osaksi pakkoloma :D

Opiskelijan statuksella kulkeva parempi puoliskoni aloittaa kesätyönsä täsmälleen samana päivänä kun minä jään töistä pois, mikä on tietysti sinällään paskamaisin mahdollinen tilanne kesän käytännön järjestämisen kannalta. Mutta minkäs teet.. allekirjoittaneella on myös tavattoman vähän mitään suunniteltua ohjelmaa kesäksi, joten luvassa lienee siis paljon spontaania grillailua ja chillailua. Toisaalta olen tilanteeseen äärimmäisen tyytyväinen, toisaalta taas en. Kukapa sitä kuitenkaan työttömänä viihtyisi, vaikka miten olisi heinäkuu
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Itsellä kesäloma on vain pari viikkoa, mutta kun siihen yhdistää isyysvapaita, niin olen poissa töissä 13.5.-3.8. Lomailua tämä kahden 3 viikkoisen hoitaminen ei todellakaan ole, mutta eipä työhuolet ainakaan paina pääkopassa.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
45 päivää olisi lomia käytettävänä. Nyt ensi alkuun on sovittuna vain juhannuksen jälkeen kahden viikon pätkä, mutta lisää lomaa pitänee sopia sitten loppukesäksi - alkusyksyksi. Oikeastaan ajallakaan ei ole mitään väliä, ei minulle eikä työpaikalle. Päiviä on niin paljon käytössä, että pitää oikein keksimällä keksiä tekemistä.

Perinteisesti lomalla mökille se on joksikin aikaa raahauduttava rauhoittumaan, mutta tuttuun tapaan jotain tulee nikkaroitua kun ihan aloillaan ei osaa olla. Kanootilla meloessa grillaantuu itsekin juuri sopivasti niin, että voi palata punanahkaisena sitten työmaalle kun sen aika on.

Hyvää kesää ja kesälomaa kaikille jatkoaikalaisille!
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Loma alkoi eilen ja loppuu 1.9. Niin paljon ylitöitä tehtynä että tuossa ei vielä ole edes kaikki vaan käyttämättä jää edelleen noin 100 tuntia.

Rahanakin olisi saanut, mutta lomaillaan nyt kun kelitkin suosii.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loma alkoi eilen ja loppuu 1.9. Niin paljon ylitöitä tehtynä että tuossa ei vielä ole edes kaikki vaan käyttämättä jää edelleen noin 100 tuntia.

Rahanakin olisi saanut, mutta lomaillaan nyt kun kelitkin suosii.

Sulla on vissiin pitemmältä ajalta pitämättä, kun eikös se ole 250tuntia raja mitä saa vuodessa paiskia ylitöitä.

Minulla on lomaa koko heinäkuu! Ensimmäinen palkallinen kunnon kesäloma. Pitää toivoo, että vähän jäisi aurinkoa sillekkin ajalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös