Omaan lomaan on aikaa vielä lähes pari kuukautta. Vaikka tapana on jaotella lomia kalenteriin tasaisesti ja kesäloma on "aina myöhään ja ei ikinä täysimääräisenä", niin onhan tämä nyt rankkaa aikaa. Ensimmäiset tyyliin jo palailevat lomilta, lomakyselyitä tulee suunnalta jos toiselta ja kateellisena saa kuunnella mitä muut ovat keksineetkään.
Ei siinä, mä olen sitten syksymmällä tyytyväinen kun Suomen säiden huonontuessa olen jossain vähän lämpimämmässä paikassa, viimeinen lomaviikko on pitämättä ja kiireisinä hetkinä itse voin olla jalat pöydällä.
itse en vain ymmärrä sitä, että kesäloma alkaa juhannuksesta. Tähän aikaan vuodesta säät voivat olla vielä yllätyksellisiä, lomavuoroista ainakin omilla työpaikoilla on ollut kilpailua ja ties mitä. Vastahan tässä on sitä paitsi talvilomasta toivuttu, loppuvuosi tuntuisi ainakin omalla kohdalla liian pitkältä jos kohtapuolin olisi lomat jo käytetty.
Makuasioita sanoisi koira. Tosin
@Lert on väärässä juhannuksen ja metsän suhteesta. Tuohan on paras aika olla kaupungissa, varmaan aina hetki koko vuotena kun kaupungissa on rauhallista. Landella on rauhallista se 51 muuta viikkoa vuodessa noin muutenkin jos mökki tai vastaava on jossain muualla kuin Helsingin siirtolapuutarhoissa. Jos metsään menee, niin juhannus tai vastaava ei eroa sen kummemmin ns. normiviikonlopusta. Sen sijaan kaupungissa tuo ero on niin selkeä, että minä ainakin nautin cityjussista taas vaihteeksi.