Kesäloma

  • 54 310
  • 239
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Arvon Jatkoaikalaiset, milloin meinaatte pitää kesälomanne? Saitteko päättää lomastanne millon pidätte, vai sanoiko työnantaja painavan sanan?

Kesälomaa ehti kertymään 12 päivän ajan, eli kaksi viikkoa. Lisäksi otin vielä kolmannen viikon palkatonta, kun oli lomareissu varattuna. Firmassa kahta poikkeusta lukuunottamatta kaikki aloittaa lomansa kesäkuun loputtua. On muuten ensimmäinen kesäloma, jota työn takia viettelen.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Sulla on vissiin pitemmältä ajalta pitämättä, kun eikös se ole 250tuntia raja mitä saa vuodessa paiskia ylitöitä.

On kai siinä jotain viime vuodeltakin, mutta oli tossa keväällä pari isompaa projektia niin niitä kertyi. Ja kun en minä eikä työnantaja välitä että paljonko niitä tulee ja koska niitä töitä tehdään niin ei haitanne vaikka paukkuu yli.
Kuitenkin olen kuukausipalkalla ja ylityöt pidetään palkallisina vapaina sitten kun on aikaa lomailla.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Enää ei ole pitkä aika kesälomaan :D Minulla virallinen kesäloman ajankohta on 8.7 - 3.8. Mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin tuo heinäkuun eka viikko olisi myös vapaata, eli toisin sanoen palkatonta lomaa. Siten loma olisi viiden viikon mittainen, eli sama kuin viime vuonna, jolloin osa lomasta oli myöskin palkatonta. Mutta eipä se minua haittaa :)
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Hyvä lomaa vaan kaikille, jotka sen saatte pitää! Itselläni on mennyt viimeiset 5 vuotta pitämättä lomaa yhtään kesällä. Itseppähän olen ammattini perkele valinnut. No, mutta pidetään lomat sitten aina keskellä talvea. Pitää vaan kuvitella, että on lomalla, vaikka joutuu hikoilemaan töissä. Luovutta pitää käyttää katos.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
On kai siinä jotain viime vuodeltakin, mutta oli tossa keväällä pari isompaa projektia niin niitä kertyi. Ja kun en minä eikä työnantaja välitä että paljonko niitä tulee ja koska niitä töitä tehdään niin ei haitanne vaikka paukkuu yli.
Kuitenkin olen kuukausipalkalla ja ylityöt pidetään palkallisina vapaina sitten kun on aikaa lomailla.

Oikee asenne...iso peukku siitä. Töitä tehdään silloin kun niitä on ja maataan kotona kun on hiljaisempaa. Nyt olis tiedossa elämäni ensimmäinen kuukauden kesäloma....muita loma suunnitelmia ei ole kuin 1vko mökillä kirkkonummella. Oikeesti lomaa ei pidä aikatauluttaa vaan tehdään mitä mieleen juolahtaa.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Kyllä kateeksi käy moinen pätkä ja varmaan ihan palkitsevaa ottaa nimenomaan lomana. Minä voisin harkita jopa ylimääräisestä lomasta maksamista välillä.

Kyllä se niin on, että raha ei korvaa vapaa-aikaa. Lomarahat on kätevää muuttaa lomaksi, niin saa pitkän loman niin kesälle kuin talvellekin.

Tietysti auttaa, jos on ylityö-, vastike-, pekkas- tai muita vapaita vielä päälle niin voi suunnitella pitempääkin lomaa. Itsellä on tänä vuonna kuukausi kesälomaa ja n. puoltoista kuukautta talvilomaa, että voi irrottautua hetkeksi talvesta ja reissailla pitkin poikin jossain lämpimässä. Kesälomalla en halua Suomesta poistua kuin korkeintaan joillekin pidennetyille viikonloppureissuille.

Hyvää lomaa vaan jo sen aloittaneille, rontti kuukausi vielä kunnes voin nostaa jalat pöydälle. Toivottavasti on kelejä vielä silloinkin.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Oikee asenne...iso peukku siitä. Töitä tehdään silloin kun niitä on ja maataan kotona kun on hiljaisempaa.

Tattis, juurikin näin. Tosin onhan se myönnettävä että nautin duunistani, vaihtelevuus, monipuolisuus ja ihan hyvä palkkataso saa pysymään tyytyväisenä.

Kyllä kateeksi käy moinen pätkä ja varmaan ihan palkitsevaa ottaa nimenomaan lomana.

Kyllä tuo pätkä nyt tuntuu hyvältä kun vasta kolmas päivä on menossa ja on saanut levätä. Tuli tuossa juuri ennen lomaa painettua 55 päivän aikana 54:nä päivänä hommia ja päivät oli lyhimmillään 4-5 tuntisia, mutta pisin putki samoilla silmillä oli 38 tuntia ja suurinosa päivistä oli semmosia 12-14 tuntisia. Paskin putki oli se kaksi viikkoa jona aikana työtunteja kertyi 196.

Jotta siinä selvennystä hieman mistä tuo on kertynyt.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa, viimeinen työpäivä ennen lomaa tuli just tehtyä. Sauna lämpenee jo kovaa kyytiä, tiedä vaikka ottaisin vähän Olviakin suurimpaan janoon kun sitä nykyään tulee niin harvoin maisteltua.

Maanantaina alkaa loma virallisesti, neljä viikkoa pidän putkeen ja töihin menen 15. päivä heinäkuuta.

Vähän turhan aikaisin tämä loma nyt tuli mutta piti joustaa kun aina ennen olen nykyisessä työpaikassa saanut lomani juuri silloin kun olen halunnut. Nytkin toivoin elokuuta, mutta moni muukin pitää silloin ja jonkun täytyy näin aikaisinkin jäädä joten minullehan tuo passaa kyllä. Kunhan vaan Pitsiturnausperjantai on vapaata niin ei haittaa.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Itsellä kesäloma on vain pari viikkoa, mutta kun siihen yhdistää isyysvapaita, niin olen poissa töissä 13.5.-3.8. Lomailua tämä kahden 3 viikkoisen hoitaminen ei todellakaan ole, mutta eipä työhuolet ainakaan paina pääkopassa.

Kerrohan millä haravajärjestelmällä sait järjestettyä noin pitkän pätkän? Käytittekö osan vanhempainvapaistanne tähän?

Itselläni alkoi ilmeisesti kesäloma maanantaina. Jäi tosin noteeraamatta samasta syystä kuin edellä. Käsittämätöntä vauhtia menee elämä tässä sumussa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tehtiin pieniä muutoksia kesälomaa varten. Reissu alkaa mukavasti Rock The Beachin lauantailla, kun sai napattua edullisesti kaksi lippua hintaan 110 euroa. Seuraavana aamuna sitten tosiaan suunnaksi Istanbul, josta vaihdoimme hyvän low budget-hotellin parempaan neljän tähden hotelliin ja viimeisiksi kahdeksi yöksi vielä parempaan hotelliin, jossa pääsee jo vähän luksusasumisen makuun. Nämä halvemmalla kuin mitä alkuperäinen varaus siinä pienen kukkaron talossa. Sijainnissakaan ei kärsitty yhtään, vaan hotellit ovat melkein vierekkäin. Tällä hetkellä ilmeisesti mellakat Taksimin alueella pudottavat reippaasti halukkaita Istanbulissa majoittujia koko alueelta. Tarjoukset ovat nimittäin todella hulppeita. Nyt 9 yötä tulee maksamaan parhaalla sijainnilla erittäin hyvillä huoneilla ja hotelleilla noin 600 euroa. Istanbulista lennämme Bolognaan, jossa yövymme yhden yön. Esimerkiksi Pasta Bolognese ja Lasagne ovat sieltä peräisin, joten pysähdymme ruokakulttuurin takia aiemmasta suunnitelmasta poiketen siellä. Se onkin sitten kymmenes yö ja antaa mahdollisuuden yöpyä palkintoyön reissun päätteeksi Roomassa. Välissä vietellään 8 yötä keskisessä Italiassa siskoa moikkaamassa. Suunnitelmissa on muunmuassa viinitilavierailua ja Euroopan korkeimman vesiputouksen tsekkaamista siinä sivussa. Varmaan Perugia-Assisi akselilla tulee pyörittyä, kun sisko siellä laaksossa asustelee. Assisi nyt on tutuksi jo käynytkin, mutta paljon sieltä ympäristöstä on näkemättä. Eli yhteensä 19 yötä reissun päällä. Vielä kun malttaisi odottaa kuun loppuun.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kesäloma tulee tänä vuonna pidettyä melko lailla pilkottuna. Pari viikkoa jätettiin syksylle, jolloin häivytään katsastamaan Chileä. Toiset pari viikkoa on pilkottu oikeastaan avovaimon työpaikan saneluiden mukaisesti heinä- ja elokuulle. Itse tosin säädin sen verran, että pidän heinäkuussa puolitoista viikkoa lomaa ja elokuussa vain puolikkaan. Töitä tulee tosin varmaan tehtyä sen verran sisään, että nuokin viikot saa pidettyä kokonaisina... arkipäivälle osuvat hautajaiset kesäkuun lopussa syövät kuitenkin osan liukumatunneista...
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
10 päivän ensimmäinen lomapätkä päättyi tänään. Ensikuun seitsemäs starttaa seuraava 10 päivän loma. Loput tuleekin käytettyä vuoden vaihteen jälkeen, kun tulee Balille lähtö ajankohtaiseksi.
Mietin alunperin, että pitäisikö ollenkaan näitä kesän lomapätkiä, mutta pakkohan se on pari kalastukselle pyhitettyä viikkoa pitää!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Virallisesti lomaa on rullailtu jo vajaa kolme viikkoa, mutta omat opinnot vievät aikaa juhannuksen yli. Heinäkuussa alkaa vaimon loma, johon mennessä oli alunperin tarkoitus saada kirjalliset työt pois, mutta sitten tuli duunista soitto, ja suostuin yhden peruskoulun päättäjän päättöarvosanan korotustenttiin. Ei nyt ehkä suurin kiinnostus ollut, kun tässä on asennoitunut, että kohta voisi oikeasti keventää jo kaasujalkaa, mutta pitää nyt tuo vielä runtata läpi. Pari päivää sinne tänne, kun kyse on kuitenkin tyypin jatkokoulutuspaikasta.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ensin lusitaan isäkuukausi pois alta ja sitten viisi viikkoa kesälomaa. Joskus elokuussa sitten seuraavan kerran takaisin suolakaivoksille, kelpaa.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huomenna nopeen työpäivän kautta junalla mökille ja siitä alkaa 4vko loma. Taitaa muuten olla ensimmäistä kertaa kk loma siitä lähtien kun olen töitä tehnyt. Ensi viikolla takas Stadiin ja muutto uuteen kämppään ja sitten vielä vajaaksi viikoksi takaisin mökille. 10.7-18.7 Espanjassa ja vielä jää senkin jälkeen muutama päivä palautua. Melko hyvät fiilikset!
 

Jesyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Pittsburgh Penguins, Mestis, NHL
Äsken Stanley Cup-finaalimatsin erätauolla tuli käytyä tuossa takapihalla istuskelemassa aamutakissa, nauttimassa aamuauringosta ja kuuntelemassa linnun laulua. On tämä kesäloma vain tarpeellinen tauko aherruksen välissä.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kesälomaa olisi edessäpäin säälittävät 8,5 vkoa. Saa nähdä kuinka saa ajan kulumaan... Mukana kertymässä toissa - ja viimetalven talvilomat, 4 vkoa kesälomaa + kaikki lomarahat vaihdettuna vapaiksi eli 2,5 vkoa.

Loma alkaa 1.7. Ihan putkeen en pysty pitämään duunin vastuiden takia, mutta yksi päivä duunissa silloin, toinen tällöin ei kovasti stressaa.
Koko kesä menee uutta mökkiä ja aittaa rakentaessa syksyllä ostamallani rantatontilla eli "lomasta" ei sinänsä voida puhua. Raakaa duunia joka pvä, aina välillä järveen pulahtaen ja veneelläkin saatan tehdä pieniä kieppejä.

Hyvää kesää kaikille!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Loma alkoi juuri ja nyt matkalla mökkipaikkakunnalle. Elokuun 5. takaisin. 6,5 viikkoa Saimaan saaristossa on huikeutta! Savustusta, grillailua, kalastusta, savusaunaa, veneilyä, aurinkoa ja muuta mukavaa :)

Send from junan ravintolavaunu using kolmosolut.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nyt alkoi. 5 viikkoa näin aluksi ja sitten täytyy kattoa noita taskussa olevia vapaapäiviä, jos vielä lomailuttaa, niin saan pitää niitä sitten vielä päälle.

Täytyy varmaan hakea kaupasta kaljaa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään se alkoi täälläkin. Yksi vuoden parhaista fiiliksistä kieltämättä. Neljä viikkoa lomailua. Armotonta kiirettä vielä ollut, eli jos sitä alkuun vetäsis oikein kunnon nollauskännit juhannuksen vietonkin kunniaksi.
 

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Viime viikko lusittu pekkasia pois, huomenna sitten ensimmäinen lomaviikko neljästä alkaa. Kotona en ole viikkoon käynytkään, mökillä on kivempaa. Hyvää lomaa lomailijoille.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Mulla olisi vielä aika tasan 1kk töitä ennen 1kk kesälomaa. Pari kesälomareissua jo suunniteltu ja muuten varmaan ollaan ihan perheen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös