Kertausharjoitukset

  • 246 163
  • 674
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Soitin joku viikko sitten sotilasläänin esikuntaan tjsp. ja kysäisin piruuttani sodanajan sijoitusta. Ei ollut muuttunut. Mutta se, mihin kiinnitin huomiota, oli se, että sieltä vastasi naisääni, joka sitten penkoi sijoitukseni tietokannasta. Siis mitä helvettiä?! Mitä naiset, jotka eivät suorita minkäännäköistä palvelusta maanpuolustuksen hyväksi, tekevät siellä penkomassa minun sodanajan sijoituspaikkatietojani? Helvetti, ne asiat eivät kuulu naisille pätkääkään!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Soitin joku viikko sitten sotilasläänin esikuntaan tjsp. ja kysäisin piruuttani sodanajan sijoitusta. Ei ollut muuttunut. Mutta se, mihin kiinnitin huomiota, oli se, että sieltä vastasi naisääni, joka sitten penkoi sijoitukseni tietokannasta. Siis mitä helvettiä?! Mitä naiset, jotka eivät suorita minkäännäköistä palvelusta maanpuolustuksen hyväksi, tekevät siellä penkomassa minun sodanajan sijoituspaikkatietojani? Helvetti, ne asiat eivät kuulu naisille pätkääkään!
Jätkä on kyllä käsittämätön. Voisikohan ne naiset olla vaikka _töissä_ siellä? Ei tehdä tästä nyt enää vastaavaa jankkaustopikkia kuin noista kahdesta muusta maanpuolustusaiheisesta, jooko?
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jätkä on kyllä käsittämätön. Voisikohan ne naiset olla vaikka _töissä_ siellä? Ei tehdä tästä nyt enää vastaavaa jankkaustopikkia kuin noista kahdesta muusta maanpuolustusaiheisesta, jooko?

Mitä helvettiä naiset tekevät _töissä_ puolustusvoimissa? Okei, jos on vapaaehtoisesti armeija käyty, niin sitten homma on OK, mutta tuskin se arviolta viisikymppinen toimiston täti kuitenkaan on armeijaa käynyt.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mitä helvettiä naiset tekevät _töissä_ puolustusvoimissa? Okei, jos on vapaaehtoisesti armeija käyty, niin sitten homma on OK, mutta tuskin se arviolta viisikymppinen toimiston täti kuitenkaan on armeijaa käynyt.
Uskoisin, että toimistotyöhön armeijassa vaaditaan ennemmin pätevät atk-taidot, kuin tetsausta sissiryhmän mukana. Ihan normaali työpaikka se on suurimmalle osalle, muistaakseni siviilipuolen työntekijöitä on armeijassa yli kaksinkertainen määrä sotilaspuoleen verrattuna.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Uskoisin, että toimistotyöhön armeijassa vaaditaan ennemmin pätevät atk-taidot, kuin tetsausta sissiryhmän mukana. Ihan normaali työpaikka se on suurimmalle osalle, muistaakseni siviilipuolen työntekijöitä on armeijassa yli kaksinkertainen määrä sotilaspuoleen verrattuna.

Oli miten oli, minä en pidä siitä, että siellä jotkut naiset penkovat minun sota-ajan sijoituspaikkatietojani, vaikka itse eivät tikkua ristiin kanna maanpuolustuksen eteen. Se on minun mielipiteeni, ja minua kiukuttaa suunnattomasti tämä asia. Tarpeeksi nöyryyttävää oli jo se, kun naispuolinen terveystarkastaja teki kustuntoja edeltävän terveystarkastuksen ja opettavaisena valaisi armeija-asioista, vaikka ei niistä tosiasiassa tiennyt hevonpaskan vertaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mitä helvettiä naiset tekevät _töissä_ puolustusvoimissa? Okei, jos on vapaaehtoisesti armeija käyty, niin sitten homma on OK, mutta tuskin se arviolta viisikymppinen toimiston täti kuitenkaan on armeijaa käynyt.
Mitä helvettiä miehet sitten tekevät synnytyssairaalassa töissä vai onko joku heistä synnyttänyt? Tai miten miehiä voi oikeastaan olla gynekologeinakaan, eihän heillä ole tuheroa...

Oikeasti, lopeta jo tuo naisvihamielinen jankkaamisesi monen ketjun voimalla.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Oli miten oli, minä en pidä siitä, että siellä jotkut naiset penkovat minun sota-ajan sijoituspaikkatietojani, vaikka itse eivät tikkua ristiin kanna maanpuolustuksen eteen.
Eikös ne siellä töissä olevat naiset nimenomaan kanna aika monta tikkua ristiin?
Se on minun mielipiteeni, ja minua kiukuttaa suunnattomasti tämä asia.
Mielipiteeseesi olet oikeutettu, välillä kannattanee miettiä kannattaako niitä tuoda julki ihan näin runsain mitoin ja vahvalla angstilla höystettynä. Propsit kuitenkin siitä, ettet ole muiden mukana menevä tuuliviiri, vaan pidät tiukasti oman pääsi!
Tarpeeksi nöyryyttävää oli jo se, kun naispuolinen terveystarkastaja teki kustuntoja edeltävän terveystarkastuksen ja opettavaisena valaisi armeija-asioista, vaikka ei niistä tosiasiassa tiennyt hevonpaskan vertaa.
Minunkin mielestäni on huomattavasti miellyttävämpää, että kivekseni palpoo joku ihana vastavalmistunut miespuolinen lääkäri.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mitä helvettiä miehet sitten tekevät synnytyssairaalassa töissä vai onko joku heistä synnyttänyt? Tai miten miehiä voi oikeastaan olla gynekologeinakaan, eihän heillä ole tuheroa...

Oikeasti, lopeta jo tuo naisvihamielinen jankkaamisesi monen ketjun voimalla.

Lopetan, tämä on viimeinen viestini tähän aiheeseen liittyen. Sen vielä haluan sanoa, että synnyttäminen on naisille vapaaehtoista, nainen voi itse päättää, meneekö sinne mieskätilön avittamaan synnytykseen. Gynekologin sukupuoleenkin asiakas (nainen) luultavasti tämän päivän Suomessa voi vaikuttaa.

Minun olisi kuitenkin ollut hankalampi vaihtaa lukioni terveydenhoitajaa, ja tuskin voin päättää, kuka sieltä sotilasläänin esikunnasta puheluuni vastaa.

Olen puhunut.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jotenkin arvasin, että tuo asevelvollisuusarmeija-topicin vääntö leviää tänne. :D

Mutta ettei mene ihan jonninjoutavvii niin omastakin armeija-ajasta on kohta se 13 vuotta ja ainoa kertaus tässä välissä on ollut sellainen viikonlopun vapaa-ehtoinen setti, jonne lähdin kyllä ihan mielelläni ampumaan, saunomaan ja muutenkin se oli ihan rento pari päivää. IT:tä ja sillee.
 
Viimeksi muokattu:

hilapiste

Jäsen
Aina kun tämä ketju nousee ylös, tulee miettineeksi josko itelle kertauskutsua enää tuleekaan. Varusmiespalveluksesta on jo kohta 14v., enkä ole kertaakaan ollut kertailemassa. Kuinka "vanhoja" ne sinne enää kutsuu yleensäkään? Iänkin puolesta sitä alkaa jo varmaan kohta olemaan jossain varareservissä.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lopetan, tämä on viimeinen viestini tähän aiheeseen liittyen. Sen vielä haluan sanoa, että synnyttäminen on naisille vapaaehtoista, nainen voi itse päättää, meneekö sinne mieskätilön avittamaan synnytykseen. Gynekologin sukupuoleenkin asiakas (nainen) luultavasti tämän päivän Suomessa voi vaikuttaa.

Minun olisi kuitenkin ollut hankalampi vaihtaa lukioni terveydenhoitajaa, ja tuskin voin päättää, kuka sieltä sotilasläänin esikunnasta puheluuni vastaa.

Olen puhunut.
Eivät nämä valinnat aina ole mahdollisia, kun puhutaan julkisesta, valtion ja kuntien rahoilla kustannetusta terveydenhoidosta. Synnytyssairaaloissa hoidetaan synnytysten ohella myös naistentauteja, joissa monesti hoitava lääkäri on mies ja alansa spesialisti. Sairastumiseensahan ei kai voi oikein vaikuttaa, vai mitä. Ehkä sinä sitten mieluummin kuolet tautiisi, kun annat naislääkärin hoitaa mutta se on sinun valintasi se.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ketjun teemaan sopivasti pitää tunnustaa että tänään postia hakiessa sydän hypähti kun laatikossa odotti ilmoitus kirjatun kirjeen saapumisesta. Ainakin täällä Turussa esikunnalla on nimittäin tapana lähettää viralliset postinsa kirjattuna ja olin jo hetken varma, että Rovajärvi kutsuu taas poikaansa.

Postin lähetysseuranta ei kuitenkaan tue tätä ajatusta, sillä kirje on tullut ulkomailta. Harmi, kyllä viikon tetsailu 52 euron päivärahoilla olisi kelvannut oikein hyvin opiskelijalle.
 

Rekordmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Bayern München, Lukko
Kertaamaan ensi maaliskuussa

Olin jo ajatellut ettei kolmekymppisenä enää kutsua kertaaman tule, kun ei ole aiemminkaan tullut. No tänään sitten hämmästyin kovasti kun posti toi puolustusvoimilta kuoren jonka sisältä löytyi käsky kertausharjoituksiin maaliskuun lopulle. Ei siinä ihan mielelläni menen. Enää ei silti sellaisella innolla kuin olisi mennyt vielä 5 vuotta sitten, mutta hoidetaan velvollisuudet pois. Onko muita Haminaan tulijoita maaliskuun viimeisellä täydellä vikkolla 2009?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tulipa oltua sitten tiedustelemassa Koski 08:ssa. Kaikkiaan homma kesti hienosti juuri 9 vrk joten vaadittavat 10 kertaus vrk jäi odottamaan itseään. Yllättävän kovaa mentiin ja välillä ei juuri nukkumaan ehtinyt. Porukka oli kuitenkin hyvällä meiningillä ja helvetin hauskaa oli suurin osa ajasta. Ja ei tuo reilu 600 euroa pahalta tunnu.

Oli mahtava nähdä kuinka kaverit oli muuttunut tai ei ollut muuttunut. Samat jutut alkoi heti ja läppä lensi. Koska on seuraavat? Kesällä, kiitos..
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Yllättävän kovaa mentiin ja välillä ei juuri nukkumaan ehtinyt. Porukka oli kuitenkin hyvällä meiningillä ja helvetin hauskaa oli suurin osa ajasta. Ja ei tuo reilu 600 euroa pahalta tunnu.

Oli mahtava nähdä kuinka kaverit oli muuttunut tai ei ollut muuttunut. Samat jutut alkoi heti ja läppä lensi. Koska on seuraavat? Kesällä, kiitos..

Nykyään noissa harjoituksissa ei todellakaan makailla ja hörpitä kossua. Toki normaalia torniodottelua on edelleen ohjelmassa, mutta harjoitukset ovat enemmän todenmukaisia.

Itse kävin pari kertaa talvella Rovajärvellä. Onneksi ei ollut mielettömän kylmä, eikä suurempaa vitutustakaan tullut koettua. Inttiin verrattuna tunnelma on kuitenkin letkeämpi ja kaikki turha nysvääminen jätetty pois. Skapparit olivat erittäin asiallisia ja käyttivät myös järkeään, jos hommat oli suunniteltu päin persettä.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Olin jo ajatellut ettei kolmekymppisenä enää kutsua kertaaman tule, kun ei ole aiemminkaan tullut. No tänään sitten hämmästyin kovasti kun posti toi puolustusvoimilta kuoren jonka sisältä löytyi käsky kertausharjoituksiin maaliskuun lopulle. Ei siinä ihan mielelläni menen. Enää ei silti sellaisella innolla kuin olisi mennyt vielä 5 vuotta sitten, mutta hoidetaan velvollisuudet pois. Onko muita Haminaan tulijoita maaliskuun viimeisellä täydellä vikkolla 2009?

Olenko elänyt väärässä uskossa, että kertauskutsu tulisi vähintään 6kk ennen ks. olevaa ajankohtaa? Syystä, että ennättää hommata itselleen varmasti vapaaksi ks. olevan ajankohdan...
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Reservin majuri gonahtelee

Majuri T.A.Mikkonen kertaamaassa, vaikkei ollut edes kutsuttu:

HS-nettisivut kirjoitti:
Timo T.A. Mikkonen ilmestyi sotaharjoitukseen vaatimaan herroittelua

Timohan ei ole koskaan unohtanut tuoda julki reservillistä arvoaan, mutta nyt alkaa ilmeisesti itsetehostus lähtemään lapasesta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Puolustusvoimien sivuilla lukee 4-6 kk ennen.

Ja eikös tuokin ole vain, että "pyritään lähettämään"? Muistelen, että entinen inttikaveri sai kutsun jopa alle kolmen kuukauden varoitusajalla. Silloin siinä oli perustelukin sille, miksi kutsua ei oltu ehditty lähettää aiemmin.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Ja eikös tuokin ole vain, että "pyritään lähettämään"? Muistelen, että entinen inttikaveri sai kutsun jopa alle kolmen kuukauden varoitusajalla. Silloin siinä oli perustelukin sille, miksi kutsua ei oltu ehditty lähettää aiemmin.
Mulle tuli käsky suunnilleen kuukauden varoitusajalla, mutta silloin sieltä kyllä soitettiin etukäteen ja ilmoitettiin, että lappu laitetaan postiin mahdollisimman pian. Tuo tosin oli aika lyhyellä varoitusajalla järjestetty harjoitus muutenkin, joten siksi hieman poikkeuksellinen järjestely. Normaalisti käskyt on mullekin tullut suunnilleen tuossa 4-6kk ennen harjoitusta.
 

Rekordmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Bayern München, Lukko
Ja eikös tuokin ole vain, että "pyritään lähettämään"? Muistelen, että entinen inttikaveri sai kutsun jopa alle kolmen kuukauden varoitusajalla. Silloin siinä oli perustelukin sille, miksi kutsua ei oltu ehditty lähettää aiemmin.

Juurikin näin.

mil.fi kirjoitti:
Kertausharjoituskäskyt pyritään lähettämään hyvissä ajoin (4-6 kk) ennen kertausharjoitusta, jotta reserviläinen ehtii järjestämään työ- ja siviiliasiansa harjoituksen ajaksi kuntoon.

Ja käskyssä mainittiin vielä itsensä kuntoon laittaminen. Kehotettiin aloittamaan lenkkeily 2 kertaa viikossa mikäli ei ole pitänyt itseään kunnossa. Itse sain tästä vielä lisäpontta alkaneeseen painonpudotus/kunnonkohotus projektiini.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Timo Taina Anneli on kyllä käsittämätön hahmo...

Itse en mene kertaamaan ikinä.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Timo Taina Anneli on kyllä käsittämätön hahmo...

Itse en mene kertaamaan ikinä.

Noh, onhan Timppa sentään reservin majuri ja kertauspäiviä on varmasti aika pino takana. Jos noissa kinkereissä jaksaa painaa niin sodan-ajan tehtäväkin on aika haastava.

Onhan tuo turhaa pullistelua, mutta Timppa on syntynyt juuri sotien jälkeiseen Suomeen niin ymmärtää tuon miehen asenteen maanpuolustukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös