Nurmijärven Peto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Hyrylässä tuli intti käytyä. Kertauskutsua en ole saanut, vaikka aikaa on kulunut jo 17v. Ei kyllä jaksa nämä sotaleikit innostaakaan.
Löytyykö paikalta KRHK:n miehiä? Miten on kertauksia tippunut?
Itse olen käynyt kerran, 3 vuotta kotiutumisen jälkeen. Tämä tapahtui 2002, eli näyttäis siltä, että meidät on vihdoin korvattu Amoksilla. :)
Mainitsit Kommentaattori tuossa aiemmassa viestissäsi suuntaavasi kohti Kauhavaa. Et sattunut tulemaan perjantaina iltapäivällä junalla Kauhavalta Helsingin suuntaan. Siitäkin tuli nimittäin kertaajia kyytiin ja täytyy sanoa, että ravintolavaunussa oli tuon matkan jälkeen kasapäin hylsyjä... eli ei ainakaan ollut epäselvyyttä puheenaiheista.
Itse olen käynyt kerran, 3 vuotta kotiutumisen jälkeen. Tämä tapahtui 2002, eli näyttäis siltä, että meidät on vihdoin korvattu Amoksilla. :)
Mites muuten kutsutaanko B-miehiä ollenkaan kertaamaan?
jossa monelle kouluttajallekin tuli yllätyksenä, että tuo kaveri on 1995-2001 sahannut näitä samoja juttuja ensin varusmiehenä, sitten koulussa ja lopulta virassa.
Joutuu kysymään, miten tuo on mahdollista, ellet sitten ole palvellut kantakoulutettuna? Jos olet, en oikein käsitä, miten sa-tehtäväsi voisi olla pelkän RUK:n käyneen reservin upseerin tehtävä eli käytännössä operatiivisissa joukoissa ei yksikön päällikön tasoista tehtävää. Vai joitko virkasi/sait simputuksesta kenkää?
Ainakin meillä Santahaminassa B-miehet saivat valita kouluttautuvatko A-miesten mukana kevennetyllä palveluksella vai menevätkö komennusmieheksi. Ensin mainitut kutsutaan kertaamaan ja komennusmiehiä (lähetit, polkupyöränkorjaajat yms.) ei luonnollisestikaan.Mites muuten kutsutaanko B-miehiä ollenkaan kertaamaan?
Eipä ole kutsua näkynyt eikä YLEn uutisen perusteella ole aivan heti tulossakaan. 7 vuotta sitten kotiuduin JPr:sta eikä ole sen koommin kuulunut mitään.
Tammikuussa -99 astuin armeijan harmaisiin ja vuotta myöhemmin sieltä pois. Eipä ole kertauskutsua kuulunut. Ja jos nyt sellainen postiluukusta kolahtaisi, olisi sillä käyttöä lähinnä WC:ssä.
Näin teki entinen työkaveri,joutui tosin sivareiden 'kertauksiin' vähän tuon ilmoituksen jälkeen =D!!
En muista ihan tarkkaan mutta muistaakseni se piti sisällään ea-koulutusta yms. yleishyödyllistä asiaa.. Viikon se kaveri oli Lapinjärvellä vaiko Lapinlahdella,en muista sitäkään.Kovasti oli kaveri iloinen kun kertoi ettei tarvinnut kertaamaan lähteä,mutta sitten sillä hymy hyytyi vähän ajan päästä kun tuli tuo toinen kutsu ym. tilaisuuteen..Mitäs nämä sivareiden "kertaukset" ovat, kun sivarit ei kertaa mitään...
Viikon se kaveri oli Lapinjärvellä vaiko Lapinlahdella,en muista sitäkään.
Eikös se ole käsky joka tulee kertauksiin,kutsu taitaa vaan koskea vapaaehtoisia kertausharjoituksia.. ;)
En toki tunne kaveriasi mutta noista kahdesta todennäköisemmin Lapinjärvellä, siellä kun sijaitsee sivareiden peruskoulutuskeskus. Lapinlahdella on muistaakseni mielisairaala.