Kyseisessä komppaniassa kertausharjoituksissa.Okei tuo on varmaan sitten tietyissä aselajeissa siellä erikoiskoulutusjakson (vai mikä se on?) puolella kun ei meillä tykistössä tuommoista opetettu.
Kyseisessä komppaniassa kertausharjoituksissa.Okei tuo on varmaan sitten tietyissä aselajeissa siellä erikoiskoulutusjakson (vai mikä se on?) puolella kun ei meillä tykistössä tuommoista opetettu.
Kyllä suosittelen sivaria vahvasti. Itse tein sen ratkaisun heti ekan kertauskäskyn jälkeen. Mahtavaa kun tietää ettei tarvitse ikinä kerrata. Eipä minusta olisi muutenkaan iloa puolustusvoimille, kun iän myötä olen muuttunut enemmän ja enemmän vastuuttomaksi hipinretaleeksi.Taas vaihteeksi kutsu tuli kuukausi sitten. On kyllä uskomatonta paskaa omalla kohdalla ku 15v aikaa intistä ja 7 kutsu taitaa olla jo. Aina viikko ja ei tosiaa missää kasarmimajoituksissa pääse olemaan. Jokohan tuo ois aika sivariin hakea. Vitutus on käsin kosketeltava
Ihan miehistöä tässä ollaan eli ei ylennyksiä paljo tipu. Onneksi
Veikkaisin että ei ole mahdollista. Aika hankalaksi tehty nykyään pakollisesta kertauksesta vapautuminen.Tuli pakollinen kutsu kertauksiin viikoksi. Oon just aloittamassa yliopistossa opiskelun. Onko mahdollista saada vapautuksen kertauksista opintojen takia? Ei paljoa huvittaisi olla viikkoa poissa juuri opiskelujen alkuvaiheessa.
Kuten edellä kirjoittaneet sanoivat, ei mitään saumoja. Opiskelija tai työtön ei käytännössä voi saada vapautusta kertausharjoituksesta mitenkään. Ainoita poikkeuksia oikeastaan nuo @Peltinen mainitsemat loppukokeet (jos sellaisia on) tai sitten tilanne, jossa olet esimerkiksi yksinhuoltaja tai perheessäsi on erityistä huomiota vaativa lapsi.Tuli pakollinen kutsu kertauksiin viikoksi. Oon just aloittamassa yliopistossa opiskelun. Onko mahdollista saada vapautuksen kertauksista opintojen takia? Ei paljoa huvittaisi olla viikkoa poissa juuri opiskelujen alkuvaiheessa.
Joskus aiemmin sai lykkäystä jos opinnoissa oli menossa eka tai vika vuosi. Itse sain lykkäyksen, olin toisaalta finaalissa opintojen suhteen ja heh, kansliassa sanottiin että he ovat mestareita kirjoittamaan perusteita.Tuli pakollinen kutsu kertauksiin viikoksi. Oon just aloittamassa yliopistossa opiskelun. Onko mahdollista saada vapautuksen kertauksista opintojen takia? Ei paljoa huvittaisi olla viikkoa poissa juuri opiskelujen alkuvaiheessa.
Ainahan se mahdollista on hakea mutta epätodennäköistä että tuossa vaiheessa saat, koska todennäköisesti aluetoimistossa katsotaan ettei vapautusta anneta koska se ei vaikuta valmistumiseen. Ja varaudu todistamaan myös se, että sinun on pakko olla henkilökohtaisesti läsnä ja siitä syystä et pääse kertaamaan. Tuolla on tietoa asiasta Kertausharjoituksesta vapautuminen - Intti.fi.Tuli pakollinen kutsu kertauksiin viikoksi. Oon just aloittamassa yliopistossa opiskelun. Onko mahdollista saada vapautuksen kertauksista opintojen takia? Ei paljoa huvittaisi olla viikkoa poissa juuri opiskelujen alkuvaiheessa.
Tähänhän kävisi se jo vähintäänkin kulunut vitsi, että kun ei kerralla oppinut niin pitää mennä kertaamaan ja monesti.Ainahan se mahdollista on hakea mutta epätodennäköistä että tuossa vaiheessa saat, koska todennäköisesti aluetoimistossa katsotaan ettei vapautusta anneta koska se ei vaikuta valmistumiseen. Ja varaudu todistamaan myös se, että sinun on pakko olla henkilökohtaisesti läsnä ja siitä syystä et pääse kertaamaan. Tuolla on tietoa asiasta Kertausharjoituksesta vapautuminen - Intti.fi.
Kertaamaan lähtö se olisi taas ovella, vasta kahdestoista kerta armeijasta vapautumisen jälkeen. Ilmeisesti tuli hoidettua velvoitteet sen verran huonosti että joutuu useamman kerran käydä harjoittelemassa. Mutta mikäpä siinä, otan nämä harjoitukset aina all inclusive- lomana. Neljä kertaa päivässä ruokailu ja saa nukkua rauhassa, siinä ohessa mukavaa oleskelua tuttujen kavereiden kanssa.
Ainoa mahdollisuus taitaa olla reservistä eroaminen.Tuli pakollinen kutsu kertauksiin viikoksi. Oon just aloittamassa yliopistossa opiskelun. Onko mahdollista saada vapautuksen kertauksista opintojen takia? Ei paljoa huvittaisi olla viikkoa poissa juuri opiskelujen alkuvaiheessa.
Mä kotiuduin 1994. En ole käynyt kertaamassa. Varmaan ajatteli ettei toi kuitenkaan opi.Tähänhän kävisi se jo vähintäänkin kulunut vitsi, että kun ei kerralla oppinut niin pitää mennä kertaamaan ja monesti.
Nimimerkillä "2017 kotiutunut, eikä vielä kertaakaan kertaamaan joutunut". Mutta eiköhän tässä vielä kertaamaankin pääse ajan saatossa. Voisi olla jopa ihan mukavaa vaihtelua ja muistojen verestelyä.
Nimimerkillä "2017 kotiutunut, eikä vielä kertaakaan kertaamaan joutunut". Mutta eiköhän tässä vielä kertaamaankin pääse ajan saatossa. Voisi olla jopa ihan mukavaa vaihtelua ja muistojen verestelyä.
Minä kotiuduin -93 enkä ole käynyt kertaamassa. Olin jo vakaasti siinä uskossa, ettei sellaista enää tämän ikäiselle tule, mutta olin väärässä.Mä kotiuduin 1994. En ole käynyt kertaamassa. Varmaan ajatteli ettei toi kuitenkaan opi.
Tältä vaikuttaa. Työssäkäyvillä ainoa mahdollisuus saada vapautus on mikäli olet yksityisyrittäjä. Vapautusta varten pitää perustella miten sijaisuudet hoidetaan sairastapauksissa jnejne. Pelkästään tuo on palkkatyöläiselle mahdoton perustella PVn standardeilla siten että ei voisi olla viikkoa pois töistä.Ainoa mahdollisuus taitaa olla reservistä eroaminen.
Tilanne ei ole muuttunut ja nyt alkaa ikääkin olla jonkin verran, että en tiedä kuinka lopussa ressupoolia olen. Elleivät sitten kutsu vetämään jotain leiriradiota, tai tekemään muuta mediahommelia.Mutta ettei mene ihan jonninjoutavvii niin omastakin armeija-ajasta on kohta se 13 vuotta ja ainoa kertaus tässä välissä on ollut sellainen viikonlopun vapaa-ehtoinen setti, jonne lähdin kyllä ihan mielelläni ampumaan, saunomaan ja muutenkin se oli ihan rento pari päivää. IT:tä ja sillee.
Ollaankohan osa samaa harjoitusta, kun itse olen pe-pe samalla suunnalla. T. 2015 kotiutunut ja toista kertaa kertaamassa.Ylihuomenna pitää klo. 12.00 olla Kajaanissa. Siitä sit ens viikon sunnuntaihin asti muistelemassa et miten ne hommat hoidetaankaan. Keväällä 2008 kotiutunu ja nyt ekat kertaukset.
Taas petti mielikuva, mä kuvittelin et sä oot ihan jonne, mut sä ootkin vaan junnu.2003 kotiuduttu, eikä kertaamassa oo käyty vielä kertaakaan. Tuskin tässä nyt henkeä pidätellään jatkossakaan, mutta näin sairauslomalaisena tekemiset on niin vähissä välillä, että jos kutsu tulisi niin lähtisin.