Seurasin tänään tampereen keskustorilla hyvin mielenkiintoista näytelmää. Minut repäistiin hetkeksi suoraan tapahtumien keskipisteeseen kun eteeni ilmestyi hetkeksi jonkinlainen lapsi. Tyttö käveli luokseni ja sanoi iloisella äänellä, "hei", ojentaen samalla mukia, jonka pohjalla oli muutama kolikko. Päänpudistuksen saatuaan tyttö suunnisti aina vain uusien torilla notkujien luo mukia ojentelemaan, toistellen samalla reippaalla äänellä tuota monotonista repliikkiään. Välillä tyttö kävi läheisellä penkillä istuvan äitinsä luona. Äidin taskut olivat rahinasta päätellen täynnä kolikoita. Itse en tosin nähnyt kenenkään antavan lanttiakaan tuolle lapselle. Tytöllä oli ikää sellaiset 3-4 vuotta, eikä hän selvästikkään tajunnut mitä oli tekemässä. Äiti ja lapsi eivät olleet suomalaista syntyperää.
Tälläiset jutut pistävät kyllä vähän ihmettelemään ja ajattelinkin perustaa aiheelle ihan oman ketjun kun en tälle sopivaa paikkaa löytänyt.
"Parin euron" ja tupakin pummaajat lienevät kaikille tuttua sakkia. Hesari uutisoi jokin aika sitten helsinkiin saapuneista ulkomaisista kerjäläisistä. linkki
Jos nyt ei puututa pelkästään näihin muutamaan esimerkkeihin ja yksittäisiin tapahtumiin. Miten te muut jatkoaikalaiset suhtaudutte itse ilmiöön ja näihin rahaa kerjääviin ihmisiin?
Tälläiset jutut pistävät kyllä vähän ihmettelemään ja ajattelinkin perustaa aiheelle ihan oman ketjun kun en tälle sopivaa paikkaa löytänyt.
"Parin euron" ja tupakin pummaajat lienevät kaikille tuttua sakkia. Hesari uutisoi jokin aika sitten helsinkiin saapuneista ulkomaisista kerjäläisistä. linkki
Jos nyt ei puututa pelkästään näihin muutamaan esimerkkeihin ja yksittäisiin tapahtumiin. Miten te muut jatkoaikalaiset suhtaudutte itse ilmiöön ja näihin rahaa kerjääviin ihmisiin?