Tottakai nämä sattuu vielä osumaan sinne kärjen puolelle. Harmittaa kyllä vietävästi. Odotukset oli kovat illan peliin mutta väkisinkin ne tässä hiipuu. Lähdetään nyt kuitenkin vielä hallille. Se saattaakin olla sitten kauden viimeinen kotipeli...
Laitetaan tohon Laatikaisen alltimeminuutit niin suhde on kääntyy toistepäin. Lada on irti.Puuttuva viisikko on pelannut Kerhon PO-minuuteista noin 26%, 687 minuuttia. Tilalle nostetusta viisikosta (Brejcak, Laavainen, Kuusisto, Seppälä, Krivosik) Brejcak on pelannut 16 ja Krivosik 54 minuuttia. Melkoista tarinaa kirjoitetaan tänään, jos Kerho sarjan tasoittaa...
Itsekään en kyllä muista kuulleeni/nähneeni Tavia sentterinä. Mutta vaikuttaa pelaajalta, joka on valmis pelaamaan mitä tahansa paikkaa. Ja enemmän sentterityyppi kuin Tuulola, Innala, Cornet, Turunen, Puustinen tai Nenonen. Top-9-pelaajat haluttiin pistää näin ja niistä Tavi oli paras vaihtoehto keskelle.- tunnustan, etten tiedä onko Tavilla sentterikokemusta, mutta keskikaista vaikuttaa kyllä vakaammalta näin
JYP:issä Tavi pelasi sentteriä ja oli muistaakseni ihan hyväkin siinä roolissa.Itsekään en kyllä muista kuulleeni/nähneeni Tavia sentterinä. Mutta vaikuttaa pelaajalta, joka on valmis pelaamaan mitä tahansa paikkaa. Ja enemmän sentterityyppi kuin Tuulola, Innala, Cornet, Turunen, Puustinen tai Nenonen. Top-9-pelaajat haluttiin pistää näin ja niistä Tavi oli paras vaihtoehto keskelle.
Itse olisin kyllä laittanut Riskan kolmoseen Puustisen ja Cornetin väliin sekä Krivosikin nelosen keskelle.
JYP:issä Tavi pelasi sentteriä ja oli muistaakseni ihan hyväkin siinä roolissa.
Tavilla kahden JYP-kauden aikana yhteensä 21 aloitusta 145 ottelussa. Ei kuulosta sentterin lukemilta. Juha-Pekka Hytösen laiturina pelasi lähinnä JYP:ssä.JYP:issä Tavi pelasi sentteriä ja oli muistaakseni ihan hyväkin siinä roolissa.
Mä veikkaan että Puustinen palaa. Tavin paikalle ja Tavi vie jomman kumman nelosen laiturin paikan. Veikkaan, että jos kaikki terveenä, niin rotaatiossa on juuri Puustinen, Ruokonen ja Krivosik, ja sen mukaan mennään, mikä edellisessä pelissä on nähty heikkoudeksi ja mitä aina mihinkin peliin halutaan muuttaa. Hyvä, että on korkeatasoista kaveria laittaa peliin jos tippuu äijää pois, onhan siellä vielä Kanninenkin.Hyppääkö Puustinen takaisin mukaan vai jatkaako katsomossa? Tapparaa vastaan oli pihalla, mutta Kärpät on vähän kuitenkin erilainen jengi ja iski pari voittomaalia runkosarjassa. Toisaalta, mahtaako Puustisella siitä huolimatta riittää vielä Kärppä-sarjaan? Veikkaan, että hyökkäys on huomenna lauantaina sama kuin mitä kuudennessa välierässä.
+Puustinen +Kanninen = Onhan tämä kaikkien aikojen laajin materiaali. Sitä on viritetty kolme kautta tai yksi pitkä kausi, kuten ollaan saatu kuulla. Kentällinen kokemusta vielä hommattu kesken kauden, ja ne palikat on sopinut hyvin. Hyökkäys on monipuolinen, löytyy jokaiselle pelipaikalle vaikka mitä, vain poliisi puuttuu ja ihmiskuula, mutta ne on nykykiekossa myös riskejä. Pakistossa seiskapakki Almari, ei ole ollut täällä niin suosiossa, mutta onhan tuo mallikkaasti esiintynyt. Ja pystyy vetämään kaikissa rooleissa tuolla. Ei tohon pakistoon näemmä ketään tarvinnu hommata. Maalissa valtakunnan paras maalivahti, huonoin pelikin tuli pelattua alta pois semifinaalien katkaisupelissä. Ja kakkosena erikoismies, kärpänkaatajana tunnettu.Teemu Turunen - Otto Paajanen - Markus Nenonen
Philippe Cornet - Niclas Lucenius - Janne Tavi
Jere Innala - Robert Leino - Eetu Tuulola
Miro Ruokonen - Filip Riska - Filip Krivosik
Arto Laatikainen - Petteri Nikkilä
Niklas Friman - Jesper Lindgren
Markus Niemeläinen - Miro Karjalainen
Niclas Almari
Emil Larmi
Antti Karjalainen
Hyökkäys on monipuolinen, löytyy jokaiselle pelipaikalle vaikka mitä, vain poliisi puuttuu ja ihmiskuula, mutta ne on nykykiekossa myös riskejä
Juu, näin kyllä. Puhuin hyökkäyksestä, sieltä on helpompi irrottaa mies näihin hommiin, jos tulee penalttia. Puolustuksesta on ollut oikeastaan koko pudotuspelien ajan vaikea irrottaa miestä niistohommiin, kun aina maksimissaan kuusi kunnollista pakkia ollut käytössä. Nytkin jonkun Sailion niistäminen voisi tulla kalliiksi itselle, mutta esim. Hakanpään kanssa temmeltäminen ei sitten niin kovasti haittaisi.Krhm... Kyllä tuolta meidän Cowboylta poliisin virka luonnistuu. Tekee sitä tällä hetkellä tosin otona.
Puustinen oli tässä pelissä helvetin hyvä. Ajoittain jopa dominoi.Kaikki kunnia Puustiselle, jonka aika tulee vielä, mutta nyt olen Krivosikin kannalla seuraavaan peliin. Nelonen tulee saada siihen ainoaan oikeaan formaattiin.
Ai, näin ne pelit nähdään eri tavalla. Itse tosin jouduin katsomaan tämän pelin ipadin pieneltä ruudulta, joten varaan oikeuden olla väärässä.Puustinen oli tässä pelissä helvetin hyvä. Ajoittain jopa dominoi.
Kai me kaikki ollaan joskus väärässä, jopa minä. Minä näin Puustisen joka polvillaankin väänsi kiekkoa omille, sinä jotain muuta. Pennasen näkemys sitten ratkaisee.Ai, näin ne pelit nähdään eri tavalla. Itse tosin jouduin katsomaan tämän pelin ipadin pieneltä ruudulta, joten varaan oikeuden olla väärässä.
Hauska lukea Sportin osiosta, kuin ratkaisu olla pitämättä Riskaa oli Sportilta oikea, koska "pelaajalla pitää olla myös pelillistä antia". Ja tämä on kirjoitettu siis nyt, kun Riska on ollut tärkeä nelosen sentteri HPK:lla matkalla finaaliin ja nyt itse finaaleissa. Sportiin pelillinen anti ei olisi riittänyt, mutta onneksi Kerhoon riitti.