Ennen kun aukoo päätää, kannattaa miettiä onko ihan ymmärtänyt kanssakirjoittajan pointtia. HIFK:n malli voisi toimia Hämeenlinnassakin. Paidan hinnaksi vaikka tuo sama 250€ ja läpinäkyvä varaussysteemi kehiin. Paitoja tehdään niin monta kun varauksia tulee. Minimissään peli per paita, ei mitään erä per paita -meininkiä. Siihen ei varmasti tarvisi mennäkään.
Esimerkki: Itse tilasin 2011 HIFK:lta Ville Peltosen valkoisen vieraspaidan ja sain heti tietooni kuinka mones olen listalla. Periaate oli se, että ensimmäisenä listalla ollut sai ensimmäisen vieraspelin paidan, toisena ollut sai toisen jne. Mulla taisi olla joku vuoronumero 8 joten kauden kahdeksannen vieraspelin paita tuli sitten mulle. Aitoustodistuksessa muistakseeni luki vielä se ottelu, missä paidalla on pelattu, eli todella hyvä ja läpinäkyvä systeemi. Vähän sitten varausmäärän, aikataulun ja tuurinkin perusteella määrittyy se, kuinka monta peliä tuolla paidalla tuli pelattua. Vähintään kuitenkin se yksi kokonainen ottelu.
Joitain Heikki Laineen paidan tilanneita ei juuri jonoksi ollut, joten sen varanneet saivat myös useamman ottelun pelatun paidan paremmalla wearilla. Kaikkia näitä tähtien ja jämämiehien paitoja yhdisti kuitenkin se, että ne maksoi 250€/kpl.
Kyllä
@TotenHosen :lla on pointti tässä.