Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 305 030
  • 2 960

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hetken jo kerkesin innostumaan, että Palola on pistetty vilttiin, kun eilen pelasi löysästi sen 1-1 tasoitukseen johtaneen tilanteen ja muutenkin joukkueen miinuskärki -4 suorituksellaan. Mutta day to day tuo näyttää olevan.

Josko tänään Halttunen painaisi pari byyriä niin voi olla Peltoselle vaikeaa änkeä kaikkia veteraaneja kehiin. Haluan tuonne kentälle energiaa.

Mestaruutta tuskin tällä kaudella voitetaan, mutta se junnukenttä Ruotsissa toi energiaa. Sitä oli kiva katsoa! Mä saamari maksan noista lipuista Nordikselle ja viimeinen asia, jota haluan nähdä on vähän "viimeinen eräpäivä mennyt" puurtajajätkien 80% pelisuoritusta.

Siellä olisi ihan oikeasti Peltosella mahis pistää kehiin uusi Esa Tikkanen–Paul Högbacka–Marko Rönkkö -ketju kehiin ja saada mut ainakin ihan kohtuu tyytyväiseksi maksajaksi.

Jos maksan tästä lystistä aika paljon, niin mieluummin katson joukkuetta joka joka tapauksessa sijoittuu ynnä muut sijotuksille, jossa näin vaikka tulevien NHL-pelaajien ensipiirtoja ammattilaisena.

Eli jos ikinä Salmelainen / Peltonen näitä lukee, niin käyttäkää nyt edes ton nuoriso-osaston potentiaali tällä kaudella. Koska tällä hetkellä haisee sille, että kun Motin vapautuu pelikiellostaan niin Salin on poppareilla.

Meinasin jo jättää tän päivän matsin väliin, mutta kyllä mä Halttusen ensiesiintymisen Nordiksella haluan nähdä. Tuleva NHL-tähti matskua.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Josko tänään Halttunen painaisi pari byyriä niin voi olla Peltoselle vaikeaa änkeä kaikkia veteraaneja kehiin. Haluan tuonne kentälle energiaa.

——

Meinasin jo jättää tän päivän matsin väliin, mutta kyllä mä Halttusen ensiesiintymisen Nordiksella haluan nähdä. Tuleva NHL-tähti matskua.

Nyt olisi mahdollisuus Halttusella tehdä pelkällä liikkeellä ja yrityksellä nousta esiin ja tehdä positiivinen ensivaikutelma, sen verran eksynyt jengi esiintyi eilen Kisapuistossa.

Ja sama homma myös mulla, ilman Halttusen debyyttiä olisin saattanut jäädä himaan. Ei luoja, että mä oon helppo kaikesta avautumisesta huolimatta.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Seuraavaan matsiin ykkönen rikki, Hede pois, Kaskimäki mukaan, Lyytinen pois.
Taponen maaliin. Tai Vinni.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Seuraavaan matsiin ykkönen rikki, Hede pois, Kaskimäki mukaan, Lyytinen pois.
Taponen maaliin. Tai Vinni.
Jep, nyt kunnon tuuletus kokoonpanoon.

Nättinen-Koivistoinen-Jääskä
Hirvonen-Paajanen-Palola
Teissala-Kaskimäki-Pakarinen
Tallberg-Väänänen-Halttunen

Salin-Melart
Larsson-Rantakari
Kotkansalo-Lehmus

Taponen
Halonen
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nättinen-"kädet"-Pakarinen
Hirvonen-Koivistoinen-Halttunen
Palola-Paajanen-Jääskä/Teissala
Tallberg-Väänänen-Dyk/Åsten

Melart-Salin
Kotkansalo-Rantakari
Motin-Larsson
Lyytinen
(lähtiskö maanmiehensä kanssa Larssonin peli kulkemaan, jos on lähteäkseen).

1-veskari
Taponen
- En oikeen tiedä mitä Nipen kanssa tekisi. Ehkä himmeämmät valot olis sopivammat hänelle tässä kohtaa?
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Nyt alkaa omakin luotto tekemiseen karista, jotenkin niin heikko esitys oli viikonloppuna.
Ihmettelen edelleen että miten tuo Nättinen muka on joku pistemies, en muista miten pelasi Jypissä (muuta kuin pisteet olen tietysti nähnyt) mutta nyt ainakin hiippailee varjoissa ihan täysin.
Ihmettelen myös Koivistoisen ja Nättisen peluuttamista samassa kun ei mitään yhteistä säveltä tunnu löytyvän.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
25 sivua ketjussa, mutta itselläni on ainakin edelleen samat toiveet:

Hirvonen - Paajanen - Palola, saadakseen potentiaali irti OP-kaksikosta. Ainut toinen mahdollisuus on Kaskimäki tuossa "Turusen paikalla", muttei voi tietää miten Kaskimäki siinä pärjäisi, jossei kokeile.

Ykköseen pelintekijä, nykyisillä siis Nättinen - Hirvonen - Pakarinen, mutta koska Hirvosta ei voi laittaa kumpaankin ketjuun tulee Kaskimäen olla joko ykkösen keskellä (ei hän voi suoraan siihen tulla sisään) tai OP-parin vasemmassa laidassa. Jos Hirvosen taso ei riitä ykkösen keskellä tai Kaskimäen taso ei riitä OP-parin vierellä, ollaan kusessa, koska ollaan niin myöhässä tuon pelintekijän (Broadhurst/Turunen) kanssa. Saa olla aikamoinen taikuri että enää heinäkuun jälkeen pystyy jostain löytämään riittävän tasoisen pelaajan, en millään usko Salmelaiseen tässä asiassa. Joku keskinkertaisuus sieltä tullee jos on edes tullakseen. Mieluiten olisin itse rakentanut Nättinen-Broadhurst-Pakarinen ja Hirvonen-Paajanen-Palola, tai sitten Nättinen-Hirvonen-Pakarinen ja Turunen-Paajanen-Palola. Näin ei kuitenkaan käynyt.

Teissala - Koivistoinen - Jääskä, pidän tästä koostumuksesta koska sekä Teissala että Jääskä pitävät pelaamisesta väärällä puolella, Koivistoinen tarvitsee kiekollisuutta laidalleen mitä ei Nättiseltä saa ja Koivistoisen ja Jääskän yhteispeli rullasi viime kaudella hyvin. Teissala teki viikonloppuna ensimmäisessä matsissaan 0+2 ja toisessa 1+0. Kummassakin K-Vantaa teki 6 maalia, joten erityisen suuressa osassa hän ei ollut joukkueen kokonaismaaleista, mutta hyviä onnistumisia silti.

Neloseen sitten Tallberg-Väänänen-Dyk/Halttunen. Tärkeintä on saada pelillisesti toimivia koostumuksia, jätän täysin huomiotta kommentit jotka viittaavat liian kalliiseen neloseen tai että Dyk, Åsten tai Karvinen eivät voi istua katsomossa koska ovat liian kalliita. Joukkue on kasattu huonosti, mutta ei sinne kentälle kalleuden perusteella pidä päästä vaan sen mukaan mitä lisäarvoa pystyy tuottamaan. Teissala, Kaskimäki ja Halttunen milloin vain mielummin kokoonpanoon kuin Dyk, Åsten ja Karvinen.

Pakisto on suoraviivaisempi rakentaa, mutta toki Lyytisen, Larssonin ja Rantakarin vaisu alku aikaansaa harmaita hiuksia (niille joilla muunvärisiä vielä on!).

Melart - Salin (tätä ei sovi rikkoa, tai menee Peltoseenkin luottamuksen rippeet)
Lyytinen - Kotkansalo
Larsson - Rantakari
Luoto

(Motin palattuaan Kotkansalon paikalle, jos Lyytinen ei syty siitäkään niin Luodolle paikka näyttää Luodin tilalla)

Taposelle huomattavasti enemmän pelejä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Teissala, Kaskimäki ja Halttunen milloin vain mielummin kokoonpanoon kuin Dyk, Åsten ja Karvinen.
Mä oon sun kaa samaa mieltä.
Åstenille sopiva rooli on 13. hyökkääjä. Dyk ja Karvinen voivat jatkaa matkaansa.
Ja pakistossa samaan kastiin kuuluvat Bullet ja Eagle, siis niihin jotka voisivat etsiä uudet pelikaverit.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mä oon sun kaa samaa mieltä.
Åstenille sopiva rooli on 13. hyökkääjä. Dyk ja Karvinen voivat jatkaa matkaansa.
Ja pakistossa samaan kastiin kuuluvat Bullet ja Eagle, siis niihin jotka voisivat etsiä uudet pelikaverit.
Onneksi Dykillä on sopimus kevääseen 2024 eli sitä paljon puhuttua jatkuvuutta on turvattu pidemmäksikin aikaa. Ei ole helppoa tämä HIFK:n kannattaminen, mutta pakko se vaan on jaksaa, kun ei ilmankan osaa elää.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt alkaa omakin luotto tekemiseen karista, jotenkin niin heikko esitys oli viikonloppuna.
Ihmettelen edelleen että miten tuo Nättinen muka on joku pistemies, en muista miten pelasi Jypissä (muuta kuin pisteet olen tietysti nähnyt) mutta nyt ainakin hiippailee varjoissa ihan täysin.
Ihmettelen myös Koivistoisen ja Nättisen peluuttamista samassa kun ei mitään yhteistä säveltä tunnu löytyvän.
Case Nättinen on kyllä mielenkiintoinen varsinkin kun verrataan vaikka pistepörssiä johtavaan Linus Anderssoniin.

Nättinen 25v: edellisellä kaudella SHL:ssä 33 peliä/20pistettä, huippukaudella liigassa 2019/20, 54peliä/55pistettä.
Andersson 23v: edellisellä kaudella SHL:ssä 50/13pistettä, huippukaudella Allsvenskanissa 2019/20, 48peliä/35pistettä.

Todennäköisesti Mr. Andersson huomattavasti paljon halvempi hankinta. Kun katsoin ko. herran esityksiä lauantaina niin uskoakseni Kookoo iskenyt jonkinlaiseen kultasuoneen. Hyvä pelinluku, liikkuu hyvin, laukaus melko jäätävä ja selkeästi kova halu voittaa ja ratkoa peliä. Vähän niinkuin Nättinen Jypissä pelatessaan.

Onko Nättinen huono pelaaja tai huono hankinta liigaan? Ei mielestäni mutta taustalla loukkia/pelaamattomuutta ja tarvitaan aikaa sekä pieniä onnistumisia lisää. Valitettavasti se vaan on myös kiinni siitä missä jengissä/ valmennuksessa/ ketjussa pääset pelaamaan. Uskon että Nättinen vielä tulee sieltä, mutta voi olla vasta ensi kaudella… tai voihan se taas olla niin että sitten joillekkin se Jyväskylä vaan sopii paremmin (vrt. case Puustinen)

Olisiko ollut hienoa jos Linus Andersson olisi kairattu Dykin tilalle IFK:hon? Vai olisko hänet jotenkin onnistuttu sössimään myös… mene ja tiedä, mutta lisätietoja hyvistä hankinnoista pienellä budjetilla esim. J.Kultaselta.

edit: Jarno Kultanen
Hauska urheilujohtaja, joka antaa aina ulospäin ammattilaisen kuvan. Rakentaa joukkueen yhdessä valmennuksen ja toimitusjohtajan kanssa. Kultanen on nimensä mukaan kultainen – auttaa aina kun voi, eikä hermostu koskaan.

edit: Anderssonin pisteet viime kaudelta.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon sun kaa samaa mieltä.
Åstenille sopiva rooli on 13. hyökkääjä. Dyk ja Karvinen voivat jatkaa matkaansa.
Ja pakistossa samaan kastiin kuuluvat Bullet ja Eagle, siis niihin jotka voisivat etsiä uudet pelikaverit.

Hyökkäyksestä voi päästää menemään Dykin, Karvisen, Heden ja melkein Palolan jos kallis. Pakistosta Lyytinen, Rantakari tuntuvat täysin turhilta tällä hetkellä. Kotkansalolle antaisin mahdollisuuden jos koutsi ja pelisysteemit olisi paremmat.

Oikein roolitetussa ja paremman itseluottamuksen omaavassa jengissä näen, että esim Eddie Larssonista on joukkueelle hyötyä. Sama juttu Miro Väänäsen kanssa (joka saanut myös kritiikkiä täällä)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyökkäyksestä voi päästää menemään Dykin, Karvisen, Heden ja melkein Palolan jos kallis. Pakistosta Lyytinen, Rantakari tuntuvat täysin turhilta tällä hetkellä. Kotkansalolle antaisin mahdollisuuden jos koutsi ja pelisysteemit olisi paremmat.

Oikein roolitetussa ja paremman itseluottamuksen omaavassa jengissä näen, että esim Eddie Larssonista on joukkueelle hyötyä. Sama juttu Miro Väänäsen kanssa (joka saanut myös kritiikkiä täällä)

Siis päästää menemään nyt? Vai kauden jälkeen?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sori huonosti taas kirjoitettu, kauden jälkeen tarkoitin.

Heh, näin niitä viestejä ymmärretään väärin, jos niin halutaan @Frankie ;).

Ehkä vielä hetken odotamme rauhassa, josko se tästä noillakin lähtisi?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dev

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Heh, näin niitä viestejä ymmärretään väärin, jos niin halutaan @Frankie ;).

Ehkä vielä hetken odotamme rauhassa, josko se tästä noillakin lähtisi?
Lainaten sinun klassikkolausahdusta muutaman vuoden takaa minulle ”vittuilakseni kirjoitin” (hymiö)

Ei tässä muuta vaihtoehtoa tunnu olevan, kun katsella ja odottaa, kun hallitus ei anna Marelle rahaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lainaten sinun klassikkolausahdusta muutaman vuoden takaa minulle ”vittuilakseni kirjoitin” (hymiö)

Ei tässä muuta vaihtoehtoa tunnu olevan, kun katsella ja odottaa, kun hallitus ei anna Marelle rahaa.
Mitäpä se lisärahakaan hyödyttäisi, kun ei sitä osata käyttää. Kyllä tuolla pienemmilläkin budjeteilla kasataan parempia ja ennen kaiķkea tasapainoisempia jengejä. Ei tää selittelyillä parane.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lainaten sinun klassikkolausahdusta muutaman vuoden takaa minulle ”vittuilakseni kirjoitin” (hymiö)

Ei tässä muuta vaihtoehtoa tunnu olevan, kun katsella ja odottaa, kun hallitus ei anna Marelle rahaa.

Hyvä vastaus, piste siitä :D. Kysyin tätä jo kerran aiemminkin, mutta kysytään uudelleen: olet toistuvasti kirjoittanut jotenkin, että ”Kiffeli, Koffeli, Mare ja Markus…”. Tästä yo. viestistä saa kuitenkin käsityksen, että Mare ON Markus. Mikä olisikin loogista, koska monen Markuksen lempinimi on Mare. Minulle herää kuitenkin kysymys, miksi mainitset sekä Maren että Markuksen kummankin?

Tässähän voisi teoriassa olla sellainen mahdollisuus, että Tobbe on pyytänyt rahaa Markukselta, mutta ne rahat ovatkin Marella. Kyllä kai sellainenkin olisi mahdollista, puhutaan kuitenkin HIFK:sta…

Mutta haluaisin saada tähän varmistuksen, mitä oikeasti tarkoitat.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hyvä vastaus, piste siitä :D. Kysyin tätä jo kerran aiemminkin, mutta kysytään uudelleen: olet toistuvasti kirjoittanut jotenkin, että ”Kiffeli, Koffeli, Mare ja Markus…”. Tästä yo. viestistä saa kuitenkin käsityksen, että Mare ON Markus. Mikä olisikin loogista, koska monen Markuksen lempinimi on Mare. Minulle herää kuitenkin kysymys, miksi mainitset sekä Maren että Markuksen kummankin?

Tässähän voisi teoriassa olla sellainen mahdollisuus, että Tobbe on pyytänyt rahaa Markukselta, mutta ne rahat ovatkin Marella. Kyllä kai sellainenkin olisi mahdollista, puhutaan kuitenkin HIFK:sta…

Mutta haluaisin saada tähän varmistuksen, mitä oikeasti tarkoitat.
IFKn kausikorttilaisille lähettämissä viesteissä on muistaakseni allekirjoituksena ”Mare, Markus ja muu toimiston väki” tms. Siitä olen ryöstänyt Markukset tähän. Oletettavasti kyseessä Mare= Lindström ja Markus tämä Philadelphian tuliainen. Tässä kontekstissa en olisi yllättynyt, että Mare on antanut Tobiaksen rahat Markukselle?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Pyörittelin huvikseni ketjuja ja päädyin tällaiseen ajatukseen, kolmen ekan ketjun numerointi on makuasia:
Halttunen - Paajanen - Nättinen
Melart - Salin

Hirvonen - Koivistoinen - Palola
Larsson - Rantakari

Pakarinen - Jääskä - Dyk
Lyytinen - Kotkansalo

Åsten - Väänänen - Tallberg
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eihän siinä oikein ole vaihtoehtona, kuin Hirvonen, jos siihen luovaa pelaajaa haluaa. Teissalalle tai Kaskimäelle ehkä liian iso ruutu. Toisaalta sitten ongelma on myös siinä, että Nättinen saattaa olla ihan hyvä palanen siihen, mutta on kyllä auttamattoman keskenkuntoinen. On oikeastaan ihan sama minkä roolin pelaaja hän on, jos on noin huono mitä hän tällä hetkellä on. Jääskä ei ole Nättisen korvaaja. Hän olisi vaihtoehto Pakariselle. Ilman kritiikkiä alkukauden kohnottanut Jääskä vetää vielä kiikareilla.
Siirretty huhuketjusta tänne.

Näinhän se menee, kun on jätetty sentteriosasto vajaaksi, niin ketjujen rakentelu näillä merkeillä on haastavampaa, jos/kun haluaa roolitukset paremmin kuntoon.

Pistäisin huomenna Koivistoisen laitoihin juuri Hirvosen ja toiseen Halttusen. Kyllä, Halttunen suoraan sinne vaan. Olisi mielenkiintoista nähdä miten toimisi ja Koivistoisenkin peli muuttuisi, kun kiekollista taitoa enemmän laidoilla. Ei se keskikaistan taitotaso seuraavaan kenttään nouse, jos Nättisen ja Pakarisen keskelle pistää Paajasen, mutta Paajanen saa Koivistoista enemmän kiekonriistoja aikaan, joten todennäköisesti saavat sitä kautta enemmän paikkoja myös Nättiselle. Varsinkin kotipelissä Nättisellä voikin yhtäkkiä olla enemmän tilaa ja paikkoja kun koko alkukaudella yhteensä. Keitäs senoja sinne sitten jää: Kaskimäki ja Väänänen...
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Halttunen - Paajanen - Nättinen
Maalintekijä - Rouhija - Maalintekijä, kuka syöttää?

Pakarinen - Jääskä - Dyk
Tässäkään yksikään ei osaa rakentaa peliä, joten kuka syöttää? Jääskästä ei saa läheskään kaikkea irti keskellä, se on nähty pari kautta sitten ja parissa ottelussa tälläkin kaudella. Pakarinen on oikea laitahyökkääjä.

Åsten - Väänänen - Tallberg
Meillä on paljon rightin pelaajia tällä kaudella, ja Tallberg on mielestäni aina pelannut vasemmalla, joten miksi kolmen leftin nelonen jossa Tallberg oikealla?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFKn kausikorttilaisille lähettämissä viesteissä on muistaakseni allekirjoituksena ”Mare, Markus ja muu toimiston väki” tms. Siitä olen ryöstänyt Markukset tähän. Oletettavasti kyseessä Mare= Lindström ja Markus tämä Philadelphian tuliainen. Tässä kontekstissa en olisi yllättynyt, että Mare on antanut Tobiaksen rahat Markukselle?

Arvasinkin, että joku on mennyt tähän miinaan. Mare on toimistoassari Marianna (tai mikä lie hänen tittelinsä oikeasti onkaan).

Markus olisi siis Ilkka Kortesluoma? Taiteilijanimenä toki Markus Lindström :D.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös