Pikku Myy:
En tarkalleen tiedä kuinka kauan olet tätä palstaa lukenut, mutta itse olen lukenut vladin viestejä alusta alkaen ja nämä "uudet" viestit ovat niin erilaisia entisiin nähden (vlad kirjoitti myös NHL-puolelle samansuuntaisen viestin), että esiin nousee ajatuksia.
Mike:
Siis puolestani tämän metakeskustelun voisi jättä sikseen, alkuperäisenä tarkoituksenani oli ojentaa ko. kirjoittajaa virheellisestä olettamuksesta.
Tarkoitatko Foella futispelaajaa joka oli tunnettu, pah, luultavasti seuraan enemmän futista kuin suurin osa jatkoajan väestä (ainakin olen miltei aina mukana futiskeskusteluissa, toisinkuin suurin osa) ja en varsinaisesti edes tiennyt kenestä on kyse.
Suurin osa "tunsi" Foen tai Myyrmannin uhrit vasta kuolemansa jälkeen, ts. virtuaalinen uhri.
Nämä uhrit eivät olleet kenellekään käytännössä yhtään mitään, ennen kuolemaansa, joten yhtäkkinen sureminen on pakostakin hieman kyseenalaista. Noh itsehän totesit saman asian.
Ehrnrootin taas erittäin moni tuntee ja hän on monelle ilmeisen suurikin hahmo, sen takia en todellakaan rupea valittamaan miksi hänen poissaoloaan surraan.
Ero on siis yksinkertaisimmillaan siinä, että surraanko kuolemaa vaiko kuollutta henkilöä. Tulee meinaan suhteellisen kiire surra kaikkia kuolemia (en muuten nähnyt täällä ketjua viimeajan luonnonkatastrofeista lähi-idässä...I rest my case).
Täytyy myös muistaa, kun minua yrität syyllistää, että Myyrmanninkin kohdalla en vienyt asiaa varsinaiseen surunvalitteluketjuun vaan keskustelu pysyi kyseenalaisesti nimetyssä "PAM myyrmannissa räjähti"-ketjussa.
Merkityksellistähän ei ole ollut se, että joku kuolema ei ole vaikuttanut itseeni, vaan se että ei ole ollut juurikaan rationaalisia syitä miten jotkut kuolemat olisivat vaikuttaneet yhtään kehenkään pl. uhrien lähipiiri...siis ennenkuin asiasta uutisoitiin ja uhreista tehtiin "julkkiksia".
Ja sitäpaitsi, joskus täytyy ihmisten kuolla tai haudoilla ilkkua, että ihmiset heräävät ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti.
(täytyy toki tiedostaa, että en todellakaan heilunut kenenkään hautajaisissa, koska kenelläkään keskusteluun osallistuneella ei ilmeisesti ollut siteitä uhreihin).