Kenraali Ehrnroothin taistelut taisteltu

  • 26 701
  • 207
Tila
Viestiketju on suljettu.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Re: Re: Suosittelen lukemaan

Viestin lähetti Pressiboxi
Lehdillä on nuo muistokirjoitukset yleensä jo valmiiksi tehtyinä tärkeimmistä tapauksista.

Jepjep, muistaakseni tässä taannoin CNN:n nettisivuilta löytyi vahingossa virassa (luonnollisesti siis vielä hengissä) olevan vara-presidentin muistokirjoitus.

Minun ja minun perheeni osalta:

R.I.P
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Vaikka täällä joku toisin sanoikin, niin Ehnrooth esitti loppuun asti mielestäni ihan päteviä mielipiteitä mm. Suomen Nato-jäsenyyden puolesta. Siinä taisi monen mummun ja papan kahvi mennä väärään kurkkuun, kun kenraali tällaisia kommentteja antoi.

Upseeri ja herrasmies sanan varsinaisessa merkityksessä.

Levätköön rauhassa.
 

Rocco

Jäsen
Isänmaallisuus: kts. Ehnrooth, Kenraali.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eräs tuttavani kertoi, miten oli 90-luvun alussa varusmiesaikanaan päässyt autosotamiehenä kuskaamaan kenraalia kerran Turusta Helsinkiin. Oli kuulemma koko matkan tullut takapenkiltä tiivistä tarinaa isänmaasta kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Paitsi että Ehrnrooth teki kunnioitettavan uran upseerina, oli hän virkeä ja viriili mies myös vanhemmalla iällä. Hän tuli ensimmäistä kertaa isäksi vasta liki kuusikymppisenä!

Suuri suomalainen on siis poissa. Levätköön hän rauhssa. Ehrnroothin elämäntyön voisi kiteyttää Sillanpään marssilaulun viimeisiin sanoihin:

"Niin kauan teillä on suojattu lies, kun on pystyssä ykskin mies"
 
Viimeksi muokattu:

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Lepää rauhassa Herra Kenraali!

Toivottavasti moni tämän ajan valtio- ja yritysjohtajista pitäisi teitä esikuvanaan.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kenraali Adolf Ehnroothin muistoa kunnioittaen. Kenraali on poissa, mutta teot ja sanat elävät.

-Hartza
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Merkittävä Suomalainen on poissa.
Sanat vähissä joten kunnioitan hiljaisuudella.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Mies, joka oli Suomalainen Sotilas hautaan saakka, ja on sitä edelleen.

Lepää rauhassa.

K
 

janne68

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Viimeisiä Suomalaisia MIEHIÄ jotka seisoivat sanojensa ja tekojensa takana.
Kunnioittaen suuren miehen pois menoa.

Levätköön rauhassa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti Master Chief


Nyt sitten odotellaan Varjon tai kukaseolikaan avautumista näistä R.I.P-ketjuista.

Kuten vlad jo tuossa hieman ylireagoi, niin pitää ensiksi sanoa että minä olen reagoinut merkityksettömien ihmisten suremiseen.

Aatu on tehnyt jotain muutakin kuin vain "kuollut" ja hänen merkityksensä konkreettisesti Jatkosodan taisteluissa, tai sitten henkisenä "selkärankana" sodanjälkeisen Suomen lapsille nostaa hänet ihan eri asemaan kuin normaalin kuolleen.
Itse kuolemassahan molemmat ovat tasa-arvoisia, mutta kuten ketjusta näkee, suurin osa täällä ottaa osaa ihan konkreettisesti Ehrnrootin poismenon johdosta, ei pelkästään "jonkun kuolleen" johdosta.

Osoittaa vain oman ymmärryksesi rajallisuutta, edes esittää tuollaista kommenttia.

Vaikka Ehrnroot ehkä ei osannut jättää julkisuusleikkiä sikseen tarpeeksi ajoissa, siltikin täältäkin päin löytyy kunnioitusta suuren sotilaan poismenon johdosta.

edit:
Korjataas nimi oikeaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti varjo
Kuten vlad jo tuossa hieman ylireagoi, niin pitää ensiksi sanoa että minä olen reagoinut merkityksettömien ihmisten suremiseen.

Aatu on tehnyt jotain muutakin kuin vain "kuollut" ja hänen merkityksensä konkreettisesti Jatkosodan taisteluissa, tai sitten henkisenä "selkärankana" sodanjälkeisen Suomen lapsille nostaa hänet ihan eri asemaan kuin normaalin kuolleen.
Itse kuolemassahan molemmat ovat tasa-arvoisia, mutta kuten ketjusta näkee, suurin osa täällä ottaa osaa ihan konkreettisesti Ehnrootin poismenon johdosta, ei pelkästään "jonkun kuolleen" johdosta.

Osoittaa vain oman ymmärryksesi rajallisuutta, edes esittää tuollaista kommenttia.

Vaikka Ehnroot ehkä ei osannut jättää julkisuusleikkiä sikseen tarpeeksi ajoissa, siltikin täältäkin päin löytyy kunnioitusta suuren sotilaan poismenon johdosta.

Okei, sorry, en muistanut heti että protestoit "merkityksettömistä ihmisistä". Pahoitteluni jos heittoni aiheutti närää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti varjo
Kuten vlad jo tuossa hieman ylireagoi

Eipä tulkita väärin, kyse ei ollut ylireagoinnista vaan ihan tarkoitushakuisesta vittuilusta.

Kuollessa me kaikki olemme tasa-arvoisia..
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hyvin merkittävä kappale maamme historiaa on nyt kirjoitettu loppuun. Levätköön rauhassa.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos Jalkaväenkenraali, Mannerheim-ristin ritari Adolf Ehrnrooth.
R.I.P

Taustalla soi totta kai Finlandia, ja illalla katson kyllä Tuntemattoman sotilaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
R.I.P.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
RIP vaan täältäkin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Vastataanpa lainaukseen lainauksella:

Viestin lähetti varjo
Kuten vlad jo tuossa hieman ylireagoi, niin pitää ensiksi sanoa että minä olen reagoinut merkityksettömien ihmisten suremiseen.
Viestin lähetti vlad
Kuollessa me kaikki olemme tasa-arvoisia..
Abso-fucking-lutely. Merkityksetöntä/suremiskelvotonta ihmistä tuskin onkaan. Viikatemiehen saapuessa teot/tekemättä jättämiset eivät paljon paina vaakakupissa.
 
Tyrjän rykmentin komentaja on poissa.

Ikävä, vaikkakin odotettu uutinen.

Niin, ehkäpä tähän saumaan on Narvan marssi paikallaan, kuten suurten valtiomiesten kohdalla on tapana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös