Laitetaan tähän voimakas ulkopuolisvaroitus.
Minulla on omat epäilyni kuitenkin Ässien iskukyvystä, vaikka kenkisivätkin Selinin. On kyllä todella harmittavaa oikeasti, että Selin ei ole saanut hommaa Porissa toimimaan, mutta jotenkin Selinin kenkiminen tarkoittaisi minulle (eipä sillä toki ole väliä, mitä se ulkopuoliselle tarkoittaa), että Ässät siirtyy taas "samaan pimeyteen" kuin aikaisemmin.
Ässät on jo antanut lukuisat potkut tässä viimeisen n. 10 vuoden aikana. Onko näistä ollut oikeasti rehellisyyden nimissä mitään apua? Jos joukkue ei pelaa Selinille niin sittenhän on ainoa vaihtoehto antaa potkut, mutta mikä siellä Porissa on, ettei kukaan valmentaja saa mitään aikaiseksi kuin lyhyeksi hetkeksi?
Jos ottaa kiinni Selinistä niin mielestäni hänen tiiminsä kyllä kaipaisi täydennystä, koska vaikuttaa siltä, että jännettä kiristetään pelissä ainoastaan lisää, kun ongelmat kasautuvat. Puolustuksen kautta pelaaminen on Selinille iso arvo, mutta tappioasemassa täytyisi pelata jotenkin muuten kuin puolustuksen kautta.
Tarkemmin Ässiä seuraavat - miten Selin suhtautuu pelin aikana virheisiin?
Penkittääkö?
Sekoittaako kokoonpanoa?
Pakkipareja?
Säätää peliaikaa?
Tämä on Suomessa vähän aliarvostettua, mutta toiset valmentajat ovat pelin sisällä parempia reagoimaan kuin toiset. Itse en usko mihinkään "huuda selän takana" -juttuun, mutta esim. Rautakorvella oli varsin ikävä tapa penkittää pelaajia.
Ässien perusongelma näyttää olevan, että pelin karatessa siihen ei saada mitään järkeä vaan kisko johtaa rotkoon. Tuon muuttaminen ei ihan helppoa ole ja tuollaiseen luiskaan joutunut joukkue kyllä tarvitsee usein todella paljon apua.